ŠKODA OCTAVIA LX 1,4 MPI/44KW
objem motoru : 1397 ccm
výkon motoru : 44 kW
typ motoru : AMD (jedna z posledních evolucí legandárního Škodováckeho motoru OHV který byl
poprvé použit v roce 1969 do modelu Škoda 1000 MB následně i v modelech 100/110 ,
105/120/130/135/136 Favorit Felicia a Fabia )
převodovka : Škoda 14 K odvozná z modelu Felicia (jediná Octavia u které se řadí zpatečka
„dozadu“)
rok výroby : dle TP1999 (dle interního systému Škoda Auto a.s. vyrobeno 10.12.1998 jako jedno z
prvních vozidel osazených tímto agregátem)
uvedení do provozu : 25.02.2000 (cca rok na skladě u obchodníka )
– základní motorizace , pouze ve výbavovém stupni LX ( kola 175/80 R14 , bez centralního
zamykaní , bez bočních ochraných lišt , čirá skla , bez mlhových světel , manuální stahovaní
bočních oken , bez radia atd) cena 336.900 CZK
– prodávno v období 04/1999 – 03/2001 dle písemné informace z archivu Škoda Auto a.s.
vzniklo v uvedeném období pouze 727 kusů vozidel s touto motorizací ( tedy měně než
například sedanů Škoda 135GL (1020 kusů)/136 GL (1631 kusů), nebo Škoda 1000 MBG
(3287 kusů) které jsou již dnes považovaný díky nízkym počtům vyrobených kusů za raritní
– V letech 1996-2010 vzniklo 1 442 126 vozidel Škoda Octavia první generace jedná se tedy o
pouhých 0,05 % z produkce
– dle dobového interního materiálu pro prodejce Škoda Auto a.s., který se také podařilo
uchovat, měl tento model cílit na zájemce o Škodu Felicii , kteří místo bohaté výbavy ,
motorizace atd. preferovali nízkou cenu a o třídu větší vůz.
– Dále se v archivech podařilo k tomuto modelu dohledat i dobové testy a prezentace z
motoristických časopisů
– ve skutečnosti absolutní prodejní propadák , především díky naprosto zoufalé akceleraci a
pružnosti motoru , zrychlení z 0 na 100 km/v je tragikomických 18,5 s.
– toto konkrétní vozidlo s původními okresními SPZ a dochovaným původním TP
– najeto cca 185 tis Km
– záměrem je uchovat tento svým způsobem kuriozní model v co nejpůvodnějším stavu jako
budoucí youngtimer.