Přejít na obsah

felda

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    42
  • Registrace

  • Poslední návštěva

felda's Achievements

0

Popularita

  1. Ahojte, no mlátím hlavou do stolu abych to zaklepal o dřevo, ale auto už asi 4 měsíce jezdí a nescíplo. Poklepem jsem zjistil, že je to něco kolem pojistek u akumulátoru, vyčištění svorek na boku tamtéž tenkrát nepomohlo. Poslední věc, co jsem udělal bylo uvolnění šroubu mezi pojistkama u baterky / myslím, že je tam imbus/, opatrné vytažení a odklopení celé této části / pozor kvůli kabeláži to jde fakt jen nadzvednout a při odpojené baterce, žejo / , jsou tam vidět asi 4 konektory. Tak jsem tam s citem stříkačkou nakapal nějakej čistič co sem našel a několikrát to nasunul a vysunul. a zašrouboval. Taky jsem vyměnil pojistky, co měly něco společného s motorem. Protože vím z popisu pojistek, že tam vedou i kabely "ovládající " motor, myslím, že by to mohlo snad ledaskomu pomoct. Relé byl v pořádku.
  2. Buďte zdrávi, cítím povinnost informovat o vývinu závady. Zřejmě s deštěm příliš nesouvisí, zato s nepříliš kvalitní kabeláží u těchto vozů asi ano. Aspoň mi to pár lidí řeklo. Zvyknul jsem si již, že tam kde je místo na drát jako špejle vede titěrný drátek, ..kabelový svazek kolem starteru se jeví v pohodě, další vedoucí někam ke klimě a izolovaný lesklou izolačkou / cizí zásah / jsem zatím nekontroloval - ale asi budu muset.V servisu po dalším "chcípnutí" našel VAG nahodilou závadu napěť. relé svorka 30 / to je to u pojistek v motoru /, po výměně auto opět nečekaně chcíplo. Svítí ASR starter točí, ale nenastartuje. Zvláštní je, že v první poloze klíčku se po chvilce rozsvítilo ASR a rozběhly oba! ventilátory u motoru . / že by fakt ten kabel kolem klimy?/ Udělalo mi to asi 4x po sobě, vylezl jsem, zamáčknul prstem mírmě povytažené některé pojistky u akumulátoru / že by tím otřepáním při zimních startech ?/ , vytáhl a nasadil relé a auto nastartoval. Naštěstí. Jestli to tím ale bylo nevím. Plánuji zkontrolovat vedení zespodu k těm pojistkám u akumulátoru, příp. kabel svazek u klimy. Také se mi v noci zdává o návštěvě v nějakém bazaru a koupi vozu ošklivého, zato primitivně spolehlivého. Uvítám každou radu, třeba zkušenost s kabeláží k těm pojistkám apod. Děkuji. M.
  3. Díky za tip, jak jsem si všiml vedou tam jen 4 dráty od dvou konektorů / alt a něco pod ním / a pak silovej kabel taky od alternátoru, myslel jsi celej kabel nebo jen ten ohyb ? Dnes jsem vytahal postupně všechny konektory a vyčistil kontoxem - teda jen kam jsem došáhnul a co šlo / bez akumulátoru samosebou /, taky jsem vyčistil 2 spoje s kastlí, ale jeden velkej vpravo dole / starter / je pěkně špinavej, tam seshora nemám šanci, tak jsem na to jen šplíchl kontaktol, no uvidím, zítra mi mají ještě vyměnit napěť, relé někde pod pedálama - co psal vag. Dnes auto nechcípalo, ale kdoví kdy si zas vzpomene.
  4. Dobrý den, prosím o zkušenosti, nedávno jsem koupil Oct. II 1.9 TDI, stále v pohodě pak jeden den pršelo celou noc na auto a další den auto 6x chcíplo / rozsvítí se ASR a musím vypnout zapalování a znovu nastartovat - a to ještě nejde hned / . Už dva lidé od fochu mi řekli, že to tato auta dělají, že někam do kabeláže zateče, navlhne to atd. Tuším, oč by mohlo jít, vše je oplácané dohromady páskou a uvnitř to možná pomalu kvasí- opravdu je to tak časté? Nemáte typ kterou kabeláž překontrolovat a kde ji hledat - asi ze spodu vše kolem motoru? Na vagu zjistil servis nahodilou závadu napěť. relé , to má být to u akumulátoru nebo jiné? Zde jsem pojistky i svorky vyčistil. Vypnutí ASR tlačítkem nepomohlo, bylo mi řečeno, že to s tím vůbec nemusí souviset. Děkuji za zkušenosti. mirek
  5. Ahoj, cca po půl roce a několika tisících km - možná 5, si to krásně sedlo, otáčky přesně 700-800,nekolísá, nic jsem nenastavoval - nemám jak / ŘJ je starej Simos a VAG mi nejede/.Prostě jsem spravil klapku i váhu jak jsem nejlíp uměl a pak sem usoudil, že auto je bohužel chytřejší než já, tak ať se spraví samo. felda
  6. felda

    centrál

    Dobrý den, mám Oct, 1998,74 - při zamykání klíčkem to někdy cvakne 2x a LED bliká, někdy jednou a nebliká. Vyjímečně zamknu jen řidiče.Mám pocit že to závisí jak moc přitlačím klíček v konc. poloze. Prosím tedy :ad.1 věta první - je to vada nebo něco dělám blbě. 2 v případě výměny asi nelze jen prohodit a je třeba něco přeprogramovat,ev. měnit i zámek levých dveří? Děkuji Mirek Ještě já - samosebou těch druhých dveří - spolujezdce, levé jsou ty moje.
  7. Ahoj, no hadice tam jsou dvě a jedna tenká vespod zepředu, já s tím problém neměl, po uvolnění 4 imbusů klapky a uvolnění spon, jsem je normálně vykroutil. / možná chytit sikovkama a s citem "odlepit" / Nachystal jsem si kousek izolačky, abych hadice přichytil ve vztyčené podobě k plechu auta / je tam voda/ a zároveň označil která je která. Pozor na imbusy - ta jedna mrcha nepřístupná tuze ráda padá - a padá na nějakej krycí plech pod autem odkud jsem jí už nedostal, taky opatrně při uvolňování té krátké spojky k odvětrání / hrdlo pro lití oleje /. Ono tam to odvětrání drží na motoru jen na plast. bajonetovém uzávěru s kusem kovového kolíku / asi 50x3 mm/ - při hrubší síle to může celé spadnout dovnitř - jak to někdo udělal přede mnou, servisáci mi tvrdí, že pokud to jezdí doteď, asi to bude jezdit dál...Hm. Pitomej dotaz ? : Co tam těma hadicama vlastně teče za vodu? Já když jsem vyleštil klapku i váhu a vyměnil hadici sání i díl odvětrání, dostal jsem se od kolísání otáček 400-800 a zhášení motoru při dojezdech k semaforu k tomu, že po startu mi ot. vyletí na cca 2500, klesnou a pak se při volnoběhu drží kolem 1200- někdy kolem těch 800, ale to se zpravidla motor klepe. Servisák řek, že neví. Čekám až si to samo sedne, nevím zda je ,či není nutné zákl. nastavení / baterku jsem odpojoval, čekal se zaplým zapalováním / nic jsem neslyšel - tedy nastavování klapky ŘJ /, držel volnoběh 3 minuty.../ - zde se názory na nutnost VAGu různí. Občas mne napadá, co by to udělalo, tu spojku k odvětrání zase proděravět jako to bylo dříve / ale to jsou slabé chvilky/ Holt starý auto a amatér, to je dost hloupá kombinace, ale jak říkal Hašek mít na koňak, budu pít koňak. mirek
  8. Ahoj, já tam nic nemám, já jezdím bez řídící jednotky :) , ...no mám pocit, že je schovaná pod tím děrovaným plastem u stěračů, nyslím, že sem to někde viděl na kusém nákresu. Je to možný? A nevíte někdo něco o těch ř.j. Simosech ? Nastavení apod.?
  9. Ahoj, dovoluji si připojit foto vnitřku plast. krabičky klapky. Jak jsem zmínil, dá se máznout odpor dráha potenciometru a vyčistit kontakt volnoběhu. Krabička má těsnění, takže špína tam v podstatě vůbec není / byť za kontrolu to určitě stojí, když už to má člověk shozený z auta /, byl jsem z toho docela nešťastnej tak sem tu klapku úplně vyčistil od sebemenších stop špíny - i ty pružiny - a pak jemně máznout třeba WDčkem. mirek
  10. Ahoj, no nakonec jsem rozebral i tu klapku i elektroniku pod plastem / tam je robusní potenciometr a spínač/ , vše sem vyčistil benzínem, odpor. dráhu jemně mázl WDéčkem / diava asi už není/ motor se mi totiž na volnoběh klepal jak pes. Velmi to pomohlo. Jen otáčky se často drží na 1200, ale chod se celkově na volnoběh velmi zklidnil, v podstatě úplně. Zjistil sem, že mám ŘJ Simos, to asi není žádná výhra - viz:http://checksum.cz/forum/viewtopic.php?p=44&sid=2f5b28b9b931c8314733803884fb6418, byť tu je řeč o feldách. A propó, nevíte kde je ta řídící jednotka octavie a smí-li se vyčistit konektor při vyplé baterce? mirek
  11. Ahoj, tak váhu jsem dnes rozebral, je to velmi rychlé, zdá se že je tam jedna prťavá dioda a dva odpory, termistory? / průtokoměr vzduchu ?/ No ať je to co chce, asi by to člověku nemělo ani spadnout a dotek žádoucí snad jedině prošplouchnutím slivovicí apod.Mně tedy po výměně děravé / spojka k odvětrání /hadice sání hapruje volnoběh. / ale kolísal i dřív, jen jinak../ Dle technika to váha není, klapku mám čistou - ale chci se optat na klapce je taky zboku nějaká plast. krabička - co je v ní, čistí se to? / tam je nějaký potenciometr, trimr, který snímá polohu klapky ?/ Nebo se vyloženě vomeje jen ta kovová klapka? AKL mám. Vagem jsem to nenastavoval, jen dle zde zmíněných návodů / cca vypnout baterku na hodinu,připojit, asi 5 min. zapnout zapalování, asi 5 min. volnoběh, pak asi 3 min. 3000 ot. - návody se mírně liší, ale fakticky mi to blbne furt stejně../ děkuji,mirek
  12. Ahoj, děkuji za podnětné fotky, vůbec jsem netušil kde váha je / nováček/ ani nevěděl, že tam jsou nějaké odpory,ale myslel jsem, že "pohyblivé" trimry jsou jen v klapce. Napište někdo prosím, zda i tam jsou přístupné odporové dráhy. Nebo kecám a odpory jsou ve váze a v klapce jen nějaký servomotorek? Děkuji, mirek
  13. Ahoj, vím, že se to řešilo tisíckrát - mám jen podotázky - pod tím plastem klapky, co se "prolévá" diavou apod. - ten potenciometr je přístupný? Je možno vidět odpor. dráhu? Čištění dozajista nadlouho nepomůže, ale není-li vyhnutí dělám opravy potenciometrů / trimrů/ tak, že kontakt s jezdcem opatrně vyhnu stranou / a napružím!/ aby jezdil vedle opotřebené dráhy. Někdo tu / nebo jinde, už nevím / zmiňoval rovněž čištění váhy vzduchu u "benzínu "vatov. tyčinkou. Kde ta váha je? Dělal to někdo. Má-li někdo fotky?? Děkuji Mirek
×
×
  • Vytvořit...