Přejít na obsah

Výfuk a vše kolem něj


TomášT

Doporučené příspěvky

Paráda prácička! I ten předehřívač, asi do něj taky půjdu, když to vidím. Mě už drží jen na horních šroubech, otvory jsou místo pro M6 tak na M12, tak tam mám velké podložky.

Ještě bych doporučil tankovat ÖMV místo Shellu. A nemusí to být nutně Carrera 100, ten ani auto moc dobře nepapá, spíš je spotřeba i vyšší.

Odkaz ke komentáři

No mě právě taky držel jen na horních dvou a i ten jeden už byl v dolním prolisu trochu vyrezlý...navíc ten plech klepal o litinu-byly na něm obtištěný ty písmenka z odlitku...

 

Znáš to no...když už tak pořádně :palec:

 

ÖMV bych vyzkoušel rád, ale v okolí tu pumpu nemáme...a jezdit k ní 35 Km nemá smysl...to byla výjimka jinak tankuju u Benziny ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Nová litina na místě i s novým předehřívačem vzduchu :palec:

 

Dokonce už staré těsnění mezi hlavou a svody ideálně netěsnilo protože to bylo lehce očouzené u 1 a 4 válce.

 

Pohráli jsme si s vystředěním a rezonance jsou taky fuč + jsem stáhnul směšovací komoru na sání svorkama, páč to taky drnčelo jak pominutý. Vyčištěn filtrbox, palec a kontakty v rozdělovači, vyměněn olej...natankován V-Power...zkušební jízda...a úplně jiný auto :wub:

jakýma svorkama si stáhnul tu směšovací komoru.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Když mi prdnul origo vlnovec,vyřešili jsme to svépomocí.Origo první díl stojí ranec a moc nevydrží.

A protože jsem v obchodě viděl náhrahu s klasickým vlnovcem,udělali jsme to podle něj.Původní vlnovec musel jít ven (jde to docela blbě,ale jde to)

a místo něj přišly navařit trubičky.Pak už jen stačilo vybrat místo na trubce,říznout do toho,navařit obyč vlnovec za tři kila a bylo hotovo.

Samozřejmě to nejde doma na koleně.

 

díky za typ,zrovna řeším ten samý problém....

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím som tu nový a toto je môj prvý príspevok...Chcem sa s vami podeliť s mojími skúsenosťami ohľadom výfuku na octavii 2001 AEE. Svoje auto som kúpil pre 4 rokmi s 55 tis. kilometrami. postupne som auto dával do poriadku až som raz vymenil neorig. lacný výfuk stredný aj zadný diel. Vtedy začali problémy s rezonanciami a hlukom od motora pri rozjazde, vibrácie do sedadla, podlahy , pedálov a podobne. Ruka v ruke s tým išla aj spotreba hore. Potom som vymenil aj držiak prevodovky na karosérii a to ničomu nepomohlo. Ako tu veľa kolegov písalo výfuk je náchylný na nastavenie a umiestnenie pod karosériou. takto som sa s výfukom trápil nastaveniami, kontrolami a výmenami dielov cca 1 rok. Pre porovnanie som mal doma druhu identickú octáviu s pôvodný stredovým tlmičom a tam tie problémy neboli.

 

A teraz to podstatné. Kúpil som orig. stredový diel 55kw a orig. sponu (prednú)zadný diel som kúpil z octávie 1,6 74kw značky 4max a ten má na zadnom tlmiči dve silentbloky.Starý výfuk som vyšmaril rovno do šrotu. Po montáži sa nič prakticky nezmenilo nič až na lepšie tlmenie stredového rezonátora ale nakoľko som nemal zadný diel zavesený na dvoch silentblokoch otrasy pokračovali. Doma som si vyrobil držiak zadného tlmiča nad nápravou a nastavil ho tak aby celý výfuk čo možno najviac visel na tom držiaku a čuduj sa svete krásne sa výfuk skľudnil a rezonancie do podlahy a sedadla úplne zmizli. Pripisoval som to tomu že sa váha výfuku rozložila a výfuk vysel ako na váhe. neskôr mi ešte ostali otrasy do pedálov a tie ma už hnevali. tak som kúpil kmplet sadu silentblokov na výfuk plus ten jeden z 74kw a bral som to zo škodovky orig. boli krásne elastické nie ako ten tvrdý bordel z intercarsu. po montáži nový dielov (staré boli už unavené) sa ešte viac výfuk skľudnil ale otrasy v pedáloch ostali a tak som si spomenul že ten starý držiak prevodovky mám odložený. Tak som ho vyhrabal , vymontoval z auta ten neoriginál Topran a porovnal ich a Topran mal o dosť tvrdšiu gumu tak som do auta vrátil orig. a po naštartovaní som sa nemohol vyradovať počas štartu v kabíne nieje počuť žiadne pazvuky a ani vibrácie a pri pohýnaní tiež krásne hladučko a jemne. Som z toho auta konečne zase šťastný nakoľko som sa už ho chcel zbaviť ale teraz už nie.

 

Dúfam že týmto ušetrím niekomu kopu trápenia. A nakoniec dodávam že niektoré diely sa oplatí kupovať originálne stojí to za to a ten výfuk je poctivo nerezový ako od výroby :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Tak mi odešel prostřední díl výfuku. Zadní mám Tyll a přední stále origo. Koupil jsem nějaký Karsit, který se zepředu montuje na trubkovou spolu, ale na zadní část taky. Jenže Tyll má mechanismus zasouvací, takže mi mi tam ten díl na zadní neposoval, ale to jsem zjistil, aŽ jsem ho tam namontoval. Takže dneska jsem koupil Tyll a šlo to jak po másle. Zvuk parádní, tak bacha na to.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest SkyVessel

Zdravím,

nechal jsem si měnit střední a zadní díl výfuku... Trochu to uprostřed funí, což komentovali slovy " spojka sedla špatně - to se za chvíli zakarbonuje a bude to ok..." Tohle je normální praxe? No ale co mě hlavně zajímá - vždy jsem měl výfuk s jednou koncovkou... Teď mi tam dal se dvěma a tvrdil mi, že je to určitě na benzín 55kw... Co jsem se ale díval, tak dvě koncovky mají 74kw, popřípadě nafťáky... Ovlivní to nějak výkon a spotřebu motoru? Mám to nějak řešit?

 

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři

spojka si nemoze sadnut spatne... spatny je servis. Mali pouzit aj tmel na vyfuk a jemne natriet rury pred nasadenim spojky. potom dat spojku ,poriadne dotiahnut a tmel po zahriati stvrdne na cement a zaplni aj mikro dierky a funiet to nebude. Tak som si to robil aj sam. Ze ti dali vyfuk s dvoma koncovkami je len dobre :palec: je viac priepustny a nepatrne dvihne vykon auta. So spotrebou neurobi nic ,maximalne ti o nejake mililitre klesne spotreba.

Odkaz ke komentáři
Guest SkyVessel

spojka si nemoze sadnut spatne... spatny je servis. Mali pouzit aj tmel na vyfuk...

No říkal, že se trochu blbě zkroutila nebo tak nějak... Dá se to obtmelit i teď, nebo tomu už teď nepomůžu?

 

Ze ti dali vyfuk s dvoma koncovkami je len dobre ...
DÍÍÍKY! Já už se stresoval, jestli to nebude potřeba řešit. :)
Odkaz ke komentáři

da sa to obtmelit hocikedy. treba len povolit na tej spojke dve sruby, posunut ju na rure nabok, aby si potrel plochu,kde bude spojka a potom spojku posunut nazad na miesto a podotahovat sruby.

 

Takisto treba dbat na to ,aby bol vyfuk spravne napruzeny. Mas to aj v dilenskej prirucke, je tam obrazkovy navod,ako to docielit. Jednoducho to dat do spravnej napruzenej polohy(pozor, nie zasa prepruzit = vznik vacsich vybracii) a potom dotiahnut spojku poriadne. Ale to by mali vediet aj v servise :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Tak jsem to u jentak prolítnul a chci se zeptat hlav pomazaných. Je správně když mi bublá? Spíš spokojeně přede :lol: , a ještě otázka do jiného tématu, při zpátečce/1 kvaltu rozjezd jako kdyby byl v motoru/vejfuku papiňák. Prostě dva plechy klepou o sebe, čim to asi bude?

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Dneska jsem měnil u protředního dílu výfuku silentbloky, pač jeden prdl, jak se výfuk lehce ztočil, holt jsem ho asi špatně utáhl, jak jsem montoval loni prostřední díl.

Jak jsem to dneska vyměnil, tak jsem si všiml, že mám prasklý zadní díl Tyll s jedním výfukem, vydržel 4,5 roku. No co se dá dělat, říkal jsem si, jestli koupit ten na 1.6 74kw http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j5253609c-vyfuk-zadni-dil-tyll-4299.html , rozdíl v ceně je nepatrný. A vy ho tady doporučujete

Odkaz ke komentáři
Guest MartinDrga

VÝROBA VLASTNÍHO VÝFUKU

dělal už někdo sám výfuk? potřeboval bych sehnat nějaký výkres, nebo návod, nechce se mi ležet pod autem a vše doměřovat, takže pokud s tím máte někdo zkušenosti, rád uvítám, nejlíp na mail: martindrga@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dneska jsem měnil u protředního dílu výfuku silentbloky, pač jeden prdl, jak se výfuk lehce ztočil, holt jsem ho asi špatně utáhl, jak jsem montoval loni prostřední díl.

Jak jsem to dneska vyměnil, tak jsem si všiml, že mám prasklý zadní díl Tyll s jedním výfukem, vydržel 4,5 roku. No co se dá dělat, říkal jsem si, jestli koupit ten na 1.6 74kw http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j5253609c-vyfuk-zadni-dil-tyll-4299.html , rozdíl v ceně je nepatrný. A vy ho tady doporučujete

 

člověče to teda moc nevydržel...

Já bych do toho z 74kW možná i šel...origo na 55 kW nic moc...oproti tomu starému Leistritzu je hlučnější, víc duní, hlasitější rezonance...ale je faktem, že jsem tam nechal původní silentbloky na středu i vzadu...

VÝROBA VLASTNÍHO VÝFUKU

dělal už někdo sám výfuk? potřeboval bych sehnat nějaký výkres, nebo návod, nechce se mi ležet pod autem a vše doměřovat, takže pokud s tím máte někdo zkušenosti, rád uvítám, nejlíp na mail: martindrga@seznam.cz

 

něco takovýho se ti absolutně nevyplatí...fakt...leda že bys chtěl svařit nový svody třeba z nerezu místo té litiny, to bych pochopil, ale proč budeš dělat středovej a zadní ???

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o měsíc později...

tak už jsem se rozhodl a půjdu do toho zadního Tyllu z 1.6.74kw, ale všiml jsem si, že ten výfuk má dva držáky http://www.cc-autodily.cz/vyfuk-zadni-dil-tyll-1_1?brand=SKODA&model=OCTAVIA .

 

Co ostatní, co máte 1.6. 55kw, dáváte ten výfuk jen na ten zadní držák u vývodu plynů nebo i nějak na ten první? Na obrázku je ten držák vidět. Nevím, jestli tam vůbec něco máme, zaco se by se dal ten výfuk pověsit v té přední části.

Odkaz ke komentáři

Potkala mě takováhle "příjemná" záležitost. Podle jízdních vlastností a očouzení krytu svodu je jasné, že to fouká, a ne málo, takže budu měnit svody. Nějaké tipy, jak s co nejmenším rizikem sundat staré svody bez zničení šteftů? Fakt by se mi nechtělo vyndavat motor. Svody jsou původní, takže 15 let to nikdo nepovoloval. Zatím jsem se dočetl, že je dobré matky povolovat na zahřatých svodech po jízdě, nebo nahřátí autogenem, což dává smysl a udělám to tak. Další doporučení mám, abych matky nepovoloval tahem, ale spíš rázem. Co myslíte, je to ok nebo kravina? Za další rady budu rád, díky :)

post-1718-0-83062200-1422743748_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ano prodává, tzn. koupíš trubku a pak ji jen natvaruješ nebo nařešeš a posvařuješ a dáš na auto. Osobně si ale myslím, že je to blbost, protože budeš mít potíže na STK a je možné, že bude mít motor i menší výkon. Nejlíp uděláš, když koupíš výfuk, který tam patří... ;)

Odkaz ke komentáři

Jakej má vliv zadní tlumič na celkový výkon? Je to defakto poslední překážka (hlavně zvuková), to bych si musel hrát s průměrem trubky u katu/středovýho tlumiče-dynamizéru. Eventuálně by se trubka protáhla tlumičem, zavařilo okolo a technik by poznal kulový :loool:

Odkaz ke komentáři

Nedělal bych to. Ne kvůli STK. Výkon půjde opravdu dolů!! A razantně. Vlastní zkušenost.

 

Je to asi 2 roky co mě upadl rezavý výfuk před zadní nápravou. V cestě tedy zůstal jen katík a rezonátor. Jako zvukovej projev nepřeslechnutelnej :smich: ...ale to auto táhlo tak o 1/3 méně. Rozjezdy horší než s Š105, tah z nízkých nula a ochota motoru se vůbec vytočit téměř nula. Dojel jsem s tím naštěstí jen 2Km domů...načasovala si to potvůrka dobře ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...