Dnes jsem pročistil hrdlo škrtící klapky sprejem určeným právě na tyto díly a musím uznat, že je stav opoznání lepší. Občas sebou motor škubne při volnoběhu, vlivem zakolísání otáček, ale už ne při každém řazení rychlostí.
Co se týče samotné klapky, je možné ji z auta demontovat a kompletně hrdlo a klapku vyčistit?
Tuto otázku pokládám proto, že v servise, kde mi ji před cca 3/4 rokem měnili tvrdili, že se s klapkou nesmí hýbat pokud není namontovaná na motoru.
Původně jsem toto nevěděl a jednu klapku si přivezl z vrakoviště kompletně ji celou vyčistil, že vypadala jako nová a poté jsme ji hodily na auto, kde otáčky létaly jako na kolotoči.
Na to mi právě v servise řekli, že jsem ji nejspíš zničil tím, že jsem ji čistil a hýbal s klapkou. Musel jsem pak jet pro druhou, kterou jsem už nečistil a ta tam je do teď.
Je to nesmysl, že se klapka nesmí čistit pokud není přímo na motoru? Nebo ten kus co jsem vyčistil, byl vadný dlouho předtím, než jsem se do čištění pustil?