Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

tomhan

Uživatelé
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutrální

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mne nakoniec pomohol ten reset RJ a potom este precistenie EGR ventilu, aj ked som ho menil pred nedávnom. Potom uz otácky neskácu. Podla vsetkého EGR pracuje len po zahriati motora a teda ked sa mi zasekaval tak dával blbé hodnoty do RJ. Samozrejme by som skontroloval aj vsetky hadice okolo EGR, nakoľko u mna sa riadi aj podtlakom zo sania.
  2. bádanie pokračuje, MAP to nakoniec nebol, ale znateľne mi pomohlo resetovanie RJ. Po vymazaní adaptacnych hodnot sa auto správa inak. Otáčky padajú pekne dole na voľnobežnú hodnotu. Po zahriatí na 90C po vyradení rýchlosti tiež spadnú a kým mám zošliapnutú spojku, je všetko OK. Keď však pustím spojku, po chvíli, asi tak 5 sekúnd pomaly vybehnú na cca 1400. Potom po zošliapnutí spojky zasa spadnú na voľnobeh.
  3. Ahojte chcem sa opýtať jednu vec. Pokiaľ si teda myslím správne budíky aj RJ motora berú údaje o teplote chladiacej kvapaliny zo snímača chladiacej kvapaliny, ktorý sa na motore BGU nachádza na hadici vedľa hlavy motora. U mňa je dvojpinový. Po odpojení tohto snímača a naštartovaní zohriateho motora sa hodnota na budíkoch tiež pomaly dvíha. Je to normálne ? Viete mi povedať odkiaľ sa berie tento údaj, keď je snímač teploty odpojený ? Alebo má na to vplyv aj termospínač dole na chladiči ? ďakujem
  4. Tak to nakoniec predsa vyzerá na ten MAP snímač, po jeho odpojení otáčky nekolíšu. Síce bol ten snímač prednedávnom menený, ale nie je to originál škoda, ale kúpil som tam značku DELPHI. Tak ešte skúsim prehodiť ten snímač od známeho, ktorý ma rovnaký motor a hádam sa to už vyrieši.
  5. je to tak ako napisal Romix95, sekciu som trochu netrafil, pardon :) . Vahu vzduchu motor BGU nema, je tam snimac tlaku ktorý obsahuje aj snímac teploty nasávaného vzduchu, ten je vymenený, má asi tak pol roka, aj EGR ventil je nový, skúsim precistit a skontrolovat aj konektory, no uvidime
  6. je to vyvod na napojenie egr ventilu
  7. Tak som tu zasa, klapka skontrolovana, vycistena, nastavena. Hadice aj vyfuk skontrolovane, nevyzera to, zeby to niekde prisavalo. Zrejme skúsim pozornost zamerat na odber napatia v aute, ako som pisal uz skor, ked je v aute zapnuty nejaky spotrebic pocas jazdy, napr. vyhrev zadneho okna a ventilator kurenia, problem sa neprejaví. akonáhle sa výhrev okna počas jazdy vypne, otáčky na volnobehu začnú kolísať. Skušali sme merať alternator, teda prúd, ten sa javí v poriadku, skúsil som aj vymenit akumulator, tiez bez zmeny. Nestretol sa niekto s niečim takým ?
  8. zajtra znova skusim pozriet klapku, vycistit nastavit, aj ked dnes som si vsimol, ze ked som pozapinal vsetky spotrebice v aute, teda svetla, hmlovky, radio, ventilator, otacky nekolísali, ale normálne padali na volnobeh
  9. Sanie som kontroloval opakovane, aj dnes som ho prešiel. Všimol som si, že od sania to syčí, ale povedal by som, že je to od pretlakového ventilu na saní, aj keď neviem či má syčať. To kolísanie sa prejaví až po chvíľke jazdy, keď sa motor trocha ohreje.
  10. podobny problem som mal s chybnou cievkou zapalovania, po zahriati auto zacalo uplne blbnut, trhalo, vynechávali valce. Po vypnutí motora a vychladnutí opä´t šlapalo ako hodinky, až kým sa motor znova neohrial.
  11. Ahojte, skúsim tu napísať svoj problém s O2, hádam mi budete vedieť pomôcť, lebo už začínam byť zúfalý. Jedná sa o motor BGU, 1.6 75kW. Auto má najazdených 91 000 km. kupoval som ju pred rokom, keď mala najazdených 84 000 km. Kupoval som ju s tým, že diagnostika vyhodila chybu egr ventilu a na aute pri voľnobehu kolísali občasne otáčky. Následne som však začal riesit iné problémy. Po výmene EGR ventilu, diagnostika začala hlásiť chybu skrtiacej klapky a lambda sondy. Teda premeraním prvej lambdy som zistil, že bola naozaj chybná, teda som vymenil aj prvú lambdu aj škrtiacu klapku. Problém s otáčkami pretrvával a pretrváva doteraz. Prejavuje sa to tak, že auto štartuje bez problémov, či už za tepla alebo v zime. Po naštartovaní, keď preraďujem z 1. stupňa na 2. stupeň otáčky na voľnobehu neklesnú, ale držia sa vo vysokých otáčkach cca 2000 - 2200. Pri následnom preraďovaní už otáčky klesajú normálne, no klesnú na 1400, nižšie nie, aj keď podržím voľnobeh dlhšie. Tiež keď je auto v pohybe a vyradím rýchlosť, na voľnobehu mi začnú kolísať otáčky a to v rozmedzí od 800-1500 RPM. V momente ako auto zataví, aj samovoľne, otáčky klesnú na normálnu hodnotu a pekne držia. Keď sa náhodou auto rozbehne bez zaradenej rýchlosti dole kopcom, otáčky na voľnobehu samé začnú stúpať až na nejakých 1500 RPM. Avšak keď zapnem ventilátor kúrenia na najvyššiu hodnotu 4ku, otáčky prestanú kolísať a ustália sa na normálnej hodnote. Taktiež keď na voľnobehu dva alebo trikrát stlačím spojku naprázdno otáčky sa ustália. Inak motor pekne ťahá, netrhá, neskáče. Akurát ma zlostí ten voľnobeh. Škrtiaca klapka bola vymenená a nastavená, skontrolované hadice - žiadna netesnosť, nový vzduchový aj palivový filter, nový snímač tlaku vzduchu, nový ventil odvetrania nádrže. Auto nehlási žiadnu chybu, ani diagnostika neukázala žiadnu chybu a všetky merané hodnoty boli v norme, spojkový snímač sníma ako má. Tiež aj plynový pedál sa javí bez chyby. Voda ani olej sa netratia. Akurát pri diagnostike počas jazdy, pri vyhodení rýchlosti na voľnobehu diagnostika hlásila brzdenie motorom, neviem či to je normálne.Inak je nový snímač teploty chladiacej kvapaliny, nový termostat. Nové sviečky, aj zapaľovacie káble, pretesnené trysky. Nové tesnenia k saniu aj k zvodom od výfuku. Bola zlá kompresia na prvom valci, auto začalo žrať olej, takže nové tesnenie pod hlavou, nové guferá ventilov, nové ventily, prekrúžkované piesty, nové tesnenie pod vekom vačky. Nové rozvody. Ak by náhodou niekto vedel, čo by mohol spôsobovať problém s otáčkami, dajte prosím vedieť. Už sa zamýšľam, či by to nemohol byť snímač vačkového hriadeľa, alebo snímač kľuky, ale auto štartuje bez problémov. Za Vaše rady už vopred ďakujem.
  12. Ahoj, prisiel si n riesenie problemu ? Trapi ma nieco podobne na tom istom motore
  13. Ahojte, chcel by som Vás poprosiť o radu. Nakoľko sa týka tiež otáčok na voľnobehu. Mám problém s mojou O II 1.6 75kW, kod motora BGU r.v. 2006. Auto štartuje na prvý šup, bez problémov, následne je tiež všetko v poriadku pokiaľ auto stojí, otáčky pekne držia na voľnobehu. Až potom keď sa s autom rozbehnem a preraďujem pri vyhodení rýchlosti začnú skákať otáčky cca od 1300 do 1800, prípadne sa držia na 1300. toto sa deje pokiaľ rýchlosť vyhodím svižnejšie. Pokiaľ dlhšie podržím spojkový pedál - niekoľko sekúnd, otáčky pekne spadnú a držia. Toto sa deje len počas jazdy, teda pokiaľ auto aj samovoľne zastaví, alebo zabrzdím niekde na semafore, otáčky prestanú kolísať a spadnú samé dole a zasa si ich motor pekne drží. Ešte som si tiež všimol, že pokiaľ je motor studený, tak keď vyhodím rýchlosť, resp. preraďujem otáčky najskôr vyskočia hore a až následne začnú klesať. Pri teplom motore mi toto nerobí. Neviete niekto poradiť. Škrtiaca klapka vyčistená, vymenená, nastavená na základné nastavenia. Lambda sonda tiež vymenená aj EGR spolu so všetkými tesneniami. Tiež sú nové sviečky, nové čidlo teploty chladiacej kvapaliny, vymenil som hadice od aktívneho uhlia aj odvetrávanie kľukovky, zajtra ešte idem skúsiť ventil odvetrania nádrže, lebo som sa dočítal vraj môže ťahať falošný vzduch aj odtiaľ. A nakoniec otázočka - ako dlho sa Vám zohrieva motor na prevádzkovú teplotu ? ďakujem už dopredu za všetky rady a návrhy .
×
×
  • Create New...