Přejít na obsah

No-limits

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

331 zobrazení profilu

No-limits's Achievements

0

Popularita

  1. Já jsem vycházel z informací, které jsem měl při plánu "naroubovat" 6Q na mého Golfa 4, 74 kW. Chtěl jsem zvýšit výkon na nějakých 95-100 kW a dát tam 6Q převodovku (včetně ostatních nutných věcí) z 96 kW motoru. Podle otáček a rychlosti je tento šestikvalt poskládán tak, že 1-5 je jako u mého 5kvaltu a je tam přidána šestka. Tzn. že ve městě je auto "stejně" pružné a na dálnici pak méně točí na šestku a tím pádem méně žere. Jak vidím, tak u "moderní" Oktávky to tak není. Navíc mám informaci od Motorpower.cz, že případným přeskládáním rychlostí 1-4 víc do města spíš zblbnu elektroniku a různá čidla a udělá to větší paseku, než tam nechat sérii. To mi příjde divné a ještě tuhle informaci ověřím ve Škodovce.
  2. Já napřed budu s autem jezdit a uvidím, jak se bude chovat. Pokud budu čipovat, tak nejspíš u http://www.motorpower.cz v Třebotově. TDIfun je pro mě daleko :-) V Plzni je sice M+H Car, ale na ty nemám dobré reference.
  3. Tak jsem se panu Sixtovi dovolal... Věc se má následovně: Jsem prý první, který chce nějak předělávat 5Q na 6Q. :-) Protože v této skříni je převod na 5. stupni jako 6 u 6Q. Jinak postup by byl takový, že si mám nadefinovat, co od auta chci a k tomu by se upravila převodovka. Musela by se koupit na vrakáči ta, která by mým požadavkům odpovídala a pak by se to přeskládalo. Nicméně 6Q převodovky jsou více poruchové než 5Q. V pětikvaltu je pětka vlastně jako šestka, tzn na dálnici. Co se týká spotřeby, tak by se nic neušetřilo. Spíš mě zajímá, zda by se zlepšila dynamika vozu, když by se současných 5 rychlostí "rozložilo" do 6. Navíc, vím to už od Golfa 4, při změně převodovky je nutná poměrně velká investice. Nejde jen o vlastní skříň, ale i poloosy, kulisa řazení a pár dalších drobností. Dále jsem byl upozorněn, že při změně převodovky na 6Q hrozí riziko, že auto neprojde na STK. To si osobně myslím, že není tak horké, když si nedáte 6Q hlavici řadící páky. Ze spoda technik nemá možnost na převodovce cokoli zkontrolovat :-) Jinak v jiné opravně převodovek na severu Plzně mi bylo řečeno, že přeskládání převodů 1-4 více do pomala by stálo kolem 10 000 Kč. Když to tak slyším, tak u 5Q zůstanu a časem budu asi kombinovat načipování (s vylepšením charakteristiky průběhu výkonu a točivého momentu) a přeskládání převodů 1-4 víc "do města". Převody by pak byly cca jako 1,2,3,4,6 v 6Q. Prostě 1-4 víc do pomala a pětku nechat. Ale jak říkám, vše budu řešit, až budu s autem chvíli jezdit.
  4. Tu "línost" oproti PD je možné řešit několika způsoby jednotlivě nebo jejich kombinací... Zjišťoval jsem toto: - Přeskládat převodovku - 1.-4. stupeň pomalejší (do města) a 5 nechat na dálnici jako šestku - Dát 6q převodovku (dnes budu volat p. Sixtovi a informuju se na tuto možnost). - Čip Hraní si s převodovou má možná citelnější efekt než čip, ale nejlepší by byla tedy kombinace 6Q a čip. :palec: Jenže na to se musí našetřit. :-) Nicméně napřed chci s autem jezdit a až pak řešit nějaké cenově náročnější "přestavby". Nicméně chápu, že CR a PD nelze srovnávat a je potřeba se připravit na jiný způsob "nohy na plynu". Jako si vzpomínám, že jsem před 3 lety jel s nějakým VW Transporter s CR motorem. Pamatuji si, že mi tam ten PD kopanec chyběl. Teď už vím, čím to bylo. :-) Ale zase to nahoře neumřelo tak rychle jako PD :-) Jen pro odlehčení, už se těším, až si udělám automaticky otevírané dveře kufru :-)
  5. Ok. Říkáte tedy, že pro "normálního" neboli běžného řidiče, který není závodník a jezdil dřív s 1,9 TDI pd v golfu 4, nebude tato motorizace zklamáním? :-)
  6. Já jsem slyšel, že to CRko oproti PDčku dole nejede a s CR motorem je potřeba jezdít spší jako s benzíňákem - víc točit. Mě to až tak nevadí, ale přítelkyně je zvyklá právě "dusit" PDčko po městě a moc ho netočit. Mám zprvu obavu, aby tímhle podtáčením CR motor neodrovnala. Proto mě taky napadlo, a co jsem se bavil s tunerem, tak čipování není jen o zvýšení výkonu, ale i o změně charakteristiky průběhu krouťáku a výkonu. Jinak budu jezdit spíš dálnice, takže výkon navíc by se hodil, ale finální rozhodnutí k čipu bude až se s autem seznámím a budu s ním chvíli jezdit. Je škoda, že v Plzni nebo v Praze nevím o nikom, kdo má nenačipovanou a načipovanou tuhle motorizaci, abych s dotyčným "hodil řeč".
  7. 2. Mě u úpravce řekli (a i tady na fóru jsem to četl), že po čipu auto "ožije" a má příznivější charakteristiku průběhu výkonu a krouťáku. Že mi to řekne úpravce chápu - je jeho chlebem úpravovata a tvořit zisk :-) Proto jsem hleda i na fóru u obyčejných majitelů a vesměs to chválí... Nicméně napřed chci s autem jezdit v sérii a až podle toho se rozhodnout, zda čipovat, či ne. Vím, že jde také přeskládat převodovka. Např. rychlosti 1-4 dát víc do pomala a 5 nechat dlouhou na dálnici. Cenově jsou obě varianty +- stejné. Do 10 000 Kč. 3. Je nějaké chování, které EGRu škodí a mám se ho vyvarovat? A je nějaké chování, které prodlouží jeho poruchu? 5. Já jsem si na Golfu nechal přes VAG nastavit výměnu po 10000 km. U téhle motorizace budu mít tedy v základu výměnu 15K/1R a tu si můžu případně nechat prodloužit přes počítač v servisu? Já LL výměnu chci, protože mi to radí mí známí automechanici. Nejsem nějaký nevěřící Tomáš, ale proč motoru nedopřát to nejdůležitější pro jeho chod, když to nestojí svět. Vím, že LL výměny jsou dost kritizovány.
  8. 15degren 1. Jak poznám špatnou vodní pumpu? Lez to nějak odhalit? 2. V M+H v Plzni jsem chtěl načipovat na 95 kW a příslušnou hodnotu Nm. Zlepší se i průběh výkonu... 3. Lze na diagnostice poznat "načnutý" egr? Pomůže motoru přidávání aditiv do nafty? Myslím, že je to VIF... 4. "Ukrást" si to dát nechce :-) Auto dává na protihodnotu při nákupu nového a nabídli mu vyšší slevu a lepší podmínky. 5. Mám tedy dávat LL i když chci měnit olej po 15 tisících?
  9. Zdravím, mám možnost koupit O2 FL, 1,6 TDI, r.v. 2011, 80 000 km, výbava elegance, paket pro špatné cesty, multi volant, dešťový senzor, tažné, za cenu cca 190-200 000 Kč. Je to po ukončeném leasingu. Majitele znám. Není to "uhoněné" firemní auto. O autě si v autorizáku nechám zjistit info o provedených opravách a v jiné firmě si auto nechám napíchnout na diagnostiku a vše projet. Autem budu jezdit na chatu po polní cestě (proto chceme oktávku s paketem). Občas táhnu vozík, takže se koule hodí. Převážný provoz (70 %) bude po dálnici Praha-Plzeň (nejsem žádný fitipaldi, jezdím do tacho 140-150 km/h). Zbytek město. Předpokládám, že přejdu na 15000 km výměny oleje. Jinak jsme zvyklí na Golf 4, 1,9 tdi pd, 74 kW. Aktuálně natočeno 315000 km. Vás zkušených klubáků se chci zeptat na několik otázek, aby mi to pomohlo se rozhodnout zda koupit, či nikoli. 1. Jakou mohu čekat investici v nejbližší době a následujících cca 50 000 km? Předpokládám, že auto dostávalo pravidelný servis, když bylo na leasing. Spíš mi jde o to, co obvykle odchází nebo je potřeba měnit v nájezdu do 130 000 km. 2. Dle recenzí je auto do města línější a proto uvažuji o zvýšený výkonu a krouťáku (v rozumné míře) u ověřeného úpravce. Ano nebo ne? 3. Jaká je spolehlivost celého auta (hlavně podvozku, motoru a převodovky) při dobré péči? Třeba v porovnání s tím naším čtyřkovým Golfem. 4. Je nám nabídnutá cena za tohle auto obvyklá nebo je drahé? 5. Olej po 15000 km měnit - "běžný" nebo LL? Díky za odpovědi a komentář.
×
×
  • Vytvořit...