Takze vcera som mal cas sa s tym pohrat. Urobil som nasledovne:
1. Nastartoval som a zmeral napätie na baterke ukazovalo 13,5V
2. Zhodil som kryt baterie a skontroloval poistky. Tie boli OK ale srobovaci konektor od alternatora bol znacne obhoreny (cely cierny) a mal zatecenu izolaciu do tej stlacacej svorky.
3. Odpojil som tu svorku a nechal len holy vodic ktory som nasledne ocistil od ozaoxidovania a spalenin.
4. Nastartoval som s odpojenym kablom od alternatora a zmeral napätie na odpojenom kably (meral som odpojeny kabel -->> minus pol na baterke cize na kostru). Nameral som 2,3V jedosmerne napätie.
5. Ocisteny kabel som "amatersky" pripojil k poistke na svoje miesto (nakolko som nemal k dispozicii origoš srobovaci konektor a stary bol nepouzitelny)
6. Znovu som nastartoval a meral napätie na baterke a nameral som 14,4V
7. Zmeral som len samotnu baterku a mala hodnotu 12,8V
Minimalne som si predlzil dojazd ale ta hodnota z alternatoru je mala tych 2,3V. Niekde som sa docital ze alternator treba nejakym sposobom "prebudit" moze by ta mala hodnota sposobena tym ze som nic take nerobil? Cize teoreticky je problem odstraneny kedze sa zvysilo napätie pri nastartovani z 13,5V na 14,4V?
Je tu moznost ze alternator je OK a su usmazene diody pripadne je nieco s regulatorom? Tiez by som rad vedel kde sa nachadzju tie diody usmernovaca su priamo na alternatore alebo niekde za nim?