Přejít na obsah

Liborova 1.8 TSI


Doporučené příspěvky

OCTAVIA 1.8 TSI FL - 160 koní, max 223 km/h, zrychlení 7,8 s, výbava Elegance

Tak jsem se jí dočkal. Od 3.7.2009 jí mám doma a dělá mi velkou radost. Splnila mi všechno, co jsem od ní čekal. Musím říct, že jsem nadšený. Nečekal jsem, že přesednutí z OI do OII bude až takový rozdíl. Vše je tam lepší. Najeto mám 1100 km (15.7.09) a průměrná spotřeba 8,4 l. Zpočátku byla spotřeba větší. Prvních 100 km kolem 10 l, posledních 140 km to bylo za 6,9 l. Což mě docela překvapuje, že je to tak málo. Ta poslední spotřeba 6,9 byla na trase Zlín - Přerov - Ostrava, což bylo cca z poloviny po okreskách a zbytek po dálnici nebo sil. 1 třídy, kde jsem nastavil tempomat na 140 km/h (na 6. rychl. stupeň 3200 ot.). Zatím motor vytáčím max. do 3000-3500 otáček, později to bude samozřejmě více, to se asi spotřeba zvýší, i když to je taky otázka, uvidí se.
Největší radost mám z motoru. Už se těším na to, až bude auto zajeté a konečně ho vytočím do vyšších otáček a ucítím jeho sílu.
Edit 7.9.2009: Po dovolené už mám najeto 7000 km, takže je auto zajeté a už ho znám jako své boty. Zrychlení je parádní, ovšem pocitově je auto pomalejší než to předchozí (OI 1.8 20V turbo), ale je to tím, že toto je tišší a dává méně informací do volantu.
Spotřeba během 3800km na dovolené byla 7,4l a nejmenší spotřeba na trase 1200km byla 6,9l při průměrné rychlosti 103km/h. Spotřeba po městě kolem 9,5l.
Edit 5.12.2009: Tak už mám 10500 km. Motor už má hezký zvuk, líbí se mi ho vytáčet a nejvíce zbožňuju zátah na 2, 3 a při větší rychlosti na 4 (130-160), předjíždění je pak zážitek. Spotřeba se ustálila na těch 9-9,5l ve městě (bez snahy jezdit úsporně), na okreskách cca 7,5l (svižně 100-120). Problémy zatím žádné a snad ani nepřijdou. Tohle auto mám fakt rád.
Edit 11.7.2010: S autem najeto 20000 km bez potíží. Spotřeba se už asi nějak nevyvíjí, dokážu jet dlouhé trasy po okreskách při jízdě podle předpisů i za 6 l, po městě jezdím stále za 9-9,5l, celková průměrná bude něco těsně pod 9, ale jezdím hodně po městě. Za posledních 2500 km, jsem měl průměr za 8,4l, ale dost jsem jezdil okresky a taky dálnice (tam při cca 140-150km/h průměr cca 7,5-8l). Pomalu už mám auto podle představ, už snad jen chybí trochu snížit a 18" kola.
Edit 12.8.2011: Tak už mám na tachometru 41000 km. Zatím šlape jako hodinky. Klepyklep. Už od začátku mě trochu znervózňuje spotřeba oleje. Cca každých 5-6000 km mi auto napíše, že chce zkontrolovat hladinu oleje. Musím dolít 0,5l oleje a zase to těch 5000km vydrží. Ale prý je to normální. Dlouhodobou spotřebu benzínu od cca března 2011 mám 8,3l, je to tím, že čekáme mimi, takže se musím krotit a taky mám pár trestných bodů. Rekordní spotřebu jsem měl nedávno na trase Bílá -> Ostrava, cca 50km se spotřebou rovných 5l, jel jsem jako ostatní kolem. Maximální spotřebu jsem dosáhl tento rok na trase Ostrava -> Olomouc a to 12,9l, ale to jsem jel pořád kolem 200km/h. Na autě mám od jara 18" Neptune a jsem spokojený, tvrdost se nezvýšila a auto vypadá moc dobře. Snížení pořád chci, asi brzy půjdu do pružin H&R mínus 45-50mm oproti sériovému podvozku.
Edit 23.4.2012: Tak už mám na tachometru 48000 km. Auto stále jako nové, jen ty oťuky od lidí z parkoviště, to mě štve. Po snížení pružinami H&R 40-50mm jsem nadšený z jízdního komfortu, je to mnohem pohodlnější ježdění než s originál sportovními pružinami (30mm). Jen lituju, že jsem to nedal dříve, kdo nad nimi váhá, tak ať přestane a jde si je koupit.
Edit 1.10.2013: Tachometr ukazuje 61000 km. Stále vše šlape a jsem s autem spokojený. Kromě jarní úpravy světel do černa na autě nic nepřibylo. Ale světla se mi stále líbí a stále si je lidé prohlížejí, auto je totiž nejen díky světlům nápadné. Ale mi to nevadí, vlastně mi to dělá radost.

Edit 1.5.2015: Tachometr ukazuje 75000 km. Auto je bez problémů, stále jako nové. Na jaře proběhla výměna volantu za volant z Yetiho FL - 3-ramínko, MF, dole zploštělý, perforovaná kůže. Je to krásný volant a hned mám zase pocit nového auta.

Edit 20.11.2015: Tachometr ukazuje 83000 km. Při kontrole v servisu je vše ok. Výměna svíček, oleje, filtrů. Změna na olej Shell 5W40, protože spotřeba doteď používaného Castrolu 5W30 se postupně z 1l/7000km zvýšila až na 1l/1400km, snad to trochu pomůže...

Edit 30.06.2016: Oprava pístních kroužků a všeho s tím souvisejícího. Oprava v Auto Dubina, polovinu platila na kulanci Škoda auto, ale i tak cena cca 30000,-. Olej už to nežere

Edit 5.6.2019: Tachometr ukazuje 118000 km. Auto je ok, olej stále nežere, jsem spokojený. Na autě jsem udělal nějaké malé úpravy, aby se mi ještě pořád líbilo. 🙂


Moje dosavadní zjištění jsem shrnul do následujího:

Jízdní vlastnosti:
lépe sedí - to bude asi sportovním podvozkem a 17" koly (od 3/2011 letní 18")
lépe tlumí nerovnosti
lépe se zatáčí - i přes širší pneu se kola na místě otáčí mnohem snadněji, za jízdy také, to mi možná až trochu vadí, mám pocit, že tam není žádný odpor
jízda na 6ku po dálnici způsobí, že motor takřka není slyšet, ve 130 je jen 2800 otáček
síla motoru je skvělá, zrychluje na všechny rychlostní stupně, ale samozřejmě je lepší podřadit, to se člověk dočká i nějakého zvuku od motoru, i když tedy ne nějak výrazného
Komfort:
celkově je auto tišší, o motoru skoro nevím (když stojím, tak ho opravdu neslyším)
taky aerodynamický hluk je nesrovnatelně nižší - asi to bude zásluhou schovaných stěračů, lépe udělaných zrcátek a taky škvíry mezi dveřmi jsou zadělané gumou, což asi bude taky dělat své
nikde nic neklepe
vestavěné rádio Swing mi vyhovuje, FM rádio hraje skvěle, neztrácí signál tam, kde mi předchozí rádio už skoro nehrálo, nejvíce si pochvaluju přehrávání MP3 z USB flashky, je to nesrovnatelně větší pohodlí oproti přehrávání z CD, zvuk je zase o dost výše než v OI (pro mě dostačující podání výšek i basů a hlavně nic nedrnčí)
skvělá sedadla z Dynamic paketu - výborně drží tělo a i dobře vypadají
skvělý tříramenný volant - výborně se drží
dvouzónová klimatizace - konec dohadů s manželkou, že jí je zima
Zajímavé serepetičky, které potěší:
elektrické sklápění zrcátek ke karoserii ovládané dálkovým ovladačem
otevření a zavření všech oken dálkovým ovladačem - před nastoupením lze auto vyvětrat
plno věšáčků, hlavně v kufru, aby se nákupy nepovalovaly a nelítaly po celém kufru

A teď k její výbavě a parametrům a mým plánům:

Je to Octavia 1.8 TSI Lim. Elegance v černé barvě s pár doplňky navíc jako:
Kola z lehké slitiny Pegasus 17" se sportovním podvozkem (snížený)
Rezervní kolo ocelové, zvedák, klíč na kola
MDI (Mobile Device Interface) konektor pro připojení USB zařízení k rádiu
Sportovní paket Dynamic (ten jsem chtěl hlavně kvůli lepším sedadlům ala RS, jen bez kůže)
Prodloužení záruky na 4 roky do 60000 km
a protože mi výbava Elegance stačí, více jsem už neobjednával. Uvažoval jsem o xenonech, ale ty se prý moc kradou, tak jsem se na ně vykašlal.

Plánované úpravy:
pruhy z grafitové fólie na kapotu (pořád zvažuju)
možná časem chip motoru
zvažuju ještě Columba, ale bojím se zlodějů..., zatím Bolero od 4/12
Již udělané úpravy:
Fólie na skla všude, vpředu světlejší (přiobjednáno již v salónu)
Mechanické zabezpečení Construct (přiobjednáno již v salónu)
Mračítka z černé samolepící fólie (7/09, v reklamce Lukáš Chreno, 604571385, Ostrava, cena 400 i s montáží)
Výměna všech žárovek v interiéru a osvětlení nástupního prostoru v zrcátkách za LEDky od Superfattyho - paráda.
Tuning motoru smile.gif - nastříkání krytu motoru a vybarvení nápisu TSI (7/09)
Výměna žárovek H7 za Philips Night Breaker. (7/09)
Přesun parkovaček zpod mračítek do prostoru blinkrů, LED žárovky (8/09)
Navigace a zabudování držáku navigace Evolve MultiTrax na víko přihrádky palubní desky (8/09)
15 mm podložky pod kola vzadu na léto s 18", 20 mm na zimu se 17" (9/09)
Výměna nárazníku za RS FL (10/09)
Přilepení přední SPZ oboustrannou lepící páskou Patex Extra Strong (10/09)
Odlepení označení Octavia a přesun označení TSI (3/10)
Výměna žárovek v předních i zadních směrovkách za Osram Diadem (5/10)
Výměna zadních světel za světla s tmavým plastem místo průhledného (5/10)
Navaření koncovky výfuku (ovál, originál Škoda pro 1.6, nutná úprava) (5/10)
Nalakování masky do barvy auta a lehká změna znaku Škoda (7/10, již nemám)
Zamračení masky (10/10)
18" kola Neptune lehce upravená fóliemi (3/11)
Záměna pozice blinkrů a zpátečky v zadních světlech (3/12)
Snížení H&R pružinami (40-50mm, paráda, měl jsem udělat dříve) (3/12)
Autorádio Bolero (4/12)
Pruh z 20% fólie na čelním skle (4/12)
Nové znaky ve středech kol (5/12)
Černá přední světla - vlastní úprava (4/13)
Nové znaky na masce a kufru (5/13)

3-ramenný zkosený MF volant z Yeti FL (4/15)

Rozsvícení blinkrů bílými LED po otevření auta (1/16)

Nové autorádio Erisin, Čína, ale super. 8", Android, GPS, parkovací kamera (2/18)

Sportovní pedály  (5/19)

Světlo Škoda po otevření dvěří (5/19)

Podsvícení odrazek (5/19)




Video:
http://www.youtube.com/watch?v=IzNXCh_HHOU

post-507-1247644983_thumb.jpg

post-507-1247644995_thumb.jpg

post-507-1247645006_thumb.jpg

post-507-1247645017_thumb.jpg

post-507-1247645025_thumb.jpg

post-507-1247645051_thumb.jpg

post-507-1247645057_thumb.jpg

post-507-1248173199_thumb.jpg

post-507-1249275616_thumb.jpg

post-507-1249275627_thumb.jpg

post-507-1252391738_thumb.jpg

post-507-1252391747_thumb.jpg

post-507-1252391755_thumb.jpg

post-507-1252391773_thumb.jpg

post-507-1255171472_thumb.jpg

post-507-1256540777_thumb.jpg

post-507-1258223125_thumb.jpg

post-507-1258223131_thumb.jpg

post-507-1258223137_thumb.jpg

post-507-1276009373_thumb.jpg

post-507-1276009454_thumb.jpg

post-507-1276009467_thumb.jpg

post-507-1276009478_thumb.jpg

post-507-1278926072_thumb.jpg

post-507-1278926102_thumb.jpg

post-507-1300178317_thumb.jpg

post-507-1300178334_thumb.jpg

post-507-0-59053400-1365071360_thumb.jpg

post-507-0-93371900-1381738031_thumb.jpg

post-507-0-63986600-1430908593_thumb.jpg

post-507-0-36347300-1430908614_thumb.jpg

post-507-0-99099500-1451943879_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak to jsem rád, že se mračítka líbí, povzbuzuje mě to k tomu nastříkání lakem. Přecejen nálepka jde lehce odlepit a nic není poznat, kdežto u laku bych musel měnit celá světla, kdyby se mi to nelíbilo. Až vyřeším ty parkovačky, tak asi do toho půjdu.

Jardo, určitě někam zajedeme. Představuju si tu kolonu několika černých oktávek, když se k nám někdo přidá, jak tak jedeme za sebou jako nějaká mafie. :lol:

Odkaz ke komentáři

hele a co takove ty folie na zmenu barvy auta ? Pridelava se to tepelnou folii takze to ma odolnost na svetlo a teplo, vlastne musi ze pac jsou tim normalne potazene ty taxiky a tak, zkusil bych to dela to hafo firem treba trieste. Ja az budu kupovat nove auto vezmu nejakou barvu podle podminek a nalady a necham tim ce auto hned potahnout u prodejce, a zmenim si barvu jak chci. Az budu chtit auto prodat sundam folii a lak zanovni a paradni. Ano musis se o tu folii starat, ale nemas to opryskane od kaminku, jemne podreniny resis vymenou foliie a nebo jen otrenim barvy technicakem je to fakt super vec.

Odkaz ke komentáři

Teď ještě závodit nebudu, zatím zajíždím, takže vytáčím max do 4000, ale až bude zajeto, tak bych si to klidně vyzkoušel. Na rozjezdech jde opravdu o řazení, ale podle technických parametrů bych měl mít stejné zrychlení bez DSG jako s DSG, akorát bez DSG to závisí na řidiči, jak to umí. Až budu mít zajeto, tak se natrénuju na křižovatkách a pak na nějakém srazu vyzkoušíme na ostro, jak je to mé auto dobré. :palec:

Odkaz ke komentáři

Víš proč se kupují rychlá auta? Proto, aby řidič nemusel závodit a dokazovat ostatním, že jejich auto je rychlejší. Ale musí to být na první pohled vidět, že je to rychlé auto, což vlastně u Oktávky vidět není, na to musíš mít aspoň Porsche. :blink: Ale i tak opravdu závodit nebudeme, i když by mě to asi bavilo, ale musel by to být rovný souboj, tedy stejné motorizace, ať se ukáže řidičské umění a ne to, kolik kdo do auta investoval. Radši bych bral tu kolonu černých mafiánů.

Odkaz ke komentáři

OK, tak až se někde potkáme třeba na srazu nebo je možné i někde na křižovatce v Ostravě, tak si dáme duel. Sám jsem zvědavý. Na stovku by mi mělo stačit hodit dvojku, tak tam to DSG ani nepotřebuju :palec: Do 160-170 pak potáhne trojka a pak do 210 čtyřka, a pětku ani šestku už nemusím házet, to už budeš dávno za mnou a více ti to nepojede :blink:

Odkaz ke komentáři

Passat CC 3,6 by se mi taky móóóc líbil, ale tolik bych za auto nedal, to bych musel vydělávat více. Tohle auto mi musí vydržet aspoň 5-7 let, častěji kupovat nové nechci. Aby mě pak ještě dlouho bavilo, tak si ho časem nechám čipnout u Cimbu a těch 50 koní navíc bude určitě poznat a o zábavu bude postaráno.

S minoulou OI 1.8T jsem jel podle tacho 235 a byla to sice rychlost, ale auto celkem sedělo a nepřipadalo mi to moc riskantní, byla prázná silnice, akorát jsem si nesměl představovat, že mi třeba praskne guma.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...