Přejít na obsah

Pomi

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Pomi's Achievements

0

Popularita

  1. Zda se, ze to presne tak. Overoval jsem nastaveni na 23, 25 a 27% davky navic. Pri prilis velkem snizeni davky(23% a mene) vyhodnotila originalni jednotka motoru obcas chudou smes(rozsviti se kontrolka motoru) a zvysila mnohem vic davku paliva. Ted zkousim nastaveni 27% a podle udaju o davce paliva se zda, ze by to mohlo ve vysledku spotrebu snizit. Na volnobeh je to pri nastavenych 23% 1,7% z maximalni mozne davky paliva na vystupu ethanolove jednotky, pri 25% je to 1,5% a pri 27% 1,4%. Pri vice seslapnutem plynu je rozdil jeste vetsi. Samozrejme urcite zalezi i na motoru a ridici jednotce. Kazdy vyrobce ma u standardni jednotky urcite nastavenou jinou reakci na zmenu udaju lamba sondy a i jine moznosti pri zmene rozsahu davek paliva.
  2. Vcera jsem jel z Brna za 9,37l/100km ethanolu(podle tankovani, 8l podle pocitace), tankoval jsem v Ivancicich a pak dneska u nas, cca 300km. Tak nevim jestli je to tou dlouhou trasou nebo u nas maji nejakej spatnej ethanol... Kazdopadne pocitac v aute ukazuje spotrebu porad stejnou, tak je videt, ze ta jednotka meni davky asi ruzne podle jizdy. Musel jsem predtim jet asi 400km na benzin a po natankovani ethanolu je hned znat rozdil v dynamice motoru. Motor mnohem lepe tahne a ma mene vibraci pri nizkych otackach. Na benzin uz nikdy vic...
  3. Tak jsem volal do astesu a hodnotu opravdu nastavili na 23. Program bych snad mohl ziskat. Pripadne bych zkusil udelat i nejaky vlastni(pracuji ve vyvoji HW a SW).Slibili mi take kontakt na clovek s 1,8t, ktery ma nejak upravenou i standardni jednotku a jine upravy a jezdi za 8,2l podle tankovani. Jinak pry by se jednotka nemela ani pri zahrati vypinat, protoze vstriky prodluzuje i po zahrati a to kvuli spravnemu horeni smesi. Pry by se jinak nespaloval vsechen ethanol a hromadil by se v katalyzatoru. Jak jsem psal, nenasel jsem zatim dostatecne duveryhodnou terorii ke spalovani ethanolu a nemohu tedy posoudit, jestli to tak opravdu je. Jeste me napadlo zmerit osciloskopem rozdil delky signalu na vstupu do ethanolove jednotky a na jejim vystupu. To by presne ukazalo, jak moc se vstrik prodlouzi pri studenem a pri zahratem motoru. Az budu mit trochu vic casu, zkusim to overit.
  4. Ahoj, pouzivam auto hodne v praci a minuly rok jsem najezdil pres 30000km, tak jsem chtel zkusit snizit naklady a kvuli stari auta jsem nechtel LPG. Ethanol se zdal jako zajimava alternativa a vzhledem k tomu, ze mam trochu slabost pro technicke experimenty, jsem nakonec do E85 sel :-) Jednotku astes jsem zvolil kvuli moznostem nastaveni a relativne dobre cene. Take se mi libila rozumna komunikace firmy, kdyz jsem zjistoval informace. Technik z Vsechnova mi tvrdil, ze se spotreba zvysi maximalne o 0,5l. To mi bylo trochu divne, ale i u astesu mi rikali, ze maji v praze cloveka s 1,8t, ktery jezdi pod 9l. Jeste jim zkusim zavolat, co vsechno by mohlo spotrebu ovlivnit. Nejde mi ani tak o naklady na provoz, ale spis o princip - kdyz to funguje u stejneho motoru, tak by to melo fungovat i tady a aby se ethanol spravne vyuzil. Zkusim jeste nekde sehnat seriozni teorii ke spalovani e85, aby se dalo posoudit, jestli je vubec mozne nizsi spotrebu bez rizika poskozeni motoru dosahnout. Pry prehrali nejnovejsi firmware a nastavili hodnoty tak, jak nastavuji vsechny 1,8t. Presnou hodnotu nevim, zdalo se mi, ze tam bylo 23. Jeste jim budu volat, tak se na to zeptam. Dneska jsem jezdil po Sumave a do Nemecka, same kopce a ostrejsi jizda. Spotreba na 485km podle tankovani 10,39l/100km. Po ceste zpatky jsem musel natankovat benzin, tak ted vyzkousim jaka je realna spotreba benzinu. Kdyz uz v nadrzi zbyvalo cca 10-15l e85, tak se mi zdalo, ze motor v jednu chvili prestal tahnout, jako obvykle. Asi to byl jen subjektivni pocit, ale zajimalo by me, jestli jsi se necim podobnym setkal? Napadlo me, jestli nemuze byt na dne nadrze e85 nejak vic smichany s vodou nebo nejak nekvalitni? Kazdopadne po dotankovani benzinu muzu rict, ze na e85 auto jede mnohem lepe(lepsi akcelerace). Na benzin nema v nizsich otackach takovy vykon. Ethanol tankuji vetsinou ve Volyni nebo Vlachove Brezi a spotreba byla vzdy kolem 10l, 9,5l bylo jen kdyz jsem tankoval v Ivancicich u Brna, tak mam trochu podezreni, jestli to nemuze byt take nekvalitnim palivem. Budu to dal testovat a urcite sem sve zkusenosti napisu. Zajimalo by me, jake mas svicky? V servisu mi je menili za nejake LPG, ale nejsou to doporucovane Bosch. Vzduchovy filtr mas standardni nebo jsi daval nejaky sportovni?
  5. Dobry den, nasel jsem v tomto foru mnoho uzitecnych informaci a zkusenosti s provozem na E85, proto bych se s Vami chtel take podelit o sve postrehy. Mam O1 4x4 1,8T, najeto 282.000km, na N95 jsem najezdil cca 100.000km, dlouhodoba prumerna spotreba(podle tankovani) se pohybovala kolem 8,2l/100km. Znamy, ktery mel auto predemnou jezdil na N98 a spotreba byla zhruba stejna. Pred 6 tydny jsem si nechal namontovat jednotku firmy ASTES. Prozatim jsem s ni na cisty E85 najel 3200km. Mam za sebou vymenu svicek za svicky LPG, vymenu palivoveho filtru(1080km od vymeny) a palivoveho cerpadla(2700km). V servisu tvrdili, ze cerpadlo nejspis kvuli ethanolu neodeslo, ale zarazi me, ze s tim melo problemy vic lidi. Podle pocitace ted jezdim porad kolem 8l/100km, ale podle tankovani je to 10,02l/100km. Kdyz zacalo odchazet cerpadlo, byl jeho zvuk velmi hruby a pri jizde pod plnym plynem nad cca 2500-3000ot. motor uplne zastavil. Pri nizsich otackach sice byl znat ubytek vykonu, ale auto alespon do servisu dojelo. Jednotku montovali ve Vsechove u Tabora, ale asi s tim moc zkusenosti nemaji, protoze mi tvrdili, ze se spotreba nezvedne a navic pripevnili spatne konektor na jeden vstrik a po cca 300km jsem jel jen na 3 valce. Vcera jsem mel cestu do Brna a zastavil jsem se v ASTESu, kde mi upravili nastaveni jednotky. Dnes jsem po 350km natankoval a spocetl spotrebu na 9,56l/100km(podle pocitace stale kolem 8l), tak doufam, ze se to alespon trochu zlepsilo. Jinak auto jede i startuje dobre. Nejnizsi teplotu jsem zatim s E85 zazil pri -1 a napoprve motor nastartoval bez vetsich problemu. Mozna je to subjektivni pocit, ale zda se mi, ze motor mnohem lepe tahne v nizsich otackach. Az budu mit vice zkusenosti k provozu na ethanol, dam vedet. Jirka
×
×
  • Vytvořit...