Guest farkycz Odesláno Listopad 10, 2011 Sdílet Odesláno Listopad 10, 2011 Dobrý den, mám 1.9 TDi, 66kW, r.v. 2004. Problém je, že do motoru mi jde víc vzduchu jak nafty. Auto skoro vůbec nejede a na volnoběch lehce kolísají otáčky motoru. Zde na foru se řešil vzduch v naftě pomocí výměny paliv. filtru. Kompletně jsem ho tedy vyměnil a vůbec se to nezlepšilo. Prošel jsem přívodní hadice, jestli se někde nepřisává vzduch, ale bez úspěchu. Zajímavé je, že auto celkem dobře šlape za studena, když se zahřeje, začne lehce poškubávat, pak ztrácí výkon a nakonec zdechne. Měl bych tedy pár otázek. Když nastartuju, nechám chvíli motor běžet, pak vypnu motor a podívám se na průhlednou přívodní hadici, vidím, jak se vracejí vzduchově bubliny do palivového filtru, je tohle normální? Na co se ještě zaměřit? (pumpa, něco v nadrži, ...)??? Může to souviset s váhou vzduchu?? (ztráta výkonu při zahřátí) I když to nevysvětluje ty bubliny. Špatná nafta??? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
aero Odesláno Listopad 10, 2011 Sdílet Odesláno Listopad 10, 2011 Já bych zkusil pumpu v nádrži jestli někde nesaje vzduch...no a to kolísání otáček může mít klidně na svědomí váha vzduchu (jak sem se dnes od jednoho technika dozvěděl...) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest farkycz Odesláno Listopad 11, 2011 Sdílet Odesláno Listopad 11, 2011 Takže, problém objeven. Je přicpaná přívodní trubice v nasávacím koši v nádrži, tím pádem si to přisává vzduch z jakéhokoliv místa. Měl bych tedy ještě jednu otázku. Vyndal jsem koš, ten šel rozdělit na dvě části. Mám tedy v ruce tu část, na který jsou trubice. Dá se tahle část ještě nějakým způsobem rozebrat??? Jde mi o to, že trubice pro přívod nafty k motoru je celkem dlouhá a nechce se mi tam šmátrat nějákým drátem nebo nečím podobným. Nebo jak jste to řešily vy??? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest farkycz Odesláno Listopad 11, 2011 Sdílet Odesláno Listopad 11, 2011 Tak jsem se popral i s poslední otázkou zde na foru a vyřešil to kompresor. Jinak děkuji "aero" za správné navedení k nádrži. Pumpu jsem tam sice nenašel, byl tam jen sací koš, ale každá rada dobrá :) Jinak kdybych mohl poradit i ostatním, u mě se ta přicpaná hadice projevovala tím, že z počátku mi sem tam škubalo auto při všších rychlostech nebo jízdou do táhlého kopce, to jsem měl podezření na odcházející turbo, postupem času se to projevovalo i v nižších rychlostech, ale hlavně v kopci a při zahřátém motoru. Auto se chovalo, jako kdyby ho něco tahalo zezádu. To už jsem myslel na váhu vzduchu. A nakonec auto už skoro vůbec nejelo nebo během jízdy zdechlo (kopec, nekopec). Po celou dobu mi na palubce svítila žlutá kontrolka motoru. Má to spojitost i se špatným spalováním, jestli knížky a internet nekecají :) Proto jsem se zaměřil na palivovou soustavu viz. předešlý příspěvky. Po úspěšné opravě se auto zase začolo chovat jako by se nic nedělo. Hadice bez bublin, jde hezky za plynem, chod motoru se ustálil a kupodivu i ztišil a kontrolka zhasla. Proto radím, neupínejte se hned k těm nejdražším opravám jako je váha vzuchu nebo turbo, ale všímejte si i menších prkotin, jako je třeba hodně vzduchu v přivodní hadici pro naftu. Jinak toto byla má první oprava TDi, do nedávna jsem jezdil jen s benzínem a tak se teprve učím :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Listopad 11, 2011 Sdílet Odesláno Listopad 11, 2011 A nějaká fotéčka by nebyla? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest ondra0009 Odesláno Leden 29, 2012 Sdílet Odesláno Leden 29, 2012 jo jo bral bych tu fotecku te privodni hadice nebot resim uplne to same 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pepa007 Odesláno Leden 29, 2012 Sdílet Odesláno Leden 29, 2012 NO to je typická závada. Přesně jak píšeš přicpaný přívod a potom už si to vzduch někde přisaje.Dělá to rostlinná složka nafty. V nádrži se vytvoří takové chuchvalce jakoby nějaké mazaniny nebo obláčky rozsolu,ty potom ucpou sací trubičku. Když ten sací koš úlně rozeberu tak trubičku pročístím dřevěnou špejlí. Jenom opatrně s profukováním kompresorem Je tam zpětný ventilek, který má zabránit padání nafty tak abys ho vysokým tlakem kompresoru nepoškodil. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest farkycz Odesláno Únor 4, 2012 Sdílet Odesláno Únor 4, 2012 to ondra0009: nevím, jakou fotku bys potřeboval? Palivová přívodní hadice je krásně vidět v levé části motorového prostoru kde vede průhledná hadice od palivového filtru. Tam je vidět, jestli ti jdou bublinky. A když by ses chtěl dostat do toho koše v nádrži, tak ten se nachází pod zadní sedačkou za spolujezdcem pod krytem, který drží 3 šrouby. Ale kdybys opravdu tu fotku potřeboval, tak jí sem hodim :) to Pepa007: s tím kompresorem máš pravdu, chce to opatrně a hlavně foukat ze správný strany. Tím se dá rovnou zjistit i stav toho ventilku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.