Přejít na obsah

lupnutí ve spojkovém pedálu


Doporučené příspěvky

  • o 2 roky později...

Dobrý den. 

Při prošlápnutí spojkového pedálu, (když už ho pouštím nahoru), se ozve se zřetelné slyšitelné cvaknutí. Ne z kabiny, ale ozve se to někde z motorového prostoru, z oblasti dole vzadu mezi motorem a přepážkou kabiny. Dělá to pokaždé když je nastartovaný motor, například když vycouvávám z garáže. Asi to má souvislost s hydraulikou, protože když je motor vypnutý a šlapu na pedál spojky, tak to neudělá nikdy.  Nemohl by to být vadný spojkový válec? Má s tím prosím někdo zkušenost? Spojka zabírá dobře, rozjezdy jsou plynulé. Auto má najeto zatím jen 25 tis. km a je ještě v záruce, tak to budu řešit přes autorizovaný servis. (Bohužel mám neblahé zkušenosti, že podobné věci jako cvakání, klepání, drnčení  nejraději řeší způsobem "nic neslyším, nevidím, auto máte v pořádku...) 

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny.

Tak jsem nechal Octavii prohlédnout a zkontrolovat funkci spojky ve značkovém servisu Škoda. Mechanik to vyzkoušel a odpověděl poměrně rychle a přesně. To cvaknutí (klepnutí) dělá lamela spojky. Děje se tak, když se spojkový pedál pouští rychle (např, při vyřazení na volnoběh nebo zkoušení prošlapávání na místě. Musí ovšem běžet motor a rotovat setrvačník). Když se spojka pouští pomalu a citlivě, tak to nelupne. Je to dáno konstrukcí lamely, ve které jsou pružinky a když dostanou rychlý ráz a propruží až nadoraz tak to prostě cvakne. Je to konstrukční vlastnost, ne závada. Jako záruční opravu to Škodovka neuznává. Když bych trval na výměně a zaplatil si to sám, lupat ta nová lamela bude také, i když třeba míň. Doporučil mi to nijak neřešit, spíš se naučit citlivě pouštět spojku a mít i trochu větší otáčky (min.1500 ot./min) při rozjezdu. (Na volnoběh se totiž při rozjezdu na zpátečku auto malinko chvělo). Je to proto, že turbomotory přenášejí většími torzní kmity přes spojku. U dieselů   se to proto používá dvouhmotový setrvačník, který ty kmity eliminuje. U benzínů např. 1.2 nebo 1.4 TSI je setrvačník jednodušší jednohmotový. Takže pokud spojka zabírá plynule jak má, nesmrdí, neprokluzuje, tak je v pořádku. Neřešit. A vadný spojkový válec by se projevoval propadnutím pedálu, nebo zabíráním ve špatné poloze, tuhém chodu a pod.. Takže tak, alespoň jak jsem to pochopil já.🙂

5da96619ecb4a_xl.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...