Přejít na obsah

Pacman

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Pacman's Achievements

0

Popularita

  1. Tak jsem prodělal začátkem roku softwarovou optimalizaci motoru. Z původních hodnot 85kW(93kWnaměřených na brzdě před úpravou) a 155Nm(156Nm) se po úpravě změnili na 104kW a 175Nm. Na natural 95 dlouhodobá spotřeba klesla ze 7,5l na 6,4l a po přechodu zpět na líh klesla z 8,5l na 7,3l.. Ještě doplním, že úprava proběhla na zimní směsi etanolu a s jednotkou Astes. graf.pdf
  2. Po neděli si nechám zapsat jednotku do techničáku.Už jsem se informoval u prodejce.Zápis mi provede on do velkého TP a já si budu muset zajít na úřad pro vystavení nového malého TP.A za to si nechá zaplatit 500.To jsou paradoxy.Prodejce mi zapíše zdarma ale stát si to pěkně nechá zaplatit.Aspoň že na emise nemusím.
  3. Mám taky jednotku od Astesu,sycení 23%,jezdím na E85 bez dalšího pančování(na čistý ethanol bych měl asi taky problém), auto je Ford Focus mk.II 1.6 TiVCT 85kW roč.2005,startování bez problémů na poprvé i v zimě ale bylo to na úkor zvýšené spotřeby víc jak 9,2L a proto jsem po domluvě s technikem nechal nastavit na nižší sycení s menší spotřebou o dobrý litr ale při vysokých mrazech -10°C a víc nastartuju na podruhé a to u nás zase není tak často.Volil jsem kompromis.
  4. Tak jsem si udělal taky udělal menší zkoušku na obsah benzínu ve směsi a nevypadá to vůbec tragicky.Toto mi vyplavalo ze 100ml E85.Odhadoval bych to na nějakých 12-13%.Beru jedině u Tank Ono Vysoké Mýto.Je to sice 25km zajížďka tam a zpět ale vyplatí se.Seberu kanystry a natankuju plnou.Nikdy jsem neměl sebemenší problém a to jezdím na líh už tři roky.Jednou jsem vyjímečně natankoval v Lanškrouně a taky bez problému.
  5. To s motorem jsem netušil,možná by nebylo od věci dát nějakou charakteristiku vozu do podpisu.Já to bral podle názvu tématu. Studených startů mám taky až moc.2km do města nakoupit nebo po doktorech,pak do práce 10km přes jednu provizorní lávku místo rozbouraného mostu přes řeku s kyvadlovou dopravou a semafory,následují dvě světelné kžižovatky a nakonec přes dvoje železniční přejezdy na hlavním tahu z Moravy na Prahu kde není problém skejsnout 20minut.Proto jsem si nechal upravit ty studené starty na jednotce.To bych místo za 8 měl za 10l.
  6. 13 litrů na 100 bych spíše typoval na nějaký řadový šestihrnek od Mnichova.Někde jsem četl,že etanolová Oktávka s touto 1,6l vyráběná přímo Škodou pro severské země jezdí za 9,5l éčka.Takže nějaká rezerva tam určitě ještě je. Studené starty s Astesem na první nastavení jednotky byly bezchybné,na první dobrou bez ohledu na teplotu.S postupující zimou se ale začala docela dost zvyšovat rozežranost a proto jsem si nechal poupravit hodnoty.Do nějakých -5°C startuje jako doposud napoprvé.Při nižších teplotách se už někdy startuje napodruhé.Jo a ze základních 25% sycení pro líh jsme to stáhli na 23%. Teď právě přemýšlím,že bych si nechal u stejného servisáka co mi odladil Astes provést i softwarové vyladění motoru.Jmenuje se to SPEEDCHIP a co mě na tom láká je individuální přístup ke každému motoru.Sám si můžu určit danou optimalizaci mezi výkonem a spotřebou.Nějaké zkušenosti se mi s touto technologií nebo firmou nepodařilo dohledat ale něco podobného nabízí Pražská Camp Performance a ta má reakce velmi pozitivní.
  7. Zdravím Vás pánové, nejezdím sice na okřídleném šípu,ale zajímají mě poznatky ohledně ethanolu jako alternativního paliva a řídící jednotky od Astesu zvláště.S lihem jsem začínal před třemi roky,ale s "maďarem" jezdím 3/4 roku.Se spotřebou jsem spokojený,palubák píše 6,5.Skutečná je samozřejmě jiná.Přišel jsem na to,že pokud chceš znát skutečnou spotřebu,stačí znát ještě výši sycení přídavné jednotky.Já ji mám nastavenou na 23%.Jednoduchým vynásobením 6,5L x 1,23% dostanu 7,995.Podle dotankování vychází spotřeba na 7,8L.Takže s menší odchylkou mi to vcelku vychází.Podle chlápka v servisu co mi to instaloval a nastavoval tvrdí,že nejvíc se dá ušetřit na studených startech.Na bohatosti už nijak zvlášť.Pokud totiž uberete na přídavné jednotce tak řídící jednotka motoru si to vykomprenzuje.A proto malé navýšení sycení jako třeba 8% nemá moc smysl.Kolem těch 20ti se zdá být dobrým kompromisem,jak už tu bylo výše zmíněno.
×
×
  • Vytvořit...