Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

to Prazdroj: 

"výpalné" na Vena Trade za platbu kartou je od srpna zrušeno, navíc se dá pořídit za 100,- Kč slevová karta, a na E85 je pak sleva 0,30/litr.... na ONO při cestách na Moravu nenarazím, takže v Olomouci u Hornbachu slevu často využívám... 

jjj... ta velikost nádrže u nových aut mě taky štve, bohužel automobilky dnes honí každou desetinku na spotřebě a velká nádrž jsou čísílka navíc... zatím mám 63l takže relativně dobrý, ovšem příští vyhlédnuté auto má jen 45...:huh:

 

to little_boy:

přeji pěkné svezení s obřím turbem, takové ty malé krabičky jako na Š Fabia 1,2 nejsou vůbec zábavné, měl jsem kdysi Ford Probe, 2,2 benzín, to mělo to větší turbo v základu, a moc rád na něj vzpomínám...:palec:

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Dobrá slevová karta. Začne se vyplácet po třistatřicetičtyřech natankováních[emoji3]

Jinak v okolí Jihlavska je jen TO ONO. Petra, přejmenovaná na Prim ethanol v nabídce stále má, ale už měsíc a půl jsou pistole přivázané provázkem ke stojanu. Paní za pultem mi řekla úsměvem na tváři, že všichni šetřílci si budou muset tankovat benzín, protože nákupní cena je tak vysoká, že se jim ho nevyplatí vůbec nakoupit a prodávat.

Bohužel se mi zdálo, že na jejich E85 jelo auto lépe, než na to z TO.

Odkaz ke komentáři

Úplně přesně to je po natankování 333,33 litrů :palec:, dřív to byla koruna na litr, poté půlkoruna, a nyní 0,3... ale souhlasím s tím, že to žádná hitparáda není... ale vzhledem k tomu že tam stejně tankuju, jelikož přes Olomouc jezdím, tak je to alespoň takové kafe zdarma... 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak pokud tam člověk jezdí pravidelně a s autem jezdí, není zase těch  333,33 litru moc, pokud ta karta má dlouhodobou platnost a společnost nezkrachuje. Pro mě samozřejmě nesmysl, když ty pumpy nepotkávám. Ale právě bonus za platbu kartou, který u ceny 22,9 vychází na 0,46 mě automaticky odrazoval od nakupování na stanicích Vena-Trade a Prim, kde právě platilo výpalné při platbě kartou. Třeba to zrušil i Prim. Mám pocit, že to je snad i nějaké nařízení EU, že nesmí být platba kartou znevýhodněna. Akorát jsem nevěděl od kdy to má platit.

Ta velikost nádrže vs. teoretická spotřeba v tabulkách, jak to souvisí? Testují snad tu teoretickou spotřebu s plně natankovanou nádrží? Takže jsou v nevýhodě auta, která mají velkou nádrž? Pokud tomu tak je, tak by automobilky mohly zavést, že standardní nádrž má 30 litrů a za 5000 tisíc je možné si nechat nainstalovat nádrž na 80 litrů. Ale pokud jsou tak důslední, bylo by fajn v těch testech měřit spotřebu při zatíženém autě, tedy třeba dva dospělí a dvě děti. A samozřejmě třeba sto kilo v kufru. Pak by bylo vidět, jak spotřeba malých motorů jde nahoru.

Ale jinak co se týče malých motorů, měl jsem půjčený náhradní vůz Rapid 1.0 81 kW a jelo se s ním dobře. Je pravda, že jsem jej nezkoušel plně naložený, jel jsem v něm sám. Ale i tu 1.5 / 110 kW si umím v Octavii představit. I když samozřejmě 2.0 / 140 kW bude zajímavější volba. Pokud se bude prodávat bez automatu. Ale co jsem slyšel, tak poslední benzínové RS je pěkný žrout a prý se s ním nedá jet pod 10.

Odkaz ke komentáři

Tohle byl unicorn u slavkova, takze cena klasicka 24-25, uz nevim presne. Ja si na tu nadrz nestezuju, mustang je na tom hur, taky tam cpali 50l nadrz a spotreba je jinde, tam je pak dojezd jak s elektromobilem :) Bych spis podezrival, ze velikost nadrze bude omezovat ncap bezpecnost, musi se to vlezt pod sedacky a pred zadni napravu a tam nebude nekonecne mista...

Skodovka je dobry sleeper, obouchana, slezly lak na strese, z patych dveri tece rez... a pod tim je snizeny sportovni podvozek, prijemny hydraulicky posilovac a to turbo jsem trochu pretapnul, strasny turbolag, matori se to az kolem 3000 rpm a pak se rozpouta divocina, cca 300 koniku :) Takhle s odstupem casu vidim, ze jsem tam mel dat civilni turbo z top verzi co byly v audi tt... ty kone nejsou vsechno :(

Odkaz ke komentáři

Tak jen v mobilní verzi stránek to nešlo zobrazit. 

Díky, je to vtipné. Chtělo by to výrobce, který si z toho udělá srandu a bude dodávat na trh vůz se základní nádrží třeba 5 litrů a za příplatek 60. Asi se toho nedočkáme, ale přesně by to ukázalo tu absurditu. Snad i Škoda u další Octavie udělá možnost výběru větší nádrže. Měl jsem za to, že předpisy směšně nízkých spotřeb se mají upravit po aféře s naftovými motory, tak třeba dojde i na tohle. 

Odkaz ke komentáři

Nejen spotřeb ale i limity výfukových plynů. Nedávno o tom mluvil někdo z STK v televizi a říkal, že se automobilky motory testují ve zkušebnách, přitom je to zcela nereálné, protože za jízdy jsou ty hodnoty zcela mimo.
Já bych třeba bral auto, které by mělo jenom dva válce! Splní normu euro 8, nádrž na 33litrů(3 jsou rezerva) a vrátíme se zpátky do doby wartburgů, tedy ekowartburgů[emoji23]

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Poslední roky jsem tankoval u nás jen u Tank Ono, ale co teď předvádí s cenou E85, mi hlava nebere. Poslední roky se cena držela na hodnotě 22,9, přesněji od dubna 2016. Ať už cena benzínu rostla nebo klesala. A najednou na konci listopadu cena poskočila na 23,5 Kč. Ale i benzín a nafta šly nahoru, tak jsem to bral. Ale teď jsou ceny benzínu i nafty možná i níže, než v tom listopadu a cena E85 vzrostla na 23,9. Už těch 23,5 jsem přestal tankovat, protože u nás má KM Prona 23,9 dlouhodobě a s věrnostní kartou je to minimálně za 23,6 Kč. A vlastně mi to i vyhovuje, že mám nejlevnější zdroj u nosu, ale obecně 23,9 vs. 27,9 lidem moc dávat smysl nebude.

Odkaz ke komentáři

Já už za ty roky a kilometry na tu vůni tak navykl, že mi to už nepřijde. Ale smradlavou naftu poznám pořád :-).

Pokud někdo tankuje N95 na TO a porovná to s cenou na E85, tak opravdu nic neušetří. Já bych ale do svého auta dával (a na dovolených, kde není E85 i dávám) víceoktanová paliva, takže aktuálně cenu E85 porovnávám s cenou za Vervu 100. A tam ten výpočet stále vychází ve prospěch ethanolu. Nemluvě o ceně ve Francii, kam jezdím minimálně jednou ročně. Ale i kdyby to nevycházelo, líbí se mi, jak ten motor šlape. 

Loni jsem konečně vyřešil vleklé problémy s motorem, když jsem nakonec vyměnil sériové čerpadlo a sériové vstřiky za ty s větším průtokem (mimochodem palivové čerpadlo jsem měnil krátce po přechodu na ethanol a vydrželo nějakých 260 tisíc kilometrů převážně na ethanol). Od přechodu na ethanol jsem pozoroval převážně při hodně vysokých rychlostech, že se do motoru nedostává dost paliva, takže auto nešlo pořádně za plynem a trvalo, než se dostalo na danou rychlost. A pak, když jsem ubíral plyn, bylo znát, že ještě zrychluje. Přisuzoval jsem to právě úzkému hrdlu buď v podobě vstřiků nebo čerpadla. Ale protože se to nejvíce projevovalo v rychlostech přes 210 km/h, kterou jsem dosahoval častěji po koupi auta, než v posledních letech, neřešil jsem to. Až před rokem jsem si řekl, že když budu měnit čerpadlo, rovnou vezmu lepší a vstřiky byly také původní, tak jejich výměna neuškodila. Takže vlastně až po sedmi letech auto jezdí, jak má :-). 

Negativum této výměny je, že mi počítač ukazuje spotřebu okolo 5 litrů a skutečnost je dvojnásobná :-).

Co se celkových čísel týče, letos to moc slavné není, ale zrovna dnes jsem tankoval od přestavby na E85 jsem najel přes 270.000 km a z toho čistě na E85 je čtvrt milionu kilometrů. 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Normalne se palivovy system dimenzuje s 30% rezervou a kdyz se prejde na E85 tak se bezezbytku vyuzije, spis se da rict ze pak uz zadna rezerva neni :)

Setreni fungovalo kdyz benzin stal 36 korun, jakmile to slo pod 30, tak to nema financni smysl. Taky mam u auta co polyka kilometry LPG, ale rozhodne to neni tak bezudrzbove a bezproblemove jako E85, chapu lidi co to uz nechteji ani videt. Pak mam dve auta pro zabavu a obe jsou na E85 a v tehle kategorii to je jasny vitez, nema konkurenci. Naopak jestli to postupne zmizi i z ONO, tak budu dost v .... protoze do tech aut uz normalni benzin nalit nejde :( 100oktanu je dost drahy a ve srovnani s E85 je to furt brecka.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj,

jestli tam není žádný cenový rozdíl oproti běžné verzi a auto je jinak v pořádku, tak bych se toho nebál. 

Ano, i když je to upravené z výroby na E85, můžeš normálně tankovat i benzín. Podle toho, co bude zrovna výhodnější. Můžeš si sám spočítat, na kolik tě vyjde ethanol s vyšší spotřebou a jestli se vyplatí. A bude se to nejspíš měnit i v čase, jak poroste cena benzínu. Když bude benzín za 40 a ethanol za 25, bude to mnohem zajímavější než teď.

Odkaz ke komentáři
V 28. 2. 2019 at 20:51, Prazdroj napsal:

Ahoj,

jestli tam není žádný cenový rozdíl oproti běžné verzi a auto je jinak v pořádku, tak bych se toho nebál. 

Ano, i když je to upravené z výroby na E85, můžeš normálně tankovat i benzín. Podle toho, co bude zrovna výhodnější. Můžeš si sám spočítat, na kolik tě vyjde ethanol s vyšší spotřebou a jestli se vyplatí. A bude se to nejspíš měnit i v čase, jak poroste cena benzínu. Když bude benzín za 40 a ethanol za 25, bude to mnohem zajímavější než teď.

S tou cenou si právě nejsem jistej, jedná se o tenhle kousek > https://auto.bazos.cz/inzerat/98980674/Skoda-Octavia-II-16-MPI.php
99 tis. mi přijde trochu podezřelá částka za rok 2008 s cca 160 tis. najeto.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

To už opravdu asi budou jen tyhle dvě větší značky. Nepočítám noname pumpy soukromníků, kteří mají jednu pumpu s předraženým ethanolem. U  nás je to je ještě Kontakt, ale i ten to měl dříve na každé pumpě a teď už to také dost omezil. Prim ethanol občas nabízel,  občas u něj měl nulu, ale teď to vypadá, že s ním také přestal.

U KM-Prona je nevýhoda rozdílná cena napříč pumpami od 23,9 do 24,9 a také horší pokrytí. Mají jen pumpy v Libereckém a Ústeckém kraji.

A Tank Ono od zdražení po dlouhé době o korunu si tuhle cenu 23,9 stále drží a ne a ne s ní pohnout zase dolů někam k 22,9. Možná opadl zájem, tak si to vyšší cenou kompenzují. Možná mají ještě zimní zásoby a s letní sezonou, kdy je v palivu více ethanolu, který je levnější než benzin, cena zase klesne. Snad.

Aktuálně tankuji u KM-Prona za 23,6 s tou jejich slevou a možná se dostanu i níže díky většímu množství natankovaného paliva.

Po zkušenostech z posledních cest mi přijde, že i v Německu ethanol zmizel z nabídky pump. O víkendu jsem se stavil na dříve oblíbené pumpě kousek před švýcarskými hranicemi u města Basel. Ethanol byl nahrazen N98. V květnu ještě omrknu pár pump okolo Kolína nad Rýnem, ale mám obavy, že i tam už o E85 nebudou nic vědět. Takže pumpy na korridor.se nebudou vůbec aktuální.

Celkem by mě zajímala situace v Maďarsku, kde těch pump bylo před lety více než u nás, jestli se tam ethanol stále drží. V Rakousku i před lety byl ethanol předražený, ve Švýcarsku to celkem ušlo, ale nemám aktuální čísla. V létě snad omrknu Nizozemí. A kdo ví, jak to je ve Finsku, Estonsku a Litvě, kde jsem v roce 2011 ethanol tankoval, byť míst bylo hodně málo.

Upadá to, králem cen je Francie a 100% pokrytím pak Švédsko.

Odkaz ke komentáři

Namenotfound: Ve Slovinsku jsem se svým autem nebyl, ale mám pocit, že i v době boomu ethanolu byl na tom jih špatně. V té době jsem se díval na Itálii, Chorvatsko, Řecko a nikde nic. Akorát Rakousko ho mělo, ale za cenu, za kterou bylo jedno, co člověk tankuje, ethanol vyšel jen o trochu levněji.

Ve čtvrtek jsem tu chválil KM-Prona a dnes jsem u nich tankoval a už to šlo z 23,9 na 24,5. S jejich kartou tedy za 24,2. Za takové ceny jsem u nás naposledy jezdil na začátku roku 2016, kdy cena během pár měsíců vystoupala z 23,5 na 24,9, aby pak zase během krátké doby klesla na 22,9, kde vydržela takřka bez změny do loňského podzimu.

Snad benzin ještě půjde nahoru, aby ethanol začali tankovat i ti, co to míchají, a pak je šance, že zvýšený zájem palivo na pumpách udrží.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak jsem tu nedávno chválil KM-Prona a asi jsem to zakřikl. V Liberci postupně zmizel ethanol ze všech pump (ETK, Prim, Kontakt, ...), ale to mi bylo celkem jedno, protože zůstávala KM-Prona s cenou 23,9 Kč a s jejich kartou to šlo ještě níže. Cenu 23,9 Kč měli snad dva roky a i když Ono cenu postupně zvedlo o korunu, oni se pořád drželi. Ale pár týdnů zpět zvedli cenu na 24,5, což se slevou 0,4 bylo pořád ještě celkem snesitelné a nestálo mi to za to zajíždět s kanystry na Ono. A dva týdny zpět zvedli cenu na 24,9, aby pak ethanol v minulém týdnu úplně zrušili. Nedalo mi to, protože obsluha byla překvapená podobně jako já, a napsal jsem jim. A dostalo se mi odpovědi od provozního ředitele:

Citovat

Dobrý den,

vzhledem k prodejům produktu E85 na jednotlivých čerpacích stanicích a vzhledem k nákladům, které se na tento produkt vážou, jsme bohužel nuceni z důvodu nerentability prodej omezovat.

Na čerpací stanici v Liberci bude v měsíci červnu-červenci probíhat výstavba nového tankovacího stání pro TIR. Součástí tohoto výdejního místa bude i nabídka produktu Biodiesel B100, který nahradí zmiňovaný E85.

Omlouváme se, pokud jsme Vám zastavením prodeje E85 způsobili nějaké komplikace.

 

 

Takže teď řeším, jak to budu dělat. Dost jsem si zvykl na luxus, že v případě potřeby tankuji kousek od baráku. Cestou z víkendů jsem si natankoval plnou a nemusel jsem řešit kanystry. A když jsem se toho naučil využívat, provedou mi tohle. Zatím jsem to dvakrát řešil tankováním v České Lípě, kde má KM-Prona aktuálně cenu 23,9 a s jejich kartou jsem se dostal na slevu dalších 0,5 haléře. Ale tuhle pumpu nemám úplně po ruce, tak uvidím, jak to bude dál. Asi se zase vrátím k Tank Ono.

V KM-Prona jsem se také ptal, jestli plánují zrušit E85 všude, ale o tom se mi v emailu nezmiňují, tak snad to chvíli vydrží. Tedy snad aspoň na Tank Ono.  Ale nemám představu kolik lidí na to u nás jezdí. Přitom s vzrůstající cenou běžných paliv je E85 zase více aktraktivnější i pro ty, kteří jej tankují jen kvůli úspoře.

Odkaz ke komentáři

Německo

Dávám to do samostatného příspěvku, ať se to nemíchá s mým steskem na situací v KM-Prona :-).

Ale opět nic veselého. Německo se s boomem ethanolu stalo celkem velmocí. Sice tohle palivo měli jen “noname” pumpy nebo ne moc známé sítě, ale pokrytí země bylo slušné a když si to člověk dobře naplánoval, nemusel si ani moc zajet. Ceny byly hodně rozdílné, věšinou okolo eura za litr, což v té době bylo jen o trochu desetník dva, než měl Carrefour ve Francii. Já jsem si pak našel oblíbenou pumpu kousek od Basel, kam jsem se s kanystry od nás v pohodě dostal, a když jsem jel přes Švýcarsko do Itálie a vyhýbal se tak Francii, byl to můj hlavní tankvací bod. Něco jsem pak dotankoval i ve Švýcarsku, ale jejich cena nebyla tak zajímavá. Německé pumpy jsem také využil při cestě do Holandska, kde podobně jako Švýcaři mají E85, ale opět za vyšší cenu než v Německu. 

Poslední roky jsem ale všechny cesty směřoval přes Francii, takže jsem situaci v Německu nesledoval. Až dva roky zpět jsem tu i zmiňoval cestu do Dánska, kdy jsem si čistě s nádrží a kanystry nevystačil. A jak jsem tu v té době uváděl, i přes několik pokusů jsem nenarazil na pumpu, která E85 prodává, byť ho měla podle korridor.se mít. 

Letos jsem byl v Německu čtyřikrát na prodloužený víkend, většinou mi stačily kanystry, ale o víkendu už jsem se musel zase poohlédnout po E85. Našel jsem pumpu, kde na stojanu bylo E85, ale bez ceny a nápis byl zhasnutý. A i při cestě do Švýcarska jsem se před měsícem stavil na “mé” pumpě u Basel, abych zjistil, že i oni už E85 nemají. Zkoušel jsem i hledat na netu a narazil jsem na petici. Moc jsem to nestudoval, ale asi ke konci roku 2015 skončilo daňové zvýhodnění ethanolu, palivo se tak stalo neprodejné a zmizelo z trhu.

Takže Německo si můžeme z ethanolové mapy také škrtnout. Letos se chci podívat do Holandska a Švýcarska, tak jsem zvědavý, jestli tam ještě E85 fyzicky prodávají a pokud ano, jestli to má vůbec smysl. A celkem by mě zajímala situace v Maďarsku, kde jsem hodně let nebyl.

V Německu jsem se tak musel spokojit s natankováním dvou nádrží paliva Aral Ultimate 102 za 45 Kč, abych zavzpomínal na dody dávno minulé. Při cestě na benzín i s ohledem na mizející stojany s E85 u nás jsem si říkal, že při nejhorším zase začnu jezdit na benzín, asi nejspíš Verva 100. Tak jsem to na té německé dálnici zkoušel pořádně rozjet, zkoušel jsem akceleraci, a ... auto prostě nejelo. Podařilo se mi zrychlit, i když ne moc pružně, dostal jsem se i na 210, ale trvalo to roky a dál to prostě nešlo. Jak kdybych měl namísto RS nějakou 1,6.

Zkoušel jsem na zkoušku zapnout ethanolovou jednotku, aby se zvýšilo množství dodávaného paliva, ale bez efektu. A i při běžné jízdě to auto bylo děsně líné. Jak jsem si dal konečně motor loni do pořádku, tak jsem si zvykl na tu pružnost motoru, akceleraci. V Německu jsem neměl problém pěkně zrychlit ze 180 na 230. A na benzín nic. 

Takže jsem si auto úspěšně předělal na E85 a teď nám ho tady budou pomalu rušit :-). Nevím, možná když bych vrátil originál čerpadlo a originál vstřiky, že to na benzín bude jezdit normálně, bude to živé, jak má RS být. A nebo motor potřebuje více času, než si zvykne na jiné palivo. Ale teď je to při jízdě na benzín nudné auto. A byl jsem nadšený, když jsem do něj natankoval zase ethanol, jak rázem ožilo.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...