Přejít na obsah

JurajL

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

JurajL's Achievements

0

Popularita

  1. presne tak, ty môžeš wastegate nastaviť aj na 0,8 - 0,9 bar, ako chceš, záleží aké a koľko tých pružín tam dáš (viac ako 3 sa už asi nevojdú) ale je to zbytočne veľa, ideálne je tak max do 0,8 baru, silnejší wastgate už blbne, raz som na skúšku nastavil pružinami cca na 1 bar ale to bolo tvrdé ako sviňa.. úplne zlý nábeh, strašne bolo počuť tzv. surging, keď už motor nestiha hltať tlak, ktorý robí turbo, a bolo cítiť ako sa riadiaca jednotka vo vyšších otáčkach snaží ten tlak stiahnuť nižšie. Ideálne je nájsť pre tvoje auto takú zlatú strednú cestu ale to poznáš len skúšaním.. cca od 0,6 max do 0,8 baru. Ja mám dve pružiny naraz a robí to cca 0,67 baru, keď som dal aj tretiu pružinu, tlak bol cca 0,78 bar. Ale ako vravím, s každým nastavením wastegate musí prísť aj adekvátne nastavenie N75
  2. ja som nepostupoval podľa vzorca, mám nainštalovaný tlakomer turba v kabíne, čiže vidím presne koľko turbo tlačí, jednoducho som zohnal niekoľko ťažných pružín z miestneho obchodu a inštaloval som ich postupne podľa toho, koľko som nameral na budíku tlaku jazdnou skúškou - odpojil som teda ventil N75, čiže išlo len na wastegate, a podľa toho som pridával a sledoval budík až som došiel na nejakých necelých 0,7 baru, no silu tých pružín presne neviem (šírka ich drôtu je 1,5 mm a dlhá je 10,5 cm ak ti to pomôže a mám ich zapojené dve naraz). Potom po opätovnom zapojení N75 je potrebné ho priškrtiť skrutkou na tebou požadovaný tlak v špičke.. ja mám nejakých 1,22 baru, viac už nebolo OK ( dá sa to nastaviť aj na 1,4 - 1,5 baru v špičke, je to možno rozdiel len štvrtina otáčky skrutkou, ventil je veľmi citlivý, ale väčší tlak neznamená vždy väčší výkon, oveľa lepšie mi ide na 1,2 baru než na 1,4 v špičke)
  3. Je to síce už stará téma, ale oživím vám to tu trošku pre prípad, že niekto sem ešte niekedy zavíta ohľadom tejto témy. Nápad s tými pružinami je veľmi dobrá a veľmi lacná alternatíva drahému Forge actuátoru a to hlavne pri nachipovanom aute, no s tým pridávaním pružín si urobil jednu vážnu chybu, bez ktorej by bol výsledok dosť dobrý, a to tú, že akonáhle pridáš silu ovládača wastegate, tak musíš pritiahnúť, resp. priškrtiť ventil N75 tou malou skrutkou na ňom (o koľko presne, záleží od jazdných skúšok ale cca až 1 otáčku v smere hod. ručičiek!) - je to logické, totiž pri dvojnásobnej sile ovládača wastegate (actuatora) ty nemôžeš uvoľňovať späť do sania cez štrbinu elektromagnetického ventilu rovnaké množstvo vzduchu/tlaku, aké si uvoľňoval pri polovičnej sile wastegate ovládača, lebo ti tlak turba pri pridávaní vyskočí do astronomických výšin (čo bol presne tvoj prípad) :D Tá štrbina vo ventile musí byť proste menšia cca o polovicu, než sériove nastavenie N75 s pružinou 0,35 bar vo wastegate. Každý sa toho ventilu tak strašne bojí, vnímate to ako niečo malé čierne magické :D no je to v podstate len obyčaný jednoduchučký prepúšťací ventil, ktorý keď je pod prúdom robí vo vnútri malú štrbinu, ktorej veľkosť ty vieš úplne presne ovládať práve tou malou skrutkou na ventile. Ale pozor, zo skúseností som zistil, že priťahovať ide v pohode, no naspäť uvolniť (v protismere hod. ručičiek) už je problém, a to ten, že sa piestík nevracia naspäť a ostáva ti v polohe, ktorú si nastavil predošlým priťahovaním skrutky. Kto priťahuje nepozorne, ventil úplne uzavrie, čiže stav ako v núdzaku - turbo tlačí zrazu len toľko, čo pustí pružina wastegate ovládača.. a tu vzinkajú tie známe urban legends, že ventil je nadobro zničený a už to nikdy nenastavíš - kto to ale mal rozobraté pochopí, že stačí cez vstupnú nožičku ventilu (tá kde je 1,5 mm reštriktor) vopchať napr. malý vrták alebo imbus o priemere cca 1,3 - 1,4 mm a zatlačiť piestik silou späť na miesto - je počuť také jemné cvaknutie, to zaskočí piestik naspať k nastavovacej skrutke do nastavenej polohy. Olalá a ventil zase reguluje. Dá sa s tým pekne hrať ale veľmi silno odporúčam mať nainštalovaný aj budík tlaku turba, presne hneď vidíš, na čom si... ja som si tak nastavoval pružinami môj wastegate po chipe na cca 0,7 bar, lebo to robilo šarapatu veľkú na ten sériovy 85 newtonovy ovládač a forge by som za také peniaze nekúpil.
×
×
  • Vytvořit...