Přejít na obsah

Výfuk bez katalyzátoru


Golis

Doporučené příspěvky

Chci se optat jestli už někdo náhodou neřešil. Mám ve výfuku hned v první části katík s filtrem pevných částic z výroby("NDR").

Můj dotaz je jestli už někdo předělával první díl bez katíku popř cenu nebo link kde by šel sehnat.Antikoro by byl super.Už sem přemýšlel si ho nechat svařit u kámoše,ale zase trubky zahnutí a td.Popř jestli maskovat kus kde je katík nějakým větším kusem,nebo to tam vůbec nedávat?

Díky za rady

Odkaz ke komentáři

Ahoj, mám to samé, 81kw ASV a z německa DPF. Na podzim jsem to už vyhodil, s ničím problém není. Sehnal jsem si přední část co jde od turba ke katíku a pak už jsem jen navařil novou výfukovou trubku, spoj nastříkán výfukovým sprejem. Než ti tohle vyhnije už to auto mít dávno nebudeš. Jinak pokud chceš aby to bylo míň nápadné kup rezonátor, má to tvar katíku. Jen po demontáži je slyšet turbo, jinak je vše ok, řekl bych, že šla i spotřeba dolu. Celej ten nesmysl (DPF) mám schovanej, není to tam problém znovu nahodit.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 2 týdny později...
  • o rok později...

Ahojte chalani ja som mal ucpany katalyzator, mechanik mi ho odstranil navaril misto katalyzatoru trubku a pri 3000 otackach na 4 a 5 prevodom stupni mi turbo hodi do nudzoveho rezimu a turbo som mal cca pred 1 rokom repasovane.... v com moze byt problem ???

Odkaz ke komentáři

Lacosk - no ja by som to typol opat na regulaciu turba - nakolko ked vyberies katalyzator - znizis tym spatny tlak vyfukovych plynov a tym padom sa turbo rychlejsie roztaca - ak sa ale rychlejsie roztoci a nestiha uregulovat tlak, ides do nudzoveho... cize by som pozrel casti starajuce sa o regulaciu tlaku. Takisto ak bolo repasovane ,neznamena ze sa lopatky zasa nezaniesli a zasekavaju sa. Ak teda hovorime o 1.9tdi a nie o obtokovom turbe

Odkaz ke komentáři

trhan - vyfuk nema vplyv na regulaciu turba, ale na nabeh turba. Precitaj si moj prispevok este raz ,potom reaguj- ak reagujes na mna teda :pivo: . Ak je problem s regulaciou, tak vybraty kat len dopomoze k tomu,ze problemy sa zvacsia, kedze to umozni lopatkam turba otacat sa rychlejsie a dosiahnut pozadovany tlak skor ako pred vybratim katu.

 

 

Odkaz ke komentáři

...však náběh turba je taky regulace...já ten příspěvek četl,píše se tam,že odstraněním katu se sníží zpětný tlak plynů,to tak není,tlak plynů je důležitý ve svodech,protože tam spolu s regulací zajišťuje to,aby se turbína roztáčela víc nebo míň a tím pádem byl větší nebo menší plnicí tlak..co je dál za turbem už není pro regulaci podstatné,to už jsou jen odcházející výfukové plyny a je jedno jestli jdou přes kat nebo trubkou ven... jinak zbytek je pravda,jestli se turbo nestihne uregulovat,rychleji se roztočí - to by nasvědčovalo váznoucí regulaci v zavřené poloze - čili výfukové plyny proudí při daném tlaku přes přivřené lopatky rychleji a víc turbínu roztáčí a pokud se neotevřou,turbo nesplní požadavek ŘJ a nastává nouzový režim...

Odkaz ke komentáři

trhan - .co je dál za turbem už není pro regulaci podstatné,to už jsou jen odcházející výfukové plyny a je jedno jestli jdou přes kat nebo trubkou ven...

 

Hm,zasa davas do spojitosti regulaciu a kat. Opatovne vravim,ze kat ma suvis len s nabehom turba - rychlejsim roztocenim na pozadovany tlak. Inak Vracajuci sa tlak vyfukovych plynov naspat vedenim k lopatkam turba (ano toto sa deje) sposobuje pribrzdovanie lopatiek silou proti ich otacaniu a tym pribrzduje ich chod. To mozes pozorovat aj pri nachipovanych autach - ovela vyssi tlak a poddimenzovane vyfukove potrubie sposobuje tzv. pulzovanie, narazove pribrzdovanie turba. Preto sa davaju aj napr vacsie Downpipe pri upravach.

Kedze seriovy kat je menej priechodny, tam sa vytvori spatna vlna ,ktora sa vrati k turbu a pribrzdi vyplachovanie turba. Ak kat odstranis , deje sa to v ovela mensej miere - preto pisem,ze skor sa turbo roztoci.

 

A samozrejme idealne by bolo, keby za turbom uz nebolo nic.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...