Přejít na obsah

Saurus

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontakty

  • Website URL
    http://

Saurus's Achievements

0

Popularita

  1. Ahojte po dlhšej pauze, auto medzičasom jazdí vcelku uspokojivo, odkedy sa oteplilo, už aj normálna spotreba sa dá na tom spraviť... ten pôvodne spomínaný problém s tou spojkou ma ale dosť vytáča. Teraz navyše pri pustenej spojke pri normálnej jazde počujem také jemné pískanie, ktoré sa po vyšliapnutí spojkového pedála stratí a po jeho pustení znovu obnoví. Nie je tam niekde nejaké ložisko (okrem hlavného spojkového samozrejme), ktoré by to ešte mohlo robiť. Nerád by som zbytočne menil celú sadu a pri demontáži prevodovky zistil, že to bola len nejaká banalita. T.
  2. Čaute, ďakujem za rady, som rád, že je to bežné a nemusím sa zasa o niečo starať. Olej je takmer nový, menil som ho pred zhruba 3tis. km. Ale máte pravdu, na aute sa jazdia prevažne krátke trasy a často len so studeným motorom, tak to bude skutočne asi tým. Len ma zarazilo, že to isté, čo robil 25 rokov starý motor robí aj tento. Dlhé roky som jazdil výlučne na diesloch a u tých sa to nevyskytuje, tak som sa chcel poradiť. Tak ešte raz díky. T.
  3. Ahojte, mám na mojej ochcávke 1,6 75kW problém s neustálym tvorením kondenzátu vo forme žltého slizkého nánosu na spodnej strane olejového víčka. Aj keď to vyutieram, po týždni je to tam znova. S týmto som sa naposledy stretol na svojej Škode 120L... Mám si robiť starosti alebo je to bežná vec u tohto motora? Auto inak jazdí normálne, voda sa nestráca, olej vyzerá normálne. Robí to aj Vám? T.
  4. Chlapi, že Vám tu do toho kecám. Nestačilo by zaslepiť len ten výstup z EGR, teda dať záslepku práve len na tú lesklú trubku, ktorá ústi do klapky? Vyhadzovalo by to potom nejakú závadu? Tiež to teraz totiž riešim, diagnostika mi vyhadzuje niečo ako sporadickú chybu ovládania EGR - nevierohodný signál na výstupe (alebo niečo v tom znení). Vyriešim to zaslepením EGR? T.
  5. Čafte, ja osobne túto tému vítam. Diagnostika mi vyhadzuje sporadickú chybu kontroly spätného ťahu spalín, takže ma čaká buď čistenie, alebo zaslepenie EGR. Hľadal som už všade možne, ale všade sa píše len o čistení škrt. klapky, resp. o zaslepovaní EGR pri diesloch. Nič použiteľné k nášmu motoru som doteraz nenašiel, takže budem vďačný za každú radu či užitočný link. Vopred dík.
  6. Našťastie nemá. Ja mám O2, rok 2005, 75kW a chvalabohu tam bol úplne obyčajný termostat. Mňa stál 10,-evri + 5,-evri nemrznúca zmes, čo mi vytiekla... menil som ho sám.
  7. Takže problém č. 3 vyriešený. Termostat vymenený, teplota drží ako pribitá na 90st. Lambdu mám tiež objednanú, tá sa bude meniť v stredu aj so sviečkami, tak som zvedavý. Dúfam, že už potom bude pokoj. Čo k tej spojke? To fakt nemal nikto podobný problém???
  8. Takže poistky vymenené a doplnené, chyby vymazané, dnes tá kontrolka začala svietiť zas! Zaujímavé je, že pri kľudnej jazde bol dva dni pokoj. Svietiť začala dnes normálne počas jazdy, keď som auto trochu ponaháňal a vyhnal do vyšších otáčok... Tak to asi risknem, kúpim sondu, vymením a budem dúfať, že to bude OK. Čo Vy na to? Čo tie ostatné veci? Nenapadá nikoho nič?
  9. Takže druhé kolo diagnostiky mám za sebou, závady vypísané tie isté. Chyba predohrevu lambda sondy - sporadická + chyba EGR - sporadická. Chyby znovu vymazané, kontrolka zatiaľ nesvieti. Pred diagnostikou som ešte raz prešiel poistkový box a našiel ešte jednu chýbajúcu k lambde (podľa schémy by tam mali byť dokonca tri!). Takže stále neviem, či tam musia byť osadené všetky tri, alebo vždy len jedna podľa modelu. Chlapík, ktorý mi robil diagnostiku, tvrdí, že tam treba auto nechať dlhšie a všetko pomerať a skontrolovať skôr, ako vymením lambdu. Vraj to môže byť len nejaký zlý kontakt, porušený káblik a neviem čo ešte. Tak s tým budem behať a uvidím, najhoršie je, že ma kvôli množstvu objednávok objednal na 02.11.10!!! Pýtal som sa ho aj, či kolísanie teploty motora musí robiť len termostat alebo to môže byť aj čidlo. Vraj to môže robiť čidlo a pokiaľ nie je zlé úplne, ale len dáva nesprávne hodnoty, tak to diagnostika neukáže. Tak teraz babo raď. Včera na ceste z práce som tú teplotu sledoval. Auto po studenom štarte začalo kúriť takmer hneď (snáď po 500m jazdy), teplota asi po 5-6km vystúpila na 90st. a držala sa tam. Po dlhšej jazde cez obec zhruba na 2.000ot. teplota klesla zhruba na 75-80st., po zrýchlení znovu stúpla na 90st. Čím to podľa Vás je? Aká je cena termostatu k tomuto motoru?
  10. Díky, díky! 1.) Sám som zvedavý, čo teraz ukáže diagnostika po vymazaní chýb. Dosť záhadné mi tam ale prišli tie chýbajúce poistky. Líšilo sa to osadenie podľa jednotlivých modelov? V sobotu už som pozeral na škrt. klapku. Mal som len zhodenú hadicu zo sania, prišlo mi to ale byť také čisté, že už som to ďalej ani neskúšal rozoberať. Pravdou ale je, že klapka bola zvaretá, tak som nevidel, ako to vyzerá z opačnej strany. 3.) Ten termostat sa nachádza na bloku z prednej časti bližšie pri rozvodoch? Treba potom po vypustení a znovunaplnení chlad. zmesi motor nejako zvlášť odvzdušňovať? 4.) To kolísanie je veľmi jemné, niekedy takmer nebadateľné. Toto je ale môj prvý benzín asi po 12-tich rokoch, tak asi zbytočne riešim aj to, čo by som nemusel. Zatiaľ díky z prvé rady. Ešte by ma fakt zaujímala tá spojka... T.
  11. Ahojte, pred týždňom som kúpil Octávku combi, rok 2005 s uvedeným motorom. Kúpené od prvého majiteľa, pôvod SK, so serviskou, najazdené 99.620km. No a vyskytli sa nejaké problémy, s ktorými by som potreboval poradiť: 1.) Už pri kúpe svietila kontrolka kontroly výfukových plynov. Bol som na diagnostike, načítalo to dve chyby - chyba vyhrievania lambdy 1 - sporadická + nejaká chyba EGR ventilu - tiež sporadická. Chyby boli vymazané, po dvoch dňoch kontrolka svieti zas. Dnes idem na diagnostiku opäť. Čo ma zarazilo, pozeral som poistkovú skriňu. Podľa schémy sú tam 3 poistky k lambde, z toho dve tam vôbec neboli osadené... môže to tak byť, ale sa v tom niekto hrabal??? 2.) Vibruje spojka v zábere - robí to obzvlášť pri rozbiehaní. Zaberá v normálnej polohe, čiže zhruba v strede dráhy spojk. pedála, ale keď sa dostane do záberu, rozvibruje to celé auto. Rovnako pri vyšliapnutí cítim jemné vibrácie do pedálu. Stretol sa s tým už niekto? 3.) Dnes mi začala kolísať teplota motora. Zohrial sa normálne, vcelku rýchlo na 90st., keď som šiel cez obec nejaký čas zhruba na 2.000ot., tak to zasa kleslo na cca. 70st. Čidlo alebo termostat? Diagnostika min. týždeň chybu žiadneho čidla nevykázala. 4.) Jemne kolíšu otáčky na voľnobeh, sviečky som už kúpil, vymeniť ich ale musím dať do servisu, keďže nemám náradíčko. Môže to príp. spôsobovať aj niečo iné? Za dobre mienené rady ďakujem vopred. T.
×
×
  • Vytvořit...