Přejít na obsah

miksebik

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    35
  • Registrace

  • Poslední návštěva

miksebik's Achievements

0

Popularita

  1. AD žlutý šlem: Okolo vánoc jsem autem moc nejezdil, jen popojíždění mezi garážemi, či mezi servisem a domovem, takže nádrž jsem vyjel cca za 6-8 týdnů. Na víčku od oleje se vysrážel ten sajrajt, servisman se tím nezabíral vůbec a mě to po první delší jízdě (cca 300km) zmizelo. Takže si také myslím, že to spíš souvisí s nájezdem km, prohřátím oleje atd.
  2. stáhněte si aplikaci pumpdroid do mobilu a hned máte přehled o všech pumpách v ČR ;) Já do svojí 335i budu E85 tankovat i kdyby stál 40Kč, protože mi přidává spoustu koní, ale spíš mám obavu o skladovatelnost a aby při nižší spotřebě zkrátka byl nezávadný...
  3. Včera v 21h jsem chtěl natankovat na TO Hornoměcholupská (Praha). Fronta byla velmi dlouhá, dle zkušenosti na 20min+... Ani nechci vědět co se tam děje přes den. Každopádně E85 beru stále, cca 50/50 do všech aut. Jen tolik nejezdím, tak nevím co to dělá se spotřebou :-)
  4. Včera údajně Čepro zveřejnilo velkoobchodní cenu N95, která je pro všechny plus minus stejná, a to 29,22Kč. Takže cena Tank Ono je v cajku, s těmi frontami co mívají, jim taková marže musí stačit :) Jdu kouknout na tu reportáž... edit: tak jsem to viděl, hodně zajímavé. Nejnižší spotřebu měla KM Prona (6,6l), nejvyšší Tank ONO (7,4l), prémiová paliva kolem 7,1l. Otázkou je, proč by to auto mělo žrát o tolik víc, u E85 řešíme, jestli to žere +15 nebo +25% a ono i na ten obyč natural může být rozdíl přes 10%...
  5. No, jak někdo říkal.. Tank ono je pravděpodobně nejkontrolovanější síť benzínek, takže zábrany nemám. Počítat v dnešní době s cenou benzínu, jakou má někde Shell, tedy 37,90 je prostě nesmysl. Musíme se holt smířit s tím, že teď nic neušetříme, aspoň že to trochu líp jede. Já na Onu kupuju nějaká aditiva, vyjde to kolem 50Kč/nádrž a dle obsluhy tím dostávám palivo na úroveň prémiově aditivovaných paliv. Je to i do E85.
  6. Hm, dnes na tankono stojí n95 29,90 a n98 32,90. Takže v podstatě ekonomická stránka provozu na E85 ztrácí smysl (24,50 + 20% = 29,40). To, že na jiných benzínkách je palivo o 6-7Kč dražší je věc druhá... Ale tohle je neuvěřitelný. U nás v Měcholupech jsou fronty na Tank ono přes den opravdu dlouhé. Velmi dlouhé. Jsem zvědav, co bude dál.
  7. Ahoj, zdravím po delší době. Před dvěma týdny jsem se odhodlal k zásadní změně a do svého E46 330xi jsem nechal namontovat jednotku od Flexcaru, professional za cca 7800Kč. Pohnutky jsem měl takové, že s dosavadní jednotkou Automedik jsem musel tankovat kolem 20% benzínu, studené starty nebyly úplně OK. Jednotka zabalená v igelitu pod kapotou také nevypadala zrovna profesionálně.. A hlavně Flexcar má zápis do TP. Takže abych měl klid ohledně způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích... Zajímavé bylo, že jednotku pán nastavil na 33%. Automedik byl asi 20%. Faktem je, že teď jezdím na čistý E85, spotřeba se pohybuje dobře, kolem 11,5l. Kontrolka nesvítí... A hlavně, auto jede výrazně lépe než kdykoli jindy. Reakce na plyn je velmi živá. Ještě uvidíme co studené starty, parkuji v garáži, takže vyloženě řešit to nemusím... Zajímavé ale je, že až 4. firma udělala přestavbu pořádně. Vlastně přemýšlím, jestli jsem na tom ušetřil :-D Protože první Bmwlux (18.000) mi po domluvě vrátili 9.000. Přestavba bez dokladu atd.. Byl jsem rád, že vůbec něco mi dali. Druzí Biopowers byla ta nejhorší kombinace amatérů, diletantů a idiotů. Málem jsem se s nimi soudil, část peněz neproplatili, nakonec asi 1.500Kč. Třetí byl Automedik, s nim jsem jezdil 2 roky. Musel jsem přidávat benzín, ale auto fungovalo a já ušetřil. Cena asi 7.000Kč. Přístup OK, provedení přestavby diskutabilní. Zkusím jim zavolat, jestli neodkoupí svou jednotku zpět, každá stovka dobrá. Takže sakum prdum jsem za přestavby dal 25.300Kč včetně posledního Flexcaru. Hustý... Najel jsem asi 55.000km na E85; za tu dobu byla prům. spotřeba 11,8l a cena paliva na 1km 3,20Kč. Průměrná cena litru paliva mám 27,10Kč... Takže.. jsem teď na nule nebo lehce v plusu :-D Po 3 letech provozu na E85, desítkách hodin trápení s jednotkami.. No ale věřím, že teď konečně to přijde.. Že teď konečně začnu šetřit :-D Jinak osobně kolísající kvalitu E85 nepozoruji, nikdy to nebylo na úrovni změny chování auta, či výrazné změny spotřeby. Teorie s vodou atd. jsou podle mě zcestné. Na to jak auto jede má vliv i řada jiných faktorů, jako třeba teplota nasávaného vzduchu, vlhkost atd.
  8. to je dost možné, že ti nestíhá palivové čerpadlo... Přeci jen 1.8T pod plným plynem žere docela dost, plus těch X desítek procent co je třeba dopravit navíc kvůli etanolu... Dává to smysl. Na vstřiky bych se vyprdnul, to už by žádalo o dost víc, než jen výměnu čerpadla. Jinak to Walbro 255 je doporučené u 335i...
  9. No, ten motor v 335i je dost chytrý sám o sobě. Mám takovou přidavnou jednotku (za 12tis.) která umožňuje přepínat různé mapy motoru, umí třeba i vypnout turba :) Můžu si připojit mobil k jednotce a sledovat tlaky turba, předstih, číst chybové kódy, logovat za jízdy... No a vím, že pokud se instaluje výkonnější palivové čerpadlo, umí ten motor jet i na 100% E85. Výkonově se potom dostaneš někam přes 450HP. Na samoučící mapu se sériovým čerpadlem je obvykle možné jezdit až na 50% E85. Podle parametrů paliva (hlavně jde o oktany) si to potom samo nastaví předstih, tlak turba atd. Takže takové ty klasické krabičky ani nejsou potřeba :) Resp. tahle (jmenuje se to JB4) je s přehledem nahradí a ještě přidá 150HP k dobru :-D Pro představu, co to všechno ve výsledku dělá (a to je jen začátek...):
  10. Hele jak se to vezme. Mám stále tu od Automediku, kde mám obohacení nastavené na 18/20%, motor běží hladce, a v zimě jsem už už myslel, že to je seřízené dobře, ale teď s letním E85 musím dávat 10-15l naturalu na nádrž. Otázkou je, co by se stalo kdybych ignoroval kontrolku motoru. Spotřeba je pořád stejná, možná jde jen o sporadickou hlášku, když už motor nespaluje to na co byl stavěn... Třeba by všechno bylo v cajku, protože na poslech je fakt poznat, kdy motor běží špatně a kdy dobře. To si bavoráček hned řekne... Nejlevněji jsem jezdil za 2,75Kč/km, v průměru kolem 3,10Kč/km. Takže úsporu odhaduju kolem 20%, což asi je standard. Teď mě zrovna zlobí jedna lambda, takže nejezdím :) Resp. jezdím s 335i kam tankuju 40% E85 a těším se z nárustu výkonu o skoro 50 koní (odměřeno na brzdě) :-D
  11. Ahoj, mně se nikdy nic podobného nestalo, bez ohledu na množství paliva v nádrži a to jsem už párkrát tankoval se sotva 2l v nádrži... (1.8T a BMW 330i)
  12. Jestli Astes má stejnou jednotku jako Automedik.. tak to je pořád jen hloupá jednotka, která nijak nezasahuje do ŘJ a tudíž nemůže mazat chybové kódy. Protože mám s 1.8T zkušenost, spíš bych řekl že to je prostě dobrý motor ;-) Jinak jsem si procházel stránky Automedik a jako novinku mají možnost úpravy časování motoru a tím "zvýšení výkonu až o 20% nebo snížení spotřeby na E85".. Zítra jim volám a asi bych to u E46 prubnul. Výkon nepotřebuju, tak bych se asi zaměřil na spotřebu :-)
  13. Ahoj, po nějaké odmlce aktualizuji info o svých autech :-) E46 330xi (maďarská jednotka od Automedik): nejezdím na čistý E85, přidávám tak 10l N95 na nádrž. Líp to startuje a nerozsvěcí se kontrolka motoru. Vše je jak má být v celém spektru otáček, žádné pocukávání atd. Spotřeba se pohybuje 11-12,5l, což je při ceně 26Kč směsi za litr v nádrži OK. Na benzín bych jezdil 9,5-10,5l. Jediný problém nastal, když jsem nechal auto asi týden mimo garáž, to se mu při 0C startovat nechtělo, běželo na míň válců... chvíli trvalo než se to srovnalo. S palivovým čerpadlem není po skoro 30tis. km provozu na E85 problém. A3 1.8T 4x4(Biopowers): Kvůli startům (auto mimo garáž) jsem přidával kolem 6l naturalu, i tak to chytalo při minusových teplotách na třetí. Průběh výkonu je OK, jen to trošku škube okolo 2500ot., ale můžou to být i svíčky. Spotřeba ve městě je při krátkých jízdách kolem 15l, ale na benzín to bylo schopné jet taky za 14. Mimo město jsem jezdil za 11l, na čistý E85. Na benzín by to pod 9l asi nebylo. Čerpadlo OK :-) Jinak mě vyděsily ty fotky víčka oleje. Takové sračky jsem na svých víčkách nikdy neviděl...
  14. Já bych asi taky do toho Naturalu od ONO nešel.. A v mém okolí nikdo jiný benzín za podobnou cenu nemá, Shell a jiní to srovnávají jen na pár místech. Každopádně v zahraničí se to vyplatí výrazně. Měl jsem takovou škodolibou radost, když se u nás ceny za benzín zvyšovaly, teď zase naopak :-D Plnou nádrž E85 (E70) neskousnu. Měl bych, ale nevyjde to. Už teď, když jsem měl 12% Naturalu v nádrži, tak se rozsvítila kontrolka. Poměr naturalu v zimní směsi je proměnný, údajně to je někde okolo 20-30%. Pomalu se smiřuji s tím, že budu jezdit na E60, tak jako tak mě stojí litr směsi kolem 26Kč, což je míň než za litr E85 na většině benzínek. A s tím, jak se zvyšuje obsah etanolu, tak stejně jen spotřeba roste. Jinak pro zajímavost, rozšířil jsem vozový park.. Pořídil jsem BMW 335i (3.0 R6 biturbo, přímý vstřik). Ta mrcha má v současné době kolem 320 koní, uvažuji nad přídavnou řídící jednotkou, u které se dá na volantu měnit (i za jízdy) mapy motoru. Jedna z nich umožňuje částečně jezdit na E85. Nevím jaký tam je otestovaný poměr, snad 30:70.. ale prý to pak jede fakt pekelně :-D Akorát spotřeba údajně docela vyroste. Za nějakých 400 koní to ale asi stojí :) Takže palivo má rozhodně potenciál, když ho umí řídící jednotka využít.
  15. Zdravím pánové :) Koukám že si Prazdroj tady frčí po Evropě.. No, přeju ti to :) Za chvíli nám komanči zavřou hranici a... Ne, to sem nepatří. A3 1.8T: zarazilo mě co jste psali o tom cukání, mně to taky občas cuká.. Když to dělalo na benzín, po výměně svíček přestalo. Teď to dělá velice zřídka, na vyšší rychlostní stupně, když se to sbírá z nízkých otáček. Nikdy se mi nestalo, že by auto zaváhalo třeba při předjíždění, to bych radost asi neměl. 330i: Zvýšili mi obohacení směsi na 18% s tím, že od 3500ot (volitelné) je obohacení dokonce 21%. To je právě jeden z parametrů té jednotky, kterou mám. Bohužel, stále nemohu jezdit na čistý E85. Vysledoval jsem, že musím mít v nádrži kolem 17-18% Naturalu, aby mi nesvítila kontrolka motoru. Ale auto jede bezvadně i se svítící kontrolkou, žádný hrubý chod se nekoná... Mám teď zimáky (225/45 R17 oproti letním 225/45 - 245/40 R17) a asi i díky tomu klesla spotřeba, takže se pohybuju někde mezi 10,5 - 11,5 směsi, která vychází někde kolem 25,5-26Kč. To je docela hezké. Na čistý benzín bych tímhle stylem jezdil někde kolem 9,5l. Bohužel, když bych cenu naturalu u ONO vynásobil spotřebou, bude se zdát výsledná úspora docela nízká. Já si ale říkám, že těch 9,5l platí pro 100okt. benzíny, takže na ten mrzký N95 u ONO by to určitě žralo víc :-) Možná to někdy zkusím... Pokud ale porovnám dlouhodobé náklady na 1km (za palivo), jsem někde okolo 3Kč, občas dokonce 2,75!!! Průměr za minulý rok jsem měl 3,65Kč, s tehdejšími cenami paliva... Za mě zatím tak :)
×
×
  • Vytvořit...