Přejít na obsah

"péče" o Oktávku ve značkovém servisu


Pepe13

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

 

chtěl bych se s Vámi podělit o svoji ne moc příjemnou zkušenost, která ale ukazuje přístup některých lidí co pracují ve značkových servisech.

Trochu pozadí: před dvěmi lety jsem si koupil Octavii II od 1.ho majitele s vedenou servisní knížkou od začátku až do té chvíle. Auto patřilo jisté společnosti z centra Prahy a bylo servisované ve značkovém servisu sídlícím na Strahově, kde auto původně koupili. Když jsem si auto kupoval bylo dle servisní knihy čerstvě po servisu a v opravdu krásném stavu a defacto ještě vonělo novotou protože bylo zřejmě garážované a mělo najeto něco málo přes 60tis km. Tak jsem pro jistotu akorát vyměnil olej a filtr a vesele si jezdil dál. Za dva a půl roku co ho mám jsem na něm nalítal asi 50tis km. A tak jsem si teď řekl, že u výměny oleje rovnou vyměním i vzduchový filtr. No a ve chvíli kdy jsem ho vyndal jsem málem dostal infarkt. :blink: To, že byl černý jak bota je jedna věc....ale, že tam najdu datum výroby z roku 2007 (což je rok výroby auta) jsem fakt nečekal! :angry: Pak mi známý mechanik říkal, ať určitě vyměním i kabinový filtr...tak jsem to udělal a div se světe, uplně stejný případ. Potom co jsem tam dal nový je vzuch v autě citelně lepší, protože starý byl plný bordelu, prachu a listí :blink:

 

Takže jsem si z toho vzal několik poučení. Potvrdilo se mi co jsem si myslel i doteď, že značkové servisy jsou nespolehlivé (čest výjimkám) a že najít dobrého a spolehlivého mechanika, co člověka nešidí je dnes těžké. Takže pokud si někdo z vás nechává auto servisovat ve značkovém servisu, doporučuju práci zkontrolovat pokud možno, jinak je dost dobře možné, že platíte v podstatě za nic... Další věc je že při koupi auta, je opravdu nejlepší prolézt veškeré tyto měnitelné části, co se zdají být jako maličkost ale podstatně zpřijemní jízdu a taky mají vliv na životnost auta (měl jsem rovnou zkontrolovat a vyměnit i tyto dva filtry a nespoléhat na předchozí servis). A tak to, že dodržovat pravidelné intervaly výměn se vyplatí nejen u oleje cože je základ ale taky u těchto položek. :rolleyes: přikládám i fotky filtrů jako dokumentaci...

 

post-26713-0-81174300-1434654767_thumb.jpg

post-26713-0-13774800-1434654790_thumb.jpg

post-26713-0-21849900-1434654810_thumb.jpg

post-26713-0-25337800-1434654830_thumb.jpg

post-26713-0-76758700-1434654851_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

tak to si jeste nevidel muj palivak, kterej jsem menil ve 170k km. Byl totiz puvodni (2009) a pred tim auto jezdilo na full servis z autorizaku.. Hlavne ze litr vody Castrol LL u nich stoji 750-850,- :D

no dyť to je to co říkám furt...vemou si tam neskutečný prachy za ty svoje úkony, o cenách dílů ani nemluvím a ve výsledku to buďto ani neudělaj, nebo to stojí za prd :D

u toho pylového bacha, původní byl s uhlíkový, ten je šedivý už z výroby, ale chce ho měnit o tom žádná :D

Karlosi, prostimě, ten novej, co je na fotce, by měl být s aktivním uhlím....tam je rozdíl? uhlíkový vs s aktivním uhlím ? neviš?

Odkaz ke komentáři

Za tohle servis nemůže. Podle servisního plánu se mění vzducháč po 90 tkm nebo 6 let a kabinovej co 2 roky pokud dřív nenajedeš 60tkm.

Tak jsem pro jistotu akorát vyměnil olej a filtr a vesele si jezdil dál. Za dva a půl roku co ho mám jsem na něm nalítal asi 50tis km.

Takže ty jsi zřejmě ten kdo překročil interval výměny u obou položek (nevím jestli byl poslední servis ve škodovce před dosažením 6let ale asi jo) :) Že má škodovka nehorázný intervaly je známá věc a servis za to nemůže. Ty ses nám tu hezky pochlubil jak sám na to dlabeš a nadáváš ale přitom si vesele jezdíš :) Kabinovej mám po jednom roku tak zajebanej že ho měním na jaře a na podzim, vzduchovej po 20 tkm ;)

 

Edit: Kabinovej s uhlím není takhle bílej.

Upraveno uživatelem šulda
Odkaz ke komentáři

Neboj čtu a proto hned nepíšu o kecech. O datumu se zmiňuje jen u vzduchového a to co cituješ bude zřejmě jen o tom že byl taky špinavý a tedy nevyměněný, na to odpoví autor. Ale jelikož datum našel na vzduchovým tak věřím že i na kabinovým. Uvidíme kdo si nasype popel na hlavu :)

Odkaz ke komentáři

Neboj čtu a proto hned nepíšu o kecech. O datumu se zmiňuje jen u vzduchového a to co cituješ bude zřejmě jen o tom že byl taky špinavý a tedy nevyměněný, na to odpoví autor. Ale jelikož datum našel na vzduchovým tak věřím že i na kabinovým. Uvidíme kdo si nasype popel na hlavu :)

 

Tak... datum výroby jsem myslel hlavně na ten vzduchový filtr :) na tom kabinovém jsem myslel to, že je taky dost zanešenej od bordelu a že ho třeba u posledního servisu před prodejem auta mohli vyměnit což neudělali ale taky že já jsem trouba, že jsem to neudělal dřív :wallbash: ^_^

 

Same keci tu pises!!! :smich::palec: Povodny Pelovy filter ma datum vyroby 10.07.2012 takze nemoze bit povodny z roku 2007 :lol: :lol:

 

Pelovy filter sa meni max po 30 000km. A ty si uz najazdil 50 000km

 

A ten novy pelovy filter nie je s aktivnim uhlim ale obycajny!!!

 

Tu mas fotku filtra s aktivnim uhlim.

 

attachicon.gif4ad38161bf6e2_t.jpg

 

díky za fotku, já si to myslel...v tom případě jsou v Auto Kelly pěkný sr**i ... asi je ještě navštívím...

 

Za tohle servis nemůže. Podle servisního plánu se mění vzducháč po 90 tkm nebo 6 let a kabinovej co 2 roky pokud dřív nenajedeš 60tkm.

Takže ty jsi zřejmě ten kdo překročil interval výměny u obou položek (nevím jestli byl poslední servis ve škodovce před dosažením 6let ale asi jo) :) Že má škodovka nehorázný intervaly je známá věc a servis za to nemůže. Ty ses nám tu hezky pochlubil jak sám na to dlabeš a nadáváš ale přitom si vesele jezdíš :) Kabinovej mám po jednom roku tak zajebanej že ho měním na jaře a na podzim, vzduchovej po 20 tkm ;)

 

Edit: Kabinovej s uhlím není takhle bílej.

 

no jo ale taky jsem uznal to že dlabání na to se nevyplatí :) hele pokud maj servisní interval po 6ti letech tak tam už neměl co dělat. Já se v autě sám toli nehrabu, nemám na to jednak čas ani nejsem tak dobrý mechanik (ne že by vyměnit filtr byla nějaká věda) ale holt, chybama se člověk učí že :) hmm...já si říkal, že to uhlí tam nebude :smich:

 

Odkaz ke komentáři

tak an kabinovém je datum 2012, takže měněný byl, ale zásada je rok nebo 15tkm, pak je nepoužitelnej, vzduchový filtr je potřeba při každé výměně oleje kontrolovat, popřípadě čistit, ale nejpozději po 60tk vyměnit. Olejový při každém oleji, palivový max 60t km, zase záleží na stavu a množství kalu na dně filtru.

Intervaly jsou nastavený tak aby byly lákavé ceny na servis při nájedzdu 100tkm, což je i údaj podle kterého se řídí firmy/lidé při pořizování vozu.

Samo vše je o servisu, stačiloby aby servisní technik doporučil majiteli, že by bylo dobré ještě to to to..... osobně si myslím, že většina lidí by si to ráda nechala vyměnit = další peníze pro servis...

Odkaz ke komentáři

tak an kabinovém je datum 2012, takže měněný byl, ale zásada je rok nebo 15tkm, pak je nepoužitelnej, vzduchový filtr je potřeba při každé výměně oleje kontrolovat, popřípadě čistit, ale nejpozději po 60tk vyměnit. Olejový při každém oleji, palivový max 60t km, zase záleží na stavu a množství kalu na dně filtru.

Intervaly jsou nastavený tak aby byly lákavé ceny na servis při nájedzdu 100tkm, což je i údaj podle kterého se řídí firmy/lidé při pořizování vozu.

Samo vše je o servisu, stačiloby aby servisní technik doporučil majiteli, že by bylo dobré ještě to to to..... osobně si myslím, že většina lidí by si to ráda nechala vyměnit = další peníze pro servis...

 

Díky za shrnutí Rolbaři! Ten palivovej půjde další, dle toho co píšeš už bude mít taky na čase. Olejový je automaticky přikaždé výměně akorát tyto dva to trochu schytali... :unsure: no, už se to nebude opakovat dám si na to majzla.

 

tak an kabinovém je datum 2012, takže měněný byl, ale zásada je rok nebo 15tkm, pak je nepoužitelnej, vzduchový filtr je potřeba při každé výměně oleje kontrolovat, popřípadě čistit, ale nejpozději po 60tk vyměnit. Olejový při každém oleji, palivový max 60t km, zase záleží na stavu a množství kalu na dně filtru.

Intervaly jsou nastavený tak aby byly lákavé ceny na servis při nájedzdu 100tkm, což je i údaj podle kterého se řídí firmy/lidé při pořizování vozu.

Samo vše je o servisu, stačiloby aby servisní technik doporučil majiteli, že by bylo dobré ještě to to to..... osobně si myslím, že většina lidí by si to ráda nechala vyměnit = další peníze pro servis...

 

ještě ohledně toho paliváče...který filtr pasuje do 1.9Tdi, 77kw?

 

http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1743566&path[]=1743587&path[]=1743749&path[]=1745337&path[]=1754466&path[]=1770623

 

Odkaz ke komentáři

Neboj čtu a proto hned nepíšu o kecech. O datumu se zmiňuje jen u vzduchového a to co cituješ bude zřejmě jen o tom že byl taky špinavý a tedy nevyměněný, na to odpoví autor. Ale jelikož datum našel na vzduchovým tak věřím že i na kabinovým. Uvidíme kdo si nasype popel na hlavu :)

 

:smich::lol:

 

Zas som mal PRAVDU!!!

 

Aj ROLBAR potvrdil ze ten pelovy filter bol meneny v roku 2012!!!! :palec: :palec:

 

SULDA: Popol ostal na tvojej hlave!!! :smich::prcprc: :jelen:

Odkaz ke komentáři

Tak... datum výroby jsem myslel hlavně na ten vzduchový filtr :) na tom kabinovém jsem myslel to, že je taky dost zanešenej od bordelu a že ho třeba u posledního servisu před prodejem auta mohli vyměnit což neudělali

PROCHY603>> Takovej ty opravdu seš nebo to ze sebe jen děláš? Čítaj, podstata byla že autor netvrdil o kabinovým že je tam podle datumu od nova :) I když je to leckdy jinak tak si to uděláš podle sebe a proto máš vždy pravdu, ale bohužel jen podle sebe :) Popel si nasypu ale jen proto že ty opravdu nestojíš za to abych ti vyvracel tvé "pravdy" kor když to krásně překroutíš ve svůj prospěch :) Upraveno uživatelem šulda
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...