Přejít na obsah

Octa46 FL 1.2TSI


Doporučené příspěvky

Čtu si toto vlákno a nedá mi to přidat svůj názor. Jsem něco přes 2 měsíce vlastníkem Octavie combi 1.2 TSI. Auto používám převážně po městě, sem tam na chatu a navýlet. Po městě spotřeba dle PP do 7 l v pohodě i když tomu dám někdy pokouřit, mimo město se krásně vlezu do 5,5 l. Dálnice při GPS rychlosti 130 km si to vezme v průměru 6,5 l i se zaplou klimou. Minulý týden jsem se vrátil s HR. Cesta tam cca 1100 km (50% dálnice 130-140 km/h, 50% dědiny a okrsky 90 km/h), cca 1 hodina poskakování v koloně, klimatizace používaná cca 30 % trasy, průměrná spotřeba dle PP 5,6 (když jsem sjel z dálnici v Karlovaci a pak jel už jenom po okreskách měl jsem 5,8 l). Cesta zpátky cca 1050 km (90% dálnice 130-140 km/h, 10% dědiny a okrsky 90 km/h), cca 3 hodiny poskakování v koloně, klimatizace používaná cca 70 % trasy, průměrná spotřeba dle PP 6,4. Jinak rychlost tempomatu jsem zadával dle GPS, auto plně naložený, dvě děti a dva dospělý. Při 130 km/h žádné problémy s předjížděním i když bylo auto plně naloženo. Po včerejším natankování, jsem to trochu přepočítal i podle účtenek a vychází to přibližně stejně +/- do 0,2 l. Já jsem s autem moc spokojený. A jak se tady píše: záleží na spojnici volantu s pedálem plynu. Toť můj názor.

Odkaz ke komentáři
Čtu si toto vlákno a nedá mi to přidat svůj názor. Jsem něco přes 2 měsíce vlastníkem Octavie combi 1.2 TSI. Auto používám převážně po městě, sem tam na chatu a navýlet. Po městě spotřeba dle PP do 7 l v pohodě i když tomu dám někdy pokouřit, mimo město se krásně vlezu do 5,5 l. Dálnice při GPS rychlosti 130 km si to vezme v průměru 6,5 l i se zaplou klimou. Minulý týden jsem se vrátil s HR. Cesta tam cca 1100 km (50% dálnice 130-140 km/h, 50% dědiny a okrsky 90 km/h), cca 1 hodina poskakování v koloně, klimatizace používaná cca 30 % trasy, průměrná spotřeba dle PP 5,6 (když jsem sjel z dálnici v Karlovaci a pak jel už jenom po okreskách měl jsem 5,8 l). Cesta zpátky cca 1050 km (90% dálnice 130-140 km/h, 10% dědiny a okrsky 90 km/h), cca 3 hodiny poskakování v koloně, klimatizace používaná cca 70 % trasy, průměrná spotřeba dle PP 6,4. Jinak rychlost tempomatu jsem zadával dle GPS, auto plně naložený, dvě děti a dva dospělý. Při 130 km/h žádné problémy s předjížděním i když bylo auto plně naloženo. Po včerejším natankování, jsem to trochu přepočítal i podle účtenek a vychází to přibližně stejně +/- do 0,2 l. Já jsem s autem moc spokojený. A jak se tady píše: záleží na spojnici volantu s pedálem plynu. Toť můj názor.

Tak to je dobry, az se mi tomu nechce verit...pocitam, ze si jel asi nekam do oblasti Makarske ze? Podle vzdalenosti, taky jsem tam tedka jel, mam 1.9tdi DSG chip, a cesta tam byla za 5,6 ve 4 dospelych a plnem kufru, klima je jasna, rychlost taky 130+- semtam ulety na max :D..no a nazpatek silene kolony, 4hodky v kolonach a bylo to 5,9, ale od brna jsem jel jak prase...takze jestli rikas pravdu, tak ten motor umi jezdit usporne ;)

Odkaz ke komentáři

2all: diky panove..

 

2Capucino: si me potesil. pokud je to realita..

 

2jar_da: taky bych radeji 1.4TSI Drive, ale ja mel puvodne dostat Toura 1.6MPi Combi a misto toho jsem si vyjednal tady tu Primu.. 1.2 TSI... Ceníkova 354... Akcni 330... ja zatlacil ze limit je 320.. tak mi ju nechali za 319... a za to 1.4TSI nesezenes.. takze asi tak...

Odkaz ke komentáři
Tak to je dobry, az se mi tomu nechce verit...pocitam, ze si jel asi nekam do oblasti Makarske ze? Podle vzdalenosti, taky jsem tam tedka jel, mam 1.9tdi DSG chip, a cesta tam byla za 5,6 ve 4 dospelych a plnem kufru, klima je jasna, rychlost taky 130+- semtam ulety na max :smich:..no a nazpatek silene kolony, 4hodky v kolonach a bylo to 5,9, ale od brna jsem jel jak prase...takze jestli rikas pravdu, tak ten motor umi jezdit usporne ;)

Trefil jsi se, jel jsem do Živogošće. :D

Jinak pro všechny, vše je pravda, nemám důvod si vymýšlet. Ta spotřeba je dobrá a pro mě u auta dost rozhodující, zvlášť když jezdím většinou v městským provozu. Jinak k té dobré spotřebě přispěl i tempomat. Původně tam nebyl, nechal jsem si ho dodělat od Váši, takže jsem to mohl porovnat. Jediná věc mi na autě vadí a to je vynulování PP paměti 2 po těch 19:99 hod nebo 1999 km. Napřed jsem myslel, že je to nějaká závada. Až tady na fóru jsem se dočetl, že to ve škodovce stáhli z těch 99:99 a 9999.

Odkaz ke komentáři
těch 6,5l průměr bych ještě sežral, ale že 175Nm s plně naloženou octavkou slušně potáhne, tak to mi už přijde jako trochu silná káva ;)

Není naložený jako naložený! Já, manželka, dvě děti, plný kufr věcí na dovolenou (3 kufry, nějaký tašky, 2 balíky vody, autolednice), jedu na tempomat 130 a když chci předjet, tak šlápnu na plyn a v poho, žádná brzda v provozu. Nechci se tady hádat, já vím jaká je pravda, když to auto vlastním. Jinak doporučuji zabrouzdat na "forum.skodahome.cz", tam píši minimálně další 2 co to auto vlastní.

P.S.: Ano, není to auto, že když šlápnu na plyn, tak mě to přilepý k sedačce, ale to tady nikdo netvrdí!

Odkaz ke komentáři

tak do Chorvatska je to pořád po dálnici, to nejsou Alpy po okreskách ;)

ten motor tahá slušně, ale samo má své limity a tím je právě plné naložení, tam je to s dynamikou už bídný a předjíždění na běžných silnicích už omezuje, na dálnici 140 km/h v jednom kuse jede každý auto a slušně táhne i naložený, ona i plně naložená 1,4 tsi s 200 Nm je tak akorát ...

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři
těch 6,5l průměr bych ještě sežral, ale že 175Nm s plně naloženou octavkou slušně potáhne, tak to mi už přijde jako trochu silná káva :(

a s jakym motorem to sorvnavas? jestli napises, ze s naftou, ktera ma na motoru 250 Nm, tak se budu hodne smat...

Odkaz ke komentáři

jasny jasny. ja jenom, ze neni spatny napsa s cim to clovek porovnava, protoze prave na kolech na 1.2 TSI a 1.6 TDI plus minus stejny kroutici moment. tak jenom jestli si to pisatel uvedomuje. jinak ja 1.2 TSI chvalim, o tom zadna. novyho bych se nebal, ale ojetyho uz asi trosku jo... jaky rocni najezd s tim tak planujes?

Odkaz ke komentáři

ne ze bych videl problem. ale preci jen jich starsich zatim moc neni a uz jsem parkrat cetl o vymene turba... proste by me zajimalo na kolik km jsou ty motory postaveny. jestli je to po 150t km na repas kde vseho a nebo jestli to da s prehledem 300t km jako staricky 1.8T...

Odkaz ke komentáři

jak píšeš zatím zkušenost s vyšším nájezdem není.

ale zase na druhou stranu máme 21 st. a je to VW a nemyslím si, že by do světa pustily nějaký krám.

že by plánovaly nájezd jen 150k mi příjde zcestná úvaha.

turbo je turbo, jako u TDI a spol. takže předpokládám podobnou výdrž při adekvátním zacházení.

benzín, tipnu že 300k a více km bude minimum co ten motor nahrká.

Odkaz ke komentáři

z tema 3 - 4 rokama bych na to sel opatrne

 

vynatek z diskuse na PCTuning:

 

Budete se divit, ale taková oddělení existují. Exkolega dělá v jedné německé automobilce na pozici “Inžených únavových vlastností materiálu”. Když tam nastupoval, tak si myslel, že se bude snažit díly vhodně dimenzovat tak, aby vydželi. Omyl. Jeho prací je navrhovat nedůležité díly tak, aby po nějaké době praskly. Jde o takové ty blbiny jako je držáček na pití, panty u skřínky u spolujezdce, madlo na seřizování sedačky atp. Když jsem se s ním naposledy bavil, tam mi říkal, že tyto díly navrhuje na interval 5ti let, ale jsou tlaky na 3letou lhůtu. Cíl je jednoduchý – vyvolat v zákazníkovi podvědomě to, že si myslí, že auto už je opotřebené a měl by si koupit nové. Soudě dle jejich prodejů jim to vychází.

Odkaz ke komentáři

vsak ja vim, ze se "ted" na takovy navrhovani dilu prestupuje. vyrobce usetri nehorazny penize za "zbytecne prebytecny material" a vi, ze po tolika a tolika km/letech budes muset kupovat znova...

 

kdyz jsme byli v jedny firme v kunovicich, tak nam tam rikali, kolik usetrili kg a nakladu na material, kdyz u jednoho typu letadla presli na vypocty na unavu. je to logicky. vypocet zahrnuje i deformace, ktery behem provozu vznikaji, takze cela konstrukce je potom z mensiho mnozstvi materialu a vi se, kdy cca dojde k poruse. letadlo se proda s tim, ze po xxx letovych hodinach musi jit na repas to a to a tamto...

Upraveno uživatelem kubiik
Odkaz ke komentáři
v čem vidíš problém u staršího TSI ?

 

problémy jsou s přeskočením řetězu na rozvodech nebo s jeho vytaháním - blbý materiál, projevuje se to hlukem po nastartování

dále selhává elektronika naklápění lopatek turba a na turbu praská sání,

reklamací se děje poměrně dost, vždy mezi 10-20.000 km a je jedno jestli to je 77 nebo 63 kW, tady těch motorů tolik není, ale koukněte

na ŠH na fábie ....

pokud vím, tak v současné době najíždí inovace právě 1,2 tsi, která řeší ty rozvody,

smutné je to, že s rozvody měly problém i první HTP ...

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...