Jump to content

RPK

Uživatelé
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

RPK's Achievements

0

Reputation

  1. Dobrý den, prosím poraďte mi. U octavia tour motor 1.6 BFQ se mi před nedávnem stalo, že za jízdy ( léto, teplo a motor již jistě zahřátý) najednou ukazatel teploty spadl na začátek stupnice (teplota předpokládám klesnout nemohla) stalo se to několikrát někdy se to za chvíli umoudřilo a ukazovalo zase "90" pak to bylo v pořádku a zase atd. zkusil jsme zapojit takovou tu krabičku elm/obd a propojit s mobilem, za jízdy (kdy ukazatel fungoval) to ukazovala přes 100 C, což mne vyděsilo, ale jak jsem se tu dočetl tak ukazatel "kecá" v těch "90" a tohle auto běžně má teplotu přes 100. Bohužel se mi nesešla situace kdy by se přihodil popisovaný problém (pád ručičky na "nulu" a současně byla zapojená a funkční "krabička a telefon" (občas se to seká a podobně) takže nevím co by se v takovém případě ukazovalo na telefonu. Otázka zní co s tím, a v tuto chvíli především, zda to je riziková situace pro vozidlo (zda hrozí přehřátí, že auto má horký motor ale myslí si že studený a tak nechladí a pod. ) případně jestli jako nouzové řešení pomůže topení na plno, či klimatizace atd.... Děkuji předem za jakékoliv rady a připomínky.
  2. Je to po delší době, ale ať je nějaká "zpětná vazba" . Vyměnil jsem nakonec předřadný odpor (který asi nechtěl pouštět elektřinu na 1-3) a ventilátor (který i u jiného auta na 4 pálil pojistku). od té doby to funguje bez problémů (ťuk ťuk ťuk) Děkuji za rady a trpělivost (odpor co je na patici jsem nakonec neměnil, byť to vypadá jako dobrá rada.
  3. děkuji za reakci. pájet se s tím asi nebudu to už by bylo asi vysoce nad moje schopnosti Jak jsem psal nahoře, tak ventilátor jsem zkusil zapojit do jednickove fabie (konektor stejný) a roztočil se na 1-3 ale na 4. stupeň taky spálil pojistku. Další zjištění - vypojil jsem konektor na oktávce a měřil 1-3 stupeň nic , ALE 4 stupeň přes 12 V. (mohl jsem napsat rovnou ale nenapadlo mne tu čtyřku změřit). (zapnutí na 4. stupeň s nezapojeným větrákem pojistku nepálí. Někde asi tu na foru jsem četl, že ten vadný odpor se projevuje právě tím, že 1-3 nejede ale 4 jede.(jestli je to pravda neposoudím) zároveň uživatel hado píše že vadný ventilátor mu vyhazoval pojistku na 4 Takž má úvaha 1-3 nejde protože předřadný odpor, 4 nejde a vyhodí pojistku protože je vadný ventilátor (tedy kdybych vyměnil jen ventilátor pojede to třeba jen na 4?, pokud jen předř. odpor tak jen na 1-2?) Nevím, dává to smysl? aktuálně mám jen jednu funkční pojistku tak před dalším pokusem musím skočit pro další...
  4. tak předřadný odpor jsme našel (nebylo to asi tak těžké, já hledal trochu něco jinak vypadajícího..) je nějaká možnost jak na něm poznat zda je OK či KO? (pohledem možná i měřením?) (fotku pak dám)
  5. Děkuji za reakce pánové @Tomdlouhan bohužel, to že jsem použil multimetr neznamená, že něčemu rozumím. Prostě nevím co s tím. @hado díky. Ta "francouzská prvovýroba" asi vypadá jako rozumná varianta, ale obávám se, že jen výměna větráku v tuto chvíli stačit nebude. Taky děkuji, za postřeh, že samotný ventilátor může vyhazovat pojistku. Poradí prosím někdo, kde je předřadný odpor (jak se k němu dostat), a jestli je šance na něm poznat jestli je v pořádku? (pokud mnou popsané projevy na něj tedy ukazují) když jsem to zkoušel zapojit do fabie, tam jsem si ho všiml, ale na octávce ne.
  6. Dobrý den, Rád bych požádal o radu s problém ohledně nefungujícího ventilátoru topení. (škoda OCTAVIA 2 1.9TDI BXE, má "točítka" tedy NEní climatronic) úvod: pokud začnu od začátku jak se to projevovalo: Nejdříve v létě větrák foukal, ale pak vypnul, pokud se dala rychlost na nulu, tak když se po nějaké chvíli opět zapnulo foukání tak to foukalao ale za chvíli zase vypnulo (nějaká tepelná pojistka?). nakonec to došlo tak, že se ani zapnout (myslím) nedalo. Podle návodu (https://octaviaclub.cz/clanky/navod-promazani-lozisek-ventilatoru-octavia-2-969/#prettyPhoto) jsem odmontoval přihrádku spolujezdce vymontoval větrák a pokusil se jej vyčistit a namazat (není to až na plastový kryt asi bohužel rozebíratelné...). Větrák pak jakš takš fungoval, ale spíše na nižší rychlosti (pokud si dobře pamatuju) u 4 to myslím vypínalo, možná byl i u 3,4 cítí nějaký zápach (jestli to bylo mazivem?) ...(čištění//mazání jsem pak myslím ještě opakoval) aktuální situace: Nedávná situace byla taková, že větrák fungoval na stupeň 1 a 2 , ale na 3-4 přepálil okamžitě pojistku ("kastlík" u řidičových dveří) pokud se vyměnila, zase to fungovalo na 1-2 a na 3-4 to přepálilo pojistku. Následně (teď) je situace taková, že nefunguje ani na 1-2 ani na jiné stupně (na 3-4 přepálí pojistku) . Větrák jsem vymontoval, a zkusil připojit na konektor u fabie1 - fungoval, ale u 4 taky přepálil pojistku (u řidičových dveří) Následně jsem se pokusil opět větrák promazat, a vrátit do Octavie a zapnout, ale nepohnul se. Zkusil jsem vzít multimeter a měřit napětí na konektoru a nenaměřil jsem ani volt (a pro kontrolu jestli neměřím špatně protože v tomto jsem taky nezkušený na konektoru osvětlení kastlíku a konektoru větráku u fabie kde jsem u obou naměřil přes12V). Dočetl jsem se něco o předřadném odporu, ale nevím jestli popis závady vypadá na souvislost (četl jsem tu, že tam to právě na 4 točí),, a popravdě ani kde se předřadný odpor nalézá, či jak se mění. Varianta, že se vykašlu na promazávání a koupím nový větrák asi stačit nebude, když do něj nejde elektřina(ale asi taky nebude v pořádku, hádám?) Děkuji předem za každou radu či postřeh.
  7. Děkuji. pokud se vrátím k těm svým fotkám (varainta A a B) tak já to dával na horní tzn. varianta B - což teda asi bylo špatně. Zkusím tedy variantu A. fotky od "škoda díly" jsou pro víčko filtru u BXE (tedy shoda). Ty výčka vypadají trošku v detailech jinak (možná jiný výrobce atd.) ale toto snad bude shodné. Asi jsem to dával celou dobu blbě (většinou fungovalo, ale nemálo taky ne). Děkuju moc za čas, rady a pomoc. Teď jen, abych to nedoprasil a bylo to už správně.
  8. Děkuji. mám jiné víko filtru (bez stopky/trn (či jak to nazvat)(víceméně to, co na foto pro BXE foto přikládám - tam je to trochu asi jinačí, ale zkusím tedy tu variantu A (viz předchozí příspěvek) teď čtu, že píšeš, že to není ani A ani B tak už jsem se teda asi ztratil jestli tam je ještě jiné umístění (níže?)
  9. asi jde o trochu jinej typ(?) ale pokud je to tak tak možná by to bylo řešení. Prosím podívej se na ty fotky která varianta je správná (A,B)
  10. no proto jsme sem dal tu fotku, ale nevím jak k tomu došlo (když jsem to při výměně dotáhl tak to tam nebylo (nebo ne určitě takto patrné) jediné co mne zatím napadá, že jsem to dotáhl málo nebo moc
  11. posílám fotku toho nadělení (ne extra kvalitní ale je toho vidět víc). působí to, že vlevo je toho oleje víc než vpravo což by odpovídalo tomu vydutí (jestli to nějak stříká ven?) v zásadě mi to přišlo "jak přes kopírák" jako minule, tak jsem ani jiné varianty nehledal. to těsnění po výměně vypadá zase normálně ale raději jsem dal nové
  12. Díky za reakci, nejeví se. ještě se pak podívám (i když asi už jen z venku když jsme ho namontoval, abych si nepoškodil těsnění, další nové nemám)
  13. Tak jsem bohužel zase tady... v první půlce dubna jsem měnil olej (+filtr a těsnění) mezitím byly i nějaké cesty po D1 či jiných dálnicích a td, najeto cca 3 500km, a dnes při takové normální cestě (žádná extra dálka rychlost ani horko nebylo) únik oleje zjevně zase od filtru - posílám foto kde je jakási "výduť" na těsnění. Olej vytekl do motorového prostoru a pak na zem... . Těsnění jsem vyměnil za nové (z jiného filtru - potřeboval bych asi krabici samostatných) a dolil tak cca litr až litr a půl oleje. Jenže nevím kde byla chyba (krom toho, že jsem asi fakt levej) jestli by můj problém vyřešil kvalitnější momentovej klíč nebo nevím nevím . No nálada nic moc. Za každou radu děkuji
  14. Díky za reakci. Těsnění jsem dával při výměně vždy nové, s tím, že když se mi to stalo poprvé, (to jsem dotáhl málo) tak to bylo po pár stech km při delší cestě po dálnici (léto) a pak jsem vyměnil těsnení za nové (i filtr) a bylo to ok - myslel jsme že prostě problém vyřešen podruhé už jsem to myslím málo nedotáhl, a udělalo to po cca 2 000km (taky spíše delší cesta ale ni extrémního) to jsem dal staré těšení z předchozí výměny, protože jsem jiné neměl (drží do teď těch necelých 10 000km) proto jsme se i ptal, jaké těsnění sehnat jako náhradní, mít jich pár navíc by pro mne asi nebylo od věci, ale nevím co za materiál (rozměr maros napsal) Přiznám se, že to si teď z hlavy nevybavím. ale předpokládám, že snad jsme to dal do té horní ( ale zaměřím se na to)
  15. Díky za reakci. mně to právě třeba jednou začalo téct až po cca 2 000 km, (lét, trochu delší trasa než po městě a okolí). Jsem z toho trochu špatnej, zdá se, že nikdo takový problém neměl, takže dělám nějakou chybu, nic jiné než dotažení mne nenapadá, možná mám blbej momenťák na to (takovej obyč s velkým rozsahem, ale je otázka co přesnost)
×
×
  • Create New...