Přejít na obsah

JardaG

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    10
  • Registrace

  • Poslední návštěva

JardaG's Achievements

0

Popularita

  1. Taky jsem dumal, že to nějak vykutím, ale po zvážení víceprací se sháněním vhodné trubky, náhrad už zpuchřelých hadic a jejich zajišťovacími mechanismy jsem došel k tomu, že za ten komplet těch pár stovek dám, když to jde. Zítra bych to měl mít v ruce, tak jsem zvědav.
  2. Aha, tak do tohoto okýnka jsem koukal, ale marně, a nenapadlo mě ho odšroubovat. 🙄
  3. Díky, no oddechl jsem si. 🙂 Co jsem dohledával, tak se to může snadno stát při roztahování auta, typicky když je někdo zvyklý nahazovat motor gravitační jízdou z kopce, ale ten mechanismus, jak se to fyzikálně stane, mi asi uniká. Taky je možné, že to zvojtili v servisu při pravidelné výměně rozvodů, už to ale nějaká desítka tisíc km bude, ale to jsem to auto ještě nevlastnil... 🙄 Ještě mě čeká pár menších oprav, ale tohle mi dnes fakt udělalo radost. 🥳
  4. Díky za podporu a linky, pěkně jim to jiskří, preventivně zkusím! A ty postupy jsem už shodou okolností koumal, ale prozatím jsem se jim už zdárně vyhnul. 😊
  5. Tak podle této mapy coolant cooling system - Octavia(OCT) [EUROPA 1999 year] (7zap.com) jsem zjistil, že je to díl 1J0 122 447 CF. Který mají v ČR málokde, ale asi mám v Brně štěstí. 😅 Hadice vodní UNIQUE 1J0122447CF — MLPARTS
  6. Potvrzeno a opraveno přeskočení rozvodového řemene! A zadarmo! 😄 Dneska jsem se snažil kouknout na zarování těch značek na rozvodovém řemeni, ale dolů k ozubenému kolu motoru se (amatérsky) nedá dostat ani náhodou a kde je okýnko na klikovku jsem nezjistil... Edit: Zelená plastová krytka napravo u převodovky. Tak jsem se tady zamyslel nad tímto průběhem na str. č. 25 (značená strana č. 26). SP19-1. dva výkonné benzinové motory nové generace. s technikou nových motorů, dozvíte se, jaké jsou jejich zvláštnosti i co jim je společné. - PDF Free Download (docplayer.cz) Otevřel jsem kapotu motoru, sundal dva plastové kryty motoru, odklonil táhlo plynu bokem aby nezavazelo, povolil shora dva zacvakismy na plastovém krytu ozubeného kola vačky a s trochou grifu ala ježek v kleci vytáhl ten kryt. Zvedl jsem přední kolo u spolujezdce, zařadil 5°, točil a zmapoval jsem si kde je značka a kam je na řemeni zarovnaná. Pak jsem takto kulatinou "podebral" řemen dole u napínací kladky, použitý průměr 10 mm. Pružení řemene toto úplně v pohodě umožňovalo a vůbec se nedivím, že to při roztahování může skočit. 😕 Takto to pak vypadalo nahoře, a je krásně vidět, jak ty zuby řemene zapadají o zub zpět. 😉 Ve VAGu v 01-Motor - Skupina 022 pak bylo vidět správných 88-28 namísto 86-26, chyba Hallovy sondy "nevěrohodný signál" se už neobjevuje a motor opět táhne nad 5200 ot/min! 😎
  7. Pacient: Škoda Octavia I GLXi Liftback 1U2, r.v. 1999. VIN TMBCK11U3Y2xxxxxx. Motor 1.6 SR, MPi, 74 kW, AKL (EURO 3?), ECU Simos 2, olej 5W-40. Najeto cca 275 000 km. Palivo posledních cca 3000 km Shell V-Power Racing 100 (motor se ztišil, klesla spotřeba). Výbava central, DO, man. klima, bez ABS, 1x airbag, tažné zařízení. Garážovaná, kompletní servisní knížka, dobře opečovávaná. Anamnéza: Kape trubka chlazení, viz foto! 😞 Otázky: Poznáte co je to za přesě za originální číslo dílu Škoda? Kde ho seženu? Zatím jsem to nenašel ani v Auto Kelly ani nikde jinde. 😮 Existuje někde interaktivní mapa aut(-a), kde by se takové neidentifikovatelné díly daly dohledat? 😇 Více o mě a vozu tady: AKL 74kW jen 5200 rpm, skočený rozvod? Hallova sonda i čidlo klikovky OK!? - 1.6 MPi 74kW + 1.6 MPi 75kW - Škoda Octavia Fórum • OctaviaClub.cz
  8. Díky za postřehy s tím nouzovým režimem. Právě proto, že je k tomu rozvodu tak mizerný přístup, tak se mi v tom nechce vrtat, ale pokud ta hallova sonda prokazatelně šlape, tak mi nedává smysl tam lozit ji měnit, ale zkontrolovat (a korigovat) přeskočení rozvodu asi bude nezbytné. Nedá se to přeskoření zkontrolovat nějak jinak? Prý tam je někde nějaké okýnko do klikovky.
  9. Díky za zpětnou vazbu, no jsem zvyklý pracovat precizně. 😉 Čidlo kliky neháže chybu a když odpojím hallovu sondu, tak to startuje taky, a právě to mě mate, že to na obě čidla samostatně furt startuje a šlape čistě. Ale každopádně si to čidlo klikovky taky přeměřím osciloskopem. Shell V-Power Racing 100 jsem tam dával na doporučení automechanika, aby se vyčistily úsady (nejen) na pístních kroužcích, kterými ten motor prý docela často trpí, a na projevu motoru to po třech nádržích bylo docela znát. Jakmile tuto závadu vyřeším, tak pojezdím pár tisíc km, mrknu na spotřebu oleje, zvážím výměnu gufer ventilů "shora" a co tankovat dál.
  10. Edit: Vyřešeno, opravdu byl o zub přeskočený rozvodový řemen! Více zde: Já (nováček zde): Zkušený elektro opravář kde čeho (PC, NTB, mobily, RPi4B, 3D tisk, audio, LED, akumulátory, elektrokoloběžky, ...), disponuji VAG HEX-V2 + VCDS a různými laboratorními měřícími přístroji (nap. zdroje, osciloskopy, generátory signálu, 16 kanálový A/D analyzátor Saleae, umělá zátěž, proudová sonda, teploměry, testery RLC, programátory, ...), rozumím schématům a programování, ale do aut jsem nikdy nevrtal. 😇 Profesí Verification Engineer ve vývoji medicínské video techniky. Pacient: Škoda Octavia I GLXi Liftback 1U2, r.v. 1999. VIN TMBCK11U3Y2xxxxxx. Motor 1.6 SR, MPi, 74 kW, AKL (EURO 3?), ECU Simos 2, olej 5W-40. Najeto cca 275 000 km. Palivo posledních cca 3000 km Shell V-Power Racing 100 (motor se ztišil, klesla spotřeba). Výbava central, DO, man. klima, bez ABS, 1x airbag, tažné zařízení. Garážovaná, kompletní servisní knížka, dobře opečovávaná. Anamnéza: Motor točí jen do 5200 ot/min, má dost špatný tah nahoře, při akceleraci jsou místy citelné menší zaškobrtnutí. Co jsem se dočetl, tak v tomto režimu ECU vstřikuje palivo před zavřené ventily, zvyšuje předstih kvůli eliminaci klepání a má jiný režim pálení jisker. Chová se takto posledních cca 3000 km, jak jsem ji koupil (na dojetí), neznaje záludnosti této rodiny aut. Před cca 100 km byly měněny svíčky a zapalovací kabely (obojí NGK), předtím motor místy chcípával při rozjezdu, teplý i studený. První svíčka (úplně vlevo) byla poněkud zaolejovaná, podezírám gufera ventilů, ostatní byly vzorně čisté. Nikdy jsem nepozoroval jízdu jen na tři válce, jen při těch rozjezdech to umělo občas chcípnout. Dále tehdy byla měněna hadice mezi váhou vzduchu a klapkou, s přípojkou na odvětrávání klikovky, která tam byla úplně roztržená a olej všude. 😕 Při tom byla i vyčištěna klapka, vymazány adapt. hodnoty na kanále 000 a základní nastavení klapky ve skupině 098, ale nebyla pozorována absolutně žádná změna. Žrala olej cca 0,5 l/1000 km, ale to mohlo být i tou prasklou hadicí mezi váhou vzduchu a klapkou. Spotřeba paliva cca 8-10 l/100 km, rekord v noci ValMez-Brno při cca 90 km/h byl průměr 5,2 l/100 km. 😮 Diagnóza: Zásadní info je to, že i když odpojím čidlo klikovy NEBO hallovu sondu, tak JDE nastartovat! Když je připojena jen hallova sonda, tak to startování trvá o pár okamžiků déle, ale pak už to ševelí jako by nic, jízdu jsem nezkoušel. Hallovu sondu jsem měřil osciloskopem na jejím konektoru, měla vzorný průběh. Lambda sonda před kat. by údajně na popsané chování neměla mít vliv. VAG HEX-V2 + VCDS 17.8.1 ukazuje opakovaně tyto chyby: 00515 - Halluv snimac polohy vack./klik.hridele (G40) 27-00 - neverohodny signal 00525 - lambda-sonda (G39) 05-10 - vstup otevren - Sporadická 00635 - vyhrivani lambda-sondy pred katalyzatorem 37-00 - defekt 00525 - lambda-sonda (G39) 27-00 - neverohodny signal Dále 01-Motor ukazuje ve skupině 022 počet zubů 26 (L->H) a 86 (H->L), což je vždy spodní hranice tolerance (26-30, 86-90). Lambda sonda ukazuje při studeném i teplém motoru napětí 1,48-1,52 V, a aktivitu 0 %. Prognóza: Domnívám se, že bude skočený rozvodový řemen, a to o až 3 zuby, což už ECU vyhodnocuje jako chybu "nevěrohodný signál". Možná je ještě nějaká chyba v kabeláži od hallovy sondy nebo čidla klikovky, ale mám za to, že to by pak nešlo nastartovat. Momentálně mám na cestě lambda sondu BOSCH 0 258 986 615, konektor si pořeším, není problém. 😉 Otázky: Je má hypotéza přeskočeného rozvodového řemene nadějná? Edit: Ano, byla. 🙂 Dá se nějak přes VAG spolehlivě poznat, že je skutečně přeskočený rozvodový řemen? Edit: Zřejmě ano, zdá se, že v 01-Motor, ve skupině 022, je záhodno mít střední hodnoty počtu zubů, tj. 28 a 88, podle výrobce by to prý mělo být 28 a 87. Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE - Page 4 - Motor 1.6 MPI - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz Jak by měly být zarovnané průběhy čidla klikovky a hallovy sondy, pokud to zaznamenám tím Saleae analyzátorem? Jaké jsou přípustné tolerance? Edit: Viz tento link, strana 25, z postu níže: SP19-1. dva výkonné benzinové motory nové generace. s technikou nových motorů, dozvíte se, jaké jsou jejich zvláštnosti i co jim je společné. - PDF Free Download (docplayer.cz) Může popsané chování zapříčiňovat lambda sonda? Edit: Ne, stačila jen oprava přeskočení a motor už točil nad 5200 ot/min. Co jiného ještě může mít takovýto dopad na limitaci otáček motoru? Uvolněný detekční půloblouk na vačce? Váha vzduchu? Teplota? Palivové čerpadlo? Vstřiky? Vadná ECU? Jak jinak ještě otestuji přesnou funkci hallovy sondy? Jak rozpoznám "věrohodný signál"? Jakou hallovu sondu byste mi doporučili? Vyhlížel jsem BOSCH a NGK, případně FEBI BILSTEIN. Použité zdroje: Dílenská příručka OCTAVIA Motor 1,6 l / 74 kW - vstřikovací a zapalovací systém Simos 2, vydání 08.00 https://forum.octaviaclub.cz/topic/21427-oct-i-16-74kw-to%C4%8D%C3%AD-jen-5200otmin-hall%C5%AFv-sn%C3%ADma%C4%8D/ https://forum.octaviaclub.cz/topic/28067-kontrola-nastavenia-rozvodov-cez-vag/ https://forum.octaviaclub.cz/topic/22515-v%C3%BDm%C4%9Bna-%C4%8Didla-va%C4%8Dky-okt%C3%A1vie-16-74kw/ https://forum.octaviaclub.cz/topic/7696-hallův-snímač/?do=findComment&comment=1170634 https://forum.octaviaclub.cz/topic/22515-výměna-čidla-vačky-oktávie-16-74kw/?do=findComment&comment=1594419 https://forum.skodahome.cz/topic/68929-octavia-16i-74kw-motor/?do=findComment&comment=1829338
×
×
  • Vytvořit...