Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny při zatížení motoru


jen-da

Doporučené příspěvky

Při větším zatížení motoru (jízda s károu - 1000kg) se mi ztrácí chladící kapalina. Když jedu normálně, tak se nic neztrácí.

 

při jízdě třeba 70km, se mi ztratí i jeden litr. Vždy po jízdě, když zastavím, je pod autem loužička v místě pravého podélného nosníku, a kape z něj chladící kapalina.

 

Nemá někdo tip, kudy to může unikat? Jinak asi vyzkouším natlakovat kompresrem, a budu to sledovat. Hned po jízdě je těžké to hledat, protože se hned odpařuje

 

Víčko nádobky cl. kapaliny jsem již vyměnil, ale možná bude špatná celá nádobka

Odkaz ke komentáři

Projdi všechny spoje hadic, hadice, zkontroluj i samotnou expanzní nádobku, podívej se na chladič. Není možný, abys nic nenašel, litr kapaliny za 70 kilometrů se beze stopy neodpaří, červená kapalina G12 (předpokládám, že ji tam máš) zanechává dobře viditelnou červenou stopu v místě, kde se odpařuje.

 

Pokud to takhle teče pod autem, určitě ti kapalina nemizí spalovacím prostorem, na motoru to někde musí být vidět. Kromě těch spojů a hadic ještě možnost tekoucí vodní pumpy. Nenech se ale zmást tou loužičkou vpravo pod motorem, jestli tam máš spodní kryt, může to klidně stékat po něm odjinud.

 

Takže sundej kryt a sleduj, musíš to někde najít.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

měl jsem skoror stejný problém. Když jsem jezdil město, nehonil jsem to nebo nezatěžoval otáčkama tak bylo vše OK. Ale když jsem chvíli držel otáčky kolem 3tisíc a více tak v první fází mi unikala voda jako blázen a v druhé fázi se mi auto začalo přehřívat ( to vše po jízdě cca 10-20km ) a po přehřátí se mi přes nádobku vyvařila všechna voda. Měl jsem obavy, že to je těsnění pod hlavou, ale nakonec to byl TERMOSTAT. Vysvětlení je to, že při větší zátěži motoru se tlakem uzavřel, voda se samozřejmě přehřála a přes nádobku vyvařila.

Po výměně je vše v pořádku.

Maras

Odkaz ke komentáři

Tak to máš kliku. Mě se auto nepřehřívá ale jinak příznaky stejný. Když jedu pohodovku tak vydrží, jak jí vyháním pavouky z výfuku tak pár kilometrů a kontrolka bliká jak o život. Když ale povolím víčko tak se (většivou) voda nahrne zpět do expanzky a je pokoj. Těsnění pod hlavou jsem měnil loni v červnu, tak předpokládám, že tam problém nebude. Mechanici mě straší zvlněnou a v horším případě praskou hlavou ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak to máš kliku. Mě se auto nepřehřívá ale jinak příznaky stejný. Když jedu pohodovku tak vydrží, jak jí vyháním pavouky z výfuku tak pár kilometrů a kontrolka bliká jak o život. Když ale povolím víčko tak se (většivou) voda nahrne zpět do expanzky a je pokoj. Těsnění pod hlavou jsem měnil loni v červnu, tak předpokládám, že tam problém nebude. Mechanici mě straší zvlněnou a v horším případě praskou hlavou ;)

ahoj mne menili tesneniie na octavke za 1 rok 2 krat a presli uz 2 roky a vsetko je ok a zistis to tak ze v servise maju na to merac CO plynov s ktorym meraju vo vyrovnavajucej nadobke chlad. kvapaliny ci je tam to CO vyfukovych plynov

 

Při větším zatížení motoru (jízda s károu - 1000kg) se mi ztrácí chladící kapalina. Když jedu normálně, tak se nic neztrácí.

 

při jízdě třeba 70km, se mi ztratí i jeden litr. Vždy po jízdě, když zastavím, je pod autem loužička v místě pravého podélného nosníku, a kape z něj chladící kapalina.

 

Nemá někdo tip, kudy to může unikat? Jinak asi vyzkouším natlakovat kompresrem, a budu to sledovat. Hned po jízdě je těžké to hledat, protože se hned odpařuje

 

Víčko nádobky cl. kapaliny jsem již vyměnil, ale možná bude špatná celá nádobka

ak mas prasknute tesnenie pod hlavou zistis to zmeranim CO plynov vyfukovych vo vyrovnavajucej nadobke chladiacej kapaliny

Odkaz ke komentáři
  • o 4 roky později...

Zdravím ,cca před dvěmi měsíci jsem preventivně měnil fridex do té doby ok, po výměně jsem dolíval ještě asi půl litru pak po delší jízdě asi třetinku , a hladina se držela stále na max, předevčírem jízda v kuse asi 70km po zastavení jsem hned otevřel kapotu a voda byla asi 1cm pod minimem když jsem otevřel expanzku voda se vrátila na max. ,je možné že by nebyl ješte naplněný okruh po výměně teploty kolem nuly. ? Olej nepribyl,na víčku šlem není ,nádobka je čistá,preventivně sem tam nalil kousek nad max.Kde by mohl byt prolém?

Odkaz ke komentáři

Ubývá ti voda? Ono je to hned po jízdě natlakovaný, roztažený hadice, takže je jasny, že v expanzce je míň ... ale když to vystoupá zpátky po nějaké době, tak myslím ok ...

 

Jo voda se vrátí +- do původního stavu ,jinak příznaky vadného těsnění to nemá ....olej nepřibývá víčko je čisté, bíle nekouří extpanzka je taky čistá neubublá to do ní a auto se nepřehřívá.

Odkaz ke komentáři

Straca mel jsem to same... a vysledek? Ruple tesneni pod hlavou. Sice nebyly zadne hlavni priznaky, ale vyfukove splodiny sly do chladiciho okruhu. Zkus si nechat nekde udelat test.... Stoji to max 200,- a je hotovo za pet minut a budes vedet... Jinak to u me take neslo nijak poznat. Jen podle toho, ze se me stlacila voda pod minimum a vratila se na max az kdyz jsem otevrel vicko nebo zmihel tlak v soustave...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Přesně tento problém jsem řešila loni taky. Když jsme jezdili dva, všechno v pohodě, když jsme jeli 4 lidi, tak vyfučela chladící kapalina, řval na mě displej, že není chladící kapalina. Kouknu na nádobku, prázdno. Jelikož to nebylo prvně, vozím velký kanistr destilky, takže jsem dolila. Za pár minut zase, zase dolejvám. A takhle během jednoho výletu snad 7x, celkem trapas. No a pak zase nic, když bylo auto nezatížené, kapalina se neztrácela. Příčina zde tisíckrát omílaná - ruplé těsnění pod hlavou, i jsem ho pak viděla vyndané :). Vyměněno, zase jezdíme.

A je pravda, že jiné příznaky zde nebyly, žádná zvýšená kouřivost, olej v chladící kapalině nebyl. Dokonce po vychladnutí se chladící kapalina do expanzky vracela.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahojte, podobný problém, pravdepodobne tesnenie (alebo hlava)

 

Príznaky podobné, tlakuje nádržku, stráca sa voda pri výkone

 

Zafarbuje mi aj vodu, ale nie do čierna ale do hneda

Foto po necelom pol roku jazdenia

 

Vyčko som vymenil, spaliny vyzerajú byť v norme, výkon dobrý, olejové výčko normálne,

Robí mi to pri destilke, aj pri nemrznúcej (dával som G11)

Ten nános nieje mastný, je to skôr ako hlina

Systém som preplachoval destilkou niekoľkokrát

 

Oktávka je 2002 81 kW

 

Vďaka za rady

 

 

post-52212-0-70915900-1465379842_thumb.jpg

post-52212-0-95164500-1465379860_thumb.jpg

post-52212-0-76429200-1465379882_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Straca mel jsem to same... a vysledek? Ruple tesneni pod hlavou. Sice nebyly zadne hlavni priznaky, ale vyfukove splodiny sly do chladiciho okruhu. Zkus si nechat nekde udelat test.... Stoji to max 200,- a je hotovo za pet minut a budes vedet... Jinak to u me take neslo nijak poznat. Jen podle toho, ze se me stlacila voda pod minimum a vratila se na max az kdyz jsem otevrel vicko nebo zmihel tlak v soustave...

mam to same, po jazde strasne smrdi g12, voda sa vobec netrati, mozem hnat 150 po dialnici v 30 stupnovych horucavach a teplota drzi na 90 jak pribita, za studena na neutral pri razantjejsom pridani plynu pocut sem tam take zblnkotanie jak keby daco fuklo do vody, expanzka natlakovana, ked otvorim stupne hladina, ked mam otvorene vicko a pozeram do expanzky pri pridani plynu to tam jemne zabublinkuje, g12 vyzera cista ani na povrchu ziaden povlak olejovy alebo nieco ine, emulzia na vicku oleja len pri kratkych trasach v meste aj to slaba, tiez to tipujem na tesnenie, myslim ze bude len podfuknute, okruh mi tlakuje ale prebytocny tlak ide von cez ventyl vo vicku expanzky, buduci tyzden iden na test CO v sustave tak uvidime co bude, ak tam budu spaliny tak dufam ze to bude tesnenie a nie hlava......

Odkaz ke komentáři

Pater to vypadá jako by někdo do motoru nali nékej utěsnovač chladiče v prášku

jinak než začnete sundavat hlavu zkuste dát jinej termostat i když se starej zdá že je dobrej :palec:

a Pater ty než zkusíš jinej termostat proved nejdřív důkladnej výplach motoru :palec:

 

Je to možné, ale preplachoval som to už 3x (len destilkov) a za pol roka je to takéto :unsure:

Mám aj nejaký ten bordel na preplach chladičov tak uvidím

 

Dík za rady ;)

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...