Jump to content

HONZAV1

Uživatelé
  • Content Count

    1 417
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

84 Excelentní

Recent Profile Visitors

1 584 profile views
  1. Přiznám se, že mě tyto dotazy vždy fascinují. Přeci někdo, kdo je tak schopný si kompletně vyměnit brzdy (se všemi možnými riziky a těžkostmi nemůže mít problém seřídit 2 táhla ?! A pokud mu to někdo bude dělat, tak si s tím poradí.
  2. Švagrová má zimní též 195/65R15 a jdou tam v pohodě.
  3. Nechával jsem si tam dělat 2 volanty na Citroeny a mohu jen chválit, jeden už maká 3 roky, druhý ještě nedostal šanci ( v pátek jde auto do servisu, tak to bude v rámci toho).
  4. 205 je na AL kola taky povolený, měl jsem na 1,6 75kW (2004) z výroby. Vlastnosti se zásadně nezmění, běžný uživatel ani nepostřehne. Na jaře jsem dával nové pneu na Berlingo, tam taky byly 205, ale alternativní i 195, jak na Octě, dal jsem je tam (195) a vše zůstalo při starém.
  5. Myslím si, že po 400k km není co řešit. Prostě řádně vyčistit všechny cesty a hadice (nebo lépe je nahradit novými) a nechat být. Předpokládám, že utržený šteft na turbu byl z důvodu jeho výměny, takže i to se jistě zlepší. Pokud má 1,8 také chladič turba, tak ten bych asi pročistil též a následně pravidelně kontroloval/vypouštěl (olej).
  6. A co očekávat od čeho? Pokud se někdo na něco dotazuje, měl by to trochu rozvinout. třeba po jaké době/km to je, proč bylo dole sání, co se s tím dělalo a pod ... . Pak může následovat kvalifikovaná odpověď, třeba i neřeš to, je to při těchto km/provozu ... běžné.
  7. Lehké klepání paličkou ničemu neuškodí. Prostě to je staré auto a občas je již nějaký díl unavený - viz typy výše a holt se musí vyměnit a seřídit. Pokud pláčeš nad penězma za opravu, tak neřeš pootočený volant.
  8. Co koupit, když máš takové požadavky? MPV. Nic jiného. My jsme též na počátku milenia začínali s Octavia 1 a dalo se, nicméně když jsme si jako druhé auto koupily Berlingo (což samo nikomu nenutím!), tak jsme milou Octu ne stáří 3,5roku prodali a koupili druhé Berlingo. K O2 jsem se vrátil až v roce 2011, ale to už děti měly jen podsedáky (ale alespoň jedno Berlingo máme stále - aktuálně k Superbu dokonce 2 🙂 )
  9. Asi by to chtělo zajít do servisu Škoda a nechat si vytáhnout správné číslo dle VIN. Ještě by to možná šlo podle druhých dveří, jestli si to dobře pamatuji (řešil jsem naposled asi před 15ti lety), tak rozhoduje poslední trojčíslí.
  10. To není manžeta, ale doraz tlumiče. U Octavia 1 se to měnilo celkem běžně. Práce na chvilku bez spec. nářadí.
  11. Já si myslím, že značka je úplně jedno, pokud je daný rozměr, sedět to bude. Spíš bych se zaměřil na těsnění a tam bych klidně šel do originálu. Koukal bych po značkách ATE, BOSCH, TRW, které na brzdy používám a podobných, řekněme spíš cenový střed. Nevím, jaké jsou možnosti
  12. Myslím si, že při tomto nájezdu je to celkem jedno. Ty brzdy jsou stejně "zakousnuté" z důvodu nedostatečné údržby - t.j neměněná kapalina dle plánu, nečistěné/mazané brzdy každý rok.
  13. Já bych spíš zauvažoval o nějakém ohřevu a auto si nechal. Když sepne vypalování filtru, to se dá detekovat, tak dojet proces i jednorázovou delší cestou oklikou a neměl by být zásadní problém.
  14. Je tam napsáno 25N-5N, takže utáhnout v rozsahu 20-25N. Předpokládám, že těsnění je vždy nové. Musím říci, že se mi to po asi 20ti letech, co tento systém znám z Citroenů taky jeden filtr povolil/netěsnil, nicméně po lehkém dotažení je to OK.
×
×
  • Create New...