Přejít na obsah

Collectionka


Doporučené příspěvky

Zdarec,

tady je moje historicky druhé TDI (po AFN v Toledu).

Jedná se o německou Collection v provedení 66 kW (ALH) s ověřenou historií.

 

Chci akorát dořešit tažný, trochu předělat myšlenky v ŘJ motoru a udělat nezbytnej servis. Není bezchybná, některý závady typický pro OI se jí nevyhly, ale myslím, že je to ještě dobrej základ pro další léta provozu. K tomu díky její barvě netrpí zrovna nějakým sex-appealem. A oproti Toledu to zoufale nejede. :D Ale krom několika dalších uživatelských připomínek výčet negativ končí a jde o mílový krok vpřed.

 

Závady při koupi (142 000 km):

- nefunkční výhřev řidičova sedadla (sedačka je z jiného auta, původní měla poškozenej potah)

- po ohřátí částečně mizící displej MAXIDotu

- ulomená packa v popelníku, takže musí bejt zkříženej v ozubení aby držel zavřenej

- zatuhlá vložka zámku 5. dveří (stejně to nikdo používat nebude)

- ohnuté hrany prahů se začínající korozí pod odlouplým plastizolem

- uložení stabilizátoru

- klapka Climatroniku občas vyhodí chybu - evidentně odchází, ale mrtvá zatím není

- netěsnost L světlometu (mlží se když chladne)

- pravděpodobně horší termostat

- přeskříplá hadička k ostřiku okna 5. dveří

- prasklá pravá žárovka osvětlení zavazadlového prostoru :)

 

Do jaký míry jde o závady odpovídající stáří a najetým km (které by dle výpisů z TÜV a databáze ŠA měly být pravé), to nechám na zhodnocení vás. Podle stavu auta bych řek, že bylo dost používaný, ale jezdilo krátký trasy - ošoupané prahy, poškozená původní sedačka od vystupování, ale zase neprosezelá, volant, řadička v krásným sotva zajetým stavu, řazení stále přesné s malými vůlemi (přeci jen jsou to lana a ne táhla kde to jde natvrdo úplně), spojka pořád dobrá, výfuk původní

 

Plány servisní:

- nové zimní pneu Matador MP92 Sibir Snow 205/55 R16

- výměna rozvodů vč. vodní pumpy, chladící kapaliny, termostatu, uložení stabiku

- výměna oleje a filtrů (Shell Helix Ultra Diesel 5W40 + filtry Mann)

- výměna stěračů (Bosch Aerotwin, zadní originál)

- oprava prahů (srovnání, očištění, reaktivní základ VAG, karosářský tmel Teroson 9360, možná ještě nějaká mezivrstva a zalakování odstínem karoserie)

- pravděpodobně bude potřeba nová baterka (asi 85 Ah Škoda Economy)

- zastříkání drobností na podvozku voskem Teroson WX 210, ošetření dutin

- výměna displeje MAXIDotu

- výhledově oprava výhřevu sedadla

- výhledově montáž TZ

 

Plány pro radost:

- 6,5Jx16 Spider na léto :)

- doplnění nápisů Octavia 1,9 TDI a označení akční výbavy Collection (asi si nechám dělat na zakázku 3D nálepku dle originální předlohy, druhovýrobní štítek neodpovídá originálu)

- nové látkové originální koberce

- nekomerční (a ne zrovna lacinej - cena ještě o chlup dražší než "premium" u Dieselpoweru) chiptuning včetně brzdy před a po a doladění na brzdě s cílem nejen dosáhnout výkonu cca 90 kW (není to moc, ale hardware určitě měnit nebudu), ale dosáhnout i výrazné snížení spotřeby v částečném zatížení - aspoň tak zní proklamace úpravce, kterému teda důvěřuju, neboť jsou za ním vidět výsledky ---> hotovo 91 kW při 4500 ot./min, 280 Nm při 1800 ot./min

- novej znáček do sklopnýho klíčku :)

- výhledově při výměně spojky náhrada převodovky za repasovanej 5q z 1,9 TDI Fabie

- výhledově při generálce zadních brzd jejich výměna za kotouče - plán zrušen

 

Možná ty plány zněj až absurdně, tahle Octa stála ranec a další ranec do toho chci cpát, do 14 let starýho auta, ale oproti Toledu to auto má podle mě ještě světlou budoucnost a investice do něj nejsou úplně ztracený (čti není to shnilý a odjetý). Navíc nejsem člověk, kterej je v jakkoliv promiskuitní (i v autech), jsem konzervativní a nerad se loučim se starejma věcma (proto mám taky furt 120L :) ), takže pokud tomu štěstí napomůže, tak si myslim, že 10 let u mě to auto zůstat může. A taková moje automobilová filosofie zní: Lepší starší auto v perfektním stavu (příp. i výbavě) za "nesmyslný" peníze, než novější hujda (příp. i socka). Fakt si ego honit nepotřebuju a čas ukáže, kterej přístup je lepší.

post-61228-0-78138500-1516493280_thumb.jpg

post-61228-0-30146300-1516493290_thumb.jpg

post-61228-0-96515800-1516493297_thumb.jpg

post-61228-0-95983000-1516493311_thumb.jpg

post-61228-0-01093000-1516493339_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Díky. Nějaké foto 120 samozřejmě mám. Je to "89 120L s pětikvaltem od výroby a určitou nadstandardní výbavou - ipury, poslední provedení přístrojovky s otáčkoměrem, panel na rádio. Žádná libovka to není, najeto skoro 100 tkm, takže docela odjetej motor a opravovanej lak na mnoha místech, ale vzhledem k tomu že to mám po našich cca od roku 2007, tak je její stav stabilizovanej. :)

P7011024.jpg

WP_20160804_15_59_16_Pro.jpg

Odkaz ke komentáři

No jo, je už docela pozdě na to začínat se starejma škodovkama. Teď se vyplatí koupit hodně zachovalýho Favorita nebo Feldu, protože jsou asi na cenovým minimu. A dneska už pomalu začíná bejt jedno jestli člověk má 105 nebo 136. Stejně to není na rychlý ježdění, ale spíš na kochačku.

Odkaz ke komentáři

Krásná Škodovka :palec: , i ty Jupitery jsou pěkný a jak napsal kenny, jsou dost vzácný. Celkem se divím, že 120L měla už z výroby 5 kvalt, myslel jsem, že to měly až 125 nebo 130...?

Jinak já mám po dědovi 105S "užovku", která je komplet vyvařená, po celolaku a 2x GO motoru. Pokud si dobře pamatuju, tak co mi kdysi děda říkal, tak by škodovka měla mít nalítáno kolem 350-400 tis km, proto ty 2 GO motoru a pořád jezdí jako za mlada. Po 6 měsících stání chytila na první otočení klíčku :palec:

Jinak je to opravdu kráský pocit, když se jede kochačka kolem 80-90km/h a třeba ve městě chlapi zvedají palce... :biggrin: Přemýšlel jsem, že bych pořídil kola Kopretiny, ale ty ceny, to je hrozný!!! Před pár lety se ty kola prodávaly za pár tisích a dnes se pohybují kolem 15tis a víš... :angry:

Nevím od kus jsi, ale nechceš jet na Hanácké Škoda sraz do Plumlova? https://www.facebook.com/events/148732195759300/

 

P1030632.JPG

P1030629.JPG

Odkaz ke komentáři

Za příplatek mohla mít 5q i 105. Tyhle Jupitery (pochopitelně v předrenovačním stavu) našel známej ve šrotě pod vrstvou lišejníku a já je od něj vysomroval. To byly ještě ceny, kdy se za ně dalo říct tak 4000. Mám ještě Meteory, ale na těch mi popraskal komaxit, tak je budu muset udělat znova.

Jinak ouža pěkná, má výhodu že je přeci jen ještě o kus starší, takže víc přitahuje pozornost než "obyčejný" eMko. Na sraz pojedu na Pohofest u Rychnova nad Kněžnou. Ten Plumlov bude v době, kdy bych měl mít státnice, takže to časově nepůjde.

Odkaz ke komentáři

Oprava bolístek - promačkaných a chycených prahů od blbýho zvedání. Bohužel jsou ty prahy promačkaný hodně, takže se mi je nepovedlo srovnat, jen trochu ty hrany. Naštěstí koroze ještě nebyla hluboko. Jsem zvědavej jak to dlouho vydrží, padl na to materiál doporučenej kámošem z autorizáku.

Pro rejpaly, záslepky stejně přijdou nový, tak jsem je ani nevyndaval. ;)WP_20180413_18_36_48_Pro.thumb.jpg.cdab6c3dfa974681072bca731a629325.jpg

WP_20180415_12_38_14_Pro.thumb.jpg.71c875ff25ba4914b1f970c4eb75fd55.jpg

 

WP_20180417_17_40_24_Pro.thumb.jpg.4687b0b42085294bc78085c929edd10c.jpgWP_20180427_18_48_37_Pro.thumb.jpg.9fb0253bebb9df2f8d6937073608837d.jpg

WP_20180427_18_47_50_Pro.thumb.jpg.a2c346dbd787f6962cbd139d6ff1f3c2.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
před 3 hodinami, surfman napsal:

No pěkně opravený...nechceš mi přijet taky opravit prahy? :-D

Můžeš sem dát jakej materiál ti byl doporučenej?

Tuhle práci nesnášim, dost jsem si užil na Toledu a když jsem poprvé začal vyspravovat 120L. Docela mě mrzelo, když jsem viděl, že tohle auto budu muset hned řešit taky. Bohužel prý prahy rovný má málokterá OI, ještě k tomu TDI.

Materiál je na fotce, ten vosk uplně vpravo jsem zatím nepoužil, tim budu zastříkávat šrouby, rezavý místa na nápravách a různý kouty. Ty prahy jsem obrousil lamelákem co šlo, co nešlo jsem vzal 2x epoxidovým odrezovačem/penetrátorem Brunox Epoxy (to mi teda ten kámoš neradil, ale dočista to vybrousit nešlo), na to pak červenohnědej základ LLS MAX 003 M2, produkt Volkswagen Gruppe :D, na to karosářskej tmel v kartuši uprostřed a pak stříknuto normálně metlou s lakem. Ta základovka je hodně drahá a spíš bych viděl jako přínos než nějaký kosmický chemický složení fakt, že na to že je to sprej, tak se s tim dobře dělá. Barvy to sere fakt fůru v širokým paprsku, se kterým se dá natáčet a dokonce jde regulovat tlak. Docela hi-tech sprej. A zasychá to teda neuvěřitelně rychle. Ten karosářskej tmel by bylo nejlepší mít v pneumatický pistoli, která je na to určená, pak se tohle hustý h*vno dá normálně stříkat, že to vypadá jako originál "plastizol" z fabriky. Bohužel je ta pistole drahá, tak jsem to zamáz fabricky :D štětkou. Metlu mi stříkal známej, protože já se vždycky bojim posrat těch moc hodin, který jsem na tom strávil předtím. :D
Ale než brát tenhle pracovní postup jako nějakej etalon, tak radši počkejte, co na to řekne první zima. ;) Jsem trochu skeptickej.

WP_20180413_18_35_26_Pro.jpg

Odkaz ke komentáři
V 8. 5. 2018 at 21:56, palinator napsal:

Za příplatek mohla mít 5q i 105. Tyhle Jupitery (pochopitelně v předrenovačním stavu) našel známej ve šrotě pod vrstvou lišejníku a já je od něj vysomroval. To byly ještě ceny, kdy se za ně dalo říct tak 4000. Mám ještě Meteory, ale na těch mi popraskal komaxit, tak je budu muset udělat znova.

Jinak ouža pěkná, má výhodu že je přeci jen ještě o kus starší, takže víc přitahuje pozornost než "obyčejný" eMko. Na sraz pojedu na Pohofest u Rychnova nad Kněžnou. Ten Plumlov bude v době, kdy bych měl mít státnice, takže to časově nepůjde.

Tak to jsem nevěděl, že za příplatek mohla mít 5q i 105...? Užovka bohužel 5q nemůže mít, protože na tuto převodovku nemá uzpůsobenou kastli (dá se kastle upravit), takže zůstanu u originálu 4q. Tak to jsi měl štěstí a mít 2 druhy liťáků je bomba a určitě se vyplatí zrenovovat i ty Meteory. Je škoda, že za ty origo liťáky teď chtějí tolik peněz, zůstanu tedy u plecháčů :biggrin: .

Díky, snažím se ji udržovat v koncidi. Loni jsem dával nový větřák na chladiči i s novým termospínačem, který spíná při nižší teplotě než originál, takže se motor bude v létě lépe chladit a dal jsem rovnou i všechny nové gumové vodní hadice v prední části auta. Když už jsem to dělal, tak jsem si pro jistotu natáhl do kabiny i vypínač na manuální zapínání větřáku na chladiči + nějaká nová elektrika v přední části auta.

EMko má taky svoje kouzlo..., hlavní je, že ještě někdo vůbec takový auto má v pěkném stavu, protože jich už moc není... Je škoda, že ti to nevýjde, tak třeba někdy jindy nebo někde jinde :cool: 

Jinak oprava prahů je parádní, snad ta dřina dlouho vydrží :palec:

Jinak aby jsi mohl auto bezpečně zvedat, tak doporučuji dát si na auto tyto zvedací body https://www.autodilyplus.cz/uchyt-pro-zvedak-1-kompletni?carId=8460&retReq=g2iq0 . Před 2 roky jsem si nechal vyvařit prahy a abych předešel opětovnému pomačkání prahů, tak jsem si v únoru pořídil tyto zvedací body a je to fakt paráda, auto se za ně bezpečně zvedá a nehrozí žádné poškození některé z částí auta :palec:

před 23 hodinami, kenny napsal:

Rapid je moje srdcovka, 15 let zpět jsem ho prodal za 15000, dneska bych si naflákal hubu

 

Pěkný Rápo, sice nejsem zastáncem tuningu Škodovek, ale i tento kousek už by měl svoje uplatnění :palec:

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Nemáš zač, tady máš ještě návod jak a kde ty body uchytit http://jmjm.cz/clanky-skoda-octavia-uchyt-podlozka-pro-zvedak-vw-vag-jack-pads.php

Teď už užovka chladí taky dobře. Sice jsem v létě dřív taky neměl problém s uchlazením (pokud jsem normálně jezdil a nestál třeba v koloně), ale jelikož jsem věděl, že je větřák na chladiči zatuhlej (téměř se nedal protočit ani rukou), tak to nebyl dobrý pocit takto jezdit. Teď větřák krásně spíná, když je ve předu asi 85°C, takže u motoru bude oněch optimálních 90°C, za normálního provozu se větřák nesepne, až když se v létě chvíli stojí na místě, což je dobře.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

To je jasné že s jídlem roste chuť, ale já takhle končim. Je to úprava zejména pro snížení spotřeby (a při tý příležitosti výkonová úprava na hranu toho, co sériový ALH snese bez kouře). V reálu by tam prý měly být hodnoty ještě o něco lepší, protože ta brzda prý asi podměřuje a navíc nebylo zdaleka dokonalý chlazení intercooleru, jako by tomu bylo náporem vzduchu za jízdy.

Jinak úpravce je nekomerční a není to žádná nalejvka. Součástí softu je i oprava teplých startů (ačkoliv nebyla potřeba) a měla by být v jednotce mj. povolená funkce zahejbání regulací turba, když je motor delší dobu ve volnoběhu, jako prevence proti zatuhávání VTG.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Asi je to fakt rozbitý ten soft. :D Na obrázku jedna rekordní jízda (úsporná jízda v obci i mimo obec v souladu s provozem, rychlostní průměr 59 km/h, rovina), dnešní tankování však ukázalo průměr za mnoho dalších jízd a výsledkem je dojezd na jednu nádrž 1409 km (dle PC 50 km ještě zbývalo) a průměrná spotřeba po započtení statistické chyby pravděpodobně mezi 3,8-3,9 l/100. :D Nutno poznamenat, že MaxiDOT skutečně nekecá s dlouhodobou spotřebou (takže nekecá ani s krátkodobou), resp. jeho odchylka bude +-0,1 l/100 km.

 

Důkaz místo slipů:

http://www.spotreby.cz/skoda-octavia-i-combi-1-9-tdi-66-kw-90-hp-a51303/

WP_20180821_07_45_07_Pro.jpg

Odkaz ke komentáři

Hele na jednu stranu klobou dolů za takové hodnoty spotřeb, ale dlouhodobě takové ježdění není moc dobré pro dvouhmotu a turbo. Pokud auto alespoň občas protáhneš do červených, tak je to pak OK. Já jsem vždycky jezdil normálně, žádný eko jezdec nejsem a jsem dlouhodobě na 5,0-5,2 l/100Km. A to celkem často vyfoukávám pavouky se svým zvýšeným výkonem. Dokážu bez problémů zajet za 3,2 l/100Km třeba do práce, ale taky i za 7l/100Km. 

Odkaz ke komentáři

Tak vzhledem k tomu, že předjíždim prakticky každou jízdu a tam autu většinou naložim do plnejch, tak na zatuhlý turbo netrpim. Navíc soft by měl mít povolenou funkcionalitu, která lopatkama samovolně zahejbe po nějaký době ve volnoběhu. Ale to nemám ověřené.

Ve dvouhmotu věřim, že jí netejrám, protože nejezdim tak, že by se  auto svíjelo v dunění vysoký zátěže a nízkejch otáček. Pohybuju se běžně při akceleraci 1500-2200, kdy auto nijak neprotestuje a zároveň se pohybuje v oblasti optima točivýho momentu a účinnosti. Do oblastí kolem 1000 - 1200 otáček se dostanu při jízdě po rovině v obci. V tu chvíli PC ukazuje okamžitou spotřebu třeba mezi 1,5-3,5 l/100 a v důsledku to nikterak velké zatížení pro motor není. Podle mě se to pozná podle vibrací motoru, které si hlídám. Dalo by se bavit o negativním vlivu relativně nízkého tlaku oleje při takto nízkých otáčkách, ale řekl bych, že se to za dobu života vozu nemá šanci projevit, vzhledem k robustnosti mechaniky TDI.

U Toleda jsem trpěl na korozi zadních kotoučů v důsledku nedostatku brzdění. Octavia to má vyřešeno bubnama. :D

Bude to znít divně, ale já se eko jízdou bavím. Samozřejmě se rád svezu rychle, kdy člověkem tečou emoce a jede se na hranici pudu sebezáchovy, člověk čte vozovku a je v soužití s autem, který drží na limitu. Klidně o tom můžu někoho na třeba na motokárách (nebo jízdou v AFN Toledu, který je docela rychlý :D ) přesvědčit :D Eko jízda ale vyžaduje zapojení trochu jinejch částí mozku. Trénuje se tím zejména schopnost předvídat situaci, schopnost určité matematiky, jak se kdy vyplatí jet a opět žít s autem a odhadovat ideální režim, ve kterým se má samotnej motor pohybovat. Obávám se ale trochu, že na silnici působím touhle nezvyklou jízdou mírně divně. Pokud už z dálky vypočítávám, kdy padne na semaforu zelená a kvůli tomu předem "nepřirozeně" zpomalím, abych křižovatku projel co nejplynuleji, tak sice šetřím palivo i tomu za mnou, ale chápu, že asi vypadám jako exot. :D
Ale to všechno bych si pak chtěl s některejma lidma povědět, až bude nafta za 50/l. :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...