Přejít na obsah

úprava motoru


suchos

Doporučené příspěvky

Již se to tady parkrát řešilo, ale nějak to neumim vyhledávat...

 

Včera mi na cestě z dovči odešlo turbo, nebo prostě nejde. Budu to ted nějak řešit tak mě napadlo několik otázek ohledně úpravy motoru,

pokud bych to musel řešit nějak zásadněji.

 

Mám najeto 220 000 km r.v. 1999. Jednou mi odešel ventil N75. To turbo občas šlo a občas ne, ted nejde vůbec...

U tohohle motoru se mi líbí, že na tu spotřebu celkem slušně jede... Průměr mam tak 5,5 l. Dá se jet i pod 5 litů na delší trase.

 

Kdybych měnil turbo, dá se tam dát nějaký lepší třeba?

Trysky se mění za nějaké s lepším tozptýlením paliva, takže se zvýší efektivita spalování?

Nebo ty výkonější trysky mohou mít pouze větší průtok paliva - to se pak naladí chipem...?

 

Pořád mi neni jasný, proč by mělo chipnutý auto mín žrát. Vždyt ten výkon je ukrytej v palivu.

Nebo turbo fouká víc vzduchu a líp to vyhoří? Stejně je tam přebytek vzduchu i kdyby k tomu nedocházelo...

 

Trochu přemýšlím nad chipem, ale nevim, jestli by to nebyla pro moji babičku jistá smrt ?!

Setrvák se už jednou měnil, ještě když měl auto tatka. Tam je dvouhmota?

Odkaz ke komentáři

Vetsi turbo uz jsou docela dost vydaje. Je to teda dost individualni, ale uz to neni takovy, jako kdyz vymenis jen trysky a chip. Zalezi, jaky bys pouzil komponenty, ale dejme tomu, ze z financnich duvodu neco normalniho, takze se dostanes nekam na 170 PS. Kdyz nechas vymenit jen trysky a udelas chip, tak si nekde na 145-150 PS, ale vejdes se do nejakych 12.000 Kc. Za tu vetsi upravu muzes pocitat ja nevim, treba i 3x tolik. A to za 20 PS navic asi ani nestoji.

 

Smrt to pro auto neni, jen ho musis nechat poradne projet diagnostikou, ja upravoval nekde ve 290.000 km. Original se tam davala dvouhmota a ta ti za cas odejde tak jako tak, muze vydrzet klidne rok treba, tezko rict. Zalezi, jak bude udelany chip a jak se k autu budes chovat.

Odkaz ke komentáři
Již se to tady parkrát řešilo, ale nějak to neumim vyhledávat...

 

Včera mi na cestě z dovči odešlo turbo, nebo prostě nejde. Budu to ted nějak řešit tak mě napadlo několik otázek ohledně úpravy motoru,

pokud bych to musel řešit nějak zásadněji.

 

Mám najeto 220 000 km r.v. 1999. Jednou mi odešel ventil N75. To turbo občas šlo a občas ne, ted nejde vůbec...

U tohohle motoru se mi líbí, že na tu spotřebu celkem slušně jede... Průměr mam tak 5,5 l. Dá se jet i pod 5 litů na delší trase.

 

Kdybych měnil turbo, dá se tam dát nějaký lepší třeba?

Trysky se mění za nějaké s lepším tozptýlením paliva, takže se zvýší efektivita spalování?

Nebo ty výkonější trysky mohou mít pouze větší průtok paliva - to se pak naladí chipem...?

 

Pořád mi neni jasný, proč by mělo chipnutý auto mín žrát. Vždyt ten výkon je ukrytej v palivu.

Nebo turbo fouká víc vzduchu a líp to vyhoří? Stejně je tam přebytek vzduchu i kdyby k tomu nedocházelo...

 

Trochu přemýšlím nad chipem, ale nevim, jestli by to nebyla pro moji babičku jistá smrt ?!

Setrvák se už jednou měnil, ještě když měl auto tatka. Tam je dvouhmota?

 

a je to opravdu turbo nebo váha vzduchu? pokud ti úplně odejde váha vzduchu, tak ti nespíná turbo. Šel bych první po tomhle. Měl jsem stejný problém. Já mám najeto 241tis. 1.9 TDi 81kW, ASV

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...