Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Nevím, jak si to bude rozumět s tvým motorem. Minimálně na začátku bych čekal, že moc ne. A úspora tam také moc velká nebude. U mě to vychází zajímavěji, protože to srovnávám s Vervou 100 či jinými podobnými palivy. Při jízdě na ethanol mám dlouhodobou o 1,5 až 2 litry vyšší, respektive cca 20% navíc. E85 se začalo hodně šířit v době, kdy benzín i na levných pumpách atakoval 40 Kč a i s obrovskou marží byl ethanol pro lidi za podobnou cenu jako dnes. Ale třeba se zase poštěstí a ceny benzínu a nafty výrazně vzrostou :-).

Odkaz ke komentáři
před 10 hodinami, Prazdroj napsal:

Nevím, jak si to bude rozumět s tvým motorem. Minimálně na začátku bych čekal, že moc ne. A úspora tam také moc velká nebude. U mě to vychází zajímavěji, protože to srovnávám s Vervou 100 či jinými podobnými palivy. Při jízdě na ethanol mám dlouhodobou o 1,5 až 2 litry vyšší, respektive cca 20% navíc. E85 se začalo hodně šířit v době, kdy benzín i na levných pumpách atakoval 40 Kč a i s obrovskou marží byl ethanol pro lidi za podobnou cenu jako dnes. Ale třeba se zase poštěstí a ceny benzínu a nafty výrazně vzrostou :-).

Zkusil sem natankovat 1:1, zatím sem najel asi 40 km, po krátkých úsecích, auto startuje normálně, jede krásně. Dnes jedu obvyklou cestu 60km tak uvidím jak se zvýší spotřeba a jestli ucitim nějakou změnu. Jinak kde normálně tankuji N95 tak se tento týden zmenšila cena o cca 1kč

Odkaz ke komentáři

Tak a jsem namydleny - na ONO u Podebrad zrusili E85, takze jedina posledni cerpacka o ktere vim je v praze, 50 kilaku daleko a mizerna cena :(( Chjo budu muset  pretunit auta na N95, kanystry prazdny a posledni zbytky v nadrzi naredene 1:1 benzinem 🙂 Plus oktava nema kat a na benzin to smrdi udesne proti E85... tak budu jeste muset resit kat.

Odkaz ke komentáři

little_boy: A co na stojan dali namísto E85? Nebo jej prostě zrušili bez náhrady? Doufám, že jde o výjimku. Tu pumpu jsem občas využíval, byla dobře umístěná.

Aby těch špatných zpráv nebylo málo, tak mám další. Po letech jsem pár dnů strávil v Nizozemí a i tuhle zemi si můžeme škrtnout z ethanolové mapy. Tankoval jsem tu v roce 2013 a ani v té době to nebylo žádné terno. Vycházelo to asi o 0,3 eura na litru méně než N95. Letos jsem navštívil tři čerpací stanice z korridor.se. Na jedné o E85 nebyla žádná stopa, na druhé stopa byla, ale nálepky byly sundané. A na třetí, kde ještě někdo v únoru aktualizoval cenu, byly obrovské reklamy na E85 nad stojany, na stojanu bylo E85, ale cenovka nula euro. Dřív to nebylo tak hrozné, dalo se za lepší peníze natankovat v Německu a na nějaké to popojíždění s kanystry to stačilo. Teď už se bez natankování drahého benzínu, okolo 1,6-1,9 eura (LPG stojí třetinu), člověk neobejde. Což potkalo i mě a zase jsem si vyzkoušel, že moje auto na benzín jezdí blbě a naopak na E85 je s ním zábava. Cestou domů jsem si aspoň spravil chuť zajetím do Francie a natankování E85 za 12,5 Kč.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se schválně podíval na stránky Tank Ono a je to totální zoufalost. Nejen, že zmizely Kolaje, ale v posledních týdnech zmizel ethanol z Milovic, Brna, Zlína, Mošnova, Vysokého, Chomutova, Trutnova, Jihlavy. A to jsou jen ty pumpy, kde jsem občas tankoval. 

A koukal jsem na stránky Vena Trade, což byla snad první síť s ethanolem, když začínal, a pokud mají údaje správné, tak ani na jedné čerpací stanici nemají ethanol. 

Odkaz ke komentáři

Psal jsem do TO, jestli se blíží konec E85 na jejich čerpacích stanicích a prý těch 9 zatím zůstává. A na těch zrušených zkouší místo E85 N98, že prodeje E85 byly dlouhodobě nízké. Tak uvidíme.

A také jsem koukal, že Astes, od které mám instalaci ve svém voze, už zrušil internetové stránky, takže nejspíš skončil s přestavbami. 

Odkaz ke komentáři

Jo byly to presne Kolaje, jsem tam prijel, stojan kde byl driv E85 rozkopany a rucicka nadrze lezela oprena o 0. Tak jsem vyrazil domu s tim ze na tech 15 kilaku musi stacit co se vali na dne nadrze a co je v kyblu pumpy... stacilo 🙂

Pak to bylo v novinkach ONO jako 'novy' sortiment 😕

Jsem pretunil oktavku na N95 - nastrelil jsem mapy podle fiata ktere vypadali bezpecne a vubec to nejelo. Tak jsem to postrcil smerem k E85, jede to furt hur a mam jen stazeny zadek kdy me z toho vyskoci pist 🙂 Pritom s E85 byl furt prostor na vylepseni vykonu, jsem nasel origo mapy  z audi TT 240k kde meli mapu s optimalnim predstihem pro ten motor a mel jsem tam sakra rezervy 🙂

Odkaz ke komentáři

Já jsem teď jezdil více na Moravě a narazil jsem na hodně stojanů s nulou u E85. Smutný pohled. Škoda zrušení Tank Ono v Brně, Zlíně a Ostravě, cestování mohlo být jednodušší. Narazil jsem jen na dvě pumpy s E85 na východě země, Unikorn na D1, kde je ethanol dost drahý, a opět Unikorn na D1 směrem od Ostravy před Brnem. Tam už byl za rozumnějších 24,9. Bohužel jsem nenašel stránky Unikornu, kde by měly vypsané své čerpací stanice a paliva, jaká na nich mají. Ale snad ta u Brna ještě nějakou dobu vydrží.

Odkaz ke komentáři

No po pretuneni skodovky na N95 velke zklamani, bude se vracet zpatky na E85 🙂 Necekal jsem jaka sragora N95 je jako palivo, ten motor klepe daleko pred optimalnim predstihem a ECU to pak jezte zkopne do oblasti "uplne mrtvoly". Plus zrovna u turba to jeste E85 vyrazne lip chladi.

Zatim predpokladam jako zdroj CS Petr (sjezd z jizky do bechovic), 24.9kc. Sondoval jsem tam jak to vidi co budoucna a pani u pokladny alespon slibila ze se zepta majitel :). Ono v praze to ma, ale jsou tam zoufaly fronty (20 minut jak nic) a me je blby tam pak saskovat s 5 kanystrama. Nic blizsiho jsem kolem Nymburka nenasel 😞

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak jsem se vrátil z velké evropské tour a další smutná zpráva. Maďarsko, kde před lety měli E85 snad na každé druhé pumpě včetně značkových Agip, teď nemají nic. Navštívil jsem tedy asi jen šest pump, kde dle korridor.se měl být ethanol, ale v jedné ulici mělo jít o tři pumpy a ani jedna jej neměla. Stejně jako u nás pumpy Agip převzal MOL a tam také ethanol nemají.

Aspoň trochu dobrá zpráva je, že Agrola jej stále prodává ve Švýcarsku, byť nejde o nějakou výhodnou cenu. Ale E85 je levnější než benzín, který ve Švýcarsku není moc levný. Tedy asi něco jako Švédsko. 

Ve Francii klasika, slušná dostupnost a nejlepší ceny. Byť i tady šly ceny nahoru. Dva roky zpět jsem v Bordeaux tankoval na 0,39 Eura, letos na stejné pumpě 0,62 a i jinde jsem na lepší cenu, než okolo 0,6 nenarazil. Ale i tak jde samozřejmě o bezkonkurenční cenu.

Tentokrát to také bylo poprvé po 375.000 km, kdy mě auto zradilo a stalo se nepojízdným. Už jsem za sebou měl asi jedno tankování benzínu v Římě po vyčerpání kanystrů. Druhý den s půlkou nádrže jsem dojel k pumpě s tím, že dotankuji plnou a bude mi to stačit do Francie. A od stojanu jsem už neodjel. Podle chování jsem odhadoval, že jde o palivové čerpadlo v nádrži, což se také potvrdilo. Naštěstí mi jej zvládli vyměnit ještě ten den a plány mi to moc nenarušilo. Ale vůbec jsem to nechápal, protože čerpadlo jsem měnil loni, to předešlé mi vydrželo asi 250k km. A v obou předešlých případech, kdy mi čerpadlo odešlo, bylo dost času na výměnu, auto cukalo. Tady to bylo bez ohlášení a ještě asi jen po 30.000 km. Je pravda, že ty dva držáky byly originál čerpadla a to poslední byla výkonnější pumpa. Bohužel až pozdě jsem si vzpomněl, že jsem měl poškozené čerpadlo vzít, třeba to bylo opravitelné. Byl jsem rád, že to stihli opravit rychle, ani nedokáži popsat, jak krásný byl ten zvuk, když auto zase nastartovalo. Ale krátce po vyjetí ze servisu jsem zjistil, že nové čerpadlo má o dost horší parametry, i ve srovnání s originál čerpadlem. Na ethanol to bylo ještě celkem svižné svezení, ale ve Španělsku na benzín, ač 98 oktanů, jsem měl velký problém se zrychlením do kopců. Když se auto rozjelo, nebyl problém jet 160, ale když mě někdo v kopci zbrzdil na 60, měl jsem velký problém zrychlit aspoň na 100 a udržet to. Nemluvě o komplikovaném předjíždění. Jak kdyby mi zmizelo 100 kW výkonu. Ale u nás jezdím na ethanol, tak to budu řešit následně, omrknu, co mi tam dali a s tou prodejnou budu řešit, jestli není podezřelé, že čerpadlo tak rychle odešlo. A aby toho nebylo málo, po návratu ze Španělska do Francie, kdy jsem po těch mukách konečně s ethanolem mohl trochu jet, mi odešlo asi ložisko ve spojce, takže převodovka začala drnčet a pár kilometrů na to přestal fungovat i tachometr. Původní plány jsem o den zkrátil a dojel s tím domů. Nechtěl jsem riskovat, že mi zase vymění něco špatně. Ale budu muset najít někoho, kdo stáčí tachometry, aby mi tam 2500 přidal :-).

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Jsem minuly vikend byl ve Svitavach a prijemne prekvapeni, cestou jsem zavadil o dve pumpy s E85 (kmprona), jedna je ve vesnici u toho obrovskeho kruhaku mezi hradcem a pardubicema. Druha byla pred hradcem na te hlavni silnici na svitavy.

K pumpe - ve skodovce je nejaka divna pumpa, kdyz jsem kupoval auto, byla po smrti, auto sotva jezdilo, nedelala tlak. Kdyz jsem ji vyndal, tocila se, tak jsem vzal kybl vody a ze ji vyzkousim a nastrikala me vodu do ksichtu z krz nejake diry ktere jsou na obalu. Vubec to neslo tou vystupni prirubou. Tzn si myslim, ze se neco rozbije uvnit mechaniky, mozna neco praskne a pak to bude rychla smrt.

Ve fiatu pumpa vydrzela 200kkm a ted je namontovana ve skodovce kde nahradila ten puvodni klump, je to nejaka zvrhla konstrukce, nepochopil jsem jak si dela zasobu benzinu do zatacek, protoze z toho kyblu to vytece. Takze tam ted mam cerpadlo s klasickym rozmerem a hlavne klasickym principem - jen pumpa a klasicky kyblik, ktery se 'doplnuje' venturiho efektem z nadrze. Navic se da nahradit napr. cerpadlem od AEM ktere primo deklaruji ze zvladaji etanol / metanol.

Edit: tady pro pobaveni kdyz jsem vzal pouze motrek co se me doma valel a 'zprovoznil' jsem auto aby jezdilo - vyhodila se origo, strcila se tam klasicka pumpa + ta hadice co to drzela v kybliku a jezdilo to... akorat od pulky nadrze v zatackach dosel benzin a auto zdechlo nez se zase narovnalo 🙂

13410_9420_35521049-1797089830352823-280

Odkaz ke komentáři

Se chcípáním motoru při výměně pumpy mám také špatnou zkušenost. S originál čerpadlem to bylo asi nejlepší, ale také se často stávalo při jízdě do kopce a nádrži na dně, že to přestalo jet. Ale nastartovat se podařilo, a pak se jelo dál. Blbé to je při předjíždění nebo když je hustý provoz a v pomalém pruhu za vámi jede kamion. Ne všude je místo zajet na krajnici. S novým neoriginálním a výkonnějším čerpadlem se mi to stávalo už od čtvrtiny nádrže a to nebylo příjemné. Nezdálo se mi to, tak jsem si nechal vyčistit nádrž, jestli tam není bordel, který pak pumpa nasává a následně díky nečistotám motor cuká až chcípne, ale nádrž prý byla naprosto čistá. Takže opravdu záleží na čerpadlu. Aktuální pumpa z Itálie je něco mezi tím. A ten druhý problém z dovolené byla převodovka, odešla, řešil jsem to více ve vláknu 110 kW / 132 kW.

Jo a co se týče pump, ano KM-Prona je asi v současnosti největší síť pump s E85 u nás, ale rozprostření po republice je bídné a hlavně u mě v Liberci mi zrušili blízký zdroj :-/. Tank Ono má mnohem lepší pokrytí, bohužel při redukci pump s E85 odstřihli ty nejvzdálenější, tedy na Moravě. V Brně jsem našel náhradu v podobě Unicorn, ale kdyby někdo věděl o E85 na severní Moravě, budu rád za info.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Dlouho tu nikdo nic nepsal, tak se jen pochlubím 2 čísly. V půlce října jsem překonal se svým vozem 500.000 km, což na RS není vůbec špatné. Tím spíš, když je z toho přes 300.000 km od přestavby na ethanol. Tedy na palivo, které, jak řada odborníků tvrdí, zaručeně zničí motor po pár kilometrech.

Druhým číslem, ne úplně příjemným, je překonání milionové hranice v korunách utracených za těch 400.000 km, které jsem se svým vozem najel. A znamenalo to přes 1100 tankování včetně kanystrů.

Jinak nakonec to nebylo ložisko spojky, ale převodovka, která se těsně před hranicí 500k odporoučela. Teď tam mám jetou z anglického RS, tak uvidíme, jak dlouho vydrží ta.

Co se situace s ethanolem týče, přijde mi, že už nás bude opravdu málo, co tankujeme E85. Cena stoupla u Tank Ono na 24,5 a KM Prona má cenu většinou za 25,5, s jejich kartou tedy za 25. Ceny nic moc a jsou zpět, jako byly na začátku roku 2016.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak to vypadá, že se smráká nad E85. Ne snad, že by nebyl dostupný, ale pro běžného řidiče to finančně nemůže dávat smysl. Dnes jsem koukal na cenu paliv na Tank Ono a dlouho jsem se díval, jestli se nedívám do špatného sloupce. N95 za 24,9 Kč. To je jen o 0,4 Kč více, než za kolik mají E85. Mé propočty sice ještě pořád dávají smysl, protože víceoktanová paliva stojí pořád více, Verva 100 okolo 33 - 35 Kč, ale je asi jen otázka času, kdy i jejich ceny půjdou dolů. A když nebudu brát vyloženě Tank Ono, ale slušnou pumpu KM-Prona, i tam stojí N95 28,9 vs. 25,5 E85. Tedy je otázka, jestli TO nenastavilo tyhle ceny, aby k sobě přitáhli v této době lidi a až skončí tento blázinec s KV, zase to půjde trochu nahoru.

Každopádně asi jsem si vybral vhodnou dobu na odstavení RS na druhou kolej po 520.000 km a s novým vozem už se zase vrátím k benzínu.

Jo a ještě k té mé poznámce o rostoucí ceně E85, že za to může ubývající počet zákazníků. Viděl jsem srovnání spotřeby za poslední roky a letošek se od let minulých nelišil. Není to samozřejmě srovnatelné s běžnými palivy, ale nějaká výtoč tam byla. Samozřejmě teď to půjde dolů, když zmizel ethanol s většiny pump a ještě zdražil a benzín šel naopak dolů. Možná čerpací stanice hledají záminku, jak jej zrušit úplně. 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Současné ceny paliv budí úsměv na rtech. Na TO 22,9 N95, ethanol stále za 24,5. Nechápu. Možná mají staré zásoby a cenu sníží, až s novou, možná jarní várkou. Ale aby to dávalo finančně smysl, musel by ethanol stát okolo 18 Kč. Také je pěkně vidět, že ostatní čerpací stanice jen velmi neradi a hodně pomalu snižují své ceny. Hodně záleží na poloze, kraji, městě. Když třeba porovnám ceny KM Prona, kterou hodně sleduji, tak rozdíl oproti TO jsou 3 - 6 Kč, přitom normálně mají ceny vyšší tak o korunu dvě. U značkových pump je ten rozdíl ještě větší. Snad to chvíli vydrží a já budu po přechodu na benzín jezdit levněji, než poslední roky na ethanol :-).

Odkaz ke komentáři

Dobrá otázka :-).

Auto si nechávám, bude sloužit jako sekundární vůz, byť ještě k ní mám starou Octavii I 1.6 74 kW, kterou jsem do teď používal jako druhý vůz. Takže ještě nevím, jak ta auta budeme v rodině kombinovat. Uvidím, kolik bude stát provoz té 1.6 a jestli za rok projde technickou. Nebo ji pošlu dál do rodiny.

V kanystrech mám ještě 80 litrů ethanolu, takže nějakou dobu mi to vydrží. A do té doby třeba cena ethanolu výrazně klesne. Mohl bych i přejít na benzín, ale problém je, že auto si už zvyklo na lepší palivo a na benzín jezdí o dost hůře. Hůře, nejen ve srovnání s ethanolem, ale i ve srovnání s tím, jak by auto jezdit mělo normálně. Netáhne, jde špatně za plynem.

Bylo to znát už loni, kdy jsem měl čerpadlo s větším průtokem, ale to se projevovalo jen když jsem zkoušel z auta dostat maximum v Německu na dálnici s jejich Aral Ultimate 102. A když mi po roce po natankování benzínu čerpadlo odešlo a narychlo mi v Itálii dali nějaké jiné, auto pak ve Španělsku nechtělo skoro vůbec jet. Když jsem v kopci uvízl za kamionem, musel jsem motor hodně vytáčet, abych se pomalinku rozjel aspoň na 100. 

Takže možná tam dám sériové čerpadlo a hned nebo po delší době tankování benzínu se to zlepší, nebo tam dám nějaké lepší čerpadlo, ale budu tankovat benzín a zase čekat, jestli se to zlepší. Nebo to nechám, jak to je :-). Zatím mě to nepálí, tak to budu řešit třeba časem. Současná kombinace funguje celkem dobře, byť s tím lepším čerpadlem auto jelo lépe.

Umím si představit spoustu scénářů, jak s tím autem naložit, ale všechny stojí dost peněz a je otázka, jestli je vrážet do 20 let starého auta. Bohužel mám tu smůlu, že jsem chytl jeden z kusů, kde je špatná karoserie (Ta 1.6 vůbec nerezne), takže mám chycenou přední kapotu, přední blatník, zadní i páté dveře. A začalo to korodovat asi půl roku po záruce. Interiér to má po tolika letech, tolika kilometrech a dvou malých dětech, také za sebou. Nakonec jsem zvolil racionálnější volbu nového vozu a řešení starého jsem odsunul na neurčito.

Odkaz ke komentáři

Pekne popsany. Napadlo me, zkus pak udelat reset RJ. Ted je naucena na ethanol a proto na benzin jede spatne. Podle me by stacilo odpojit treba na hodinu baterku, at se zresetuje RJ a pak zacit jezdit na benzin. RJ se tak nauci jezdit s benzinem a mohlo by to byt dobry. 

Cerpadlo s vetsim prutokem by nemelo vadit, je tam prece jeste regulator tlaku paliva, ne? 

Odkaz ke komentáři

To mohu zkusit, až vyprázdním kanystry, odpojit baterku přes noc. Ale loni na dovolené jsem na benzín ve Španělsku a Portugalsku (bez resetu ŘJ) ujel 5.000 km čistě jen na benzín a auto se na něj nenaučilo jezdit. Připadal jsem si jak v jiném autě po natankování E85 ve Francii. Do doby, než mi odešla převodovka :-). Čekal bych, že taková porce kilometrů už bude stačit na to, aby se ŘJ naučila fungovat s jiným palivem.

Čerpadlo s větším průtokem jsem dával kvůli tomu, že na ethanol, kterého je potřeba více, sériové, nestačilo. Pokud bych zase jezdil na benzín, asi by nebylo potřeba. Ale motorům nerozumím, takže to je jen můj odhad.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak na ONO se trochu pochlapili a cenu E85 aspoň srovnali s N95, takže stojí také 22,9 Kč. To je ale pořád moc vysoká cena. KM Prona stále 24,9 - 25,5.

By mě nenapadlo, že po přechodu na benzín budu nižší cenu za kilometr než u ethanolu. Ale je otázka, jak dlouho současné ceny vydrží. V krizovém roce 2008 jsem také tankoval Shell V-Power Racing 100 i za 25,6 Kč. Běžná paliva tak musela stát ještě méně, než teď. Ale stačil asi rok a půl a benzín stál zase přes 30.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak to vypadá, že Ono doprodává E85 a definitivně s ním končí. Poslední aktualizace nabídky paliv na jejich čerpacích stanicích byly ve znamení rušení E85. Nemám přehled úplně o všech, ale ještě asi týden zpět byl ethanol v Dolním Dvořišti v Praze Štěrboholy, ale aktuálně už v nabídce není. A i u dalších pump mám podezření, že jsem jej v nabídce ještě nedávno viděl. 

Takže to vypadá, že jediný velký prodejce ethanolu bude KM Prona. Ta kupodivu otevřela zrekonstruovanou pumpu v Liberci - Kunratice, kde se ethanol v nabídce objevil. Možná kvůli mně, když jsem si stěžoval, že zrušili E85 na jejich druhé liberecké pumpě :-). A KM Prona má vyšší ceny za N95 (ve srovná s TO), takže se u nich ethanol prodává za nižší částku, než kolik stojí N95 (22,9 vs. 25,5), tak to možná někdo tankovat bude. 

Uvidíme, jak to bude pokračovat. Jsem smířen s koncem E85 u nás. Při současných cenách má tohle palivo smysl jen pro patřičně upravená auta a spíš pro sportovní nadšence. A je otázka, jestli třeba za 2 roky, když bude benzín stát zase 30, 40, jestli se vrátí.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak nízké ceny benzínu nevydržely moc dlouho a jsou zpět na úrovni před “virem”. Takže i ten ethanol se zase vyplácí, nebo minimálně se při jeho používání neprodělává. Když to porovnávám s Vervou 100. Tudíž u E85 s jedním autem zůstávám. Byť minimálně tady na fóru budu asi jediný :-).

Tank Ono zůstává na svých 6 pumpách, které má dost nerovnoměrně rozmístěné a jsem zvědav, jestli to ještě více sníží nebo se to aspoň stabilizuje. Aktuálně největší síť pump s E85 má KM Prona se 17 pumpami, byť jejich ceny nejsou tak příznivé. TO má všude 22,9 Kč, KM má tuhle cenu jen na jedné pumpě, na ostatních má 23,5 - 24,5 Kč.

Ale pokrytí mě příliš netrápí. Hlavní trasy jezdím druhým autem na benzín a RS s E85 jezdí spíše jen okolo baráku a nebo si pomohu kanystry. 

Uvidíme jestli rostoucí ceny benzínu zase vrátí E85 aspoň na část pump u TO, nebo jak to chlapci vidí dál. Také samozřejmě záleží na výrobci, jestli tohle palivo bude ještě nabízet. Ale tím, že je pro mě E85 už jen okrajovou záležitostí, je mi to vlastně jedno, jak to dopadne. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...