Přejít na obsah

šedá Oktávka v eReSu


ORS

Doporučené příspěvky

Už dlouho jsem sem chtěl také dát svoji novou O3RS 2.0 TSI, ale dostal jsem se k tomu až nyní - t.j. po třech měsících. Už mám najeto...no vlastně nalítáno :) 6200km, tak se můžu podělit o zkušenosti z reálného provozu.
Čekací doba: Obědnával jsem v květnu 2014 s tím, že dodání bude do tří měsíců. Autosalon měl totiž obědnanou svoji s tím, že mohl dělat na poslední chvíle změny. Přišla v srpnu, ale chybou prodejce (to by vydalo na dalsí článek) přišlo něco, co jsem si neobjednal, takže jsem ji musel vrátit a objednat novou, která dorazila již dle představ v polovině září.
celková čekací doba tedy 5 měsíců
Sleva od prodejce oprotí ceíkové ceně - cca 9,5%
Výbava:
2.0 TSI 162kw, 6st manuál, barva šedá stealth
- RS challenge packet (černá zrcátka a maska)
- střešní lyžiny
- celokožené sedačky
- Line assist
- Adaptivní tempomat
- Columbus navigace
- Canton audio
- příprava pro tažné
Problémy:
- cca ve 4000km systém hlásil dvakrát za sebou planný poplach poklesu tlaku v pneumatickách
- v 5000km odešlo AFS natáčení světla, takže v rámci záruky servis vyměnil celé levé přední světlo
- no hezky to začíná :/ ale Octavia dle statistik z posledních let není moc spolehlivé auto, takže se není čemu divit
- občas se seká Canton při přehrávání hudby z USB flash paměti (z HDD, nebo SD je to ale ok, takže možná jen problém s tou flashkou)
Ve zklatce věci, které se mi líbí/nelíbí:
+ 2.0 TSI táhne parádně odspodu
+ Skvělý kompromis mezi jízdními vlastnostmi a pohodlím
+ Rychlá navigace
+ vypadá suprově
+ bleskové vyhřívání sedaček
+ slušná spotřeba vzhledem k dynamice jízdy
+ Canton hraje slušně (ikdyž jsem čekal víc)
- STRAŠNĚ MALÁ NÁDRŽ :( nepochopim ja můžou dát do auta, co žere 10 litrů nádrž na 50l. Jezdim často Brno - Plzeň a nedam to na jeden zátah, takže musim tankovat i v Brně, kde je benzin o 1,5kč dražší, nehledě na to že to strašně otravuje. To je asi největší chyba toho auta.
- nejde objednat 4x4 - těch 220 koní je tak limit pro auto s hnanou přední nápravou. S pohonem 4x4 by to mělo ještě lepší zrychlení a lepší trakci. Takhle hned jak je trochu mokro, tak pořád do řízení zasahuje elektronika. Nejvtipnější je pak situace, kdy diesel z RS začala Škoda dávat i do Scouta, který ale má náhon 4x4 a tahle rádoby terénní varianta je ve sprintu rychlější, než rádoby "sportovní" RS :D :D Další důvod proč si nekupovat RS v dieslu.
-špatné odhlučnění - píše se o tom snad ve všech recenzích na Octavii. Odhlučnění interiéru by mohlo být lepší a při dálniční rychlosti už je hluk v autě docela znát. Přitom by stačilo přidat trochu materiálu do výplně dveří. Viděl jsem, že to firmy za cca 6000kč dodělají, ale bál bych se o záruku. Musí se totiž rozebrat dveře a vylepit dovnitř těsnící materiál. Problém je v tom, že čidla pro odpálení bočních aitbagů jsou ve dveřích a pracují na principu změny tlaku, takže při změně struktury dveří by to podle mě nemuselo správně fungovat. Alespoň v příručce pro servisy na to upozorňují.
-nemožnost objednat hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách :( nechápu, že to Škoda ještě nemá
-ostřikovače předních světel vždy ohodí celý předek i s bočními okénky
- Na navigaci nevidím problémy v provozu, když se stane něco na dálnici :(
- u spolujezdce není osvětlení zrcátka na sluneční cloně
- ovládání výdechů klimatizace není podsvíceno, takže za tmy je člověk hledá po paměti - chápu, že to je auto začínající na 350000, ale tady s tim šetřením už trochu přehánějí
- zadní loketní opěrka oproti Superbu dost hrozna
- kufr jde tlačítkem v autě jen otevřít, ale už nejde zavřít
- pravé zpětné zrcátko se nesklápí při zařazění zpátečky
Zkušenosti s asistenty:
ACC (adaptivní tempomat)- super věc, kterou používám na dálnici pořád. Funguje skvěle a třeba ve zpomaleních na D1 je to super. Jen jsem si musel ze začátku zvyknout na ten divnej pocit, když se řítim proti autu nebo kamionu, že to to auto opravdu ubrzdí :) Vše je ale plynulé a brzdí to včas.
Dobrý je to, když je hustá mlha, tak nastavim nejjdelší vzdálenost odstupu od protijedoucího auta a ono ho to zaregistruje dřív, než bych ho sám viděl. Jsem tak víc v klidu, že přehlídnu někoho hůře osvětleného, nebo někoho kdo si nezapnul mlhovku.
Front assist - V některých recenzích píšou novináři, jak jim to brzdí před cyklistou, nebo kamionem, ale mně se to ještě nestalo a funguje to suprově. Teda lépe řečeno rozsvítilo se mi to zatim jedn dvakrát a to už opravdu je tak trochu krizovka - určitě to nebyl planej poplach :) Podlě mě musí člověk řídit jako prase, aby mu to zasáhlo do řízení.
Line assist - taky spokojenost. Nepere se semnou a zásahy do řízení nejsou nepříjemné. Přirovnal bych to k pocitu, když bych zajel kolama do vyjetých kolejí od kamiónu. Když chci čáru přejet a držím volant pevně, tak ani nevím, že se semnou pere :) Když pustím volant, tak vykrouží i docela prudkou zatáčku úplně sám. Čáry čte i když nejsou zrovna kvalitní a nejvíc mi dostává, že ve zůženích na D1, kde jsou i žluté, tak se většinou chytá i v tom chaosu, kde jsou žluté i bílé a vede správně.
Light assist (automat.přepínání dálkových světel) - v nastavení jsou tři režimy citlivosti rozpoznání protijedoucího vozu. Já tam mám pořád ten prostřední a funguje to super. Přepínání funguje podle mě bleskově a nemám pocít, že bych někoho oslňoval, takže taky spokojenost.
Spotřeba: (věc co zajmá každého majitele Oktávky :) )
zatím mám nejvíce zkušeností z dálničního provozu. Motor je teď po 5000km už snad konečně zajetý a spotřeba by měla být už ustálená. Zatím jsem to moc nesledoval, ale myslim, že dlouhodobou to píše kolem 9l.
Teď jsem ale udělal první test Plzen (Tesco na Rokycanské)-Brno (Medlánky) a zpět.
První cestu jsem ujel v čase 2:05 se spotřebou 11,1 (byl ale dost vítr, takže možná to mělo trochu vliv na spotřebu).Nutno říci, že to nebyla nijak zběsilá jízda a spíše jsem to tak lochtal. Bezmozek by to dal o dost rychleji :)
Zpáteční cestu jsem celou dobu měl nastaven tempomat na tachometrových 130km (otáčkoměr 2800 otáček) a jen občas jsem zrychlil pro předjetí. Při předpisové rychlosti jsem to jel 2:35 se spotřebou 7,5l !!, což mi dost mile překvapilo. Je to ale o stálém sebezapírání, protože to auto má neskutečnou chuť stále zrychlovat :) Každopádně mi z toho vychází, že když mi nechytne policie, tak rychlejší jízdou získám 30minut času výměnou za 10,8l benzínu, což při dnešní ceně 29,5kč/l (Makro Plzeň) znamená jedna ušetřená minuta cca za 10kč :)

 

Edit po 9ti měsících:

Tak už máme najeto 15500km. 75%dálnice, 15% město a 10% okresky. Zhruba po 10000 se snížila spotřeba o cca 1l/100km. Dneska jsem jel Plzeň-Domažlice, což je zhruba 60km a protože jsem měl na palubě čerstvě narozenou dceru, tak jsem tomu přizpůsobil tempo. Sice jsem odhadem 10x předjížděl, ale celkově jsem jel klidným tempem. No a celková průměrná spotřeba skončila na 6,5l/100km, což si myslim že na potenciál auta je hodně dobrej výkon. Jinak dlouhodobou to ukazuje asi 9l/100km, což je daný hlavně tim městem a rychlejma přesunama na dálnicích. Takže tolik ke spotřebě, což je nejžhavější téma snad všech majitelů Octávií :D Jinak zatím žádné nové závady mě naštěstí nepotkaly a auto funguje suprově.

post-38458-0-38036500-1419093085_thumb.jpg

post-38458-0-31362400-1419093134_thumb.jpg

post-38458-0-41707100-1419093159_thumb.jpg

post-38458-0-99915400-1419093181_thumb.jpg

post-38458-0-35150900-1419093200_thumb.jpg

post-38458-0-48843400-1419093224_thumb.jpg

post-38458-0-61718900-1419093249_thumb.jpg

post-38458-0-48428100-1419093264_thumb.jpg

post-38458-0-84180400-1419093279_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

jj to je naše Sandy - díky ní jsme taky kupovali kombi :) Docela mi ale překvapilo, když jsme sháněli klec do Octavie, jak malý je výběr na to, jak je to u nás časté auto. Nakonec jsem musel nechat udělat na zakázku za 8000 :/ Ale je kvalitní. nevrže a Sanduš v ní ráda cestuje :) , takže oboustranná spokojenost

Odkaz ke komentáři

Tak sorry, musim to oprvit, opravdu to točí 2800 při 130ce. Dneska jsem to s velkým sebezapřením v rámci výzkumu vyzkoušel :) a jel jsem Plzeň - Brno s nastaveným tempomatem na 130km/h. Výsledná spotřeba 7,5, což neni teda velkej rozdíl od 1,8TSI. Upravil jsem hlavní příspěvek, kde jsem popsal celej muj test.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

ad ORS

Docela jsem si užil úvodní počtení! Mám tenhle motor v černém a krátkém.

Auto vypadá sice pěkně, ale ta Sandy je fakt nádherná : o ) Mně se u toho doma vystavuje Bígl : o )

Přeji hodně bezproblémových kilometrů!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...