Přejít na obsah

Haldex vs. sjete pneumatiky


Darry

Doporučené příspěvky

Ahoj,

již nějaký čas řeším to, že se mi výrazně ojíždí zadní kola v poměru k předním (kola ojetá po celé ploše rovnoměrně, bez odskákání). Před 15tis jsem dával kompletně nové pneu a nyní zadní jsou na vyhození a přední skoro jako nové. Auto se také chová divně na mokru a při přejezdu kanálu nebo středové čátry sebou jakoby zadek hodi na stranu. Auto mi nehlásí žádný problém v podobě chybového kódu. Olej v haldexu i s filtrem jsem vyměnil a také to nepomohlo (olej byl černý, ale žádné usazeniny nebo tak ne). Když vyhodím pojistku pro zadní náhon, tak mi to dělá stále. Mám podezření na to, že mi špatně funguje nebo je pořád sepnutý diferenciál (LSD). Mám také větší spotřebu, podle mě to pořád za sebou ten zadek nějak tahá, nebo neslyslně přibržďuje. Nemyslím si, že bude problém v haldexu, ale spíše v tom diferenciálu. Na diferenciálku je umístěn nějaký ventil, který by měl spínat tu spojku v diferenciálu, ale nejde mi do hlavy, že když vyhodím pojistku pro zadek, tak to dělá pořád.

Dá se to nějak otestovat? Budu rád za každou radu.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Možná hloupá rada, ale co to zvednout někde na zvedáku a zkoušet točit kolama. Pokud se bude relativně lehce otáčet jedno kolo, když druhé někdo podrží, pak není problém v difu. Pokud půjde otáčet koly a kardan půjde udržet bez protáčení, pak by dle mého selského rozumu měl být Haldex uvolněný a 4x4 nepřipojeno. V opačných případech bude jedna z věcí KO. Toť jednoduchá diagnostika, od které se odrazit. Honza

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...