Přejít na obsah

Octavia I nebo Škoda Octavia II? Jakou Octávku koupit?


Guest Josee

Doporučené příspěvky

Ahoj pánové,

nevěděl jsem do jakého topicu to přesně umístit, můj dotaz je spíše obecný. Pokud to zde bude vadit prosím moderátory o editaci, případně přesunutí příspěvku.

Přemýšlím nad koupí firemního auta, nájezd zhruba 500-800km týdně. Chci zeptat zde, jaká je poruchovost a cena servisu u Octavie I a II, když uvažujeme stejný ročník vozu (to mě také překvapilo, že se vyráběli ještě obě zároveň)? Určitě bych volil naftu bez chipu a podobných hovadin, chci sériové auto. Rozpočet mám zhruba 120 000.

Děkuji za reakce.

Odkaz ke komentáři

ze stejneho roku vyroby uz bude i OI PD a ne rotacka takze tam uz o asi legendarni spolehlivosti motoru moc nelze mluvit, na druhou stranu OII je lepe vybavena, vetsi, bezpecnejsi ale otazkou jakou OII sezenes za 120T. Doporucuju ti projit si tohle tema http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=1270

 

Pokud budes mit doplnujici dotazy k OII nebo pokud bys radeji OII nez OI zkus prosim pokracovat v diskusi tam at je co nejvice informaci v jednom vlakne a ne na dvou mistech. Pokud mate nekdo prehled zda je podobne vlakno jako je koupe OII v sekci O I vztazene k OI dejte sem prosim odkaz.

 

 

Odkaz ke komentáři

ze stejneho roku vyroby uz bude i OI PD a ne rotacka takze tam uz o asi legendarni spolehlivosti motoru moc nelze mluvit, na druhou stranu OII je lepe vybavena, vetsi, bezpecnejsi ale otazkou jakou OII sezenes za 120T. Doporucuju ti projit si tohle tema http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=1270

 

Pokud budes mit doplnujici dotazy k OII nebo pokud bys radeji OII nez OI zkus prosim pokracovat v diskusi tam at je co nejvice informaci v jednom vlakne a ne na dvou mistech. Pokud mate nekdo prehled zda je podobne vlakno jako je koupe OII v sekci O I vztazene k OI dejte sem prosim odkaz.

 

 

 

Právě jsem trošku na vážkách. OII vypadá lépe, ale zajímá mě právě porovnání těch dvou aut nákladově a spolehlivostí. Pokud to bude stejný ročník, bude to tedy osazeno stejným motorem a podobnou elektronikou? Díky moc.

Odkaz ke komentáři

kdepak, ty motory jsou sice oboji PD, takze pouzivaji stejnou technologii, ale ty motory jsou jine. O1 i O2 sice bezely do roku 2010 soubezne, ale jsou to rozdilny modely - vsim. Kompatibilni maji jen volanty, srouby u kol a hever.

 

O1 je jednoduchy auto, levny opravy, trpi na zvlneni prednich kotoucu, uvnitr hlucnejsi

O2 je slozitejsi - vic elektriky, drazsi opravy, bezpecnejsi, trpi na veci dle motorizace - obecne klimakompresory, komfortnejsi, uvnitr tichy

 

Co je nutno dodat, tak O2 je vic citlivejsi na zachazeni, nez O1. Takze pokud to nekupujes do rodinny firmy nebo sobe, ale bude to firemni jakozto nejrychlejsi, nejsilnejsi, nejsportovnejsi auto s maximalnim vykonem ihned po nastartovani, sel bych do O1. Prestiz atd.. vynechavam, firemni auto ma vydelavat.

 

 

do 120k nemas mezi O2 prakticky vyber.. ty, co jsou v nabidce jsou prakticky jen smontovany nahradni dily. Tech 120k je dneska takova hranice mezi paradni O1 a horsi O2, za 140k se da uz sehnat relativne pekna O2 a pri dobrem vyberu s pomoci nekoho, kdo vi co a jak i s minimalnima opravama.

 

Co me pri psani tohohle prispevku zaujaly..

Odkaz

Odkaz

Odkaz

Odkaz ke komentáři

kdepak, ty motory jsou sice oboji PD, takze pouzivaji stejnou technologii, ale ty motory jsou jine. O1 i O2 sice bezely do roku 2010 soubezne, ale jsou to rozdilny modely - vsim. Kompatibilni maji jen volanty, srouby u kol a hever.

 

O1 je jednoduchy auto, levny opravy, trpi na zvlneni prednich kotoucu, uvnitr hlucnejsi

O2 je slozitejsi - vic elektriky, drazsi opravy, bezpecnejsi, trpi na veci dle motorizace - obecne klimakompresory, komfortnejsi, uvnitr tichy

 

Co je nutno dodat, tak O2 je vic citlivejsi na zachazeni, nez O1. Takze pokud to nekupujes do rodinny firmy nebo sobe, ale bude to firemni jakozto nejrychlejsi, nejsilnejsi, nejsportovnejsi auto s maximalnim vykonem ihned po nastartovani, sel bych do O1. Prestiz atd.. vynechavam, firemni auto ma vydelavat.

 

 

do 120k nemas mezi O2 prakticky vyber.. ty, co jsou v nabidce jsou prakticky jen smontovany nahradni dily. Tech 120k je dneska takova hranice mezi paradni O1 a horsi O2, za 140k se da uz sehnat relativne pekna O2 a pri dobrem vyberu s pomoci nekoho, kdo vi co a jak i s minimalnima opravama.

 

Co me pri psani tohohle prispevku zaujaly..

Odkaz

Odkaz

Odkaz

 

Děkuji Ti. Tahle vyčerpávající odpověď byla to co hledám a půjdu do 1čky.

Odkaz ke komentáři

Tak nevím, za sebe tam vidím trošku rozpor v požadavcích. Hledáš firemní auto pro roční proběh 30-40tkm a přitom do 120tKč.

 

Já si pod pojmem firemní auto představuji takové, které s minimálním požadavkem na údržbu má jezdit v létě v zimě, ale to objektivně od auta v požadované cenové kategorii, dosavadním nájezdu a stáří (cca. 10 let/200tkm minimálně) už asi těžko můžu očekávat, nemluvě o tom, že jakkoliv byla OI povedené auto, dnes už je beznadějně morálně i technicky zastaralá. Auto splňující tvé požadavky (a je jedno, jestli OI nebo OII) už je sázka do loterie, kdy klekne nebo bude potřeba do něj „sypat“, což v důsledku v podnikání může vyjít výrazně dráž, než úspora na pořizovací ceně.

 

Ano, pokud budu chtít druhé auto do rodiny, které jezdí kolem komína a netrápí mne pak tolik, že něco někde klekne, protože to mám do servisu pár km, a ne 300, kdy ještě uváznu třeba v cizině, tak takové auto na „doježdění“ možná ještě koupím. Ale pokud chci spolehlivě a pravidelně jezdit (třeba já denně do práce 30km), tak ani náhodou a v podobě OI už dnes vůbec ne.

 

Takže já se za sebe přikláním k něčemu sice dražšímu, zachovalejšímu a s velkou pravděpodobností spolehlivějšímu, třeba té OII.

Odkaz ke komentáři

Tak nevím, za sebe tam vidím trošku rozpor v požadavcích. Hledáš firemní auto pro roční proběh 30-40tkm a přitom do 120tKč.

 

Já si pod pojmem firemní auto představuji takové, které s minimálním požadavkem na údržbu má jezdit v létě v zimě, ale to objektivně od auta v požadované cenové kategorii, dosavadním nájezdu a stáří (cca. 10 let/200tkm minimálně) už asi těžko můžu očekávat, nemluvě o tom, že jakkoliv byla OI povedené auto, dnes už je beznadějně morálně i technicky zastaralá. Auto splňující tvé požadavky (a je jedno, jestli OI nebo OII) už je sázka do loterie, kdy klekne nebo bude potřeba do něj „sypat“, což v důsledku v podnikání může vyjít výrazně dráž, než úspora na pořizovací ceně.

 

Ano, pokud budu chtít druhé auto do rodiny, které jezdí kolem komína a netrápí mne pak tolik, že něco někde klekne, protože to mám do servisu pár km, a ne 300, kdy ještě uváznu třeba v cizině, tak takové auto na „doježdění“ možná ještě koupím. Ale pokud chci spolehlivě a pravidelně jezdit (třeba já denně do práce 30km), tak ani náhodou a v podobě OI už dnes vůbec ne.

 

Takže já se za sebe přikláním k něčemu sice dražšímu, zachovalejšímu a s velkou pravděpodobností spolehlivějšímu, třeba té OII.

 

Nad tímhle jsem taky uvažoval. Brzdy, spojku, díly náprav a další drobnosti beru jako spotřební zboží. Nechci auto, na které se rok nešáhne. Je mi jasné, že z toho plyne nějaká údržba, kterou jsem schopný si udělat sám. Šlo mi spíše o motorickou stránku věci, jestli opravdu koupit starší rotačku, s tím že když se k ní bude člověk chovat slušně najede dalších XXX tisíc km, nebo koupit OII a mít raději připraveno XX tisíc pokud by se pokazil motor případně něco nákladnějšího v elektronice. OII se dá pořídit průměrná za tyhle peníze (ne nutně v ČR), ačkoliv to není záležitost jednoho týdne.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...