V-breake versus kotouč, každé mají své, jedinou výhodu u kotoučů je snad jen to, že ti neponičí ráfek. Už se mi párkrát stalo že špalíky u "V" prodřely ráfek až buchlo kolo, ale u "V" je dobrý brydný potenciál když máš dobré špalky, dále jdou štelovat dle potřeby v terénu, při dlohých sjezdech, blátivý terén / kotouč - sice také vyladíš ale méně, je více v čistotě oproti ráfkum, ale po dlouhých šumavských sjezdech okolo 60km/h se zahřejí nabobtnají a popiskují přibržďují. Je to o tom že každý fandí svému, ale když vezmeš márketové kolo ( do 10000,- Kč) nelze čekat zázraky.
Dobré, no lépe psáno lepší kolo je v cenách nad 25.000,- , ale i tak platí, že investice by měla být rovna tomu, co od kola požaduješ, dražší je lehčí a mělo by být s lepe štelovatelnými součástkami, kde není potřebné měnit např. po projetí brodem celé náby, ale jen danou součásku. Můj náyor vždy je lepší nechat si kolo postavit, nebude sice za 10.000,- , ale mezi 25 až 30.000,- už je to podstatný rozdíl oproti tomu co nabízejí.
Bolesti hýždí - je to o čase tráveném na kole, i na sebelepším polštáři vás bude bolet zadek, ale stačí cca 10Km denně a po týdnu je to pryč, jde o ten již popisovaný "mozol". Oblečení je super komfort, na který si každý hodně rychle zvykne, ale stále tu je ten "mozol", který když není.... , ten komfort je i o cyklistické obuvi, která vede až k nášlapným pedálům.