Zdrávas fórumáci, příhazují pár žblebtů o mé 1.8T AGU z roku 2000 bez výkonových úprav
Auto koupeno před lety od prvního majitele když mělo těsně pod 100 000km. Teď má lehce přes 200tkm.
Jak a za kolik to jezdí?
Od dne jedna si píšu deník spotřeby a oprav čili asi tak:
Spotřeba se dá držet při normální jízdě ve městě a po okreskách na nějakých 8,4 až 9,5 litrech v průběhu celého roku. Já jsem prasopes, teda jezdím svižně jsem chtěl napsat, takže u mě kolem těch devíti, když to řídí máma, tak těch 8 mimo město není problém. Nebo taky 90-100km/h tacho na dálnici do Brna znamená cca 6,3, naháněčka s něčím 160+ po cestě zpátky může udělat i 12l+ na sto.
Mě osobně se nejvíce líbí 2 a 3 převodový stupeň, protože dát na dvojku přes kilo a 3ku k 160km/h jsem moc "chalupářských aut" neviděl. Jasně kratší dvojka by asi snížila čas ale to mi nevadí, vím že mi dneska už ledacos v přímce může ujet ale musí se stále snažit. 😉
Na 4ku se dostaneme k 195km/h tacho a těch 225km/h tacho to při troše snahy a dosti prostoru dá.. Sere se?
Možná některé zklamu ale moje zkušenost je, že auto je dost spolehlivé vzhledem k tomu, jak s ním jezdím. Když bych měl vypíchnout nějaké špeky tak nemám co ale:
Při 140tkm se ukázalo, že vodní pumpa měněná s rozvody ve 115tkm teče
Při 150tkm jsem nechal měnit ABS řídící jednotku, protože při prudkém brzdění se zasekávaly kola a ani po puštění pedálu auto nepřestalo brzdit, takže se mi stalo, že jsem někoho předjel, pak to zašláp o půl kiláku dál na vjezdu do vesnice a dotyčný mě zase objel, protože jsem stál jak trotl na zastávce, protože auto zabrzdilo do nuly a pak se s ním dalo zase jet
Běžně co 30-40tkm se mění něco na podvozku typu čepy, tyč řízení, silentbloky atd.
Blbly blinkry - vrakáč a výměna spínače "červený trojúhelník" na palubovce, přestal jít centrál, takže výměna mikrospínačů
Olej měním po 15tkm nebo po zimě, 5W40 a s proplachem motoru, svíčky zásadně Bosch F7LTC 101000051AA
Podvozek a kola
Nehodlám snižovat - jsem rád, že můžu s autem třeba na kopec za městem s mladou, aniž bych jí musel vysazovat kvůli o pravděpodobně o chvíli později uraženému šroubu od vany nebo urvanému výfuku
Kola jsou standart 195/65 R15 - protože občas vymetu nějakou díru a nechci řešit cvaklé pneu nebo ohlý ráfek a navíc ty balony pěkně ukazujou, kdy už to začínám přehánět a asi i díky nim ještě pořád žiju. Papuče dávám Continental ContipremiumContact a na zimu Conti TS860 a jsem spokojen. Ono stejně jako každá jiná jedničková Octa to na sněhu hrabe a nic nedělá, proti tomu je moje Audi 80 taky předohrab zlatá Tuning?
Nerozdýchal jsem "příplatkový tovární soundsystém s 8-mi reproduktory" takže:
Vytlumené dveře AnticorG, kroužky a Gladen 165 ve dveřích, MacAudio do plastů vedle plata dozadu, Kenwood rádio s USB a zeleným podsvícením, v kufru Gladen RS10 sub v ozvučnici z 2kové Octavky a cca 200W zesák Audio system - šlo mi o to, aby zůstala zachována praktičnost ale taky ať to má nějaký zvuk a to teda teď už má B-)
Samozřejmě bych snesl lepší brzdy a vyšší výkon ale:
Kvůli brzdám z RS, čili 288mm na 312mm, bych musel dát R16 kola a to kašlu
Výkon by šel určitě zvednout ale proč drtit komponenty, které se zatím nekazí a přitom auto hravě jede dost ilegálními rychlostmi...
Budoucnost a plány?
Zestárneme spolu ❤️😉