Přejít na obsah

Tlak v pneumatikách


marthy

Doporučené příspěvky

Myslis, ze si to vyrobce vycucal z prstu? Proste si rekl, tak tyhle cisla se mi libi, tak je tam natisknem? :blink:

 

Kdyz mas prefoukano, tak se ti spatne sjizdi pneu. Ale nejakej velikej rozdil mezi 2.0-2.2 a nebo 2.2-2.4 nevidim. Kdyz mas hlidani tlaku v pneumatikach, tak ti taky nezacne hlasit hned.

Upraveno uživatelem houmik
Odkaz ke komentáři

2,3 předek i zadek, jak na zimních 15" tak letních 16", 2,2 se mi zdá málo, zvláště vpředu jsou gumy nějak moc zmáčnutý, jak kdyby byly prázdný, a to mám 1,6 motor, s těžším dieslem se nedivim, že spousta lidí dává 2,4 ... jinak gumy se sjíždí tak jak mají, jezdim tak dlouhodobě ...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Mám stejnou pneumatiku akorát jiný rozměr 225/45 R17 a foukám předek 2,2-2,3 a zadek 2,0-2,1 a jezdím bětšinou prázdný nebo ve dvou. Ono to pak hrozně skáče na nerovnostech...zatím s tím jezdím druhou sezonu, třeba někdo má více zkušeností.

A jak tady píše hodně lidí, že fouká všechny kola stejně se mi zdá divný, vzadu snad motor není a poku nejezdí pořád v 5 lidech a plným kufrem, tak zbytečný. :) Nikde v tabulkách nejsou všude stejný tlaky. :o

Odkaz ke komentáři
Mám stejnou pneumatiku akorát jiný rozměr 225/45 R17 a foukám předek 2,2-2,3 a zadek 2,0-2,1 a jezdím bětšinou prázdný nebo ve dvou. Ono to pak hrozně skáče na nerovnostech...zatím s tím jezdím druhou sezonu, třeba někdo má více zkušeností.

A jak tady píše hodně lidí, že fouká všechny kola stejně se mi zdá divný, vzadu snad motor není a poku nejezdí pořád v 5 lidech a plným kufrem, tak zbytečný. :) Nikde v tabulkách nejsou všude stejný tlaky. :o

 

Tjn, já nikde nedohledal přesně na tenhle rozměr doporučený tlak. A co jsem se díval do tabulek výrobce Continental, tak tam mají u téhle pneu 3.1 , což je dost (ale nevím, kčemu se přesně to číslo vztahuje - jestli je to max. , nebo tak ...)

 

EDIT: Tak opravdu pro rozměr 225/40 R18 platí tlak 3.1 pro provoz ...

Upraveno uživatelem Tiesto
Odkaz ke komentáři

Motor fakt vzadu nemám, ale raději se ještě kouknu :D,

 

Otevři víčko nádrže, tam je tabulka jak hustit pneu :

 

Pro poloviční zatížení vozidla : přední 2,0 ; zadní 2,2 ; Pro plné zatížení vozidla : přední i zadní 2,4

 

Jak jsem psal v předchozím příspěvku, dávám o 0,1 více ( 2,1 ; 2,3 ) , pneu se sjíždí rovnoměrně a vše je OK :D, jezdím převážně sám a když to nafuním všechno na 2,4 tak je auto strašně tvrdé :D

Odkaz ke komentáři
Motor fakt vzadu nemám, ale raději se ještě kouknu :D,

 

Otevři víčko nádrže, tam je tabulka jak hustit pneu :

 

Pro poloviční zatížení vozidla : přední 2,0 ; zadní 2,2 ; Pro plné zatížení vozidla : přední i zadní 2,4

 

Jak jsem psal v předchozím příspěvku, dávám o 0,1 více ( 2,1 ; 2,3 ) , pneu se sjíždí rovnoměrně a vše je OK :D, jezdím převážně sám a když to nafuním všechno na 2,4 tak je auto strašně tvrdé :D

 

V tom případě jsou údaje zřejmě obráceně (předek - zadek) Vyfoť schválně ten štítek a hoď to sem....fakt mi to nedá a určitě bych dal dopředu víc, jak dozadu (pokud ne všude stejně)

Odkaz ke komentáři

Dushky888 ,

je to tak jak píšeš, já mám auto už v garáži a teď tam taky nepoběžím, taky to ráno vyblejsknu a večer to sem dám ( pokud nebudeš rychlejší a už to tu nebude)

 

Pokud by to bylo napsáno od výrobce špatně, tak by se zřejmě všem co to dodržují špatně sjížděly gumy a já mám jak zimní tak letní gumy opotřebované pěkně rovnoměrně :D

--

Odkaz ke komentáři
Dushky888 ,

je to tak jak píšeš, já mám auto už v garáži a teď tam taky nepoběžím, taky to ráno vyblejsknu a večer to sem dám ( pokud nebudeš rychlejší a už to tu nebude)

 

Pokud by to bylo napsáno od výrobce špatně, tak by se zřejmě všem co to dodržují špatně sjížděly gumy a já mám jak zimní tak letní gumy opotřebované pěkně rovnoměrně :D

--

 

Ahaa... no asi jsem nějak přehlídl (pokud to bylo napsáno - nebylo :D ), že mluvíte o combi :D Ale i tak bych řekl, že motor je těžší, než prázdný kufr v combi. Každopádně, pokud je tak uvedeno od výrobce, ví co dělá :D :D

Odkaz ke komentáři

Mám taky kombíka TDi - foukám předek 2.3 , zadek 2.0 - jakmile dám víc - skáče zadek jako sviňa.

 

Jinak pro ty "experty" , co si nechávají za příplatek foukat gumy dusíkem podotýkám, že atmosférickej vzduch je složen z 80% dusíku - takže jde pouze o reklamní trik, jak z lidí vytáhnout prachy. Ale proč ne.

 

:)

Odkaz ke komentáři

Takže výrobce je kokot a lepí tam štítky bez ohledu na motor či výbavu, prostě vrznou víčko všude stejný ... na 1,6 to mám taky tak ... takže 2.3 vpředu i vzadu, ale zadek zkusim odpustit na 2,2 a jsem zvědavej, je celkem divokej na příčných nerovnostech (hlavně netvrďte, že je to vlečenou nápravou, to připouštim ... !!!)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

no nevím, štítky jsou sice stejné, ale číslo mají každý jiné.

pokud to doporučuje výrobce, v čem vidíš problém ?

pokud nezapomenu se dnes na víčko mrknu taky a nafotím :lol:

 

rychlejší bylo v práci seběhnout do garáží :smich:

OII combi MPI má na sobě štítek, kde jsou rozepsány hodnoty pro 1.6 75kw a 1.6 85kw, zvlášť navíc včetne rozměrů pneu.

takže nevidím důvod, proč se neřídit hodnatami doporučených výrobcem.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 let později...

Jak tak koukám, tak jste tady všichni mechanici a inženýři z oboru, že.. Tedy až na jedinou výjimku Guest_houmik_*. Výrobce si opravdu ta čísla necucá z prstu. Nejde jen o sjíždění pneu, ale také o jízdní vlastnosti vozidla (při podhuštěných pneu auto plave a může dojít i k poškození ráfku, při přefouknutých pneu zase skáče..) a o přilnavost pneu k vozovce (podhuštěné pneu - snadno vznikne aquaplaning - hromadí se voda v prohlubni mezi pneu a vozovkou, přehuštěné pneu zase nemá dostatečně velkou styčnou plochu s vozovkou, auto skáče a hůř drží). Foukejte si to každý jak chcete, ale výrobce - v tomto případě Škoda - moc dobře věděl, proč předepisuje tlaky pneu tak, jak je předepisuje.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...