Tak jsem se panu Sixtovi dovolal... Věc se má následovně: Jsem prý první, který chce nějak předělávat 5Q na 6Q. :-) Protože v této skříni je převod na 5. stupni jako 6 u 6Q. Jinak postup by byl takový, že si mám nadefinovat, co od auta chci a k tomu by se upravila převodovka. Musela by se koupit na vrakáči ta, která by mým požadavkům odpovídala a pak by se to přeskládalo.
Nicméně 6Q převodovky jsou více poruchové než 5Q. V pětikvaltu je pětka vlastně jako šestka, tzn na dálnici. Co se týká spotřeby, tak by se nic neušetřilo. Spíš mě zajímá, zda by se zlepšila dynamika vozu, když by se současných 5 rychlostí "rozložilo" do 6.
Navíc, vím to už od Golfa 4, při změně převodovky je nutná poměrně velká investice. Nejde jen o vlastní skříň, ale i poloosy, kulisa řazení a pár dalších drobností.
Dále jsem byl upozorněn, že při změně převodovky na 6Q hrozí riziko, že auto neprojde na STK. To si osobně myslím, že není tak horké, když si nedáte 6Q hlavici řadící páky. Ze spoda technik nemá možnost na převodovce cokoli zkontrolovat :-)
Jinak v jiné opravně převodovek na severu Plzně mi bylo řečeno, že přeskládání převodů 1-4 více do pomala by stálo kolem 10 000 Kč.
Když to tak slyším, tak u 5Q zůstanu a časem budu asi kombinovat načipování (s vylepšením charakteristiky průběhu výkonu a točivého momentu) a přeskládání převodů 1-4 víc "do města". Převody by pak byly cca jako 1,2,3,4,6 v 6Q. Prostě 1-4 víc do pomala a pětku nechat.
Ale jak říkám, vše budu řešit, až budu s autem chvíli jezdit.