Zdravím páni,
som Škodovkár, ale venujem sa skôr na modelom s motorom vzadu no chcel som zažiť aj povestné 1.8T 132kW a kúpil som si RS. motor sériový, diely sériové, soft sériový, jednotka pasuje....
problém nastal po emisnej, kde technik namiesto povolenej hodnoty CO 0,3 nameral 5,27 a teda aj vyššie HC.
postupoval som logicky:
- diagnostika (len chyba tempomatu a ventilu sekundárneho vzduchu, ale tam všetky členy fungujú a systém tesní, len za chodu to nefunguje) ale teoreticky nič čo by sa týkalo bohatosti
- výmena výfuku - nový stredný tlmič, nový katalyzátor, nové lambdy - výfuk komplet tesní, lambdy fungujú tak ako majú
- výmena snímačov teploty a termostatu (aby motor nedobohacoval kvôli chybnému meraniu teploty)
- trisky po ultrazvuku (tesnia a typovo sú to štandartné Bosche pre tento typ motora
- klapka pretesňovaná a nastavovaná cez diag. ale tou to nie je, lebo motor ide famózne - nekolíšu otáčky, nepadá výkon, neni hlučný, super volnobeh, nedymí, nežere olej... nič, len je to bohaté.
- preverovaný soft, boli tam dáke zásahy, ale ani po nahratí sériového programu žiadna zmena
po výmene katalyzátora hodnoty CO klesli na 3,0 no stále je to 10násobok!!! keby je to 10% neriešim, ale 10x musí byť predsa nejaký zádrhel. Zatial som nenašiel nikoho kto by sa tomu trochu rozumel alebo mi vedel poradiť. tak skúšam tu. narazil som akurát na človeka čo rieši ten istý problém u inej motorizácie a tiež nevie ako dalej a nepomohlo ani prekrúžkovanie. preto by som čakal, že to bude niečo ,,bežné,, s čím už niekto mal skúsenosť.
vedel by ma niekto z vás nasmerovať? v mojom zúfalom stave každá rada dobrá...
Peter