Přejít na obsah

spojka kompresoru klimatizace


Guest avro

Doporučené příspěvky

ahoj všem.

přes zimu mi z ničeho nic odešla klima. v servise řekli že je špatnej tlakovej spínač. po jeho výměně (cca 1500 korun) se jim na diagnostice ukázala další závada a to vadná spojka kompresoru. úplně se hrozím že po vyměně spojky kompresoru se objeví další, že je vadný i kompresor.... je to vůbec možné?

máte nějakou zkušenost jestli se ta spojka dá opravit? údajně je v ní spálená ta cívka, mechanicky je v pořádku... dá se sehnat nějaký neorigo výrobek? v servise mi říkali že by ta spojka měla stát cca 3700 bez DPH....

Odkaz ke komentáři

Zdravím, já mám jinačí problém, když ráno přijdu k autu a natočím ho tak jakmile sepne spojka kompresoru tak začne pískat jako když klouže, ale po chvilce přestane a klima jede normálně. Zdá s emi to že to dělá pouze tehdy když je dost velké vlhko. Nesetkal jste se s tím někdo ? Nepomohlo by tomu třebas to prostříknout čističem brzd ?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, mám manuální klimatizace a přestala přes zimu šlapat. Je naplněná ale prostě nesepne spojka kompresoru. napojili jsme to na počítač a nic to neukázalo. Když sepnu talčítko tak se normálně rozjedou sahary. Tak se chci zeptat jestli to někdo má a jestli je opravdu spojka špatná a nemůže tam být nic jiného?

Odkaz ke komentáři

Podle schematu jdou na spojku dva dráty - hnědý-černý je kostra, na zelený-černý se pro sepnutí přivádí 12V.

Můžeš změřit v klidu odpor mezi nimi (jednotky Ohm), nebo změřit to napětí na zelený-černý při pokusu o sepnutí a hned víš, jestli je vinutí elektromagnetu v pořádku .

Odkaz ke komentáři
Podle schematu jdou na spojku dva dráty - hnědý-černý je kostra, na zelený-černý se pro sepnutí přivádí 12V.

Můžeš změřit v klidu odpor mezi nimi (jednotky Ohm), nebo změřit to napětí na zelený-černý při pokusu o sepnutí a hned víš, jestli je vinutí elektromagnetu OK.

Když jsme to měřili tak to ukazovalo že tam jdou jenom impulsy 12V, nejde tam stálý 12. Prostě to jenom blikne a pak zase

Odkaz ke komentáři
Když jsme to měřili tak to ukazovalo že tam jdou jenom impulsy 12V, nejde tam stálý 12. Prostě to jenom blikne a pak zase

Při správné funkci tam musí jít napětí 12V trvale z ŘJ. Ale:

Protože dovnitř ŘJ se mi nepodařilo proniknout, není vyloučeno, že ŘJ se pokusí elektromagnet N25 sepnout, a když zjistí, že tam neteče žádný proud (vypadlý konektor, přerušené vinutí , přerušená tepelná pojistka) že zase vypne, nebo že naopak je proud velký (zkrat cívky). Ta cívka elektromagnetu totiž není jen cívka, v ní je pojistka proti přehřátí cca 180 st (když kompresor z nějakých důvodů jde těžko) a dále je k ní zapojena antiparalelní ochranná dioda. Bohužel nevím, jestli ta tepelná pojistka je vratná či ne.

Možná pro příští tazatele při řešení podobných problémů by bylo vhodné, kdyby někdo změřil multimetrem co nejpřesněji odpor té cívky, já jsem to v servisním manuálu nenašel.

Příčin, proč N25 nesepne, je samozřejmě více

post-11490-1307535228_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Zdravím

Já mám trochu jinej problém, ikdyž se týká také tohoto tématu. Chtěl bych se zeptat, jak dlouho může zůstat klimatronic mimo provoz? Někdy přes zimu se mi prodřela hadice o ventilátor a kvůli tomu jsem přišel o chladivo a taky možnost používat klimu. Teď když dám klimu do pořádku, co můžu ještě očekávat za poruchy? Díky

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj,

mám problém s manuální klimatizací v OI, po zapnutí klimy sepnou ventilátory, ale kompresor nesepne. Měřil jsem odpor elektromagnetické spojky ten je nekonečný, déle jsem měřil napětí co je na konektoru k elektromagnetické spojce a je tam neustále 12V, i když je klíček a klimatizace vypnutá.

Takže to vypadá na vadnou spojku i relé dochlazování a to ještě mám jednu hadici načnutou, ale chladivo snad ještě neuniká. Jsou mé domněnky správné? Dá se nějako ověřit dostatek chladiva?

Ve Vagu jsem nikde nenašel hodnotu s tlakového senzoru G65, je tam někde? Našel jsem akorát skupinu 50, kde ukazuje neustále kompresor vypnutý a provozní stav klimatizace se mění se zapnutím klimatizace po zapnutí je A/C-High, po vypnutí A/C-Low. Jak ŘJ pozná, že je kompresor zapnutý? Podle tlakového snímače G65?

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj pisem sice neskoro ale aj pre ostatnych....bezna zavada byva na spojke kompresora -konkretne je rozpadnute kolkecko-proste sa to pretača a to robi ten zvuk ako chladiarenske auto... niekedy pomoze spojku pritiahnut stredovym srobom alebo komplet vymena el. mag. spojka sa da zohnat od cca 50€ a viac... pozor je viacero typov!!

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj,

 

Můžete mi někdo poradit (doporučit) někoho v Plzni nebo v okolí kdo dělá klimatizace? Mám problém že z ničeho nic přestala fungovat klima. chladícího media je tam spousty, ale klima nefunguje. Zkoušel jsem připojit kompresor přímo na 12 v ale nerozběhl se. Zajímá mi,

zda lze ten kompresor repasovat. Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Zdravím , mám podobný problém ,nechal jsem naplnit klimatizaci a  nespínala mi el. magn. spojka kompresoru. Jel jsem tedy na diagnostiku a tam mi nic nezjistili protože mám manuální klimu. Že prý mám přidřený kompresor, nechal jsem tedy vycucnout náplň a koupil nový kompresor a tlakový spínač klimatizace , znovu ho naplnili  a žádná změna. Koupil jsem tedy řídící jednotku klimatizace- dochlazování a stále nic. K el.magn. spojce kompresoru nejde žádné napětí , pojiska je ok . Když zapnu klimu tak se zvýší otáčky motoru a to je vše , neví někdo kde je zakopanej pes ?

Odkaz ke komentáři

Pokud nejde napeti na spojku, tak je tam asi nejaka chybka ne? :-D zkontroluj pojistky na baterce, pripadne jestli do nich jde proud(muze byt vadna ta kouzelna krabicka).
Dale nejake zavady na motoru( hlavne Svorka DF alternatoru - snima zatez).

A kdyz ,, zapneš" klimu, orosi se trubky v motorovem prostoru(od klimy)?



Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...