Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

henstridge

Uživatelé
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutrální

Recent Profile Visitors

337 profile views
  1. Tak já na té Fábce měl na zimních rozměr 165/70, teď na letních je 185/60, a protože je to druhé auto, jezdí většinou kombinované (kratší) trasy, ale v průměru si pořád drží těch 7,1-7,3. Spotřeba na dálku mě také překvapila (podle TP je tam tuším 6,5 litru), možná je to také benzínem (na ty dálky jsem tankoval u PapOilu, normálně ale jezdíme k ONU (on tenhle motor 1,4MPi pobere dokonce i 91 oktanovej benzín, alespoň je to napsáno na víčku nádrže).
  2. Mám shodu okolností obě tyto auta Fabia Sedan 1,4MPi 50kW a Octavia Tour (jedničková) Liftback 1,9TDi-PD 74kW. Obě Škodovky, pokud se týká místa pro řidiče v pohodě, jen ta Fabia je prostě užší auto, s tím nic nenaděláte. Samozřejmě motorově rozdíl zcela zásadní, ale to je tím, že Octavia má turbo. Jinak i stou Fabií se dá jezdit "pila" jen to pak trochu víc žere (průměr 7,1-7,3, město nebo ostřejší jízda kolem 8,5 litru). Pokud ale s Fábkou 1,4MPi jezdíte normálně, je spotřeba úplně stejná, jako u jiných atmosférických benzínových motorů podobného objemu, pověsti o tom, že tento motor "žere" a nejede jsou nesmysl. Například 170 km trasu Mar. Lázně - Ústí n/Labem (tj. 40km dálnice, 100km okresky, zbytek cca 30km průjezd městy) jezdím pravidelně s Octavií s prům. spotřebou 4,8-4,9 litru, teď jsem to chvíli jezdil s tou Fábkou a na 2.400 km jsem spotřeboval přesně 139 litrů benzínu (průměr 5,79 litru na 100 km) a to má najeto 96 tisíc km a je to rok v. 2001.
  3. Koupím sedačky (možno i pouze přední) na jedničkovou Škodu Octavia, nejlépe z paketu Sport (viz. foto). Nebo jiné (ne kožené), zachovalé (třeba z Golfu 4 apod.).
  4. Bohatě stačí "protáhnout" motor v táhlém kopci (klidně jen na půl minuty) a nechat tam čtyřku až do nějakých 3,5 tisíce otáček. Pořádně tomu dávají za uši jednou za dva roky při měření na STK, posledně to tam podle protokolu vytáhli až na 5.020 otáček (přitom před úpravou SW bylo max. někde kolem 4.820 - 4.830 ot.).
  5. Jedna z posledních vyrobených jedničkových Octavií (srpen 2010), kupoval jsem jako nové, motor 1,9TDi-PD 74kW, ve 49 tis. km načipováno na 101kW (Cimbu), aktuálně najeto něco přes 92 tisíc kilometrů. Letos poprvé nové lité disky Elegant v rozměru 205/60 R15 (ideální poměr šířky vs. profil) s letními pneu Dunlop, na zimu pak plecháče a gumy Nokian WR D4 195/65 R15. Také jiná šaltpáka (nejlépe padnou do ruky ty kulaté) ze čtyřkového Golfu, zatím odolávám pokušení nechat si tam dodělat šestku (viz. přehled použitých převodovek). Nedávno výměna předních brzdových kotoučů (pův. Fedoro už byly zkroucené) za nové Brembo a také ložisek na obou předních kolech (nově SKF). Jinak vše originál, tedy mimo baterie, ta původní 70Ah (570A) se poroučela už ve 34 tis. km, nově dána silnější Banner 74Ah (680A), která drží doteď. Motor šlape jak hodinky, dlouhodobá průměrná spotřeba rovných 5 litrů na sto km (dálky umí i za 4,6 litru). V příloze tabulka dieselů 1,9TDi-PD použitých v jedničkových Octaviích, průběh a výkonové hodnoty, typy převodovek + možnosti jejich úprav.
  6. V úvodním přehledu malá chybka - model Elegant má rozměry 6,5Jx15 ET43 205/60 R15
  7. Úprava této 74kW verze je sice fajn (je to snad nejvíce SW přiškrcená varianta TDI), výkon lze bez problémů (bezpečně) zvýšit na cca 137 koní a 330Nm (oproti původním 240Nm). Jen je třeba ten výkon využívat s rozumem, problémem je totiž převodovka - na rozdíl od jiného PD s výkonem 96kW, který má už z výroby převodovku 02M (MQ350, šestikvalt), je ta v 74kW verzi dimenzovaná pouze na 250Nm (kód 02J).
  8. Zejména v závěru výroby (mám Toura ze srpna 2010) už byla možnost výbavy dost omezena. V podstatě pouze paket za 10 tisíc, který obsahoval mj. dalk. ovládání - centrál, vyhřívaná zpětná zrcátka, manuál. klima, el. ovládání oken vepředu apod. Ale třeba za mlhovky, plnohodnotnou rezervu apod. už se ale u těchto posledních kusů připlácelo, mně vyšel takto vybavený vůz na 334 tisíc (přitom katalogová cena byla v polovině 2010 roku 302 tisíc - liftback s motorem 1,9TDI PD 74kW). Zvenčí se vůz pozná podle větších zrcátek, sice méně elegantní, ale praktičtější, uvnitř pak nový (menší, sportovnější) volant a jiné potahy sedaček. Měnit jsem zatím musel pouze baterku, která byla z výroby menší (nižší kapacita a menší startovací proud, než je pro danou motorizaci potřeba) a po pěti letech začala stávkovat.
  9. henstridge

    kolik toci

    Tak Tourka má z výroby standardně pouze pětikvalt, nevím jak verze s 4x4, ale při 150 km/h točí kolem 3.200 ot/min, pokud tam máte dodělanou šestku spadnou otáčky na cca 2.600 ot/min. Při dálničních 130 km/h je to pak asi 2.800 otáček a na šestku by to mělo být někde kolem 2.200 ot/min.
  10. Také si vedu přesné údaje o tankování, mám Octavii Tour (liftback) 1,9TDI PD (74 kW), rok výroby: srpen 2010. V provozu (zatím bez poruchy) od října 2010 do května 2015: najeto 42 649 km a natankováno 2 195 litrů nafty. Průměrná spotřeba 5,07 (l/110 km), z toho cca 20% město, 10% dálnice a zbytek (70%) okresky + silnice 1.třídy. Vše najeto (zimní i letní gumy) na standardních 15" plechových discích a pneumatikách rozměru 195/65. Jedna technická prohlídka (srpen 2012) za 2.947,- Kč + další (srpen 2014) spojená s technickou za 4.394,- Kč. Auto koupeno jako nové, i s výbavou (vyhřívaná zrcátka, mlhovky, centrál, zámek zpátečky) za 334 tisíc Kč.
×
×
  • Create New...