Přejít na obsah

Noves

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Noves's Achievements

0

Popularita

  1. Tak jsem našel super PLÁNOVAČ OLEJE od Castrolu. Můžete to brát jako návod, který typ oleje je pro váše auto: http://www.castroledge.cz/iframe.php vyzkoušejte, je to super. btw. jak nahoře píšu olej 5w-40 ... tak já pro svoje auto dám 5W-30 :)
  2. Zajímavý čtení: http://www.ioleje.cz/oleje/4-Otazky-a-odpovedi/16-Myty-o-olejich-od-Ing-Cerny
  3. Taky zajímavý text od uživatele 1.8TSI: Co kdyby se udělal nějaký uzamknutý topic kde by byly shrnuty pravdivé a jasné ZÁKLADNÍ FAKTA o olejích... Debaty jako se vedou právě teď zde se opakují stále dokola a stále dokola jsou jsou kladeny otázky svědčící o naprosté neznalosti a je odpovídáno krátkými zavádějícími odpověďmi... V tomto topicu by si dotazovatel přečetl základní fakta a nevršilo by se zde tisíce základních otázek... jako např jestli je lepší 5W30 nebo 5W40 (tazatel promine :-) ) což je stejně nesmyslná otázka jako jestli je lepší červené nebo modré auto. Třeba troška základních informací: To jestli máte nastaven v autě pevný nebo LL interval nemá vůbec žádný vliv na mazání auta, na jeho chod a na to co se s olejem v motoru děje. Nastavení auta na pevný nebo LL interval je POUZE o tom, kdy a jak Vám display bude hlásit výměnu oleje. Na nic jiného v motoru to nemá vliv. Pokud si nastavíte pevný interval, bude Vám to hlásit každých 15000km výměnu. Olej můžete použít jakýkoliv!!! který odpovídá popř překonává olej napsaný v knížce k autu. Je jedno jestli to bude 0W30, 5W40, 5W30, 10W40 atd. Žádný z těchto olejů není horší ani lepší, toto označní nemá NIC společného s kvalitou oleje! Je to číslo viskozity, tzn tekutosti za mrazu (číslo před W) a únosností mazacího filmu za vysoké teploty (číslo za W). Všechny tyto oleje BOHATÉ překonávají klimatické podmínky střední Evropy. Nižší číslo před W Vám však přinese vyšší spotřebu oleje u jetějších motorů... Můžete použít i LL oleje a měnit je po 15 000. oleje LL mají kvalitnější stabilizační přísady (předpokládá se že budou vyměněny kolem 30-50 000km) takže když je vyměníte po 15 000 v podstatě měníte olej v polovině životnosti. Motoru tím dáváte "zlatá vejce" ale je otázka zda to je vůbec nějakým přínosem protože i oleje neLL mají rezervu stabilizačních složek BOHATÉ přesahující 15 000km. O kvalitě oleje vypovídá označení na obalu a to buď ACEA nebo API. To jsou zkrátky názvů certifikačních úřadů kam výrobce dá svůj olej a tento úřad mu přiděli kvalitativní třídu. (zjednodušeně řečeno) Takže za zkratkou certifikačního úřadu najdete další označení obvykle dvou písmen - druhé písmeno určuje KVALITU oleje a první písmeno zda se toto hodnocení vztahuje k provozu v naftovém či benzínovém motoru. Takže můžete najít oleje, které mají vyšší hodnocení pro naftový motor ale nižší pro benzínový. (stačí si u pumpy či webu číst co je na flašce napsáno...) Např olej označený SH/CF je ten nejlepší existující pro benzín, ale jen velmi průměrný pro diesel. Pokud se ptáte který olej je lepší, má smysl otázka "Je lepší SH než SJ? Otázka jestli je lepší 5W40 než 0W30 je nesmysl. http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe_vy...;page=mot_vykon Otázka zda je lepší Castro, Shell či Mobil je také nesmysl. Každý olej každého výrobce projde výše uvedenou certifikací a pokud splní parametry, je mu přidělena třída - např SH. Pokud by nesplnil, dostane Sj nebo nižší a nic na tom nezachrání že to je vaše oblíbená značka se kterou jste tak spokojeni... Pokud máte na autě nastaven LL máte dvě možnosti: 1) chci jezdít v režimu LL a měnit olej až si o to auto řekne. Pak musíte použít STRIKTNĚ předepsaný olej - tzn olej označený jako LL a také předepsanou viskozní třídu (např 5w30 a pod) - přesně tak, jak máte napsáno v instrukční knížce!!! To proto, že při užití jiného oleje by signalizace kdy máte vyměnit olej selhala a nemuselo by Vám to nahlásit výměnu třeba vůbec. Na dně vany je čidlo které měří viskozitu oleje +ŘJ motoru si zaznamenává počet startů, počet km ujetých se studeným motorem + ujeté km s teplým motore a z toho vypočítává kdy Vám má nahlasit výměnu oleje. O dolévání neLL oleje v režimu LL se dočtete v knížce k autu, ale pokud si pamatuji, tak dolití je možné do 0,5L aniž by to ovlivnilo signalizaci LL. 2) Mám nastaven LL ale nechci jezdit LL režim. Můžete použít neLL olej, jenom si musíte na to myslet že po 15000km to musíte vyměnit, maxidot Vám to nepřipomene protože je nastaven na LL režim. Samozřejmě můžete použít LL olej a měnit ho po 15000, 20000km a nečekat až vás maxidot upomene. Osobně u 1,8T (150000KM) i 1,8TSI (65000km) mám nastaven v autě pevný interval (abych to jednoduše resetnul přes čudlik) dávám LL oleje a měním je kolem 20000km. ... pzn. díky a taky mi pomohl odkaz na specifikaci olejů :)
  4. Tak jsem se inspiroval členem romariooo: olej: CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 olejový filtr: COOPERSFIAAM FILTERS [FA5618ECO] + navíc vzduch.filtr + brzdová kapalina ( nevím ale periody výměny ... asi 2 roky?maybe) vzduchový filtr: MAHLE ORIGINAL [LX 1211] brzdová kapalina: Brzdová kapalina TRW DOT4 1l (PFB401) takže díky romariooo
  5. Zdravím RSáky, chtěl bych se zeptat,zda jste si někdo dělal sám výměnu oleje ... Jaký používáte olej (5w-30 nebo 5W-40?) a jaký jste kupovali filtry při výměně? díky za info :)
×
×
  • Vytvořit...