Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Tak jsem se dnes trošku pátral po netu ohledně jednotek a narazil jsem na dodavatele pro - http://www.astes.cz/

 

Je to - http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=hu&u=http://bioetun.hu/&prev=/search%3Fq%3Dbioetun.hu%26hl%3Dcs%26client%3Dopera%26hs%3Djmo%26channel%3Dsuggest%26prmd%3Dimvns&sa=X&ei=dUG7UIW8KuaG4gSXpoDQAg&ved=0CCoQ7gEwAA'>http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=hu&u=http://bioetun.hu/&prev=/search%3Fq%3Dbioetun.hu%26hl%3Dcs%26client%3Dopera%26hs%3Djmo%26channel%3Dsuggest%26prmd%3Dimvns&sa=X&ei=dUG7UIW8KuaG4gSXpoDQAg&ved=0CCoQ7gEwAA

 

Na počtení to sice moc není v té jejich hlaholici,ale je tam vše co je potřeba pro montáž jednotky včetně aplikace(zdarma) pro PC ohledně nastavení.Aplikaci jsem si ze srandy stáhl a kukl na ni co tam vše jde nastavovat.Louskal jsem to přes překladač,(maďarštině neholduju a Wimmer už taky zemřel),takže to bylo vše tak napůl.Pokud jsem to ale trochu popchopil,tak princip je podobný jako u těch levných,ale s tím,že jde upravovat hodnoty tak nějak jemněji a s odezvou jednak od lambdy přímo do jednotky E včetně teplotního čidla.Jinak se v tom zkusím ještě při chvíli pohrabat a popřekládat to přesněji.Studený start má co jsem tak vyčetl systém obohacení cca 2s velkého množství paliva a pak ho rychle stáhne na cca 45% přívstřiku a do minuty klesne pozvolna na hodnotu pro provoz.V tom je asi ta finta proč ta jednotka je spolehlivá i ve velkých mrazech.U těch levných tomu tak není.Ty májí hodnoty pro cold start po 10% a to je někdy problém.30% je někdy málo a 40% už zase moc.

No a teď něco pro ty co by si to chtěli nabaslit sami.Cena této jednotky od maďarského - http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=hu&u=http://bioetun.hu/&prev=/search%3Fq%3Dbioetun.hu%26hl%3Dcs%26client%3Dopera%26hs%3Djmo%26channel%3Dsuggest%26prmd%3Dimvns&sa=X&ei=dUG7UIW8KuaG4gSXpoDQAg&ved=0CCoQ7gEwAA

je pro 4válec 145E + 10E poštovné.Tedy necelé 4tis.To se dá ne!

Odkaz ke komentáři

šipan> Jo, oni říkali, že dlouho hledali a z několika desítek našli jen dvě, které mají možnost pořádného nastavování podle různých režimů a pro detailní nastavení na míru daného automobilu.

 

Odkaz na stažení daného programu dává k dispozici i Astes. Alespoň jednomu kolegovi odsud ho dali a ten ho pak přeposlal mě. To už bylo někdy na jaře a na léto jsem si tak upravil nastavení, které používám do teď. Auto pořád startuje napoprvé, ale asi si to na zimu trochu pošteluji.

 

Výhodou je, že si s tím může hrát každý sám, nemusí jezdit do žádné firmy. Nemusí spoléhat na nějaké univerzální nastavení. Tedy ideální jednotka pro ty, co si nastavení chtějí přizpůsobit na míru svému motoru.

Odkaz ke komentáři

Tak to bych chtel videt spotreba 6,4 u fabky 1.4. Tyto auta jsou profláklá nejvyssi spotrebou 8,5l město. Na ethanol si vemou jeste víc. Mazete nám med kolem huby, za ucelem zvýsení kšeftů, absolutne tomu neverim....

 

Zdravím Vás,

 

my se přestavbami zabýváme a děláme jej. Nechci tady, aby to vypadalo, že děláme reklamu, spíš bych Vám chtěl napsat další zkušenosti, aby jste si mohli udělat obrázek jak to funguje či nefunguje.

 

Já jsem přestavbu nechal udělat na své Škodě Fabii 1.4 16V 74kW. Jezdím na čistý ethanol.

 

Motor má stejný pravidelný zvuk, o trošku lépe táhne od nízkých otáček, což jsem ocenil. Ve vysokých otáček možná taky menší nárůst, ale to jsou změny, které zanedbávám. Co se týče spotřeby, tak platí to, co nám řekl český dodavatel řídících jednotek. Ta se prostě nezměnila. Jezdím pořád stejně za průměr 6,5 - 7 l /100km.

 

Při cestě Bohumín - Žilina, 4 osoby v automobilu, kolem 0 stupňů Celsia a spotřeba překvapivě 6,3 / 100km a to jsem určitě provoz nezdržoval. Jel jsem jako vždycky, nebyla snaha dosáhnout úplně nejmenší spotřeby.

 

naše stránky jsou www.e85power.cz . Pokud by Vás cokoliv zajímalo, tak se ptejte.

 

COZE? 6,5 L U FABIE 1.4? NAPROSTÁ FIKCE! NEJVETSI ZROUTI 8,5L MESTO OVERENO TISICI ZAKAZNIKY !!!NEJVETSI ZROUTI BEZ ZPODKU, NEJDOU ZA PLYNEM

Odkaz ke komentáři

mariss> Tak ono záleží jakou 1.4 myslíš. Byly 3 verze a dotyčný mluvil o tom nejvyšším modelu. Nebo dle tebe žrala hodně i ta s 74 kW? Nechce se mi to hledat v historii, ale mám pocit, že dotyčný uváděl hodnotu z počítače, což může dost zkreslovat. A této teorii pak může odpovídat i skutečnost, že se spotřeba na E85 může klidně podle počítače při určitém nastavení jevit stejná jako na benzín.

 

Každopádně je zajímavé, že se dotyčný už hodně dlouho neozval. Naposledy tu tuším řešil nastávající problémy s čerpadlem. Možná se po problémech s ním raději vrátil k benzínu a přestal se o ethanol zajímat. Tomu nasvědčuje i nefunkční stránka e85power.cz.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem brouzdal na stránkách - http://www.flexcar.cz/prestavba-na-ethanol-e85

 

V sekci zkušenosti zákazníků je od této firmy odpověď v tomto znění:

 

CITACE FLEXCAR ZE 4.12 - Plně automatické jednotky jsou pouze ty, které mají snímač paliva, my s takovou jednotkou přijdeme na trh za cca 2 týdny. Bude se zapisovat do TP jako u LPG, nic takového zatím konkurence nenabízí.

 

Že by to konečně někdo dokázal.Jsem zvědav co z toho vyleze.Z jiných ohlasů ale plyne,že to není prozatím možné,poněvadž chybí schvalovací legislativa pro tento úkon.Někteří zase tvrdí,že zápis není nutný,jelikož se nejedná o přestavbu.Jsou i tací co už neuspěly ne na emisích,ale na STK.Nepovolené palivo pro daný vůz.

Odkaz ke komentáři

šipan> O té homologaci se psalo už v tom článku ze Světa motorů, ne? Takže nejde zase o až tak moc překvapivou informaci.

 

Já tedy mám pocit, že na STK mi snad do motoru ani nelezou, že kontrolují spodek, světla, výbavu, pneu a tak.

 

Výhodu v zapsání do TP vidím v tom, že pak by se u takového vozu nemusela platit silniční daň.

Odkaz ke komentáři

Do motoru lezou,protože louskají VIN kod a ten je pod kapotou.Pokud máš jednotku někde zašitou tak o ní neví,ale většinou je nainstalovaná kolem baterky a jde vidět.Pak už je co to?,na co to?,nelze,nashledanou.Prazdroj ty znáš nějakou firmu,která zapisuje hromadně?Já o žádné nevím krom té ze SM.

Jinak ony ty jednotky nějaky atesty mají,ale nikdo kromě originálního výrobce je nedokáže hromadně zapisovat do TP.Pouze by to šlo,pokud si to vychodíš sám,jak to kdysi bylo i u LPG.Byly jen některé typy u kterých mohla firma zapsat do TP.Teď je to jedno.

Ta silniční daň by pak musela taky klapnout.

Odkaz ke komentáři

To si budu muset dát příště pozor. Jednotku mám pod oknem, pod stěrači. Na technické jsem byl jen jednou a zatím pohoda. Ale tak kdybych řekl, že je to třeba chiptuning, mohlo by jim to být jedno. Jak mi dokáží, že jezdím na ethanol, když na STK jedu s benzínem v nádrži?

 

Znám jen tu z SM, ale tak pro mě není překvapení ta informace od FlexCar. Počítám, že výhledově se přidají i další firmy. Bude to konkurenční výhoda. A dost možná, jestli se to rozkřikne a na STK se na to zaměří, to bez zápisu do STK do budoucna ani nepůjde. Ale na druhou stranu mi to přijde krapet přehnané. U LPG to chápu, jde o velký zásah, úplně jiné palivo, jiná nádrž. Já jsem dřív do Š120 také dával natural, i když auto bylo pro provoz schválené na speciál.

Odkaz ke komentáři

Pokud sundáš nálepku z jednotky,lze třeba na STK tvrdit že je to modul denního svícení(pokud ho máš,já ano,ale modul nemám).Nebo jsem už zkoušel dát si jednotku do air boxu pod filtr.Vleze tam v pohodě.Stačí šikovně upevnit a dovést dráty.Na druhou stranu uvidím na jaře,kdy mám STK jestli to provedu.Většinou z časových důvodů dávám auto známému a ted nemívá problém ani s autama co mají LPG načerno.Takže se s tím nehodlám otravovat.Na emise jezdím do firmy,kde e85 montují - http://motorexpert.cz/

 

Jinak je to celé komedie.Auta jezdí na éčko ve velkém(mixáči) a člověk,který proto udělá i ten poslední krok,jako je konverze na ethanol,je nakonec v nevýhodě,protože má v motoru krabičku a to přece-to nemyslíte vážně!Ven z vrat! Ven s jednotkou!A pak se stavte.

Jak říkáme tady na Moravě-Tož tak nejak.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdarec.Tak po delší době podám zas nějaké info jak mi to jezdí na E85.Najeto 7500km a vše v pohodě.Hlavně co se týká diskutovaného pal.čerpadla.Zvukově i funkčně se chová čerpadlo pořád stejně jako na benzín.Celkově má auto 214tis.Čerpadlo je původní.Našel jsem něco o něm co se týká éčka tady:

Je to přeloženo z googlu takže trochu kvíz-

 

http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=hu&u=http://e85power.hu/hu/e85-kutak/zala-megye&prev=/search%3Fq%3De85%2Bzalaegerszeg%26hl%3Dcs%26client%3Dopera%26hs%3DPWu%26tbo%3Dd%26channel%3Dsuggest&sa=X&ei=KHHoULKlA6Pk4QTd1IDIDQ&ved=0CGQQ7gEwBQ

 

Jsou tam i čerpací stanice v HU-

 

http://e85power.hu/hu/e85-kutak/gyr-moson-sopron - je potřeba překlikávat dle jednotlivých regionů.

 

 

Jinak startování taky celkem v pohodě.Někdy se stane,že až napodruhé.Rozhodně ale nemám problém typu mordování auta a startéru.Auto chytí napoprvé,ale někdy se zpočátku neudrží.Druhý pokus není problém.

 

Od přestavby jsem ještě nejel na čistý benzín,takže jsem to nějak přestal posuzovat to startování a zvykl si.Jediné co teda je znát pořád u 1.6i je větší výkon.Ten lehčí chod motoru a svižnější vytáčení vnímám pořád.

 

Spotřeba-teď v zimě kolem 9l.

 

Momentálně jízda na éčko moc atraktivní není-tedy co se týká ceny oproti benzínu,ale ethanolový čas opět s jarem 100% příjde.TURBANISTI A PROSTĚRADELNÍCI určitě budou chtít na léto peníze na nové koberce.

Odkaz ke komentáři

Ahoj ve spolek z Plzně. Sice jsem majitelem konkurenčního stroje z fordovy produkce,konkrétně fordu mondeo r.v.2004 s motorizací Duratec 2.0 107 kW, takže atmosférický stroj. Nicméně perličkou je to, že další generace mondea od r.v. 2007 používá totožný motor s tím, že je u některých verzí použit pro vozidla flexifuel. Jaké mechanické úpravy na něm jsou, to opravdu netuším. Na benzínové verzi je motoro nicméně totožný s mojí generací. Ale abych neplkal o popojíždědle, taky mě napadlo, že bych se vrhnul do víru alkoholových radovánků. Nicméně mě ani nenapadlo, že bych míchal v jakémkoliv poměru. Takže vyhrála myšlenka, že půjdu rovnou do přestavby. Toto proběhlo v červnu 2012, po dlouhodobém brouzdání po netu a hledání informací (doplněné o spoustu dezinformací) jsem se rozhodl pro jednotku Europecon Flex. No, montáž svépomocí nebyla problém - tatí je mechanik. Vše zapojeno správně, zkontrolována funkčnost lamda sondy, po 850 km vyměnen palivový filtr (kupodivu v něm nebylo moc sajrajtu, možná tím, že vůz je málo jetý, původem z Dánska).Vyměněn i vzduchový filtr (kus za kus). Nicméně jednotka pracuje na principu stálého prodloužení doby vstřiku, stejně jako drtivá většina jednotek. Po té, co se mi povedlo odladit studené starty, se vše zdálo v pohodě. Jenže pak to začlo, každou chvíli naskočila kontrolka chyby motoru - chudá směs. Krom to vyskočila spotřeba, z původních benzínových 7,0 (nejezdím moc po městě a docela dodržuju rychlostní limity, krom to nájezd do 15000 km/rok soukromým vozem taky není nic světoborného) na 10,5 l E85. To se samozřejmě nevyplácelo, ihned jsem to řešil přímo s Europeconem. Poslali mi chip s aktuálním softem, kde se dalo nastavovat prodloužení doby vstřiku i pro chod teplého motoru (starší chip to neuměl) s tím, že se nastaví potřebné prodloužení doby vstřiku konkrétně na míru mému vozu. Mno, po dalším testování a nastavování i s pomocí diagnostiky se spotřeba snížila k 9,5l. Pořád o dost více, než slibovaných max 20%. Krom to stálé rozsvěcení kontrolky motoru - chudá směs - trvalo. Což mě už nakrklo, tak jsem se rozhodl, že jednotka půjde ven. Takže europecon je venku a já se rozhodl, že dám E85 ještě šanci. Takže opět proběhlo "výběrové řízení", koukal jsem na ASTES, FLEXCAR, BIOPOWERS... Nakonec jsem se rozhodl pro novou řadu Biopowers E-motion, která má fungovat na základě proměnné zatížení motoru a ted snížit spotřebu změnou délky vstřiku v závislost na jízním režimu. Studené starty jsou ošetřeny i bez teplotního čidla. Takže 3.1.2013 přijel technik, namontoval jednotku a od té doby začínám testovat, co se všechno děje. Najeto zatím jen cca 500km, podle prvního tankování (vždy do plné, eviduju ujeté kilometry a dopočitávám) to vypadá, že spotřeba je na 8,8..a to všechno bylo ujeto na mokré vozovce za deště. Výrobce slibuje navýšení spotřeby do 20%, což by bylo více, ale uvidíme při dlouhodobějším testování. Takže zlepšení je patrné a to i opticky dle rychlosti klesající ručičky palivoměru. Další bonus je, že se kontrolka chyby motoru neozvala, takže uvidíme dále, pokusím se poreferovat, jak se věc vyvíjí. Každopádně všem děkuju, že se tu podělili o své zkušenosti.Snad to i dalším pomůže se rozhodovat ať tak, či onak.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, vítej mezi námi alkoholiky. V tomto vlákně už dávno nejde o nějakou konkurenci značek nebo motorů, takže dělám si čárku u Forda a vedle Škodovek bychom tu měli mít Audi, BMW a Fiata.

 

Obdivuji tě, že jsi přes prvotní problémy dal ještě ethanolu šanci a zainvestoval do nové jednotky (nebo ti Europecon vzal tu jejich zpět a vrátil peníze?). Jsem celkem rád, že jsem se při mém výběru nakonec přiklonil k Astesu, když i Europecon byl původně vážný kandidát.

 

Prvotní zkušenosti s Biopowers vypadá velmi slušně a odpovídá podobným výsledkům, které tu popisuje šipan u atmosférického motoru. Těším se na další podrobnosti.

Odkaz ke komentáři

Tak já to beru tak, že co motor, to originál. Co funguje u jednoho, nemusí být funkční stejně u dalších. Nicméně s Europeconem doufám se zadaří návrat jednotky, ještě jsem neměl tu sílu a čas to pořešit. A krom to, za blbost se platí :-D.

 

Bylo by zajímavý otestovat de facto všechny jednotky na trhu a pak udělat nějakej souhrn, jenže zase by to ztroskotalo na tom, že to budepro daný typ motoru.

 

O víkendu něco najezdim, tak dám vědět, jak se vyvrbila spotřeba, ale myslim si, že bych se mohl pohybovat v někde kolem 20% nárůstu. Co se týká výkonu, tak subjektivně motor lépe táhne z nižších otáček, předpokládám, že ve vyšších bude v nádrži asi slušný vír :-). Každopádně forďácký motory začínají být zajímavé po 3500 ot./min.

Odkaz ke komentáři

Biopowers spustilo diskusní forum o E85. - http://www.ethanol-e85.com/diskuse-o-e85/

 

Zatím jsou tam v podstatě jen kladné příspěvky,takže uvidíme jestli nebude fungovat pouze jako reklama a negativa budou mazána.

Pan Drápela totiž někdy nepěkně vystupoval v diskuzích na - http://www.flexcar.cz/zkusenosti-zakazniku-prestavba-e85

a tam měl spoustu jmen(nicku) a pěl chválu na Biopowers.

Nic proti této firmě nemám a je mi to jedno,ale asi bych si ji pro montáž nevybral.Je ale zase fakt,že s jednotkou E-Motion postoupily o krok vpřed a zatím oproti Go Greenu mají kladnější reference.Jsou ale dosti drazí(10100kč).Konkurence za 8tis i se zápisem do TP.

 

Tady v tomto videu -

tvdí že signál berou z lambda sondy,což pak spoustu lidí zklamalo,protože tam k lambdě žádný drát s jednotky nevedl.Jednotka E85 totiž dává pořád stejně nastavenou dávku přívstřiku a podstata spočívá v tom,že ORIGINÁL systém řízení motoru(díky lambdě)zjistí,že je směs buď chudá nebo bohatá a v rámci povolené korekce doladí směs.Ne tedy jednotka Ečka,ale sama ŘJ auta.Proto pokud se netrefí nastavení na střed hodnot korekce je pak problém s rozvěcováním kontolky motoru.Je i problém pokud změníme poměr benzínu v éčku.Je pak znovu potřeba jednotku doladit.Zakladní nastavení u těchto jednotek s tlačítky je jakoby kompromis mezi letní a zimní směsí éčka.Jakmile vybočíme(nebo kvalita paliva)je kontrolková show.

Je úplně jedno jaký režim u levných jednotek máme spuštěn.Záleží kolik je tam nastaven přivstřik v %.Režim AUTO ve své podstatě nefunguje.Já mám nastaveno teď takto:E70 - +10%

E85 - +20%

AUTO- +15%-kompromis mezi E70resp.E85

Cold start- +30%

Jakmile mám větší poměr benzínu např.15L na 35l E musím přepnout na E70.ať nesvítí kontrolka.

Tak fungují plně automatické LEVNÉ(mě vyhovující) jednotky éčka.Někdo za tu samou krabku s krásným obalem chce oněch 10tis.Za tímto účelem opravdu stačí ta levná.

Odkaz ke komentáři

Ahojte nadšenci!

Jak to tak sleduji, stále více mi v hlavě hlodá myšlenka, jestli by nebylo lepší upravit mapu v řídící jednotce motoru (jak se to běžně dělá např u koncernových TDI) na konkrétní poměr ethanolu s benzínem a vzduchem a se změnou předstihu a délky vstřiku tak nastavit motoru nejlepší parametry pro spalování této směsi. Tím by se eliminovala potřeba nějaké přídavné jednotky za tisíce, která jen prodlužuje délku vstřiku a všechno ostatní se stejně snaží dorovnávat stávající ECU motoru. Co se týče koncernových 1.6 (VW) motorů, zřejmě by stačilo vytáhnout originální mapu z 1.6 flexifuel Octavie a přehrát ji do starší neflexi a asi vyměnit lambdu (myslím, že používají širokopásmovou) Nebo v editoru mapu změnit s ohledem na vlastnosti E85.

Sám jezdím s VW 1.4 mpi 55KW na 1:1 bez problému a motor má trochu vyšší výkon (mírně vyšší spotřebu) a z výfuku to tolik NESMRDÍ !. Cena nové ECU pro tento motor je cca 2.600,- kč a možnosti dnešní "domácí" diagnostiky jsou veliké.......

Podle některých studií a měření je pro provoz na ethanol nejvhodnější benzínový turbomotor, kde se dá pomocí přeplňování zvýšit termická účinnost a samozřejmě i změnou předstihu zážehu dosáhnout nejlepší využití vlastností E85. Více viz příloha.

Výkonové parametry zážehového motoru.pdf

Odkaz ke komentáři

To máš asi pravdu,že by to bylo nejrozumnější.Touto cestou se ale ještě nikdo nevydal,protože by tato verze byla soustředěna na malé spektrum vozidel(myslím celkově-nejen Škoda)a firmy co dělají přestavby by neměly kšefty.Buď by si musely patřičný soft vyvinout na své náklady nebo by ho musely odkoupit(jako to dělají chiptuneři).Proto se to řeší univerzalem a doladí(někdy taky ne)se na patřičné auto.Bylo by to asi finančně nezajímavé pro uživatele.

Odkaz ke komentáři

To samozřejmě chápu, je to obecné řešení, které ale zřejmě neodpovídá maximálnímu využití paliva a možné dosáhnutelné spotřebě, emisím, výkonu a účinnosti motoru s ohledem na jeho životnost.

 

 

Obsáhlejší diskuse je také na fóru Renault Clubu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=32&t=33110&hilit=E85

 

Zajímavý odkaz jak pracuje motormanagement třeba u Forda je zde: http://www.ford-escort.xf.cz/EFI.htm

Odkaz ke komentáři

Vida, diskuze se rozběhla moc dobře. Dneska jsem něco najel, ale nedotankoval, každopádně na benzín se žebravé oko rozsvítilo při nájezdu 711km a spotřebě 7,0 l, na E85 se rozsvítila kontrolka při 582km.. takže prostý výpočet vychází na 8,6, uvidíme, až natankuju. Ale je to hodnota, o které se mi mohlo dříve zdát..nicméně do 20% navýšení spotřeby bych měl jezdi za 8,4...takže taky to neni ideální :-).Každopádně kdybych měl spotřebu kolem 8,6 s e85 s těžkým mondeem, tak bych se s tím docela smířil :-), zejména, pokud cena benzínu vyskočí výše.

 

Ahojte nadšenci!

Jak to tak sleduji, stále více mi v hlavě hlodá myšlenka, jestli by nebylo lepší upravit mapu v řídící jednotce motoru (jak se to běžně dělá např u koncernových TDI) na konkrétní poměr ethanolu s benzínem a vzduchem a se změnou předstihu a délky vstřiku tak nastavit motoru nejlepší parametry pro spalování této směsi. Tím by se eliminovala potřeba nějaké přídavné jednotky za tisíce, která jen prodlužuje délku vstřiku a všechno ostatní se stejně snaží dorovnávat stávající ECU motoru. Co se týče koncernových 1.6 (VW) motorů, zřejmě by stačilo vytáhnout originální mapu z 1.6 flexifuel Octavie a přehrát ji do starší neflexi a asi vyměnit lambdu (myslím, že používají širokopásmovou) Nebo v editoru mapu změnit s ohledem na vlastnosti E85.

Sám jezdím s VW 1.4 mpi 55KW na 1:1 bez problému a motor má trochu vyšší výkon (mírně vyšší spotřebu) a z výfuku to tolik NESMRDÍ !. Cena nové ECU pro tento motor je cca 2.600,- kč a možnosti dnešní "domácí" diagnostiky jsou veliké.......

Podle některých studií a měření je pro provoz na ethanol nejvhodnější benzínový turbomotor, kde se dá pomocí přeplňování zvýšit termická účinnost a samozřejmě i změnou předstihu zážehu dosáhnout nejlepší využití vlastností E85. Více viz příloha.

 

Jistě zajímavá myšlenka, ideální by bylo motor mechanicky upravit (změna kompresního poměru, seřízení předstihu) a pak by mohl být čistě teoreticky stav takový, že by spotřeba na e85 byla srovnatelná s N95, jenže bez možnosti jezdit na N95..

Odkaz ke komentáři

Úpravy, které řeší i změnu předstihu pro lepší využití E85, existují. Za patřičné peníze. Navíc to zmiňované řešení by bylo, jestli jsem to správně pochopil, jen na určité palivo. Tedy jen pro E85 nebo E70 a hlavně ne pro N95. Tedy dost neuniverzální řešení s ohledem na dostupnost pump s E85 u nás a okolních zemích. Snad jedině, že by se mapy daly snadno a rychle měnit.

 

Ale příliš bych nevěřil, že by toto řešení zajistilo plus mínus stejnou spotřebu ethanolu, jako má stejný motor na benzín. Kdyby to bylo tak snadné, proč by originál vozy přímo do výrobců měly i se změnou předstihu spotřebu o cca 25% vyšší, než při spalování benzínu.

Odkaz ke komentáři

Zrovna jsem "oslavil" dvouleté výročí od přestavby na ethanol, takže mohu trošku bilancovat a přináším tedy trochu čísel pro milovníky statistik.

 

Najeto od přestavby: 92.033 km

Z toho na čistý E85/E70: 78708

 

Ušetřeno 59.077 Kč

Ušetřeno v přepočtu na ujetý km: 0,75 Kč

 

Průměrná skutečná spotřeba

6/2011-5/2012 - 10,42 l

6/2012-1/2013 - 9,91 l

 

Kilometry jsou na to, že jde o soukromý vůz a pouze soukromé cesty, trošku přehnané, ale aspoň si může každý běžný řidič udělat obrázek, jak moc bude zničený motor při tankování čistého ethanolu po šesti letech (15.000 km za rok).

 

Ušetřená částka vychází z rozdílu spotřeb a ceny E85 ve srovnání s předešlou dlouhodobou průměrnou spotřebou na benzín (8,5 l) a aktuální ceny N98 u značkových pump. U mě do toho dost promlouvají cesty do zahraničí, které mají asi poloviční podíl na těch kilometrech. Je tedy rozdíl, jestli je poměr u nás 23,5/40 Kč, v Norsku 33/51 Kč, ve Francii 23/46 Kč. Na druhou stranu, když už vyrážím do ciziny, je to téměř vždy přes Německo, kde jezdím průměrně tak 150 km/h, takže úspora je o to nižší, protože úsporu stále počítám k fixní spotřebě 8,5 benzínu, která by za daných podmínek byla samozřejmě vyšší (snad se to dá pochopit, jak to myslím :-) ).

 

Když bych přeháněl a investici do přestavby bych spočítal na 20.000 Kč (jednotka, sportovní filtr, kanystry, čerpadlo), pořád slušná úspora a rezerva na další čerpadla :-). Ale uvidíme dál. Třeba časem odejde motor, jak vyhrožují různí "odborníci" a veškerá úspora bude nulová, nebo spíš záporná. Ale když tak koukám na kolik mě vyjde kiometr, jsem s ethanolem na ceně benzínu v době, než začal zdražovat. Ethanol mi tak pomohl jezdit za stejné ceny, jako dříve na benzín.

 

Skutečná spotřeba je komplet včetně cest na benzín, které jsou z toho cca 13.300 km. Mám to počítané od června, protože v té době jsem auto kupoval, a tak v té době začíná i můj fiskální rok. U obou roků se podíl benzínů promítá přibližně stejnou dávkou, takže i po odečtení benzínu by se spotřeba zvýšila podobně a rozdíl by byl pořád okolo půl litru. Letos tedy jezdím úsporněji. Částečně za to asi mohou pneumatiky, když jsem užší zimáky nasadil už v srpnu, možná i změna nastavení jednotky, kterou jsem provedl někdy koncem června. Omezil jsem přísun paliva při studeném motoru a také množství paliva, když se autu šlape na krk. I když jsem si říkal, že na zimu nastavení vrátím zpět, zatím auto i v mrazech startuje napoprvé, tak to nechávám.

 

Tak to by pro dnešek mohlo stačit. Nějaké statistiky možná v tom červnu, až uzavřu druhý fiskální rok po přestavbě na E85.

Odkaz ke komentáři

Tak jak jsem slíbil, referuji po natankování. Spotřeba byla ve finále 8,4 litru E85, tedy navýšení o 20% oproti původním 7,0 l na N95, vždy při stejném stylu jízdy a i podobné cesty. Takže co do úspory to vychází při tankování na TANK ONO následně:

 

N95 7,0 x 33,50 = 234,50

E85 8,4 x 24,50 = 205,80

 

Takže při bráno ekvivalentně pro N95 vychází jízda na E85 tak, jako bych jezdil za 6,14 l/100 km na N95. Což na dvoulitrovej motor je docela pohoda.. :-). Čili by se mohlo během jara zadařit "šetřit" ještě více..:-).¨

 

Ale abych zkrotil nadšení, tak studené starty nebyly to pravé ořechové, když teďka přituhlo výrazně pod nulu. určoitě se zkusim pozeptat, zda-li je nějaké řešení.

 

A ještě pro zasmání, jednotka způsobuje, že se dostává kamsi zbytkové napětí, takže i když klíčkem zdechnu motor, tak ten si vesel běží dál :-). To pořeší dioda,která mi byla poslána, jen ji musim přibastlit do kabeláže :-).

Odkaz ke komentáři

Co máš za problém se studenými starty? Musíš startovat na několikrát? Motor nechytne hned?

Musim startovat na několikrát, motor má tendenci chytnout,ale taky hned chcípnout. Jak už se jednou rozběhne, tak pohoda, třeba i pod 2-3 hodinách. Uvidíme, zda to půjde pořešit. Jak je vlastně řešenej studenej start u té Tvojí jednotky od Astesu?Přes nějaké teplotní čidlo? Tahle jednotka e-motion žádná čidla nemá, vše je řešeno softwarově.

Odkaz ke komentáři

Mou jednotku tady ne tak dávno rozebíral šipan, takže si ho dovolím ocitovat:

 

... princip je podobný jako u těch levných,ale s tím,že jde upravovat hodnoty tak nějak jemněji a s odezvou jednak od lambdy přímo do jednotky E včetně teplotního čidla.Jinak se v tom zkusím ještě při chvíli pohrabat a popřekládat to přesněji.Studený start má co jsem tak vyčetl systém obohacení cca 2s velkého množství paliva a pak ho rychle stáhne na cca 45% přívstřiku a do minuty klesne pozvolna na hodnotu pro provoz.V tom je asi ta finta proč ta jednotka je spolehlivá i ve velkých mrazech.U těch levných tomu tak není.Ty májí hodnoty pro cold start po 10% a to je někdy problém.30% je někdy málo a 40% už zase moc.

 

Já se studenými starty měl problémy po počáteční instalaci, kdy nastavení bylo až moc přidušené. Takže i při teplotách okolo pěti stupňů jsem musel startovat dvakrát, třikrát. A pod nulou třeba i pětkrát, možná i víckrát. Určitě to tady někde před necelými 2 lety zmiňuji. Pak jsem měl cestu do Brna, kde mi provedli korekci nastavení s tím, že zvýšili dávky při studeném motoru. S tím jsem pak jezdil cca rok včetně celkem tuhé zimy až do loňského června. Se startem nebyl nikdy problém. Ale subjektivně se mi zdálo, že tam toho paliva jde zbytečně moc než se motor ohřeje. Pak kolega odsud, co má také Astes jednotku, získal odkaz na stránky, které tu zmiňoval šipan, odkud se dá stáhnout obslužný program. Koupil jsem si tedy kabel a nastavil jsem si korekce podle něj s tím, že to pak případně budu už korigovat sám (nemusím otravovat Astes a ušetřím čas i peníze). Od té doby také v pohodě a překvapivě to nastavení funguje i teď v zimě.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...