Přejít na obsah

Voss69

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    43
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Voss69's Achievements

0

Popularita

  1. Mohl by prosím někdo,kdo to už řešil napsat rozměr toho guferka na servočerpadle?Toho u řemenice Díky moc
  2. To jo,ale právě,že na laserové geometrii jsem byl cca před třemi měsíci,kdy se dělaly ty nápravy a podle papíru,který mi vyjeli,je vše seřizené do normy Díly,které jsem na nápravy použil jsou všechno značkovky,čepy Moog,horní uložení+kompletní tyče řízení lemforder,tlumiče bilstein Když jsem měnil tyče řízení,hřeben byl pod manžetami úplně čistý,tak jsem jej ještě pořádně promazal bílou vazelínou Pružiny jsou taky nové,nejsou prasklé To je právě to,co nechápu,že je všechno v cajku a přesto řízení ztuhlo a na místě bez motoru se s tím opravdu neskutečně špatně otáčí Nemůže ta pumpa mít vliv na to vracení volantu tím,že dává malý tlak,takže jde blbě otáčet volantem a i špatně to přetlačuje zpátky do protivky? Ještě poslední poznatky,ty kola se nevracejí zpět jenom při pomalé jízdě,při normální jízdě se vracejí v pohodě doprostřed. To řízení nemění tuhost v závislosti na přidání plynu,jde to furt stejně jestli přidám otáčky nebo nikoliv Řízení nijak nehučí při otáčení volantem,v nádobce olej trošičku pění při otáčení volantem na místě,ale žádné pazvuky P.s:Ta pumpa je jako vyběhaná v domácích podmínkách neopravitelná,protože se člověk těžko dostane k těm lamelkám,které tam jdou do kopru,ale gufero prý vyměnit jde bez problémů,je tam obyč za pár korun,ale nikde jsem nenašel nic podrobnějšího k jeho výměně:-(
  3. Ahoj Mám problém se servočerpadlem,při výměně volnoběžky jsem si všiml,že je tam trochu zaprskané okolí kolem servočerpadla a prolíná olej z pod jeho řemenice. Servočerpadlo má na řemenici i nějakou sotva postřehnutelnou vůli,ale na volno jde točit s řemenicí volně bez drhnutí a pazvuků Mám taky pocit,že mi jde poslední dobou řízení taky nějak více ztuha a za jízdy jsou reakce volantu takové lehce zpomalené,není to prostě co to bývalo.Je tam jakási větší vůle a pořád ji musím za jízdy korigovat podotýkám,že mám nedávno dělané kompletně obě nápravy,vč. tlumičů,všech silentbloků,tyčí řízení,stabíku,geometrie,prostě všechno Nějakou dobu po této opravě to bylo naprosto v pohodě,ale nějak zároveň s tou vadnou volnoběžkou začalo haprovat i to řízení Oleje v nádobce serva mám za studena cca 2mm pod ryskou min,což podle příručky by mělo být ok? Chci se zeptat,jde to servočerpadlo utěsnit pouhou výměnou nějakého simeringu pod tou řemenicí? Můžete sem napsat přesný postup jak to gufero vyměnit?Jaký speciální vercajk je k tomu potřeba,co všechno se musí na něm rozebrat,aby se dalo na gufero dostat atd? Jdou tam snadno vyměnit i ložiska? Příp. co vše mám ještě vyzkoušet,aby řízení šlo zase normálně? Nějaké vybavení doma mám,Octávka má naběháno přes 300 000 a čerpadlo je ještě původní,kromě toho úniku je možné,že při tomto nájezdu bude již dávat malý tlak a je lepší ho měnit celé,když teče jen u té řemenice?Jinak samotný hřeben řízení mám zatím suchý a nezdá se,že by něco prolínalo z pod manžet ještě jeden poznatek,jelikož jsem s tím teď jel,kola se hrozně mdle vrací po zatočení do zatáčky do původní polohy,kdysi se to vracelo jedna báseň,až to člověka přehodilo na druhou stranu.Může to souviset s tím čerpadlem?Olej jsem tam teď dolil mezi min a max a dělá to pořád Díky za názory
  4. Zdarec Tak o víkendu jsem to úspěšně zmáknul,šlo to celkem bez problémů,jediné u čeho jsem se nasral ,bylo to,že se mi protočily oba rejdové čepy,ale tam, to snad bez protočení ani nešlo vyřešit(pokud člověk nechtěl tasit ven poloosy z nábojů),poněvadž se jejich matky opřely o pouzdra homokinetických kloubů dřív,než byl čep venku,samojistící matky samozřejmě zatuhlé po celé délce závitu-opravdu jedna z mála stupidních věcí na oktávě..Musel jsem shrnout prachovky až dolů a lapit ten čep do sikovek,ale lacinější,než knipex cobra by se na to asi ani nechytly,bylo potřeba vynaložit opravdu brutální stisk aby se čep zastavil,jsou i hezky úzké,takže to takhle šlo Ty manžety jsem nakonec sehnal ty úzké,na podruhé se to podařilo v Autokelly(potřeboval jsem to rychle a v sobotu) Jsou to manžety Bilstein např. tyto https://granex.cz/autodily/skoda/octavia-combi-1u5/1.9-tdi-81kw/odpruzeni-tlumeni/tlumic-perovani?productId=31131 Tato manžeta ale taky není na tlumiči natěsno,každopádně je tam mezera pro bordel o hodně menší než u těch širokých a taky tam ten bordel nemá tak snadnou cestu přes ty krycí plastová víčka u pístnice,možná,že tam asi nějaká ta mezera být musí,ale ne tak obrovská.Kdyby to těsnilo úplně,tak by se nejspíš ta harmonika podtlakem nevracela do původního stavu po propérování... Pokud ale již máte v ruce ty široké manžety,tak nezoufejte,jde to pořešit jednoduše tak,že z originálních tlumičů nebo z těch na ty široké manžety,pokud jste je měli předtím namontovány,jdou ty plastové distance na ty široké manžety stáhnout rukou dolů,musí se nejdřív vyhodit ta krycí "matice" u pístnice-jde to sikovkama normálně sundat.Jak je to tam poskládáno a co tím myslím jde vidět na fotce Ty silentbloky taky nešly lisovat nejhůř i v domácích podmínkách ve 150mm svěráku.Starý zakyslý puk jsem musel normálně z poloviny nakrčit údery kulatiny dovnitř a pak už to šlo vyrazit ven je to hliník,takže se do dá snadno pokrčit.Rameno samozřejmě celé venku a uplé v hliníkových čelistech ve svěráku. S tím předním silentblokem to bylo těžší,ale šlo to taky.Musel jsem ořezat zlamovacím nožem z jedné strany ten jeho přesah a pak to vhodným kouskem trubky vylisovat ven,svěrák sice zpíval,ale jakmile se pohne,máte vyhráno.Pokud už to na vašem autě někdo někdy dělal,máte jen půl zla.Jako lisovací nástroje jsem použil různé kousky vodovodních trubek a redukcí a na ty puky různé zbytky kroužků z ložisek,třeba to z náboje kola je ideální Nový přední silenblok i oko v rameni jsem poctivě napatlal čistým jarem a šlo to tam jak do maminy. Poprosil bych jen o kontrolu dle fotky,zdali mám ty zadní puky nalisovány správně,nebyly tam šipky jako u origa,ale jakési výstupky(moog) Silenbloky jsem pak dotáhnul tím stylem,že jsem si auto zvedl za rameno až do doby než se začalo zvedat celé a dotáhl.Tak samo jsem to opakoval u druhé strany.Nevím jestli to takto může být dotaženo,ale nemám na place nikde rovinu,tak jsem si nasimuloval zatíženou nápravu takto... Podotýkám,že jsem měl vše ještě originál i při těch kilometrech.Jak to bylo všechno zakyslé,si umíte asi představit a i přesto to šlo dobře,prostě oktávka.Přední tlumiče byly úplně v háji i když ještě netekly a zadní bych tipnul tak ještě 50% ok,pohledově byly ty zadní asi 2x masivnější jak ty Bilsteiny,nejspíš monroe,tak doufám,že to alespoň něco vydrží,i když bych byl hodně naivní,kdyby 300 000:-) Měnil jsem i komplet řídící tyče,šlo to pěkně povolit tuším 34kou klíčem a šlo by to pěkně i hasákem,knipex sikovkama.Musíte si vždycky vytočit plný rejd na stranu,kterou budete dělat.Pásky na manžetách jdou dobře rozháhnout akorátním šroubovákem a zatáhnout tupějšími přímými štípačkami.Ten hřeben i klouby na tyčích jsem pěkně naložil tukem,byl už docela suchý. Na všech nových čepech(moog,lemforder) jsem posundával prachovky a ještě je poctivě domáznul tukem,od výroby ho tam moc nedali. Délku tyčí jsem se snažil nějak rozměřit,ale po nahození na auto z toho vzešel brutální paskvil,asi kvůli tomu,že každá značka dělá jinak dlouhé čepy i tyče atd.Dal jsem volant do roviny,podíval se potom,jak už bylo vše nahozeno zhora na kolo a seřídil ho do roviny s lemem blatníku-na dojetí na geometrii to takto bohatě stačí Měnil jsem i silentbloky stabilizátoru,mám stabilizátor 21mm,tak jsem sehnal opravnou sadu gum s vnitřním průměrem 18mm i s objímkami a šoupnul to tam,šlo to pěkně i mě udivila jejich kvalita zpracování,těch dílů(Meyle) Všechny místa na těhlicích,kde dosedají prachovky čepů jsem pěkně očistil od rzi,vyleštil a máznul měděnou vazelínou,docílil jsem toho,že prachovky se nežvejkají a nezničí se hned ze startu,než si zvyknou to by se = brzkému kocni čepu Pavlovi díky za super návody i když jsem si je přečetl pozdě,alespoň jsem tak zase využil trochu zbylých mozkových závitů.Každopádně si vážím toho,když si někdo dá tu práci a udělá pro druhé takto srozumitelné obrázkové návody,nemusíme přece furt podporovat vydřidušské servisy:-) O těch plných pukách z TT jsem se dozvěděl bohužel až hodně dlouho po nákupu dílů,tak je tam šoupnu při příští výměně,pokud se toho dožiju Snad i moje rozumy někomu pomůžou a taky díky za pomoc a na oplátku bych se zeptal,tak trochu mimo téma: Je tento nový levý přední zámek,viz. foto opravdu originální náhradní díl na Octávku nebo je to nějaký čínský fake?? Díky
  5. Chlapi,díky moc za rady Co se týče těch prachovek,tak jsem to řešil s obchodem,kde jsem to kupoval,psali mi,že to je spolu kompatibilní podle OE čísel a taky měli pravdu,bohužel skoro všechny přední prachovky jsou pod stejným číslem.Problém je,že co jsem zatím vystopoval,tak existují 2 typy předních prachovek.Prachovky jsem tedy vrátil(nebyli by schopni dodat ty správné včas),obchod se zachoval velmi férově,musím pochválit. Sháním tedy marně ten druhý-užší typ prachovek se spodním okrajem na průměr 50mm a to je tedy opravdu peklo,většina prodejců se řídí jen podle OE čísel,ne selským rozumem a nechtějí o tom vůbec slyšet,natož to shánět.Když jsem si objednal ty užší prachovky v kellyně,podle obrázku,tak tam na mě samozřejmě čekaly ty široké(viz. výše),prostě to mají všichni všude promícháno pod stejným číslem oba typy a taky to takto dodávají... Zatím,podle mých zjištění,by ten užší typ neměl být plastový,ale spíše pružný-gumový aby to šlo natáhnout přímo na ten tlumič a těsnilo to,zatím nejblíže tomu(na octavii),co jsem měl v ruce byly prachovky MONROE-gumové,ale ty měly zase spodní průměr o několik mm větší než je průměr tlumiče Bilstein(stáhnout páskou by to nešlo),takže z bláta do louže,nehledě na tu nehoráznou cenu za manžetu. Dále jsem zjistil,že Febi dělá,tedy podle obrázku,široký i úzký typ prachovky s tím,že ten široký,který nepotřebuji má na konci čísla velké A......objednal jsem tedy ten úzký,uvidíme.Osobně tomu nevěřím,že dojde úzký... Abyste byli v obraze,tak Toto potřebuji(obrázek): http://www.autokseft.cz/P-L-prachovka-predniho-tlumice-XS-357413175A-357413175A-nd385090?zenid=5ff1019a065db20f67148f0c4fdd1816 Toto nepotřebuji(obrázek) a je to k tlumiči Bilstein B4 k ničemu: http://www.autokseft.cz/FEBI-Ochranne-viko-prachovka-tlumic-FB-01367-01367-nd174229 Je naprosto neuvěřitelné,jaký problém je tu správnou manžetu sehnat díky stejnému číslu obou typů,řešil jste to už vůbec někdo? Někteří lidi a je jich dost na forech na tlumiče Bilstein B4 nadávají,že jim vydržely snad jen 20 nebo 30 tisíc km,je to sice jen moje domněnka,ale tady v té manžetě vězí možná příčina.Pokud tam nandali tu event. dodanou širokou manžetu,která je dole skoro o 2cm širší a tudíž tam těmi 2cm po obvodu lítá veškeré svinstvo na pístnici a na gufero pístnice,pak se není čemu divit,že to to gufero v krátké době zničí a problém je na světě.Ten prostor pod manžetou prostě musí být prachuvzdorný a naprosto čistý co nejdelší možnou dobu(životnost manžety),jinak to musí jít zákonitě brzy do kopru.Potom by těch 20-30 skutečně odpovídalo:-( Na zadních tlumičích tam po obvodu je taky velká mezera,ale tam je prachovka hladká a ještě k tomu je v ní tlumič dost hluboko zapuštěný,takže tam se sice nějaké svinstvo taky dostane,ale nedrží se tam a to hlavní,vyměnit zadní tlumiče je oproti předku procházka růžovým sadem No doufám,že ty prachovky seženu,protože zítra začínám rozebírat a v neděli musím jezdit:-)Dost mě ta pakárna zdržuje Zatím jsem si alespoň vyrobil přípravek(viz. foto) na stažení pružin,snad to něco vydrží i když místo 12 bych raději použil 16 závitovku(buhužel nebyla k dispozici-ne z domácích zásob) P.s:Co používáte k vylisování a nalisování těch puků,jde to i ve 150tce svěráku?Příp. jak to děláte v domácích podmínkách,lis sice mám,ale je poměrně malý 1t,to asi stačit nebude,co? Další věc:Jaký speciální vercajk je potřeba na výměnu obou řídících tyčí?Běžný vercajk mám.Musím ten hřeben taky něčím chytnout nebo zajistit,ať není při povolování a utahování nijak namáhaný na krut? Díky moc přípravek
  6. Zdar lidi Chystám se teď dělat GO přední nápravy,mám tam skoro všechno ještě origo a nalítáno 300 000,tu plavbu si asi umíte představit Koupil jsem tu legendární sadu tlumičů bilstein B4 s dorazy a prachovkami v ceně Když jsem to ale vybalil,zjistil jsem možný problém a to,že ty prachovky k tomu dodané nejspíš nebudou kompatibilní s těmi tlumiči,resp,že tam ještě něco chybí.Dole totiž ta prachovka v ničem nedrží a je to tam otevřené pro bordel a nečistoty.U mých originálů na autě je tam ještě na samotném tlumiči taková miska,na kterou se spodek manžety nasadí.Taky si nejsem jistý s těmi dorazy,jestli to jsou ty správné.Dorazy zadních tlumičů mají na tyčce tlumiče velkou vůli a nejsou na ní nasunuté "na fest" jako u originálů,je to tak dobře? Poprosil bych tedy o radu a kontrolu dle fotek,co vše mi ještě k úspěšné výměně chybí(horní ložiska+gumy předních tlumičů mám,misky pružin a pružiny nechávám původní,horní uložení zadních tlumičů-ty hliníky měnit nebudu) Další dotaz,nebyl by prosím nějaký nákres,jak mají být správně nalisované zadní silentbloky předních ramen?Všude se píše o nějakých šipkách,ale na mých Moogách žádné šipky nejsou:-( Prosím,dost to hoří,jinak jsem bez auta,díky moc!
  7. Zdravím,po výměně rozvodů a hydroštelů(sada gates,kladky ina,hydroštely ina) mi při studeném startu klepou hydroštely cca 5sekund a pak je klid,motor krásně přede.Hydroštely jsem měnil právě proto,že se už začínalo toto klepání za studena po startu pomalu projevovat a chtěl jsem o rovnou sfouknout při rozvodech,teď mi ale přijde,že ty nové hydroštely klepou mnohem razantněji než ty předtím,ale po 5s je olej již řádně natlačený v hlavě a je tichoučko.Ty staré hydroštely jsem po demontáži řádně prohlédl a nejevily vůbec žádné známky opotřebení,všechno bylo jako nové-olej se v autě odjakživa řádně měnil a od výměny do výměny se nemusí dolívat ani deci. Vím,že je to u TDIček častá a pořád se dokola omílající věc a skoro nikdo to neřeší,ale někde jsem se dočetl,že to může způsobovat to,že padá olej z filtru do vany a všechen tam přes noc steče a čerpadlu pak dlouho trvá,než natlačí olej až do hydroštelů,proto jedou při studeném startu nějakou dobu bez tlaku a mlátí. Otázka zní-není tam v tělese filtru nebo někde v kanálu vedoucím do hlavy na toto nějaký zpětný ventil,který vlastně má udržet olej v hlavě a hydroštelech při delším stání aby všechen nestekl dolů do vany???Dá se ten ventil nějak vyměnit,opravit,zkontrolovat nebo koupit? Pro doplnění a upřesnění-rozvody,hydrátka,gufera na klice vačce jsem si dělal sám,vačku mám na setinu přesně ustavenou dle pravítka a listových měrek,rysky všechny souhlasí,předvstřik mám seřízený přesně na modrou čáru v TDI grafu(hodnota cca 50).Nové hydroštely jsem ovšem před montáží nezalíval po vrch olejem,prý se to nemusí a připadaly mi dost namaštěné od výrobce,ale vačku atd. jsem před zavřením víka a prvním startem řádně promazal motorákem.Motor má najeto 280 000km Řešit či neřešit???
  8. Zdravím pánové Můžete mi někdo prosím zodpovědně říci jaký typ rozvodové sady,počet kladek a vodní pumpy patří do mé oktávie-Rok 2000,facelift,motor AGR,VIN TMBCG41U5Y8291299,typ 1U,bez klimy,bez ABS. Při objednávce po mě chtějí číslo motoru,ale to bylo vyjiskřeno jen povrchově na litinovém bloku na barvě,ta se odloupla a už tam nic nepřečtu,případně jesti to vyčtu ještě i jind?V TP to není Prý tam jsou možné dvě varianty,ale jak to mám zjistit jaká tam patří?Rozebrat to a omrknout a objednávat až pak si nemůžu dovolit,auto musí jezdit,čas je jen vyloženě na výměnu. Bude tam pasovat tato sada? http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/sada-rozvodoveho-remene-ina-in-530008210-vw-audi/ pumpa http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/vodni-pumpa-graf-gr-pa731-vw-golf-iv-1-9tdi-97-01-polo-sdi/ Obsahuje tato sada podle OEM již zesílený typ řemenu a kladky na 150 000km??Je tato vodní pumpa dobrá volba? Jaké gufera prosím koupit na klikovku a vačku??Byly by přímo odkazy na těchto stránkách?? Obrovské díky předem za pomoc!!
  9. Zdar všem octavkářům Včera se mi stala nezvyklá věc,při předjíždění s trochou víc plynu než obvykle a kolem 110km/h na pětku mi auto jakoby ujelo z pod plynu,přidalo samo tak o třetinu vvyšší výkon aniž bych něco udělal a po cca 2s se ozval mocný pšouk až rána z výfuku a objevil se za mnou světlý oblak dýmu.Tak jsem trochu zvolnil a jelo to zase normálně a v pohodě bez nouzáku apod. S autem jezdí spíš přítelkyně "na důchodce" jízdy malé kousky tak 5 až 15km na spotřebu,moc se to neprotahuje.Olej to nežere ani trošku,vodu taky ne,turbo mi připadá relativně v pořádku i když už to má 276tis,jsou rošku ráno slyšet hydroštely ale jen vteřinku po startu jinak je v pohodě . Čím by to mohlo být způsobeno a mám se znepokojovat nebo je to normální při takovém stylu jízdy,že se to prostě zapere s*ačkama a pak to blafne v sání nebo ve výfuku?Intercooler je suchý jak pepř ani v hadici u turba olej není. Co bych měl případně omrknout? Dk moc za rady
  10. Takže děkuji všem za info Závada vyřešena,byl to špatný termostat(originál od výroby),při měření v horké vodě s teploměrem už začal otevírat při 60stupních a naplno otevřel něco kolem 70tky,asi už měl unavenou pružinu.Nahradil jsem ho termostatem Wahler 87stupňů a pro jistotu vyměnil i čidlo teploty,bylo tam něco talianského,tak jsem tam dal FEBI,dohromady s termostatem(těsnění byla k tomu) investice za cca 750kč Teď mám provozní teplotu 90 stupňů po cca 4,5km a teplo jak sauně,topit začíná po 1km,prostě skoro jako benziňák :)Spotřeba už jen dle palubáku začala jít rapidně dolů,už teď se blížím ke 4,8l a ještě furt to klesá,snad zas bude starých dobrých 4,5l palubák,reál cca 5l/100.Co bych chtěl ještě dodat,že se i dost změnil chod motoru,je teď takový mnohem měkčí a příjemnější,turbo už není tak slyšet za studena,asi je to tím,že se rychle prohřeje a do řj to blije přijatelnější info. Tak snad to někomu pomůže ;)
  11. Tvůj kámoš to má buďto načipované(pokud má motor agr) nebo má motor 66kw ALH a ten má opravdu trošku jiný průběh díky variabilnímu turbu.Já mám agr a na šichtě jsme měli rok 2004 ALH a to bylo úplně o něčem jiném to svezení,to ALH se mnohem líp a ochotněji vytáčelo,šlo to opravdu rychle do otáček a tím pádem to aj víc tlačilo do sedaček,motor měl krásný kultivovaný měkký a tichý chod i při tom točení,to mělo 3500 až 4000 ot/min o mnoho rychleji než AGR.Je pravda,že to byla voňavka z reichu s pořádnou palbou a maxidotem rok 04,najeto jenom kolem 100 000km To AGR mi přijde,že má takový o dost tvrdší a traktorovější zvuk a tak,prostě do těch 2000ot/min je to spíš taková tvrdá těžkopádná mrtvola a pak to trochu ožije jak začne svištět turbo.U toho ALH jsem si všiml,že krásně zasvištělo turbo i jak to kolega zlehounka lechtal na spojce při překonávání obrubníku ve vjezdu,prostě tam to turbo zabíralo o dost dřív.Holt je to ale všechno vykoupené problémy s lopatkami a celkovým větším opotřebením turba,AGR je nesmrtelnost,tak si vyber:-)
  12. Zdravím,měl bych několik dotazů ohledně octávky,vlastním facelifta 66kw rok 2000,ale motor je ještě agr,vše ještě stále originál,egr plně funkční,najeto 265000km Je normální,že se mi motor zahřeje dle budíku na provozní teplotu(střed) až po cca 9km?Nemám ve výbavě předehřev vody ani klimu,když vyjedu z práce,venku 14-15 stupňů,jezdím stylem,že to nehoním,ale ani žádný plž,točím cca do 2000-2300rpm než přeřadím,prostě normálně na spotřebu.Jednou jsem to měřil za jízdy i vagem a šlo to opravdu velmi špatně nahoru,když už byl na budíku střed cca těch 9km,tak vag vykazoval cca 79-81 stupňů teploty a víc to prostě nedá ani v kopci ani při pořádném kartáči,střed na budíku se pak ale udrží,nepadá dolů.Ještě bych podotknul,že mám stále ještě zakrytý chladič ze zimy karimatkou,že ho ani kousíček nevyčuhuje a když ujedu cca 4,5km,tak na omak jsou hadice do chladiče a chladič ještě studené(termostat neotevřel),po ujetí dalších dvou km už pustí a hadice jsou na omak horké,asi ne zrovna 90 stupňů,ale těch 70 tam může být.Čidlo mám ten novější typ,zelený 4pin-nejspíš ještě origoš. Další věc je,že při emisích,kdy jsem šel na řadu,tak byl motor ještě sotva vlažný a hodnoty kouřivosti byly 3x nad normálem,přes 3 a něco,má být 07.Motor olej nežere,turbo nepiští nijak extra,chod motoru je kultivovaný a relativně docela tichý,údržba pravidelná po 12tis.Proto mě to docela udivilo,předchozí emise jsem prošel bez keců a skrupulí.Technik říkal,že to hodně dusím na spotřebu a že jsem to měl pořádně prohnat před emisema do kopce.Nemyslím si ale že bych to nějak brutálně škrtil,jezdím po okreskách a zcela normálně jako každý jiný octávkář.Mě se ale spíš zdá,že by to mohlo dělat špatné čidlo teploty chladiva,tím,že podměřuje.Jinak za jízdy jsem si nikdy žádného oblaku dýmu za sebou nevšiml i když tomu pořádně přišlápnu,do nouzáku nic nepadá,vag žádnou chybu nehlásí.Při zimě a studeném startu ráno kontrolka žhavení zasvítí cca 5sec. a během dne jen rychle problikne nebo při teplotách cca 5 stupňů a víc jen problikne i ráno při prvním startu Otázka zní,je to normální,že i při zcela zakrytém chladiči to takhle trvá než motor dosáhne dle budíku provozky?Je normální,že dle budíku má mít 90 stupňů,ale vag hlásí cca 79-80 a víc to nevyleze? Pokud ne,tak čím to může být čidlem nebo termostat může otevírat dříve než 87 stupňů?Dle mého osobního názoru termostat funguje,ale čidlo podměřuje o cca 10 stupňů méně pro ŘJ a okruh pro budík bude o.k.Má těch 10 stupňů nějaký vliv na dávku paliva?Mám subjektivní dojem,že se mi zvedla spotřeba o cca 0,75/100,je fakt,že byla zima a jezdil jsem menší kousky než kdysi,ale předtím jsem udržel spotřebu dle palubního počítače na 4,5-4,7 l/100 a nyní mám 5,5-5,7 l/100,taky ty emise no nevím:-( Je dobrá volba čidlo značky febi?Příp. nějaké rady nebo postup,jak to hlouběji diagnostikovat a přijít na to čím to? Děkuji moc za každý postřeh k tématu a taky za tyto stránky,které jsou super pro každého obyčejného jedince,který chce octávku aspoň na 10let:-)
  13. Voss69

    Málo topí

    Příhřev není u všech,je to nadst. výbava
×
×
  • Vytvořit...