Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Tak se zdá, že studené starty se odladily tak, že spolehlivě nastartuju napodruhé. Nepěkné je, že teďka letí spotřeba ošklivě nahoru, respektive ručička palivoměru padá sakra rychle dolů, tak uvidíme :-(, až budu tankovat, teďka toho moc nenajezdím a nemělo by to vypovídající hodnotu, když se má člověk brodit v marastu..Každopádně jsem komunikoval s europeconem, posílám jim jednotku nazpět, pošlou peníze na účet. Pán se zmínil, že pracují na nové jednotce, která bude dobře odladitelná přes pc, to jen tak pro zajímavost :-).

Odkaz ke komentáři

Takže po víkendu další poznatky po víkendu. Sice jsem netankoval, ale zase jsem pár kilometrů najel a podle toho, že se ručička palivoměru ustálila v rychlosti poklesu, tak by snad mohlo zařízení fungovat opravdu se spotřebou kolem těch 8,5 l/100 km, tedy s nárůstem kolem 20%. Zajímavé bude, až budu mít nějakou testovací jízdu čistě po dálnici při 130 km/h, ale to s ohledem na počasí vidím někdy na pozdější dobu, dneska je tu brutální klouzačka :-). Studený start v -4 byl na potřetí.

 

Prazdroj:

vysledoval jsi nějaký velký rozdíl ve spotřebě v zimních měsících oproti letnímu počasí?

Odkaz ke komentáři

Za porovnatelného počasí v zimě naopak zaznamenávám snížení spotřeby při delších trasách, za což mohou o 2 cm užší pneumatiky a dost možná i větší podíl naturalu v zimní směsi ethanolu. Samozřejmě, když je na silnici sníh, břečka, hustě prší nebo jedu jen krátkou trasu po městě, spotřeba jde nahoru, ale to se nedá moc srovnávat.

Odkaz ke komentáři

Zdarec.Pánové máte nějaké info o změnách o používání kitů na E85 s MD?Prý mají STK nové metodické pokyny na chiptuning a to co se týká powerboxů.No a začínají otravovat i stím,že od nového roku pokud není i jednotka na E85 zapsána v TP,tak dělají problémy.A že jich je co se dá zapsat(až jedna).Hodím sem pár příspěvků z posledního týdne:

 

Zdroj:FLEXCAR FORUM-citace uživatelů:

 

Luboš

 

Ahoj včera jsem byl na STK a vše bez problémů, jel jsem na směs 50 na 50 a na emisích v pohodě tam nic tam neřeší, to že mám v autě jednotku na E85 nikomu nevnucuji. Co se týče STK tak jsem zjistil, že mají nový metodický pokyn z ministerstva, aby prohlíželi motorový prostor jestli nemají lidi přídavné zařízení na úpravu motoru jde jim hlavně o CHIPTUNING v tom pokynu jsou i vyjmenovány značky, o jednotkách na E85 tam není ani písmenko.

 

Nevím, jak na to na ministerstvu dopravy přišli, prostě si něco vymysleli a rozeslai na STK. Možná se pletu třeba to mají z EU nebo je nový zákon či vyhláška tak pokud někdo něco víte tak napište. Praxe je, ale taková, že technik nesmí sundávat kryty motoru a auto rozebírat v podstatě ani neví co má hledat a ani to nehodlají moc řešit. Prostě a jednoduše před technickou jednotku přelepit černou samolepkou nebo ji strhnout tak nikdo nemůže řešit jaká to je krabička, jestli originál nebo alarm, imobilizér atd. . Na emise přidat benzín lépe přijet jenom s benzínem.

 

Tak prostě klídek a nenechte si vnucovat nesmysli.

 

Luboš

Honza reaguje:

19.1.2013 (18:37)X

 

Ano, metodiky STK se zpřísnili, např.i krabička alarmu,světel,a prostě všeho musí být označená atestem.

 

Proto jak píše Luboš- všechno skrytě montovat.

 

Zatím hledají jen Powerboxy, který se montujou mezi konektory.

 

Do konce roku mají mít prej i diagnostiky a očumovat jestli nejsou změny v ŘJ motoru.

 

Připadá mi to tak trochu jako příliš mnoho svobody ?!

 

 

Jenda reaguje:

21.1.2013 (19:02)X

 

Ahoj Milane, tak jsem byl dneska na technickej. Nejdřív jsem zkusil do jedny STK zavolat a zeptat se jestli jim vadí krabička v autě. Řekli mi, že jestli to nemám zapsaný v TP tak ať tam nejezdím, protože to neprojde. Takže jsem zavolal jednomu automechanikovi a sním jsme dojeli do jine STK a za 500Kč mi to zařídil. Když to vše zařídil tak odešel a já se šel zeptat na emise jestli by to auto prošlo bez toho mechanika, tak mi řekl, že abych s tím vůbec nepočítal.

 

 

 

 

 

TOŤ asi v podstatě vše.Zkrátka NEBER ÚPLATKY,NEBER ÚPLATKY NEBO SE Z TOHO ZBLÁZNÍŠ KOUDELKA!

Já to sice moc neřeším,protože auto taky dávám známému který mi STK provede.Jde mi ale jen o to abych neztrácel čas,protože auto mám v pořádku.Akorát přemýšlím že tu krabičku taky přemontuju jinam(udělám ji neviditelnou).Už vím kam.Štve mě ale to,že lidi do toho dají své peníze tím páde jezdí ekologičtěji.Investují do kitu,který zabezpečí správný chod motoru a pak jsou za to bití,protože mají v autě krabičku.Kdyby aspoň těch schválených bylo víc a ne jedna!To je pak výběr,jak před 30lety v prodejně elektra.

Ti co jen ředí jsou v pohodě.Některým to jezdí na čistej E i bez krabiček a éčko v TP taky nemaj.

 

Ještě jeden můj postřeh.Teď jsem natankoval po půl roce jen benzín a zjištění je takové,že studené starty jsou jako nikdy před tím.Myslím co jsi pamatuju jak to startovalo před úpravou.Startér jednou otočí(ráno -8°C) a už to valí,jako bych startoval teplej motor.Čistící účinky ethanolu zabraly.Vstřiky a i ostatní věci asi prošly rekonstrukcí.

Odkaz ke komentáři

Zajímavé informace. Doufám, že za 16 měsíců, kdy půjdu na technickou, se to nějak usadí, ujasní.

 

Powerboxy a různé krabičky, to ještě chápu, ale jak chtějí poznat chiptuning? Aspoň Cimbu tvrdil, že to nepoznají ani v servisu. Nakonec jim na STK bude vadit i kabel, který mi vede od autobaterie k zesilovači :-).

 

By mě nenapadlo, že i s tímto autem budu platit mechanikům, aby auto prošlo technickou, jako za dob, kdy jsem měl stodvacítku :-).

Odkaz ke komentáři

Tak, dneska mi přišel doklad o tom, že mi EUROPECON vrací peníze za starou jednotku. Takže jsem zase o něco více nakloněn experimentům s E85. To jen na okraj, solidní jednání od A do Z.

 

Tak to je jasné, že jde na dálnici spotřeba nahoru. To snad ale platí i o benzínu. Když jsem jezdil v Německu, nebyl problém mít průměrnou spotřebu benzínu 20 litrů :-).

Tak to, že půjde spotřeba na dálnici nahoru s benzínem, to je mi jasné :-), ale s E85 to je fakt vizuálně zaznamenatelný fakt. Mám pocit, že v Německu tomu šlápnout na krk, tak snad i spotřebu zaznamenám na poslech, jak se děá vír v nádrži :-). Jinak Ty máš i na svém voze chip?U mojí atmosféry to význam nemá, u turba možná ano. Jsem si řikal, že kdyby šlo snadno napasovat do vozu 6 st převodovku, tak by taky asi leccos pomohlo ke snížení spotřeby. Přeci jen, při dálniční 130 dle tacho točím na pětku 3600 ot., což mi přijde docela dost. Při 90 km/h to je 2500 ot.

Pravdou je, že zábava začíná kolem 4000 ot.

Odkaz ke komentáři

Tak to jsem rád, že se aspoň k navrácení postavili čelem a nedělali problémy.

 

Nepřijde mi, že by na dálnici byla spotřeba při stejné rychlosti u ethanolu vyšší, jak těch cca 25%.

 

Mám chip od Cimbu, který se víc než na výkon zaměřuje na kroutící moment.

 

Šestikvalt by nebyl na škodu, ale musel by být podle mých představ. Je pravda, že na pětku se u mého auta dá jezdit 80 km/h, i 240 km/h. Taková šestka, která by točila 2000 při 130 km/h by se mi celkem líbila. Ale co jsem jel s šestistupňovou převodovkou v OII, tak tam se šestka nezaměřuje na vyšší rychlosti, ale nahrazuje pětku a ostatní stupně pak mají menší rozestupy. Ale nikdy jsem nad změnou neuvažoval a ani si nejsem jist, jestli by to šlo. I když nějaká firmy nabízela předělání převodovky na šestistupňovou i u stodvacítky, tak by to mohlo jít i novějších aut za patřičnou nemalou sumu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Další firma,která získala od zkušebny a MD oprávnění zapisovat přestavbu na E85 do TP!

Tuto firmu mám 15km od baráku a pár kolegů z práce od nich přestavbu mají a jsou maximálně spokojení.Já osobně k nim už dlouho jezdím na měření emisí.Takže se nám to začíná jaksi oficiálně rozšiřovat,což nevěstí nic dobrého.

 

http://motorexpert.cz/

Odkaz ke komentáři

Obávám se, že máš pravdu a dočkáme se co nevidět nějakého moc pěkného vládního opatření proti "éčkařům". Já jsem začal sbírat informace o možnosti přestavět auto na E85 i pouhým přeprogramováním ECU, akorát je to změna, která bude mít za následek, že na n95 by auto jezdit nemohlo. Mrkněte tady Můj odkaz. Zkusím zjistit, zda-li by nešlo mít přepínač mezi dvěma programy ECU, takže by se dalo jezdit i na N95..ale je fakt, že to asi bude za ranec ve finále.

Odkaz ke komentáři

Tohle všechno je krásné,ale cesta povede jinudy....Samozřejmně, že to zaplatí majitel auta. Měření emisí bude probíhat na válcové stolici-brzdě pod kamerama.A všechno bude potom prokazatelné,jednoduché...Co potom stím?Palivo, krabičky,atesty,to budou malé věci....

Zase se budou hledat cesty, jak to obejít.Každý si domyslí způsoby...

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:Já bych to zase tak černě neviděl.Krabička je malých rozměrů a dá se docela dobře schovat.Já to provedu hned na jaře a jednotku nainstaluju do airboxu.Nebude na očích a nebude lákat k otázkám.Nevěřím,že by si lidé co už jednotky mají nechávaly auta dělat znovu kvůli letošnímu výmyslu o zápisu do TP.U Astes je zatím ticho.Není tam nic o nějakém kroku k legálnímu provozu na E85.

Zaráží mě ale jakým způsobem se ta homologace uděluje.Jedna firma tvrdí,že bez čidla paliva jednotku schválit nelze kvůli přesnému složení paliva a následném ideálním spalování bez možnosti jednotku vypnout.Ale i tak k tomu majitel dostává jákýsi"klíč"kterým jednotku buď deaktivuje,nebo sepne nouzový režim.Druhá firma čidlo paliva nemá a jednotka jim funguje na principu klasickém jen s čidlem teploty a lambdy.

Uvidíme jestli se to rozjede jak na běžícím pásu a jednotky budou schvalovány šup sem šup tam,a hlavně firmy plaťte za schválení.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Tak jsem dneska provedl zneviditelnění jednotky,jak už jsem dříve avizoval.Nebylo to nic složitého a funkčně je to v pohodě.Případná obsluha jednotky je prováděna po oddělání štítku na airboxu,nebo po celkovém sundání krytu filtru.Případné problémy na STK mám vyřešeny.

post-1545-0-91073400-1362857799_thumb.jpg

post-1545-0-30940600-1362857819_thumb.jpg

post-1545-0-76614200-1362857830_thumb.jpg

post-1545-0-73518000-1362857859_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak jsem se zase vrátil z další ethanolové pouti, tentokrát kratší, po Nizozemí. Ne, že bych zcela dobrovolně jel zrovna na konci března do této oblasti, určitě by se našly teplejší krajiny jako jih Španělska nebo Itálie. Ale chtěl jsem navštívit výroční koncert skupiny Epica s filharmonií, který se konal jen v jejich domovské zemi. A když jsem na podzim lístky objednával, čekal jsem, že teploty budou okolo deseti nad nulou. Bohužel letošní zima se nechce vzdát, takže jsem si musel vystačit s méně přívětivým počasím. Obzvlášt noční cesta přes Německo, kdy se střídaly úseky suché, mokré, kluzké s vánicí, byla zážitek :-).

 

Co se ethanolu a tankování týče, opět jsem vyrazil v plné polní s kanystry. Na hranice Německa s Nizozemím jsem si vystačil s plnou nádrží a pár kanystry. Byl jsem tam ráno, takže jsem už dopředu neměl problém najít pumpu. Jinak totiž většinou v Německem projíždím v noci a najít nonstop pumpu je větší oříšek. Cena na hranicích v Bunde byla 1.149 €. Je to o desetník, tedy o 2,6 více než před rokem a půl, kdy jsem naposledy, ale u jiné pumpy, v Německu tankoval. Neumím tedy říci, jestli došlo ke zdražení plošně, na severu je ethanol dražší nebo jsem si jen vybral dražší pumpu. Na naše tedy cena vyšla na 30,4 Kč, což je znatelně více než u nás, ale na druhou stranu i benzín mají dražší (na dálnici 47 Kč N98, 45,5 Kč N95), takže úspora i tak slušná.

 

V Nizozemí jsou ceny paliv ještě zajímavější. Nestudoval jsem nikde proč mají takovou obchodní politiku a kdo určuje spotřební daně, ale podle všeho jsou hodně nepřátelští k benzínovým autům a naftová na první pohled zvýhodňují. Benzín totiž stojí okolo 48 Kč N98 / 46,5 Kč N95, nafta okolo 39 Kč. To je celkem propastný rozdíl. Nevím jestli naftová auta nemají vyšší silniční daň nebo něco podobného, ale podle množství nafťáků na silnicích tam žádný velký rozdíl, pokud vůbec nějaký, nebude. Použití silniční daně zmiňuji jen s ohledem na skutečnost, že dálnice nejsou zpoplatněné, podobně jako v Německu, kde se spotřební daň platí. Ale třeba to mají rozpuštěné v ceně paliva. Každopádně pro cizince výhoda alespoň v tom, že si může jejich dálnic užívat dosyta bez placení.

 

Ještě méně výhodnější cenu má v Nizozemí ethanol. V Rotterdamu jsem zkusmo zajel k BP, kde byl podle korridor.se uveden ethanol, ale nikde jsem ethanol neviděl, tak jsem pumpu následně smazal. Začal jsem si říkat, že se možná opakují mé zkušenosti ze Spojeného království a z Irska, a že jsem si měl informace zjistit dopředu před odjezdem. Ale větší šance jsem dával řetězci Tamoil, který se na stránkách objevoval hned několikrát a u některých pump byla dokonce uvedena cena, i když ne moc aktuální. Tamoil v Zaltbommel mi přinesl štěstí, když šlo o expres pumpu bez obsluhy, jen stojany s palivem a místo s placením. Při placení potěšilo, že terminál podle české karty změnil menu na české včetně korektní diakritiky. Méně potěšující byla ovšem cena. I když šlo o expres pumpu, cena ethanolu byla 1,479 €, tedy lehce přes 39 Kč (Doma jsem pak navíc zjistil, že si pumpa zablokovala na kartě přes 3000 Kč, přitom ve skutečnosti jsem natankoval za mnohem méně. Ale první pracovní den to bylo srovnané.) V Nizozemí se tak žádná úspora při tankování E85 nekoná, v lepším případě jsou náklady shodné. Kdo tedy nechce naftu, mnohem zajímavější je plyn, který mají na hodně pumpách a stojí pod 20 Kč. Cenový rozdíl oproti ehtanolu i benzínu je propastný.

 

V souvislosti s palivem jsem si všiml i celkem zajímavé skutečnosti v oblibě "eko" verzí aut. U dalších značek takové modely nepoznám, ale VW Bluemotion a Škoda Greenline se daly snadno identifikovat podle štítku a na silnicích jsem jich potkal spousty v různých provedeních, od malých aut až po Superba. Nevím jestli k tomu nejsou nějak motivováni nebo je to z vlastní vůle, ale celkem mě to zaujalo.

 

Jinak cestování po Nizozemí je pohodové. Rozlohou jsou podobně velcí, ale mají téměř třikrát větší dálniční síť - 2.250 km vs. 850 km. Nevím jak se do toho započítávají naše "R" silnice pro motorová vozidla, ale i oni mají vedle toho spousty kilometrů čtyřproudových silnic. Povrch je kvalitní, žádné vyjeté koleje, za celou dobu jsem narazi jen na jednu díru, do které jsem se samozřejmě trefil. Trochu zmatek je v rychlosti na dálnici. UAMK i navigace tvrdí, že je všude maximálně 120 km/h. Při přejezdu hranic jsem zahlédl na tabuli 130, ale říkal jsem si, že jsem třeba viděl špatně. Skutečnost byla taková, některé úseky byly označeny 130, horší pak bylo, že nebylo jasné, kde takový úsek končí. Navíc místní si moc starosti s limity nedělají, celkem často porušují (asi jako u nás), takže podle toho se řídit nedalo. Zajímavé byly silnice asi první třídy, které měly uprostřed dva pruhy. Když byla dvojitá plná, bylo jasné, že se předjíždět nesmí. Když byly dva pruhy přerušované, předjížděl jsem. Až když i u přerušovaných pruhů byla značka zákaz předjíždění, znejistěl jsem, jak to tam vlastně mají. Navíc plná čára byla často i na dlouhých rovných úsecích. Prostě dali 80 km/h, zákaz předjíždění a hotovo. Ve výsledku se jelo stejně rychleji, tedy do chvíle, než se dojel nějaký Neměc nebo Francouz, který pro jistotu jel 60-70.

 

Samostatnou kapitolou je pohyb po městech. Věděl jsem, že místní dost používají kola, ale že to bude až v takové míře, na to jsem připraven nebyl. Ať už jsme jezdili nebo chodili po městě, všude, i v té zimě okolo nuly a za všudypřítomného silného větru, všude byla kola. Jezdí dost neohroženě a především pěší musí dávat pozor, protože se pohybují celkem rychle a nejsou slyšet. Vtipná byla i parkoviště pro kola, desítky kol soustředěných na jednom místě. Co se musí pochválit, jsou jejich cyklostezky, které mají jak ve městech, tak podél silnic. Nevím, kdy s tím začali, ale asi už hodně dávno a mysleli na kola už při různých úpravách měst. Ne jak v Praze, kde ze dvou pruhů pro auta udělají jeden autový, druhý cyklistický a stezka je hotová. Co na tom, že za dva kilometry stezka končí. Tady mají samostatné pruhy oddělené většinou obrubníkem, vlastní semafory. Zajímavé také je, že na cyklostezku často mohly i mopedy.

 

Také mají zvláštně řešené dělení hlavní a vedlejší silnice, respektive určování přednosti. Vše se řídilo, pokud nebyly na křižovatce semafory, jen značením na vozovce. I na celkem velkých silnicích se často narazí na semafory. Křižení s dalšími silnicemi sice čas od času řeší kruháč, ale semafory se objevovaly ve velké míře i mimo civilizaci. Oproti našim zvyklostem fungovaly i v noci v běžném režimu, tedy žádná blikající oranžová. Naopak. Ale oproti řadě křižovatek u nás, kdy řidič stojí na červenou na jinak prázdné křižovatce, kde večer nebo ráno nic nejede, tady snad všude používali inteligentní řízení semaforů s čidly. Zelená svítila jen krátce, pár sekund, akorát aby stačila projet auta a hned se přepnul semafor pro průjezd druhého směru. Takže i když jsem viděl, že mám červenou, stačilo před semaforem snižit rychlost na maximální povolenou a červená se pár metrů před hranicí křižovatky změnila na zelenou (oranžovou mají jen při změně ze zelené na červenou). Na tento způsob řízení světelné křižovatky jsem si rychle zvykl a po návratu k nám mi celkem chybí.

 

Co se atrakcí týče, ceny jsou spíše vyšší, i ve srovnání se zbytkem západní Evropy, a pohybují se okolo 10 - 20 € na osobu. K tomu je navíc nutné připočítat cenu parkovného. V centrech to je ještě pochopitelné, u atrakcí na okraji měst už je to asi jako další způsob, jak lidi donutit jezdit na kole. Na některých místech se parkovné platilo paušálně třeba šest euro při placení vstupného. Obecně mi přišlo, že parkování je další forma zdanění, protože parkovací zóny byly snad všude. Protože nerad řeším problémy s odhadováním, jak dlouho se na místě zdržím, vybírám si podzemní garáže, kde se platí až při odjezdu. Těch mají i ve starých městech dost. Jednou jsme chtěli využít parkování na ulici. Nejdřív jsem se zaradoval, že je automat na karty, do chvíle, než to naši kartu nebralo a na automatu byla uvedena prodejní místa, kde se parkovací karta dá koupit. Nevím jestli každé město má svou nebo je to centrální, jak se to nabíjí nebo vrací, takže i v tomto případě jsme pak nakonec vyhledali podzemní garáže.

 

Problém ovšem občas nastal při placení i tam. Ve dvou případech jsme narazili na problém, že automat nechtěl vzít MasterCard. Problém byl hlavně v tom, že i když jsme vybrali jazyk angličtina, ve chvíli, kdy to odmítlo akceptovat MasterCard, přepnulo se to na holandštinu, takže jsme nevěděli, co to chce. Jestli PIN nebo něco jiného. Až po delší asistenci od dalších čekajících jsme se dopátrali k tomu, že automat bere jen nějaké místní karty a z mezinárodních jen Maestro. Tu naštěstí máme také jako záložní po zkušenostech z Německa a Francie, takže nakonec jsme zvládli zaplatit i v těchto případech. Na jiném parkovišti zase stačilo do automatu při příjezdu strčit platební kartu a i bez papírku nás to pustilo dovnitř. Při odjezdu jsme pak zase strčili kartu u závory a po chvíli mačkání všech tlačítek se závora zvedla :-). A když už jsem u toho placení kartou, ve dvou případech jsem narazil na problém při placení kreditní kartou. V jednom při placení vstupného 19€ nevzali kreditku vůbec, jen debetní karty, že prý z toho platí velké poplatky. V druhém případě si za kreditku účtovali přirážku.

 

A malá perlička na závěr. Z hotelu jsme to měli na koncert 3 km a zastávka byla hned u hotelu, tak jsem si říkal, že jednou využijeme místní MHD. Z nějakých českých stránek jsem měl zjištěno, že v Eindhovenu stojí denní jízdenka 3€ a dá se koupit v metrobusu v automatu. Metrobus je nízkopodlažní harmonika, která má spalovací motor, který pohání elektromotor a vůz jezdí často po vlastní komunikaci, má na semaforech přednost a nemusel by mít ani řidiče, protože ve vozovce je zabudované něco, podle čeho jede. I když mělo jít o metrobusovou linku, přijel obyčejný autobus, bez automatu na jízdenky, u řidiče jsme si koupili jízdenku, která stálá na jednoho 3,5€ a jak jsme později zjistili, byla jen jednosměrná, nepřestupní. Takže téměř stovku za pár zastávek, pak ať někdo říká, jak máme drahé jízdenky. Navíc šlo o linku z letiště, která měla zpoždění, takže řidič nikde nestavěl a než jsme se rozkoukali, byli jsme tři zastávky od našeho cíle. Další dvě kila se nám za kilometr nechtělo dávat, take jsme šli pěšky. Na místě jsem pak zjistil, že parkovné stálo 5 € a ušetřili bychom si i 40 minutovou cestu v zimě v noci do hotelu. A pak že je MHD ekologická a ekonomická. Každopádně jestli najdu ty české stránky, tak jim poděkuji :-). Bohužel i když jsem souběžně s tím hledal informace i na holandských stránkách provozovatele, ani pomocí Google translate jsem moc neuspěl, takže jsem si musel vystačit jen s tím jedním českým zdrojem, což se moc nevyplatilo.

 

Ale jinak, když pominu autobusovou zkušenost, bylo to v Nizozemí fajn. Místní řídiči mi přišli ohleduplní, na dálnici jezdili v pravém pruhu, předjížděli těsně za pomalejším autem a vráceli se záhy, nevjížděli zbytečně rychlejším vozům do dráhy, netroubili, nevyblikávali. Někteří tedy nedávali při vracení se do pomalého pruhu blinkr, ale to není zase tak strašné. Nevím, jestli je to pravidlem nebo jsme zrovna měli to štěstí, ale celkem dost tan foukalo. Nejspíš díky rovinatému terénu, ale vítr dost foukal i v Německu a u nás, tak těžko soudit. Silný vítr tak lehce zvyšoval spotřebu. Se spotřebou jsem pak zamával cestou zpět přes Německo, kdy silnice byly suché, tak jsem, kde to provoz dovolil, jel často 180-210 km/h a znovu se přesvědčil, že sériové čerpadlo ethanolu při takovém zatížení nestačí. Zpět jsem tankoval v Německu kousek od hranic v Kerpen za 1.169, tedy nějakých 31 Kč. Cestou tam mě překvapilo, že v Německu i u hranic byl sníh, zatímco po přejetí hranic v Nizozemí nikde žádný. Jak kdyby měly vyhřívané trávníky a silnice. Cestou zpět pak v Maastrichtu sníh a led tedy měli, ale třeba jim zrovna nefungovalo vyhřívání :-).

Odkaz ke komentáři

Tak jsem dneska provedl zneviditelnění jednotky,jak už jsem dříve avizoval.Nebylo to nic složitého a funkčně je to v pohodě.Případná obsluha jednotky je prováděna po oddělání štítku na airboxu,nebo po celkovém sundání krytu filtru.Případné problémy na STK mám vyřešeny.

 

To jsi to zvládl mistrně. Já doufám, že do roka se to nějak vyřeší, že k takovému kroku nebudu nucen.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:No já to musel řešit už teď,protože STK mi končí 18.4.

 

Dneska jsem zaslechl v radiu,že poptávka po ethanolu rapidně stoupá a naopak benzín výrazně ve

spotřebě klesl.To pro nás není až tak výborná informace.Když srovnám,že když jsem si to do

auta loni v srpnu namontil,tak se mě v práci chodily ptát jak to funguje,jede atd a teď už je

v mém okolí minimálně 6 lidí co už taky přešli na éčko.Už to hold není nic vyjimečného a

dokonce někteří používají i moji metodu tankovat u levné pumpy(Prim,Ono-24.50kč)do auta i kanystrů na celý měsíc a dolívat si doma.I tak se dá šetřit.

 

Prazdroj jinak díky za info z cesty do zahraničí.Už mockrát jsem při brouzdání po ethanolových forech narazil na odkaz sem k nám na Octáviaforum a konkrétně na tvé příspěvky o provozu auta a hlavně co se tvého info z cest týká.Jsme dáváni(tohle vlákno) jako příklad objektivnosti co se informací o e85 týká.

Odkaz ke komentáři

Já mám naštěstí rok čas, tak uvidíme.

 

 

Otázka je, jak se ta data uchopí. Z nuly (malých procent) se roste dobře, zvýšení může být objemově malé, ale klidně může jít o stroprocentní nárůst. Já ve svém okolí neznám nikoho, kdo by ethanol tankoval, spíš jsem za exota, když při větších cestách vozím v kufru několik kanystrů :-). Ale je to také tím, že ti, co jezdí hodně, mají nafťáky a ti ostatní jezdí hlavně krátké cesty, po městě, kdy se ethanol moc nevyplatí. Klesající spotřeba benzínu je dlouhodobá. Roste bohužel počet nafťáků, firmy jsou veskrze na naftě a současné ceny lidi nutí jezdit méně nebo úsporněji. Za pět let, co jezdím pravidelně aspoň dvakrát měsíčně po dálnici do Prahy pozoruji vzrůstající počet aut, co jezdí pomalu. Dříve jsem zapnul tempomat a až na občasné předjetí náklaďáku nebo autobusu, jsem si mohl v klidu vychutnávat hudbu v autě. Za ty roky jezdím pořád stejně rychle, ale počet osobních aut, která musím předjet ustavičně roste. Asi lidem došlo, že když pojedou 90 místo 130, dorazí sice o něco později, ale také ušetří nějaký ten litr na palivu. Jinak si neumím vysvětlit, že jich tolik jezdí pomalu. A nejsou to žádné staré šunky. Dost možná jde o vystřízlivění z nesmyslných hodnot spotřeby, které uvádí automobilky. Někdo si třeba koupí auto s udávanou spotřebou 4,5 litru, a pak zjistí, že na dálnici mu to žere 9 litrů, tak ho hodnota na palubním počítači donutí ubrat.

 

Tak to jsem rád, že je tohle vlákno sledováno i z jiných stránek a že zde uvedené informace pomohou i dalším. A když jsme u toho, už dlouho jsem neviděl aktuální informace od dalších lidí tady, jak jim jezdí Fiat, BMW, Audi, Škodovka. Také by mě zajímaly další zkušenosti majitele té originál ethanolové Octavie. Jestli je u ní spotřeba vyšší, než zde uváděné hodnoty okolo 25%.

Odkaz ke komentáři

To srovnání bylo bráno z pohledu ethanol versus benzín(dehťáky vynechávaly) a ptaly se mnoha desítek lidí co zajížděly na pumpu,kde se točí éčko jak dlouho ho berou,v jakém poměru,či mají auto předělané atd.Z toho pak vycházela asi statistika.U spousty lidí zjistily,že mají auta předělaná krátce(půl roku atd.)a že jeden z důvodů je třeba cenová stálost éčka oproti benzínu,který má hlavně v létě tendence zdolávat vysoká pohoří.Sám jsem zvědav s jakýma kecama o benzínu vylezou letos.

S těma kanystrama je to někdy sranda.Přijedu na pumpu otevřu kufr vyvalím 4ks 20l kanďáků a začnu tankovat nejprve do auta a pak plním kanystry.Mrknu na obsluhu a vidím jak mě začínají více sledovat jestli budu mít ochotu jít i zaplatit.Nejintenzivnější je pohled ve fázi nakládání kanystrů a zavírání kufru.Jejich klidnější chvilka nastává v momentě,kdy zamykám auto a vyrážím vstříc pokladně."Služebník vašnosto-máte to za tři táácy!Dokladeček chcete?Nashléé.

 

No a k té ekonomice provozu.Já se taky snažím jezdit úsporně,ale ne za cenu 90tky po dálnici.Mimo dálnice se dá dobře využívat setrvačnost auta,takže mám tendenci to spíše více rozjet a pak nechat doplachtit třeba do obce setrvačností.Ne ale takovým stylem,že to bude pro posádku nepohodlné.Tak nějak rozumně.

Když jezdívám do Chorvatska,tak jedině tam jezdívám tak nějak vláčně(dálnice do 120km/h)Tam to jde hodně znát na spotřebě pokud je člověk naložený.Vyhovuje mi to i z pohledu únavy,protože nemusím být tak ve střehu a přeci jenom za mnou sedí ještě dva moji svišti.I to zohledňuju.

 

No a máš pravdu,nějací ethanolový zpřízněnci by se tady měly ozvat jak jim to jezdí.Poslední dobou si tu píšem skoro jenom my dva.

Já zkouším sehnat nějaké uživatelské recenze na jednotku Elotec,ale nějak se nemůžu dopátrat.Flexcar je montuje od ledna,ale zatím všude jen otázky a recenze uživatele žádná.Teda až na jednoho,ale ten je i montuje,takže zase nějak nestraně.

Odkaz ke komentáři

Tak to mě celkem těší, že lidi volí ty přestavby. Většina špatných zkušeností je od lidí, co to míchají. Ano, cena ethanolu je konstatní, protože v zimě na něm pumpy mají menší marži, v létě větší. Akorát Tank Ono s tou cenou hýbe. Cena benzínu více kopíruje aktuální cenu na trzích, u nafty je to podobné plus příplatek za zimní směs. U nás se dlouhodobě drží cena na 26,9. A přitom to dříve měli měli cenu jen o korunu vyšší než Tank Ono. Jejich blbost, dříve jsem u nich tankoval, teď se mi vyplatí zajet i pár kilometrů navíc. Navíc nedávno mi Tank Ono otevřeli i na trase, kterou častou jezdím, tak ani to zajíždění není aktuální. S tankováním do kanystrů moc obsluhu neřeším, spíš se občas cítím špatně vůči řidičům za mnou. Když vidí, že tankuji do nádrže, zajedou za mě, a když pak vidí, že tahám sedm desetilitrových kanystrů z kufru, náladu jim to moc nezvedne. A to nemluvím o zahraničních dovolených, kdy kanystry plním po okraj a nádrž tankuji na několikrát včetně rezervy :-). Ale i mně se několikrát u Tank Ona stalo, že jsem zajel za dodávku, kde dotyčný pak začal tankovat i do několika obrovských kanystrů uvnitř nákladového prostoru.

 

Na dálnici jezdím podle potřeby, někdy 130, někdy stovkou. Třeba na D1 jezdím i rychleji, abych nebrzdil kolonu v rychlém pruhu, v pomalém se mi s tvrdým podvozkem jezdí špatně :-). Na okreskách pak podle předpisů 50-90/100. A také se snažím využívat setrvačnost. Jak mi říkal táta, jezdi jako bys neměl brzdy. Výsledek pak je, že originál kotouče jsem měnil až před rokem s najetými 240.000 km. A destičky po 135.000 (za předpokladu, že byly nově měněné, když jsem auto koupil, což si už nepamatuji).

 

Tak to jsi dobrý, že sháníš pořád další informace o nových jednotách. Já ustrnul u té své. I když mě celkem zajímá, jestli (kdy) se objeví jednotky pro TFSI, kdybych případně někdy plánoval přejít novější model.

 

Po dvou letech jsem zavítal na Skodahome.cz fóra, kde se za tu dobu ethanol celkem rozšířil a mluví se o něm více, jak tady, a celkem jsem se pobavil nad některými zaručenými informaci a názory od lidí, kteří kategoricky odmítají výhody ethanolu, že to nic nemůže uspořit, že to dlouhodobě motor odepíše, že se musí měnit všechny pryže, ... Uvidíme, třeba mi motor za pár tisíc kilometrů odejde a dám jim pak za pravdu, ale zatím si o tom myslím své.

Odkaz ke komentáři

Jednotka pro TSI existuje,ale asi to nebude zatím to pravé - http://www.autoethanol.cz/autoethanol/eshop/0/0/5/18-Sada-E85-pro-upravu-na-ethanol-FSI-TSI

 

Jinak se pořád jen mluví,že firmy pracují na vývoji dokonalejší jednotky.

 

 

Ano na skodahome chodím taky a sleduju diskuzi,ale tam to nemají tak ucelené jako my tady.

 

 

O těch pryžových věcech se vede věčná debata a o poškození motoru rovněž.Ale ať hledám jak hledám zase nikde nic.Nikdo nemá rozbitý motor,nebo kaluž eťáku pod autem.Prostě žádná crashová verze nikde k přečtení či shlédnutí není.Asi ty rýpaly se.e,že to funguje,tak plácají pořád to samé dokola.Nejlepší jsou odborníci co mají nafťáka a kritizují éčko.Já myslím,že už ty jsi velmi věrohodným testem.Máš nahrkany na e85 už takřka 100tis a až na čerpadlo OK ne?Já čerpadlo zatím furt dobrý.Ale dal jsem si zásadu,že tankuju nebo dolívám palivo už pokud mám 1/4 nádrže.Čerpadlo pak nedostává takovy kapky.

Někdy mám pocit z názorů co si přečtu,že ty auta co jezdí na éčko mívají míň problémů jako auta která jezdí na předepsané palivo.Nevím někdy mi to tak přijde.

Odkaz ke komentáři

No spíš počkám, až takovou jednotku bude nabízet Astes, který mám u tohohle auta ověřený. Na druhou stranu mám své auto rád a nejspíš ho úplně dojezdím, takže nějaká výměna není na pořadu dne. Výrobci jednotek mají, doufám, řadu let na experimenty a dodání pořádné jednotky.

 

Jo, koukal jsem tam, že se ethanolu věnují ve spoustě vláken. Tady jsme to dokázali vměstnat jen do jednoho tématu, i když názvem moc neodpovídá obecné diskuzi napříč motory a značkami :-).

 

Jo, před víc jak 2 lety jsem to risknul, když nikde nebyly dostupné zkušenosti, a jsem celkem rád, že jsem do toho šel. A hlavně jsem rád, že to auto dokázalo ujet tolik kilometrů, aby se mi přestavba vyplatila a teoreticky mám i rezervu, kdyby náhodou odešel motor. Nevím jaké problémy mají běžně auta mého typu jezdící na benzín, měnil jsem katalyzátor, ale ten prý v této době odchází, měnil jsem chladič sekundárního vzduchu, který také občas odchází. A pak řadu věcí kolem podvozku, které s ethanolem nesouvisí. Takže co se dá svádět na ethanol je jen to čerpadlo a ještě je otázka, jestli to tím opravdu bylo, protože i to občas odejde u běžných aut. Já se celkem často nevyhnu dojíždění nádrže téměř hodně pod rezervu. Naposledy teď při návratu z Nizozemí, kdy jsem spotřebu hodně podcenil, natankoval si v Německu málo kanystrů, a pak k Tank Ono Nýřany dojel téměř na výpary :-).

Odkaz ke komentáři

Tak jsem zase něco zjistil co se schválených jednotek týká-

 

http://www.biopowers.cz/

 

Oni se tam sice pořád na těch jejich stránkách chválí jak to suprově umí,až je to řekl bych moc očividné,ale třeba ta jejich jednotka může být tak zázračná.V dřívější době ale byli spíše pod palbou kritiky ve funkčnosti či komunikaci se zákazníkem.Ale tak každý to podává po svém a co člověk to názor.

 

Tady ještě malá ukázka a není tak stará-

Zdroj:biopalivafrci.cz

 

Hana

napsal:

21.1.2013 v 14.28

 

Ahojky,vím, že se tu umísťují jen kladná hodnocení. Už jsem se přesvědčila 2x. Máme Volvo 2000 turbo benzín,nechali jsme si namontovat jednotky na E85 od firmy Biopowers ale bohužel spotřeba stoupla ze 13.l na 18.l až 20.l. Pan Drápela tvrdil, že se to usadí ale opak byl pravdou. Auto skákalo, cukalo, škytalo,zastavovalo kdy chtělo, hlavně v tom největším provozu.Do garáže manžel nikdy nedojel. Servisní vůz byl několikrát u nás, něco tam přeštelovali ale výsledek žádný.Po vzájemné dohodě, kdy jsem čekala, že manžela z toho raní mrtvice,se s panem Drápelou dohodli, že si jednotky vezme zpět a vrátí nám peníze tj. 12 000.-Kč. Bylo to 27.11.2011.Splatnost 1.měsíc. Je 21.1.2013 a nevisěli jsme ani korunu a ještě si z nás pan drápela dělá blázny, že už máme peníze v bance. Tak pozor na reklamaci a s kým jednáte. Museli jsme celou věc předat právnímu zástupci. Ale auto jede jak má a už nebudeme dělat žádné pokusy. Hana

 

A takto si na stejném foru dělá reklamu uváděná firma-

Zdroj:biopalivafrci.cz

 

Karel

napsal:

31.12.2012 v 15.51

 

Ahoj. Podobnej problém jsem řešil u svojí Fabie 1.2HTP. Měl jsem tam ale maďarskou jednotku. Auto jelo, ale spotřeba mi vylítla k 10 litrům což nemělo žádnej efekt. Nechal jsem to vymontovat, peníze mi vrátili a dal jsem tam českou jednotku E-motion od Biopowers. Spotřebu mám teď 7-8 litrů, takže si nemůžu stěžovat.

 

 

Ve stejný den co je uveden datum příspěvku spustily své diskuzní forum,které funguje asi 3 měsíce.Moc lidí tam ale nechodí.Forum neposkytuje žádné pořádné info,ale má opět spíše reklamní ráz.

Tento Karel se vyskytoval i v jiných diskuzích v podobném stylu.Asi hodně spokojenej Karel...

 

Jo a zkoušel jsem zjistit něco o jednotce Elotec a bylo mi odpovězeno,že poptávka zatím vázne.Pravděpodobně to lidi za 9000tis.moc netáhne a zápis do TP moc neřeší.STK se řeší přes známé nebo demontáží a opětovnou montáží.

No ale co se Elotecu týká,tak až tak bezproblémový prý není a v Německu ho už firmy odepsaly proto se tlačí k nám,protože my tady ještě nejsme v tomto tak daleko.I za jeho použití se rozvěcuje kontrolka motoru(a to má být plně automatický).Záleží samože na stavu motoru,ale i tak.Starty prý super a jízda taky.Bohužel uživatelů kteří by se svěřily osobně co jejich auto na to téměř není

.

Odkaz ke komentáři

Díky, dobrá detektivní práce :-). S tím Karlem mě napadlo ....

 

"Tento Prazdroj se vyskytoval i v jiných diskuzích v podobném stylu.Asi hodně spokojenej Prazdroj..."

 

Že bych třeba mohl být také fiktivní uživatel založený firmou Astes nebo některým z jejich smluvních partnerů :-).

 

Ale tak ono je v naší povaze, že když něco funguje, neřeším to, nechválím to, nesvěřuji se. A naopak, když něco nefunguje podle představ, nedělá nám problém nad tím strávit hodiny v internetových diskuzích, novinovinových článcích a televizních pořadech.

Odkaz ke komentáři

No já nevím,ale když to čteš nepřipadá ti to jak reklama?To je tak účelně psaný,že to prostě nepůsobí přirozeně.Ještě to zdůraznění -maďarská- jednotka.Vím že jich je víc,ale kdo to tady v republice nejlíp umí s maďarskou jednotkou?...Astes.

 

Jo a já když mám na stole Prazdroj-jsem taky spokojený uživatel :pivo: !!

 

Teď jak jsem si psal s jedním na ten Elotec,tak toho nabízí víc co se jednotek týká a hadej co má ve svém autě za jednotku.....Takovoooo tu koooosek od Brna.

Spokojenost.Hlavně vzpomínal tu flexibilnost doladění na danné auto.

 

Ještě když vzpomenu Astes,tak než jsem toto vlákno před více jak dvěma roky zakládal,tak jsem narazil,ale nevim jestli to bylo Chrysler a Hummer forum na nick po jmenem e85 a to byl právě Astes(Filák) osobně a vysvětloval princip jednotky a že opravdu funguje.Udával tehdy tuším 400ks upravených aut od nich.No a každej ho tam skoro urážel ať s tím neotravuje a kšefty si honí někde jinde,nebo něco v to smyslu.měl tam myslím i odkazy a přes ty jsem se k němu dostal.

Takže v podstatě já bych mohl být taky taková nastrčená figurka pro reklamu před dvěma lety...a ty ses nachytal.Ne není to tak.Jinak bych nejezdil s ukrajinskou jednotkou,kterou u nás každý haní a mě funguje bez zaškobrtnutí.

 

Zkusím pohledat ty stary astes příspěvky.

 

Tak jsem je našel- http://www.chrysler-club.net/forum-tema/prestavba-na-ethanol-e85-32045

Odkaz ke komentáři

Já jsem na něj (už nevím jakou měl přezdívku, ale tuším, že jinou než E85) na forech, když jsem hledal informace a zkušenosti s E85, narazil také. Když mi jednotku montoval, tak i říkal, že dřív se snažil reagovat, psát na fóra, ale že už ho to nebaví, že na ethanol nadávají ti, co s ním nemají zkušenosti nebo ti, co ho dávají do auta bez úpravy, a nedokáží pochopit, že s jednotkou se to auto chová úplně jinak.

 

Už když jsem si jednotku nechával montovat, tak říkal, že má stovky instalací. A tuším, že jsem tu i v té době psal, že jejich zkušenosti nikde nejsou vidět. Takže pokud jsou jich opravdu stovky, tak jsou spokojení a nemají důvod někde psát. A nebo píši někam, kde to není vidět. Ale zase za sebe mohu říci, že už se po nových informacích nepídím, zakotvil jsem tady. Akorát teď zase po delší době sleduji Škodahome, jak se bude vyvíjet spotřeba dotyčného se stejným autem. I když teď se tam dozvídám akorát to, jak z originál RS dělá jiné auto. Asi nějaký mladý kluk, já si takové snahy vybil už dávno na stodvacítce.

 

Jinak ta zmínka o maďarské jednotce mě také na první pohled zaujala. Nebýt kolegy tady z fóra, který mi dal někdy před rokem odkaz, který mu dali v Astesu, na stažení programu pro nastavování jednotky, vůbec bych nevěděl, že je ta jednotka z Maďarska.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...