Přejít na obsah

Přístupnost klapka,váha


Doporučené příspěvky

Ahoj,

vím, že se to řešilo tisíckrát - mám jen podotázky - pod tím plastem klapky, co se "prolévá" diavou apod. - ten potenciometr je přístupný? Je možno vidět odpor. dráhu? Čištění dozajista nadlouho nepomůže, ale není-li vyhnutí dělám opravy potenciometrů / trimrů/ tak, že kontakt s jezdcem opatrně vyhnu stranou / a napružím!/ aby jezdil vedle opotřebené dráhy. Někdo tu / nebo jinde, už nevím / zmiňoval rovněž čištění váhy vzduchu u "benzínu "vatov. tyčinkou. Kde ta váha je? Dělal to někdo. Má-li někdo fotky??

 

Děkuji Mirek

Odkaz ke komentáři

Čistím si váhu vzduchu jednou ročně a vše v pohodě.Mám tam Hitachi s najetými 175tis.Funguje pořád dobře.Jsem moravák takže je zřejmé čím ji čistím.....-(správně-SLIVOVICE) :) Vyhoď váhu s auta ven a rozeber. Odpory jsou pak vidět po vytáhnutí jedné z částí-viz.foto.Bývají zaprašené proto váha nefunguje jak má.Po vyčištění jsou pak hezky čisté.Pozor na mechanické poškození,pak by byla váha nenávratně v pérdeli.Hodně zdaru.

post-1545-1300906406_thumb.jpg

post-1545-1300906418_thumb.jpg

post-1545-1300906428_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj, děkuji za podnětné fotky, vůbec jsem netušil kde váha je / nováček/ ani nevěděl, že tam jsou nějaké odpory,ale myslel jsem, že "pohyblivé" trimry jsou jen v klapce. Napište někdo prosím, zda i tam jsou přístupné odporové dráhy.

Nebo kecám a odpory jsou ve váze a v klapce jen nějaký servomotorek?

Děkuji, mirek

Čistím si váhu vzduchu jednou ročně a vše v pohodě.Mám tam Hitachi s najetými 175tis.Funguje pořád dobře.Jsem moravák takže je zřejmé čím ji čistím.....-(správně-SLIVOVICE) :) Vyhoď váhu s auta ven a rozeber. Odpory jsou pak vidět po vytáhnutí jedné z částí-viz.foto.Bývají zaprašené proto váha nefunguje jak má.Po vyčištění jsou pak hezky čisté.Pozor na mechanické poškození,pak by byla váha nenávratně v pérdeli.Hodně zdaru.
Odkaz ke komentáři

v klapce není žádný odpor, jen ve váze. Tu jsem taky prostříknul sprejem na brzdy a jako nová - auto 150 tis v brzské budoucnosti.....

škrtící klapku vytáhneš, má mechanický ovládání (pokud máš akl) odpojíš hadici od airboxu a idšroubuješ čtyři šroubky a klapku vytáhneš (musíš ještě poodpojivat pár věcí) a vyčistit pořádně - taky jsem čistil sprejem na brzdy a povytíral pořádně.

¨Vše čištěno včera a už mám v pohodě otáčky (po čištění ti budou chvíli kolísat na volnoběh)

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

tak váhu jsem dnes rozebral, je to velmi rychlé, zdá se že je tam jedna prťavá dioda a dva odpory, termistory? / průtokoměr vzduchu ?/ No ať je to co chce, asi by to člověku nemělo ani spadnout a dotek žádoucí snad jedině prošplouchnutím slivovicí apod.Mně tedy po výměně děravé / spojka k odvětrání /hadice sání hapruje volnoběh. / ale kolísal i dřív, jen jinak../ Dle technika to váha není, klapku mám čistou - ale chci se optat na klapce je taky zboku nějaká plast. krabička - co je v ní, čistí se to? / tam je nějaký potenciometr, trimr, který snímá polohu klapky ?/ Nebo se vyloženě vomeje jen ta kovová klapka? AKL mám. Vagem jsem to nenastavoval, jen dle zde zmíněných návodů / cca vypnout baterku na hodinu,připojit, asi 5 min.

zapnout zapalování, asi 5 min. volnoběh, pak asi 3 min. 3000 ot. - návody se mírně liší, ale fakticky mi to blbne furt stejně../

 

děkuji,mirek

 

v klapce není žádný odpor, jen ve váze. Tu jsem taky prostříknul sprejem na brzdy a jako nová - auto 150 tis v brzské budoucnosti.....

škrtící klapku vytáhneš, má mechanický ovládání (pokud máš akl) odpojíš hadici od airboxu a idšroubuješ čtyři šroubky a klapku vytáhneš (musíš ještě poodpojivat pár věcí) a vyčistit pořádně - taky jsem čistil sprejem na brzdy a povytíral pořádně.

¨Vše čištěno včera a už mám v pohodě otáčky (po čištění ti budou chvíli kolísat na volnoběh)

Odkaz ke komentáři

jasně, jen omeješ tu klapku zevnitř i zvenku i na té klapce kraje, aby to bylo krásně čistý vše...... vnitřek té krabičky se nečistí, tam máš myslím pružinky atd, aby se klapka vracela do zavřenýho stavu

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
jasně, jen omeješ tu klapku zevnitř i zvenku i na té klapce kraje, aby to bylo krásně čistý vše...... vnitřek té krabičky se nečistí, tam máš myslím pružinky atd, aby se klapka vracela do zavřenýho stavu

Ahoj, no nakonec jsem rozebral i tu klapku i elektroniku pod plastem / tam je robusní potenciometr a spínač/ , vše sem vyčistil benzínem, odpor. dráhu jemně mázl WDéčkem / diava asi už není/

motor se mi totiž na volnoběh klepal jak pes. Velmi to pomohlo. Jen otáčky se často drží na 1200, ale chod se celkově na volnoběh velmi zklidnil, v podstatě úplně. Zjistil sem, že mám ŘJ Simos, to asi není žádná výhra - viz:http://checksum.cz/forum/viewtopic.php?p=44&sid=2f5b28b9b931c8314733803884fb6418, byť tu je řeč o feldách.

A propó, nevíte kde je ta řídící jednotka octavie a smí-li se vyčistit konektor při vyplé baterce?

mirek

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

dovoluji si připojit foto vnitřku plast. krabičky klapky. Jak jsem zmínil, dá se máznout odpor dráha potenciometru a vyčistit kontakt volnoběhu. Krabička má těsnění, takže špína tam v podstatě vůbec není

/ byť za kontrolu to určitě stojí, když už to má člověk shozený z auta /, byl jsem z toho docela nešťastnej tak sem tu klapku úplně vyčistil od sebemenších stop špíny - i ty pružiny - a pak jemně máznout třeba WDčkem.

mirek

post-2976-1301815157_thumb.jpg

post-2976-1301815168_thumb.jpg

post-2976-1301815181_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

já tam nic nemám, já jezdím bez řídící jednotky :) , ...no mám pocit, že je schovaná pod tím děrovaným plastem u stěračů, nyslím, že sem to někde viděl na kusém nákresu. Je to možný?

A nevíte někdo něco o těch ř.j. Simosech ? Nastavení apod.?

Když odpojíš baterku tak v pohodě to vyčisti.Před opětovným připojením nechat řádně kontakty oschnout.
Odkaz ke komentáři

Ja mám trochu problém klapku úplne vytiahnuť. Podarí sa mi ju úplne uvoľniť až na tie dve (alebo tri?) gumené hadičky ktoré sú upevnené kovovými sponami v jej zadnej časti. Sú riadne zapečené, je k ním blbý prístup a nechcú sa ani pohnúť. Nemáte nejaký tip ako ich dať dole?

 

Kvôli tomu som klapku čistil len z jednej strany aj to nie, ktovie ako dôkladne.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

no hadice tam jsou dvě a jedna tenká vespod zepředu, já s tím problém neměl, po uvolnění 4 imbusů klapky a uvolnění spon, jsem je normálně vykroutil. / možná chytit sikovkama a s citem "odlepit" /

Nachystal jsem si kousek izolačky, abych hadice přichytil ve vztyčené podobě k plechu auta / je tam voda/ a zároveň označil která je která. Pozor na imbusy - ta jedna mrcha nepřístupná tuze ráda padá - a padá na nějakej krycí plech pod autem odkud jsem jí už nedostal, taky opatrně při uvolňování té krátké spojky k odvětrání / hrdlo pro lití oleje /. Ono tam to odvětrání drží na motoru jen na plast. bajonetovém uzávěru s kusem kovového kolíku / asi 50x3 mm/ - při hrubší síle to může celé spadnout dovnitř - jak to někdo udělal přede mnou, servisáci mi tvrdí, že pokud to jezdí doteď, asi to bude jezdit dál...Hm.

Pitomej dotaz ? : Co tam těma hadicama vlastně teče za vodu?

Já když jsem vyleštil klapku i váhu a vyměnil hadici sání i díl odvětrání, dostal jsem se od kolísání otáček 400-800 a zhášení motoru při dojezdech k semaforu k tomu, že po startu mi ot. vyletí na cca 2500, klesnou a pak se při volnoběhu drží kolem 1200- někdy kolem těch 800, ale to se zpravidla motor klepe.

Servisák řek, že neví. Čekám až si to samo sedne, nevím zda je ,či není nutné zákl. nastavení / baterku jsem odpojoval, čekal se zaplým zapalováním / nic jsem neslyšel - tedy nastavování klapky ŘJ /, držel volnoběh 3 minuty.../ - zde se názory na nutnost VAGu různí.

Občas mne napadá, co by to udělalo, tu spojku k odvětrání zase proděravět jako to bylo dříve / ale to jsou slabé chvilky/

Holt starý auto a amatér, to je dost hloupá kombinace, ale jak říkal Hašek mít na koňak, budu pít koňak.

mirek

 

Ja mám trochu problém klapku úplne vytiahnuť. Podarí sa mi ju úplne uvoľniť až na tie dve (alebo tri?) gumené hadičky ktoré sú upevnené kovovými sponami v jej zadnej časti. Sú riadne zapečené, je k ním blbý prístup a nechcú sa ani pohnúť. Nemáte nejaký tip ako ich dať dole?

 

Kvôli tomu som klapku čistil len z jednej strany aj to nie, ktovie ako dôkladne.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Ahoj,

cca po půl roce a několika tisících km - možná 5, si to krásně sedlo, otáčky přesně 700-800,nekolísá, nic jsem nenastavoval - nemám jak / ŘJ je starej Simos a VAG mi nejede/.Prostě jsem spravil klapku i váhu jak jsem nejlíp uměl a pak sem usoudil, že auto je bohužel chytřejší než já, tak ať se spraví samo.

felda

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 9 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...