Přejít na obsah

Startování při -10°C


Doporučené příspěvky

Předem se omlouvám jestli jsem založil nové téma neoprávněně.Můj problém spočívá v tom,když je venku velký mráz -10°C a auto stojí celou noc venku tak špatně chytá.Kolikrát startuju dvakrát,protože mi auto po naskočení chcípne.Na druhý pokus už je to dobrý.Žhavim třeba dvakrát i třikrát než začnu startovat.Baterku jsem koupil novou Vartu silver line 63AH.Je sice slabší než byla původní,ale měla by mít větší startovací proud.Po výměně baterky se to zlepšilo,ale to byla teplota o něco vyšší.Včera bylo -7°C tak zase motor chcípnul na poprvé a dneska jsem startoval při -10°C dýl to točilo tak 2až3 vteřiny motor naskočil pustil jsem klíček motor běžel a asi za 1 vteřinu rána jakoby od motoru a auto se jemně pohnulo dopředu a pak dozadu jako když do vás někdo drcne.Docela jsem ztuhnul.Motor jsem nechal běžet,sice zněl jako traktor,ale pak dobrý.Jel jsem asi 20km a všechno v poho.Pak jsem zaparkoval 2hodiny zase na mrazu a startovaní úplně v pohodě,na první škrtnutí.Takže to dělá,když auto je celou noc venku.Auto jsem kupoval 1.9TDI PD DSG 2007 letos v dubnu a hned jsem nechal dělat rozvody,olej,filtry,svíčky a olej v převodovce. Měto přišlo jako kdyby motor chtěl otočit i s převodovkou,ale startoval sem v parkingu a se zataženuo ručkou tak nevim.Jestli má někdo podobnou zkušenost tak dejte vědět.Díky.

Odkaz ke komentáři
Nemas se za co omlouvat... Jsi v spravnym topicu... :palec: Jak svuj problem popisujes tam bude problem v dvoujhmotnostnim setrvaku... To je jeden z projevu kdyz je KO... Pohledej na foru neco o nem a nazor si udelas sam...
dík za radu,dvojhotu mam zřejmě načnutou,protože když motor běží na volnoběh tak tam něcé jakoby rachtá,škitá a když zařadim do déčka tak to přestane a kluk co mi auto zpravuje říkal že to vipadá na ten zmiňovanej dvojhmotnostní setrvák.Auto jinak jede moc dobře tak jsem to neřešil a startovalo taky dobře,problém nastal až teď v mrazech.

 

 

zkontroluj žhaviče
určitě to necham udělat,ale v květnu jsem je nechal měnit všechny čtyři.
Odkaz ke komentáři
Taky bych to viděl na žhavičky a jsi si jistej že ti je opravdu vyměnily ????
Jistej si dneska nemužeš bejt ničim,tady pokud si to neuděláš sám.Jen tak pro po bavení:Když se mi to stalo tak mě motor už běžel a já si zatim ometal auto přišel kluk co vedle mě stál na parkovišti-auto měl renault laguna kombi,rok odhaduji na 2000 až 2004,skočil do auta a do pěti vteřin motor běžel bez problemů to je k nas....
Odkaz ke komentáři
Náhodou jsi si nevšimnul jakej kouř se ti po startování vyvalil z výfuku ??? a chytlo hned na všechny hrnce???a nebo mělo snahu se jakoby převalovat ???

 

a jakou roli v tom ma kour pokud ma špatne žhaviče? Rano dam prvni start a auto lehce zakouri, sedej dym, a pak na volnobech po tom prvnim nastartovani je takovej trošku namodralej. Jinak jak se zahreje tak tam skoro žadnej kour neni, ani na minimalnih ani na maximalnih otačkah. Je to žhavičkama?

Odkaz ke komentáři
Náhodou jsi si nevšimnul jakej kouř se ti po startování vyvalil z výfuku ??? a chytlo hned na všechny hrnce???a nebo mělo snahu se jakoby převalovat ???
Barvi kouře jsem si nevšimnul,ale když jsem pak vylezl ven auto očistit tak byl bílošedivej.A dle mého mýnění to chytlo na všechny válce a snahu převalovat se to taky nemělo.
Odkaz ke komentáři
Guest chipmann
a jakou roli v tom ma kour pokud ma špatne žhaviče? Rano dam prvni start a auto lehce zakouri, sedej dym, a pak na volnobech po tom prvnim nastartovani je takovej trošku namodralej. Jinak jak se zahreje tak tam skoro žadnej kour neni, ani na minimalnih ani na maximalnih otačkah. Je to žhavičkama?

Když to po ránu zakouří do šedomodra tak toe nespálená nafta (auto smrdí jako stará avie ) a to má na svědomí nějaká žhavička

Odkaz ke komentáři

Kup kvalitní naftu Benzina Verva Diesel, do toho nalej VIF v poměru 1:500 a uvidíš.Tipoval bych to na naftu a palivový filtr. Řešení žhavících svíček je trochu bokem, jelikož jsi nastartoval a chcíplo ti to potom. Mám 1.9TDI MR2006 a v -10*C to také nestartuje pěkně.Mimichodem žhavit 2-3 je nesmysl, jelikož ubíráš sílu baterce. Na první nažhavení musí chytnout.jinak žhavící svíčky se dají poznat na diagnostice, jestli jsou špatné.

Odkaz ke komentáři

Nedávno jsem řešil takovej problém. Po nastartování ráno, když byl mráz tak mi OII chytla tak jako třívalcovej traktor. Motor se nějak divně chvěl a z vejfuku šel takovej šedej čmouďák. Jel sem ke známému do Škodovky a ten to napojil na počítač a psalo to na 2válci a na 3 valci špatné žhavičky. Tak dal dvě nové a já jel domů. Za týden se to opakovalo zase. Po napojení to zase psalo chyba 2a4 válec. To mi opravdu hlava nebrala. Tak jsem vyčistil kontakty va fajfkách na žhavičky. Prostříkl kontaktolem dal všechny nové žhavičky z nové várky a do dnes je vše OK. Někdy stávkujou ty fajfky nemaj kontakt nebo jen stačí vyčistit a prosstříknout.

Odkaz ke komentáři

Když máš vyšlápnutou spojku točí startér pouze motorem bez dalších komponent (převodovka atd.), já osobně startuji pořád s vyšlápnutou spojkou.Pochybuji, že by se dvou hmotový setrvačník ničil startováním s vyšlápnutou spojkou.To spíš vidím na špatné řazení,podtáčení motoru či držení auta na svahu jen přez rychlost.

Odkaz ke komentáři

Těžko říct podle popisu na netu co to je, ale taky bych dal akumulátor jaký patří, i když si myslím, že tím to není, když nastartuješ. Taky bych nežhavil vícekrát a -10°C ještě není takový mráz, aby to nestartovalo, takže někde problém určitě je, okta s řídící elektronikou by chcípnout neměla. Vyzkoušel bych tu diagnostiku, možná se všichni budeme divit, co vyskočí.

Odkaz ke komentáři

Tak svíčky jsou dobrý,ale prý by to mohlo být nějaký teplotní čidlo,který řídí startování(auto si prý myslí,že jsou 3°C ale ve skutečnosti je třeba -5°C a pak to dá špatnej poměr nafty a míň žhaví)takhle mi to bylo polopatě vysvětleno,jelikož mi kontrolka žhavení docela brzy zhasíná,tak 2 až 3 vteřiny.Tak se zkusim u něj objednat a pak uvidim.

Odkaz ke komentáři

Taky bych potřeboval radu. Mám nezávislé naftové topení a když ho při -10 stupních ráno nechám topit třeba 15 minut před tím, než startuju, tak pak motor nechce naskočit. Startuju třeba až 6krát, startér točí, ale ani jeden válec neblafne. Pak to naskočí, jakoby se nic nedělo. Mám dojem, jakoby topení vysálo naftu od motoru. Myslíte, že je to možné? A nebo to může mít také souvislost s nějakým teplotním čidlem, že by si motor myslel, že je venku nad nulou tím, že se ohřeje hlava motoru?

A jak je to se žhavením? Ať je teplo nebo zima, kontrolka žhavení se rozsvítí maximálně na 2 až 3 vteřiny.

Mám auto první zimu, tak tápu, je to rok výroby 2005 automat 1,9 77kW

Díky

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj, mám na podzim koupenou Octavi combi 1.9 TDi PD 4x4 rv 2006. Najeto cca 100tkm. A ted v zimě se objevil problém se startováním. Auto stojí v garáži, kde je tak 0°C. Otočím klíčkem počkám na žhavení a nastartuju bez problémů. Byl jsem ale v Rakousku, kde bylo ráno -18,5 °C. Auto stálo 4 dny a když jsem chtěl nastartovat, točím točím a nic. Nažhavím znova točím točím točím občas tam něco blaflo a pak to chytlo jakoby na 2 válce a po chvilce se to rozběhlo. Přitom se z výfuku vyvalil černej kouř. Po příjezdu domů a stání v garáží auto zase startovalo normálně. Včera s ním odjel tatík na červenohorské sedlo, kde auto stálo samozřejmě venku. Dneska volá že, to nestartuje. Točí točí točí a nic. Občas tam něco blafne, ale nechytne. V naftě jsou samozřejmě aditiva VIF zimní. Zkoušel to ráno a taky teď po obědě a furt nic. Jen baterka už má prej dost. Co to může být? Typoval bych to na žhavení.

Odkaz ke komentáři

To že se vyvalí černej kouř je normální, je to nespálená nafta během protáčení motoru při startování.

Při teplotě pod -15°C:

- vypni coming/leaving home funkce světel ať šetříš baterku

- při startu vypni ideálně světla

to je taková prevence.. a pak:

- otoč klíč do první polohy, počkej až zhasne žhavení, udělej to 2x až 4x (víckrát nemá smysl)

- pak nastartuj, ale nedrž to moc dlouho, max 3 až 4s, pokud to do té doby nechytí vypni to a zkus znovu.

- nikdy to nestartuj déle než 5s nemá to smysl, lepší je 4x krátce než 1x dlouze

 

To jsou moje zkušenosti

Odkaz ke komentáři

Nechci zakladat nove tema tak se zeptam tady. Kdyz auto stoji na mraze tak po nastartovani se mi rozsviti cervene varovne svetlo ze mam okamzite vypnout motor neco s chladici kapalinou. Ja presto jel a po zahrati na 90 jsem zajel na parkoviste vypnul motor,pak znova nastartoval a uz to nesvitilo.To se mi stalo uz dvakrat. Nevim jestli to souvisi, ale mam nove meneny rozvody s pumpou. A dela to jen kdyz stoji venku. Kdyz je v garazi tak v pohode.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...