Přejít na obsah

Brněnská knajpa # 4x4+2 O:-)


SKAJA

Doporučené příspěvky

Pěknou neděli přeji ;) to máme krásně co? A zítra bude ještě krásněji... :D Beru si dovolenou a jedeme s manželkou na den lyžovat do Rakouska ^_^ a vyvezeme tchány :D Jen mi dneska není dvakrát...včera do 4 do rána a bylo to hooodně náročný :asie: :lool: ale tak jednou za čas je potřeba ne ? :rolleyes:


Se musím pochlubit mou včerjší prací :-)

post-190-0-58061400-1394365426_thumb.jpg

post-190-0-15701600-1394365527_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ja vcera drandil nahradnim vozidlem O2 1.2 TSI 63kw Tour 2010 a docela me od motoru TSI odradila spotreba :( Ja jsem s tim jel aktualne za 7.1, dlouhodoba tam byla 6.7 a najeto to melo necelych 40 tisic km. Vim ze je to velky auto, ale radsi bych tam videl o neco nizsi cisla. Ale co me dostalo, porad to slo za plynem a neprislo mi to nejak hlucny.

 

S takovouhle se docela bojim, za kolik bude jezdit Nissan, kdyz ma 85 kw :D Jeste, ze takovy auto nemusim zivit...

Odkaz ke komentáři

:D

 

Jako je pravda, ze mam zkusenosti s Fabkou, ktera jezdila za 8l. Pak jsem skocil do Citiga za 5.1, a nakonec Nissan 6.0. Ale vsechno to jsou polovicni auta nez Oktavka a se slabsimi moturky. Ale tatkova standardni O2 FL 1.6 TDI jezdi dlouhodobe lehce pres 5 a tak me to docela zaskocilo vcera. Vezmu-li v potaz, ze to TSI ma cca o 1.5l vyssi spotrebu nez vsechna uvedena novejsi auta, na takove jedne plne nadrzi to je cca 10l, tedy cca 350 Kc. Pocitam-li 4 plny nadrze do mesice, je to 1400 Kc, za rok temer 17 tisic...

Odkaz ke komentáři

Vezmu-li v potaz, ze to TSI ma cca o 1.5l vyssi spotrebu nez vsechna uvedena novejsi auta, na takove jedne plne nadrzi to je cca 10l, tedy cca 350 Kc. Pocitam-li 4 plny nadrze do mesice, je to 1400 Kc, za rok temer 17 tisic...

A rozdíl v pořizovací ceně TSI vs TDI (srovnatelný výkon) je konkrétně u okty někde kolem 50-60tis Kč. ...Při roční úspoře 17tis Kč je čistě návratnost někde kolem 3-3,5 roku.

 

Další věc je, že když koupím auto o 50tis Kč levnější, teoreticky mi stačí nižší úvěr a míň přeplatím. Pak by mohl být rozdíl v povinným ručení (1,2 vs 1,6), netuším o kolik. Ve skutečnosti by tak návratnost mohla být ještě o něco delší, přesně to teď nespočítám, ale minimálně 4 roky to IMHO bude.

 

Pokud mluvíš o čtyřech nádržích měsíčně, tak to dělá baj vočko 35-40tis km ročně. Životnost DPF se většinou udává cca 180tis km, takže nějakých 4-5let. A novej přijde minimálně na 30tis Kč (jasně, dá se vykuchat, ale Němci s kontrolama prudí už dneska a je otázka času, kdy se to začne řešit i u nás).

 

Takže suma sumárum, po čtyřech letech provozu se mi na úspoře paliva vrátí prvotní investice do nafťáku, ale záhy budu muset řešit další investici do částicovýho filtru.

 

...Čímž nechci říct, že nafta nemá smysl. Jen chci tu tvoji úvahu trošku rozvinout ;)

Odkaz ke komentáři

Jojo diky za reakci, aspon vidim i tu druhou stranu mince. Je fakt, ze HTP treba v Rapidu / Oktavce nenajdes a tak rovnou zacinas na TSI (nekde snad mozna MPI ale ty vynechavam) a nebo jak rikas si clovek priplati a ma naftu. Je teda treba zohlednit i pojisteni, ale treba servisy si myslim se nebudou moc lisit co se tyce brzd, oleje nebo filtru. Je to dneska opravdu na zvazeni, zda jezdit za vic (porad je to v prumeru o cca 1.3l mene jak moje tehdejsi Fabka 8l, kterou aktualne srovnavam s Oktou TSI 6.7l. Navic Fabka nejela a byla mala a Okta je presny opak), navic je TSI za rozumne porizovaci naklady kde jak pises je nafta ve stejnym aute hned cca 40-60tisic vydaj navic, ktery bys mel zpatky az po cca necelych 4 rocich a pri takovym Skofinu by bylo 40 ale i 60 tisic navic sakra znat ve splatce.

Odkaz ke komentáři

Jj, co se týče pravidelnýho servisu a možných problémů tak TSI a TDI beru na stejno - oboje má turbo, takže prakticky stejnej olej a do budoucna výměna turba. Jediný, co by mohlo hrát roli, tak je ten částicovej filtr u nafty, ten zřejmě jednoho dne přestane fungovat, otázka je kdy to bude. Já třeba na něm mám najetých 200tis a zatím regeneruje, na druhou stranu jsem slyšel o lidech, co ho museli měnit po 60tis km.

 

Ale jsem rád, že se tu taková diskuze objevila, sám to už nějakou dobu nosím v hlavě, protože Raketka bude mít letos 8 let, takže nastává čas poohlédnout se po něčem mladším :)

 

Jako v principu se nafťáku nebráním, ale říkám si, jestli mi ty dva litry rozdílu ve spotřebě stojí za to. Schválně jsem zkoušel toho náhradního Rapida 1,6 TDI trošku protáhnout, než jsem ho vracel, a pomalu 10l/100km si taky umí vzít, když po něm člověk chce pohyb. Na druhé straně umí jet i za 5l/100km, to je jasný, ale budu s ním tak opravdu jezdit?? ...Nebudu, v praxi to bude něco mezi, takže dlouhodobou budu mít třeba 6,5 (s Raketkou mám teď tuším 6,7). A myslím, že s benálem bych se do 8 mohl vejít. Takže rozdíl 1,5 litru, což souhlasí s tou tvojí kalkulací výše. A když si vezmu, že teď už zdaleka nenajedu to co dřív, tak bych byl s návratností možná někde kolem 6-8 let a to už zas půjde auto z domu, takže u mě to zatím vypadá spíš na béňo.


To jo, nájezd má děda dobrej :palec::palec::palec: Ale upřímně řečeno, když vidím na fotkách ten luxus na zadním sedadle a poměrně obyčejný místo pro řidiče, tak mi trošku uniká logika, proč si takový auto kupovat, když chci řídit sám :D

Odkaz ke komentáři

Židlochovice? Neni tam to automaticky mereni rychlosti v meste? :D

A dneska v praci reorg, priprava na migrace, certifikace blablabla... a do toho zarizovat nejaky serepeticky na maminy vikendovy kulatiny a jako tresinka na dortu jsem rano zjistil, ze kdyz jsme vcera dali na chut ovocnej dort, tak ten hajzl neztuhnul a protekl, takze jeste uklid lednicky... tak jsem zvedavej, co bude dneska jeste za dalsi jobovku :)

Odkaz ke komentáři

Spíš to tipuju na cestu ze sklípku, protože do sklepa jsem jel druhou stranou (Sokolnice, Klobouky, Mutěnice). Ale zpátky jsme to brali přes Hodonín (ZOO), Břeclav (oběd), Hustopeče, Brno.

 

Beztak to bude radar, co jinýho ;) Uvidíme příští čtvrtek, dřív se na poštu nedostanu.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...