Zdravím páni. Takéto správanie pozorujem aj na svojom BZB, rok 2008, 250 tkm. Už ho riešim dlhšie. Na emisnej mi zistili najprv mŕtvu lambdu, dovtedy bol motor relatívne OK...Zrejme preto, že on sa vie riadiť mapou, ak chýba nejaký signál ako písal @rayx. Tak som vymenil lambdu aj spolu s PCV (prasknutá membrána).
Odvtedy zvyknú často po vyradení rýchlosti otáčky stúpnuť na 1200-1400. Niekedy sa tak vedia udržať aj 5-10 sekúnd. Ak zabrzdím, alebo stlačím spojku, padnú na voľnobeh. Po studenom štarte problém nevidno, pokým ide sytič. Auto bolo viackrát na diagnostike, ale nájsť príčinu sa nepodarilo. Na riadiacej jednotke sa objavovali rôzne nesúvisiace náhodné chyby - snímač tlaku paliva, všeličo s lambdou, raz dokonca aj škrtiaca klapka. Pri teste lambdy bolo vidieť, že síce sa z nej signál dostáva do riadiacej jednotky, ale tá ho na voľnobehu akosi ignoruje - graf necykluje ako by mal.
Chalani v servise skúšali aj inú lambdu (obidve Bosch), aj ju premerali multimetrom. Resetovali všetky možné nastavenia. Stále rovnako.
Keďže máme teraz domáce väzenie, tak som dokonca rozobral riadiacu jednotku! (pre nesúvisiace náhodné chyby) Kontakty čisté, vnutri sucho, vymenil som v nej 2 elektrolytické kondenzátory, prespájkoval som pár stoviek spojov ( u nových elektro-šuviksov sú dosť nespoľahlivé). Výsledok = 0
Skúsim ešte kuknúť do Eboxu...
Nejaké návrhy na riešenie?