Přejít na obsah

1,9tdi nebo 2,0tdi??


Doporučené příspěvky

  • o měsíc později...

Zdravím, taky mám v plánu koupi OII rok 2008+ (kvůli financím), ale dost mě zaráží to co píšete o autech 2007-2008. Můžete prosím trochu rozvést kterým autům se přesně vyhnout? Jde mi jen o TDI-čka. Nejde ty špatné (kazové) vytřídit podle VIN nebo kódu motorů? Za co nejpodrobnější odpověď budu rád. Jinak hledám octu do 200 000,- v TDI, co myslíte že bych nejslušnější mohl sehnat (najeté km, výbava atp.)?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
Guest josefnovak83

Zdravím, taky mám v plánu koupi OII rok 2008+ (kvůli financím), ale dost mě zaráží to co píšete o autech 2007-2008. Můžete prosím trochu rozvést kterým autům se přesně vyhnout? Jde mi jen o TDI-čka. Nejde ty špatné (kazové) vytřídit podle VIN nebo kódu motorů? Za co nejpodrobnější odpověď budu rád. Jinak hledám octu do 200 000,- v TDI, co myslíte že bych nejslušnější mohl sehnat (najeté km, výbava atp.)?

Nech si dovézt něco z Německa s jasnou servisní historií.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

TO je pravda, jedině německo, tady do toho ani neumíme nalít olej, neumíme u toho vlastně nic, tady to nikdy nemá servisní historii, a vůbec, kde se to vyrábí??

 

Už to dávno není pravda, z D ty auta jsou uplně stejný, co se týče kazivosti, tak je to profláknuté u 2,0 TDI BKD hlavy a turba, u 1,9 TDI hlavně BXE zase ojnice, ale samozřejmě není výjimkou ko 2,0 BMM, nebo 1,9 TDI BKC,či BJB, nebo BLS čili jak jsem psal, základem by měl být pořádný servis po 15tis max, ne po 30tis, zahřívání motoru a pak až nakládání, nechat motoru vykadlat hlavně kvůli turbu, pravidelně měnil olej, filtr, vzduchovej i palivovej, tankovat kvalitní naftu. Je tam tolik faktorů, že nikdy neovlivníš všechny, a bud máš pech, nebo štěstí. Samozřejmě je ideální, nekupovat nějakou fleetovku, nebo nějakou firemku, která na svůj rok stojí málo, ale nemá výbavu a za 3 roky má nakrouceno 150tis.

 

 

Odkaz ke komentáři

je to prakticky jedno, co zvolis - co ti vyhovuje. Dukladne si to ale prover. Kazovy je uplne vsechno, kdyz se k tomu nekdo chova jako dobytek. Sepisu par bodu, mych poznatku.

 

1) zaklad: http://www.zkontrolujsiauto.cz/autotracer-o-historii-vozidla

zjistis tu udaje z velkyho technicaku, kod motoru atd.. Havarie, kilometry, leasing, kradene apod... za tech 500,- to stoji za to ;)

 

2) s VINem bez do autorizaku at ti reknou pripadne opravy a zaznamy. Mne to dokonce v autosalonu ukazovali na monitoru.

 

3) zjisti si nejvetsi problemy a zamer se na ne. Napriklad, jak zjistit revizi hlavy u BKD (2.0 TDI 16V) atd..

 

4) zkontroluj v motor. prostoru plastovy dily - je na nich vyrazeny datum vyroby. Dil muze byt starsi, nez je vyroba vozidla, protoze se muze jednat o skladovku. Novejsi dily jsou podezrely a chce to vic zkoumat.

 

5) kontrola karoserie - zadni dvere museji jit stejne a nesmi jit ztuha. Pokud jdou ztuhe nebo ne-stejne, je to nejspis zkrizeny a od toho ruce pryc.

 

6) koukni pod prahy, tam jak se auto zveda na heveru - takovy vylisek/vycnelek. Pokud tam budou pravidelny otlaceniny/odreniny siroky cca 7cm-12cm je dost mozny, ze karoserie byla rovnana na stolici (autorizaky ji zapisujou).

 

7) vizualni a elektronicka kontrola laku, zakladni merak stoji cca 500,- a poslouzi dobre.

 

8) slusny prodejce ti to napichne na VAG a zkouknete chyby.

 

9) kontrola podvozku ze spod, ramena atd...

 

10) testovaci jizdu musis ridit ty a predevsim se zamer na chod motoru v zaberu, bouchani, klepani, spojku + cokoliv, co je "navic"

 

11) obloukem se vyhni ceskemu nejvetsimu autobazaru, vsichni chapeme asi :)

 

12) dobry je mit taky v ruce geometrii, stk, emise, vymena rozvodu, vymena oleje. Vyplati se i nekdo, kdo o tom modelu hodne vi.

 

dost veci mam od kamarada, co dela pro koncern (primarne Skodovka) a vlastnil 8 let auto-pneu servis. Na vsechno, co ti prijde nenormalni, se zeptej. Prodejce, ktery se za to auto nestydi a nema co skryvat ti rad odpovi - a nebude kecat, ze to tak maji prece vsichni. Kazdopadne pocitej s tim, ze budes potrebovat nejakou rezervu na nejaky drobny opravy. Typicky rozvody, olej, gumy apod..

 

Pojem nehavarovano je v ceskem pravnim radu momentalni stav, neznamena to tedy, ze auto nebylo nikdy havarovany.

 

Jeste jedna vec, koukni se na dverni tapec u ridice, pokud je nahore promackanej od lokte, tak auto jezdilo dalnice :palec:

 

za 200k sezenes peknej pred FL r.v. 2007-2008, Elegance, se 140k+ km, spis liftback nez combi a spis 1.9 TDI nez 2.0 TDI.

 

Preju dobrej vyber :palec:

 

edit: sakra, to je referat :lol:

Odkaz ke komentáři

............ u 1,9 TDI hlavně BXE zase ojnice, .......................

 

Jen k tomuto doplním, že se to týká vozů od roku 2007 do roku 2008. :palec:

Osobně bych volil vůz především bez DPF a s kompletní servisní historií. Pokud se ještě tedy rozhoduješ mezi 1.9 a 2.0 tak je to úplně jedno, jen u 1.9 tě vyjde lépe pojistka. A výkon se dá dohnat kvalitním chipem, který leckdy je lepší nežli charakteristika obyč 2.0. ;)

 

Tááááák a teď mě rozcupujte.... :D

Odkaz ke komentáři

je to prakticky jedno, co zvolis - co ti vyhovuje. Dukladne si to ale prover. Kazovy je uplne vsechno, kdyz se k tomu nekdo chova jako dobytek. Sepisu par bodu, mych poznatku.

 

1) zaklad: http://www.zkontrolujsiauto.cz/autotracer-o-historii-vozidla

zjistis tu udaje z velkyho technicaku, kod motoru atd.. Havarie, kilometry, leasing, kradene apod... za tech 500,- to stoji za to ;)

 

2) s VINem bez do autorizaku at ti reknou pripadne opravy a zaznamy. Mne to dokonce v autosalonu ukazovali na monitoru.

 

3) zjisti si nejvetsi problemy a zamer se na ne. Napriklad, jak zjistit revizi hlavy u BKD (2.0 TDI 16V) atd..

 

4) zkontroluj v motor. prostoru plastovy dily - je na nich vyrazeny datum vyroby. Dil muze byt starsi, nez je vyroba vozidla, protoze se muze jednat o skladovku. Novejsi dily jsou podezrely a chce to vic zkoumat.

 

5) kontrola karoserie - zadni dvere museji jit stejne a nesmi jit ztuha. Pokud jdou ztuhe nebo ne-stejne, je to nejspis zkrizeny a od toho ruce pryc.

 

6) koukni pod prahy, tam jak se auto zveda na heveru - takovy vylisek/vycnelek. Pokud tam budou pravidelny otlaceniny/odreniny siroky cca 7cm-12cm je dost mozny, ze karoserie byla rovnana na stolici (autorizaky ji zapisujou).

 

7) vizualni a elektronicka kontrola laku, zakladni merak stoji cca 500,- a poslouzi dobre.

 

8) slusny prodejce ti to napichne na VAG a zkouknete chyby.

 

9) kontrola podvozku ze spod, ramena atd...

 

10) testovaci jizdu musis ridit ty a predevsim se zamer na chod motoru v zaberu, bouchani, klepani, spojku + cokoliv, co je "navic"

 

11) obloukem se vyhni ceskemu nejvetsimu autobazaru, vsichni chapeme asi :)

 

12) dobry je mit taky v ruce geometrii, stk, emise, vymena rozvodu, vymena oleje. Vyplati se i nekdo, kdo o tom modelu hodne vi.

 

dost veci mam od kamarada, co dela pro koncern (primarne Skodovka) a vlastnil 8 let auto-pneu servis. Na vsechno, co ti prijde nenormalni, se zeptej. Prodejce, ktery se za to auto nestydi a nema co skryvat ti rad odpovi - a nebude kecat, ze to tak maji prece vsichni. Kazdopadne pocitej s tim, ze budes potrebovat nejakou rezervu na nejaky drobny opravy. Typicky rozvody, olej, gumy apod..

 

Pojem nehavarovano je v ceskem pravnim radu momentalni stav, neznamena to tedy, ze auto nebylo nikdy havarovany.

 

Jeste jedna vec, koukni se na dverni tapec u ridice, pokud je nahore promackanej od lokte, tak auto jezdilo dalnice :palec:

 

za 200k sezenes peknej pred FL r.v. 2007-2008, Elegance, se 140k+ km, spis liftback nez combi a spis 1.9 TDI nez 2.0 TDI.

 

Preju dobrej vyber :palec:

 

edit: sakra, to je referat :lol:

 

 

a asi nejlepší je si s sebou vzít někoho, kdo dané značce rozumí ;)

Odkaz ke komentáři

Jen k tomuto doplním, že se to týká vozů od roku 2007 do roku 2008. :palec:

Osobně bych volil vůz především bez DPF a s kompletní servisní historií. Pokud se ještě tedy rozhoduješ mezi 1.9 a 2.0 tak je to úplně jedno, jen u 1.9 tě vyjde lépe pojistka. A výkon se dá dohnat kvalitním chipem, který leckdy je lepší nežli charakteristika obyč 2.0. ;)

 

Tááááák a teď mě rozcupujte.... :D

 

Velké plus je u té 2.0 TDi šestikvalt. V práci máme 2.0 TDi a oproti mé 1,9 TDi je to fakt nebe a dudy. To auto je navíc o dost tišší.

 

Volil bych model spíš do roku 2/2007. To znamená 1/2006 - 2/2007. ;)

? mám 10/2007 BXE

 

Jeste jedna vec, koukni se na dverni tapec u ridice, pokud je nahore promackanej od lokte, tak auto jezdilo dalnice :palec:

 

Tak to nemusí být vždy výhra. Pokud to jezdil mamrd nebo slepice a po ostré jízdě po dálnici to u benzinky hned chcípl. Případně tomu naložil hned jak se dostal na dálnici (pokud vyjižděl hned u ní), tak to bude určitě na výměnu turba. Tak pořád lepší výměna turba (při dnešních cenách) než auto huntované po městě s přískoky a po okreskách (tlumiče, dvouhmota, EGR).

Odkaz ke komentáři

Velké plus je u té 2.0 TDi šestikvalt. V práci máme 2.0 TDi a oproti mé 1,9 TDi je to fakt nebe a dudy. To auto je navíc o dost tišší.

 

 

? mám 10/2007 BXE

 

 

 

 

1. 6kvalt dobré, tišší jenže je tam problém s vůlí na pouzdře převodovky a kvalty jsou kratší. Někomu to nemusí vyhovovat.

Kompromisem je vzít 1.9TDI 4x4 je to čtyřkolka s 6kvaltama. :D

 

2. Je známé, že koncern VW udělal v těchto letech chybu na motorech BXE a vinou tohoto praskají ojniční šrouby. Stačí si zadat v googlu nebo na fórech ( VW,SEAT,AUDI,ŠKODA) slovo BXE a hned máš dost čtení. :(

Odkaz ke komentáři

Souhlas každá verze má své. :palec: O tom žádná. B) Co se týká setrváku, tak se domnívám že narážíš na dvouhmotu jako celek, ale oba víme že je to v přístupu a stylu jízdy ;) . Abych se přiznal o odcházejícím 5 kvaltu - to slyším poprvé. :o Za to o rozkočeném diferáku jsem něco početl, bohužel ve spojení s špatným chipem a "závodníkem" za volantem. :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Souhlas každá verze má své. :palec: O tom žádná. B) Co se týká setrváku, tak se domnívám že narážíš na dvouhmotu jako celek, ale oba víme že je to v přístupu a stylu jízdy ;) . Abych se přiznal o odcházejícím 5 kvaltu - to slyším poprvé. :o Za to o rozkočeném diferáku jsem něco početl, bohužel ve spojení s špatným chipem a "závodníkem" za volantem. :palec:

 

 

Tak jsem se rozhodl pro 1,9 BXE 9/2006.. Snad bude dobře sloužit...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...