Přejít na obsah

Škoda Yeti získala 5 hvězdiček v Euro NCAP


Doporučené příspěvky

skoda_yeti_16088.jpg

EURO NCAP: PĚT HVĚZDIČEK PRO MODEL YETI

 

Dle nezávislých nárazových testů Euro NCAP je Škoda Yeti jedním z nejbezpečnějších SUV. Dosažení maximálního možného zisku 5 hvězdiček v novém, náročnějším hodnocení testu Euro NCAP je vynikající vizitkou pro nový model, který je v současné době zaváděn na evropské trhy. Vedle ochrany dospělých pasažérů měl na celkovém hodnocení velký podíl i stupeň ochrany dětí uvnitř vozu a ochrany chodců.

 

Čtěte více >>zde<<

Odkaz ke komentáři

jj přesně, nové auta toho musí mít více. Třeba kontrolu zapínání pásu a takové píčoviny jinak nemá šanci.

 

Ale spíš bych uvítal, kdyby bylo stejné hodnocení pro všechny kategorie. Takhle se zdá, že je malá mrdka stejně bezpečná jak velký Jeep.

 

Tady je o nové metodice více: http://www.svedsketanky.cz/index.php/clank...penosti-vozidel

Odkaz ke komentáři

Nedávno jsem četl článek o těchto testech obecně a tuším německý ADAC zkoušel čelní náraz trochu jinak, s menším přesazením vozidel a tahle jejich zkouška dopadla tragicky a zcela jinak než dle platné metodiky, závěrem bylo, že konstrukce aut se dělá tak, aby testy NCAP dopadly pro automobilku dobře a tak se zaměřují právě jen na ty typy nárazu, které NCAP jako metodiku má, a podle toho se auta dělají, takže ve skutečnosti můžou být hvězdy "k ničemu" , každopádně je dobře, že se bezpečnost posouvá výš a výš a to je dobře,  :)

 

 

 

P.s.   bylo to ve SM 34/2009

Odkaz ke komentáři

dneska je všechno o penězích, takže se ani nedivím, že se testy přizpůsobují.. ale rozhodně dělaj automobilky velké kroky k ochraně bezpečnosti posádek i chodců :)

 

PlumJelinek: všechny auta určitě nemaj signalizaci zapnutí bezp. pásu.. U Škodovek podle mě závisí na výbavě..

Odkaz ke komentáři

mam dojem ze ta signalizace je u skodovek uz v zakladu ale prestane asi po peti sekundach pipat jestil se nepletu, v tech novych, kdyz to vemu v leonu z roku 2001, tak tam tohle teda nemam :)

 

v renaultech nam to pipa porad a pak to zacne normalne tak piskat ze se clovek fakt radsi pripouta :)

 

no a co se tyce barierovych testu tak je jasny ze jen simuluji urcitou nehodu ne vsechny a ze by melo byt tech zkousek vic a komplexnejsi :D u nas mame specialni centrum na tyhle zkousky taky a dela se vice testu nez u euroncap, tak snad tech nasich 12 aut s 5 hvezdama je opravdu bezpecnych, kdyz sem videl co udelala kolegyne z novyho meganu a nema ani skrabnuti tak je to snad v poho :(

Odkaz ke komentáři

Nevrim ani Euro NCAP ani ADAC-u. Verim tomu co vidim na vlastni oci nebo nekterim testum co provadeji treba Top Gear (gde nejde o to reklamovat nektery vuz). Z tech visledku v Euro NCAP se divam jen na fotky a z tocho zkoumam jake je nektere auto. Mne vic napovi jak se zbouril A sloup nebo v jakem jsou stavu ridicove dvere nez to ze tam neakej expert dodelil treba Yetimu 5 hvezdicek protoze mnel nebo nemnel signalizace pasu aneb jestly pas udelal prilis velky tlak na ridice, nebo jak silne jo ten AirBag prastil do hlavi. Podle mne je to vse reklama, a ta automobilka ktera ma ochotu zaplatit tak dostane 5 hvezd a s tim v balicku velice peknou reklamu, v opacnem pripade se muze rict ze ma smulu. Konstrukce auta je ta ktera zahrani lidski zivot a ne ostatni prkotiny. Podivejte se, O1 dostala 4 hvezdicki s jenom jednim bagem a napriklad konstrukce hodne mladsi Alfa 147 se 6 kusu bagu a vsim moznim pomuckami dostala 3 a pri tom ji jednu uskrtlu jestly se ne milim.

 

A v cem je to ze vsehna auta zkousi v richlosti 64km/h. Jestli narazi o 10km/h vice tak ty hvezdicki prestanou platit, a renaul dokonce testoval novou Lagunu pri 80km/h a mnela daleko od 5-tky, spise kolem 3 hvezdy.

 

No mozna je ten muj prispevek trochu OFF Topic ale jsem to musel napsat.

Odkaz ke komentáři

zajimalo by me klde testoval renault lagunu v 80tce :)

 

u nas se delaji testy narocnejsi a ano kdyz to posles proti zdi v 80ce tak jsou vysledky jiny nez v 64 u euroncap ne? to ale u kazdyho auta prece :)

 

jinak nemyslim si ze jen karoserie je to co te v aute zachrani, ono hodne aut boduje prvkama aktivni bezpecnosti ktery ty nehode maji predchazet a nasledne jeji nasledky zmirnit...

 

jinak ze stara octavka ma 4 s jednim bagem a alfa 3 o hodne mladsi bych si dovolil tvrdit ze to bude treba zmenou regui, nezapomen ze OI se testovala kolem roku 1997 ne? :)

Odkaz ke komentáři

Cetl jsem v jednom Srbskem casopisu, bil to EuroNCAP ale nic oficialne (jako ostatni testy) ale proto aby ukazali co znamena nedodrzeni richlostnih predpisu.

 

Ano ono to je u kazdicho auta ale jsem mislel na to ze z tech 64km/h maji reklamu jak prase, ale pri vissih richlosteh - prd. Chtelo bi to vice testu (ne tak moc jak to delaji automobilki same) ale proste pokrit co nejvjetsi mnozstvi bouracek a ne tuknut ze predu, z boku a pripadne do sloupu a mate tam 5 hvezdicek, a pak se stane ze pri te same 64km/h narazite do nakladaku (treba TATRA 815 plna sutru) anebo prednim dilem do sloupu a je po Vas, a pak se na tech 5 hvezd muzete vite co.

 

Blbe jsem se vijadril, neni karoserije jedine co Vas zahrani, samozrejme pasy pak bagy, ale pokud se auto zbori v A sloupu a posune aj dvere nebo dokonce B sloup tak jsou na nic 8x AirBag, ani pritahovaci pasu (coz je strasne blba vec), ani mekke plasty kolem volantu a ostatni.

 

A to posledni jsem nejak nepohopil, nevim gdy bili prvni testy O1, ale ten posledni v roce 2002-2003 (nevim presne), facelift verze, ambiente, jeden bag, bez pritahovacu bezpecnostnih pasu a s dvoubedernim pasem vzadu uprostred dostala 4 hvezdi a pri tom ani ten tlak na ridicuv hrudnik nebil vubec nebezpecni.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...