Zdravím pánové, Řeším na svojí RS celkem zapeklitý problém a zoufalosti přibývá. Abych to tak nějak popsal.... Cca od 2500t. ot. začne auto "cukat" až do vyšších otáček 4500-5000, kde to zmizí. Na vyšší kvalty 4/5 je cukání intenzivnější a auto ani pořádně nezrychluje. Diagnostika vyhodila chybu ventilu N249 - mechanická. Výměna ventilu chybu nevyřešila. Hledalo se tedy dále... Vyměnil se "BoV" a chyba zmizela. Nicméně příznaky nemoci přetrvávají bez chyby na diagnostice.
Proběhla kontrola hadic za motorem, vedle motoru a pod sáním (demontáž, kontrola těsnosti, zpětná montáž).Nic.
Jedno kolýnko u měrky oleje je trošku změklý, ale není diravý.
Samozřejmě proběhla i kontrola akčních členů, mazání adaptačních hodnot a nastavení klapky.
Začal jsem tedy postupovat směrem od zadu do předu. Jako první přišlo na řadu palivové čerpadlo - stále stejné. Jako další jsem nechal vyměnit svíčky - bez výsledku. Ventil N75 - bez výsledku. Váha vzduchu - bez výsledku. Rozdělal jsem vedení od klapky k IC - nic. To samé od IC směr turbo - nic. Přišla řada na samotné turbo. Objevil jsem celkem dost prasklé svody a výfukovku od turba. Svody nové, turbo po repasu - problém přetrvává. Samozřejmě vyměněny všechny těsnění.
Zjistil jsem, že když odpojím tu tenkou hadičku z horní strany bov co ovládá membránu tak problém přestane. Nepřijde mi to ale jako echt oprava... :wallbash: :wallbash:
Neřešil jste tu někdo podobný problém? Ještě mě napadlo zkontrolovat vedení od čerpadla sekundárního vzduchu k filtrboxu a kombinovanému ventilu (nevím, jestli to může mít spojitost). Přemýšlel jsem i nad zapalovacími cívkami, ale jelikož problém nezlepšily ani nevyřešily svíčky ani palivové čerpadlo tak zde jsem na pochybách. Dále bych se chtěl zeptat, zda jste někdo řešili problém s druhou lambdou a to přesněji zkrat na +. Chyba přetrvala i po instalaci nové sondy. Můžou mít tyto dva problémy spojitost? Za jakékoliv postřehy, nápady a rady, které ještě nebyly vyzkoušeny předem děkuji :)