Přejít na obsah

procedura pri dovaženi auta z EU


MfM

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

jak vidite z nazvu tematu, zajima me co a jak se dale dela, jake jsou poplatky, kolik procent, plati se nejake CLO, nebo DPH nebo co ja vym. Jedna se o dovoz z Nemecka, a važne o tom uvažuju. Pripadne nejaka seriozni a proverena agence ktera dela dovoz a vyrizeni papiru je?

 

Treba u nas v Černe Hore to funguje tak že se plati špedice, vyrizovani tech drobnych dovozovych papiru ktere musi udelat nejaka agence na hranici, to stoji cca 100-150e, CLO cca 5% benzin a 6% diesel, 17% DPH, pak registrace a zakladni pojišteni (treba pro octu cca 300e), 30e homologoace, pak cca 50e strčit nekom do kapsy a je to :o

 

Jak je to teda v ČR?

Odkaz ke komentáři

Auto jsem dovezl na konci ledna. Kupoval jsem jako plátce DPH, takže v Německu jsem koupil bez DPH, musel jsem dodat osvědčení plátce DPH. Jako neplátce koupíš za plnou cenu. Dovezeš do ČR, já jsem vezl po vlastní ose, v Německu vyřídíš převozní čísla (seriozní prodejce ti s tím pomůže) zaplatíš za čísla a pojištění přibližně 75,- €. a jedeš domů. Na to přihlášení pozor, bazary mívají TP v depozitu, tak ti řeknou, že papíry budou až druhý den, musel jsem zatlačit (nemluvím Německy tak jsem vyřizoval pomocí telefonního tlumočníka - díky Jardo) stejně se Němčourovi moc nechtělo tak jsem řekl, že jedu pryč a šel jsem k východu, najednou řekl moment, zavolal někam a byla kopie TP, s tou mi to odhlásili a dali převozky, originál TP mi přišel poštou za tři dny.

Tak jedeš domů, pozor žluté značky platí jen v EU jinam potřebuješ červené (obdélník s platností). Dojel jsem domů, počkal na TP, když dorazil TP tak jsem letěl na technickou, auto prohlédli za 1800,- + 800,- emise. Uzavřel jsem povinné ručení (pojistku) S protokolem jsem šel na registr vozidel. Vyplnil žádost zaplatil dalších 1500,- technik si nechal všechny papíry, za tři hodiny mi volal že se můžu stavit pro české značky, převzal jsem značky hodil na auto a jezdím. S tmi německými převozkami jsem byl dokonce v polsku (platnost značky = platnost pojištění zelené karty) vše bez problémů.

Takže dá se říct že do týdne jsem jezdil na českých značkách.

Odkaz ke komentáři

Ne pokud jsi plátce DPH a kupuješ auto starší 6 měsíců, tak koupíš auto bez DPH a v čechách uplatníš dph, pokud budeš auto dál prodávat tak zaplatíš české dph, pokud ho necháš v majetku firmy tak v přiznání "zaplatíš" dph a hned uplatníš odpočet dph na auto, takže vlastně neplatíš žádné dph. Pokud nejsi plátce tak kupuješ auto včetně dph a v čechách už nic neplatíš - to je výhodnější němci mají 19% v čechách je 20%.

pojištění (žlutá značka) jde jen na 5 dnů, včetně dne koupě, takže máš docela honičku to stihnout v době platnosti (hlavně technickou) v případě že prošvihneš platnost, tak žádná vyjímka dojezdu na stk neexistuje (i když budeš mít uzavřenou českou pojistku) a na stk musíš na odtahovce, stejně tak s prošlou dovozkou nesmíš ani stát na ulici.

Upraveno uživatelem Murder
Odkaz ke komentáři

a jsme u toho čemu prd rozumim, co je to platce DPH? Auto budu kupovat ne pro firmu ale pro soukrome učely, v tom pripade me zajima jak to chodi?

 

nebo dejme priklad: treba Octavie TDI, Nemecko, cena s DPH dejme tomu 5500e (v zavorkach je napsano bez DPH: cca 4600e). Ja jako cizinec to v Nemecku koupim za tech 4600, vyridim ty papiry a pojišteni, dovezu do ČR a v ČR zaplatim DPH a ostatni.

 

Nebo jsem to zase blbe pochopil :palec: ?

Odkaz ke komentáři

Přesně tak jak píše wrccko. Nejsi firma, takže nebudeš uplatňovat odpočet daně. V Německu koupíš včetně DPH a v Čechách jdeš už jen na technickou, zaplatit pojištění a přihlásit. Ještě zjisti si tam kde budeš přihlašovat, někde uznávají německou technickou, takže stačí jen evidenční prohlídka (ta je za pár korun) a přihlásíš, dle zákona by to tak mělo být, ale když si úředník postaví hlavu, tak tu technickou musíš udělat.

Šťastnou ruku při výběru, ono v Německu už o moc levněji nekoupíš, ale víš že auto jezdilo do servisu jak mělo a na 99% nebude stočené (pokud nekoupíš v bazaru u turků) a to myslím je pořád nezanedbatelná výhoda.

Odkaz ke komentáři

je my to fuk i gdy bych musel delat tu technickou, protože gdyž to srovnam s vydajama ktere bych platil tady v Černe Hore tak jsem furt v plusu :palec:))

 

Take my neni o to abych to koupil o neco moc levnej ale o kvalitu toho za co dam penize. Pokukuju po nejakem peknem Sharanu nebo Touranu v nafte, a uvažoval jsem si ho poridit v ČR ale ono snad neegzistuje ani jedne sharan v ČR kterej neni stočenej o nejmene 200tisic :lool:((

 

Ješte jednou velkej dik za pomoc a vysvetleni.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...