Zdravím,
jsem zde nový a před nedávnem jsem se stal majitelem O2 2.0 FSI 4x4. Zatím moc najeto nemám, ale vypozoroval jsem tyto jevy:
1) Původní majitel měl dlouhodobou spotřebu lehce přes 9l, což se mi zdálo na to, že jezdil hlavně práce/město celkem OK. Bohužel se mi ale nepovedlo ani na delší trase a klidnější jízdě jít výrazně pod 8-9l. Popojíždění městem je tak za 12. Myslím, že je to i na tento motor celkem dost.
2) Při poslední delší cestě jsem zpozoroval mírné poškubávání ve středních otáčkách (cca 2-3,5 tis) - je to takové jemné, jako by mi někdo zapínal/vypínal tempomat, auto nejde za plynem a při vyšlápnutí spojky nechtějí padat otáčky. Při lechtání motoru po městě ani ve vyšších otáčkách se však toto neděje a motor jde normálně. Volnoběh též drží pěkně. Kontrolky nic.
3) Občas je cítit výfuk v kabině - tipuju na nějakou menší netěsnost. Celkově se mi zdá, že auto více kouří.
Myslím, že motor bude po předchozím majiteli solidně zakarbonovaný. "Slavné" NOx čidlo už bylo měněno, tak snad to nebude tím. Měněný je nedávno také EGR (nevím, jestli byla udělána kalibrace/adaptace přes diagnostiku, je možné že ne). Jinak plánuju výhledově vyměnit řetěz/napínák na vačkách - je cca 2 vteřiny po startu celkem dost slyšet, ale nevím jestli může způsobovat výše uvedené.
Proč sem ale píšu - najdu v Brně a okolí někoho, kdo by byl ochoten napojit auto na diagnostiku a především byl schopen zjištěné údaje nějak interpretovat? S autorizákem nemám úplně nejlepší zkušenost - navíc tam tento motor nemají asi úplně každý den 😉.