Přejít na obsah

Buran

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Buran's Achievements

0

Popularita

  1. @rayx Ak je tá sonda len kontrolná, tak na základe čoho potom BZB v grafe vykonáva oscilácie hodnoty lambda okolo 1? 😲 U nás v SK po novom už všetky autá novšie od 1.1.2005 napichnú na OBD a na voľnobehu dodatočne merajú parametre: "počet polvĺn" a "zvlnenie napätia na skokovej sonde". Neviem ako v ČR. Nižšie je foto protokolov z EK pred a po výmene lambdy. Zvlnenie napätia takmer nulové aj po výmene lambdy - asi jak som písal, motor neosciluje okolo hodnoty 1... Tak nejako si vysvetľujem to "zvlnenie", lebo nikto mi poriadne nevedel povedať, čo to ku.va je?! Neoverená informácia: vraj sa tie parametre hodnotia len pri čerstvo vymazanej pamäti chýb (<1500 km od výmazu). Včera kontrola Eboxu - pod poistkami čisto a sucho. Ako nové. ALE predch. vlastník použil neobsadené porty ako odkladisko malých 19mm poistiek! Zaplnil všetko. Podľa návodu som vybral nepotrebné. No chýba veľká poistka na pozícii F28 a namiesto nej je navyše 40A poistka na F7 - tá by mala byť voľná, nie?! Ak ju vyberiem, nefungujú budíky. Bohužiaľ, nemám poruke veľkú poistku. 😞 Skúsil som vybrať F7 a na F28 dať poistku z F26. Budíky nešli... Otázka: Ak tam budú všetky veľké poistky pôjdu tie budíky aj bez F7? Alebo to niekto prerábal? (foto a návod nižšie) @Ado852 Prosím o info/porovnanie obsadenia v Eboxe, ak máme zhodný variant.
  2. Zdravím páni. Takéto správanie pozorujem aj na svojom BZB, rok 2008, 250 tkm. Už ho riešim dlhšie. Na emisnej mi zistili najprv mŕtvu lambdu, dovtedy bol motor relatívne OK...Zrejme preto, že on sa vie riadiť mapou, ak chýba nejaký signál ako písal @rayx. Tak som vymenil lambdu aj spolu s PCV (prasknutá membrána). Odvtedy zvyknú často po vyradení rýchlosti otáčky stúpnuť na 1200-1400. Niekedy sa tak vedia udržať aj 5-10 sekúnd. Ak zabrzdím, alebo stlačím spojku, padnú na voľnobeh. Po studenom štarte problém nevidno, pokým ide sytič. Auto bolo viackrát na diagnostike, ale nájsť príčinu sa nepodarilo. Na riadiacej jednotke sa objavovali rôzne nesúvisiace náhodné chyby - snímač tlaku paliva, všeličo s lambdou, raz dokonca aj škrtiaca klapka. Pri teste lambdy bolo vidieť, že síce sa z nej signál dostáva do riadiacej jednotky, ale tá ho na voľnobehu akosi ignoruje - graf necykluje ako by mal. Chalani v servise skúšali aj inú lambdu (obidve Bosch), aj ju premerali multimetrom. Resetovali všetky možné nastavenia. Stále rovnako. Keďže máme teraz domáce väzenie, tak som dokonca rozobral riadiacu jednotku! (pre nesúvisiace náhodné chyby) Kontakty čisté, vnutri sucho, vymenil som v nej 2 elektrolytické kondenzátory, prespájkoval som pár stoviek spojov ( u nových elektro-šuviksov sú dosť nespoľahlivé). Výsledok = 0 Skúsim ešte kuknúť do Eboxu... Nejaké návrhy na riešenie?
×
×
  • Vytvořit...