Dobrý den.
Předem se omlouvám zda jsem nenašel vlákno, než mne začnete kamenovat. Sice jsem něco už přečetl, a tak nějak tuším, ale chci se ještě raději poradit než začnu utrácet peníze.
Pořídil jsem skoro zadarmo hezkou nehnilou Octavii AGU RV. 1999.
Jsem rozhodlý do ní co se týče motoru nasypat, jelikož je kasna na jedničku opravdu moc hezká, a ještě po vyvaření a celolaku..
Ale bohužel motor má už za sebou 2 trapiče, a myslím si že je turbo před smrtí. Napadl mě ještě ventil řízení tlaku turba. Motor má najeto 300K, necuká, teplé i studené starty na brnk, není zeblitý, netlakuje do vody. Ale.... Turbo tlačí ale hodně kvičí.... A např. při plném plynu na 3, 4 kvalt po nějaké době co turbo tahá se vypne.... Po uvolnění plynu a znovu šlápnutí na plyn opět začne tahat, ale po chvíli opět vypne. To vše za doprovodu modrého dýmu, hlavně když stojím na volnoběh, to je jak dýmovnice. Zkusil jsem alespoň sundat trubku od turba do sání,a k mému očekávání v ní byl olej....
Ještě mě napadlo že to budou gufera na ventilech, ale to by nemělo vliv na vypínání turba ne??
A za další co si myslím že je špatně, majitel přede mnou jezdil denně pár km, a lil do motoru 10w40, za mě by bylo lepší lít 5w40 VW 502.00 ne?
Prosím o jakékoliv rady, postřehy, cokoliv, než do toho začnu sypat, nebo koupím jiný motor. Popřípadě by mne zajímalo, jak náročný je swap AGU za AUQ 132kw.
Děkuji za veškeré informace vedoucí k záchraně hezké Octavie, i za opravy mého domívání pokud jsem něco napsal špatně... Je mi líto ji odvézt na vrakoviště kvůli mrtvému motoru. Hezký den.