Přejít na obsah

Oprava lemu blatníku a prahu


VLAN

Doporučené příspěvky

Chtěl jsem se s Vámi podělit o zkušenost s rovnáním ohlého lemu prahu.

 

Povedlo se to "odborníkům" v autorizovaném servise Škoda, bohužel to nebylo před předáním tam zdokumentované a já už ani nemám možnost to řešit- auto jsem podědil, jinak pokud by někoho zajímalo kde jsou tak "šikovní" automechanici kteří neumí zvednout auto na uvedák nebo nemají vyměněné pryžové patky tak se to stalo v bývalé provozovně Tukas Beroun, ale teď se to tam jmenuje jinak a údajně i ohledně lidí tam proběhla "čistka", takže to bude možná lepší.

 

Každopádně jak to poslední dobou sleduji, tak tím trpí hodně Octavií I které vidím.

 

Každopádně, neměl jsem moc možností jak to udělat práh byl před tím mírně promáčklý a blatník ve spodní části už orezal (po 352tis. km a každodenním provozu na to má nárok :)).

 

Nakonec jsem se rozhodl, že to vše dořeším v domácích podmínkách.

 

Potřeboval jsem zakoupit:

 

Zinkový sprej-1x

 

Nástřik na podvozky-2x(pro jistotu)

 

Barvu, Stříbrnou 9102-1x

 

Bezbarvý lak-1x

 

Brusné papíry zr.800,1600 2x

 

Nářadí co jsem měl doma:

 

Přímá bruska a nástavec na obrušování kovu-rotační brusný kartáč (místo brusky poslouží i brusný papír či drátěný kartáč.

 

Torx klíče-na sundání plastového podběhu pro lepší přístup

 

Kleště, případně kladivo.

 

Pracovní postup:

 

1)Sundat podběh kola- buď sundat i kolo, nebo jako já si vždy vytočit kola a vyšroubovat příslušné šroubky.

Pomocí brusky sundat nástřik podvozku až tam, kam se následkem ohnutí odloupl.

 

2) Srovnat a vytáhnout lem kleštěmi- hodně trpělivosti :)

 

3) Možno lem dorovnat !opatrně! kladivem přes nějakou dřevěnou desku- vzhledem k tomu, že u mě už byl lem na tolik poničený, tak to tolik nešlo.

 

4) Očistit až do kovu narušený nástřik, zkorodované části, včetně blatníku, poté odstranit nečistoty především z vnitřní strany blatníku.

 

5) Očistit nějakým odmašťovačem všechny části- použil jsem Cyclostar, ale poslouží Jar.

 

6) Vše si řádně oblepit ať nedojde k zapatlání laku v místech kde to není třeba a už naneseme zinkový sprej, vždy po vy tvrdnutí, cca 35 minut naneseme další vrstvu-bohatě stačí 3.

 

7)Nyní je třeba nanést nástřik na podvozky, já si udělal linku i na hranu blatníku, což není třeba, ale na zimu to bude dobré :)... takže zase vše oblepit, pokud budeme nanášet na místo kde je nástřik podvozku v pořádku tak stačí nástřik mírně obrousit pro lepší přilnutí. Nástřik nanášíme ze vzdálenosti cca 30 cm, v cca 4-5 tenkých vrstvách, vždy po doschnutí té předchozí. Nezapomenout na vnitřní stranu blatníku! ;)

 

8)Po perfektním doschnutí je nutné nástřik mírně zbrousit, především mírně přechodové hrany mezi nástřikem okolím. Poté už jen ještě jednou dobrousit velmi jemným brusným papírem, klidně pod vodou. :) Po broušení následuje odmaštění jako v předchozích krocích. Následuje obět oblepení míst, která nechceme zastříkat barvou. Lak jsem nanášel v cca 4 vrstvách, vždy po perfektním doschnutí té předchozí. Po nanesení laku(opět je důležité nezapomenout na vnitřní stranu blatníku a podběh) lze zbrousit přechodové linky mezi novým a původním lakem co nejjemnějším brusným papírem, nejlépe pod vodou. Následuje odmaštění. :)

 

9) Nyní už zbývá jen nanést bezbarvý lak. Opět si vše oblepíme, po broušení odmastíme a nanášíme cca 3-4 velmi tenké vrstvy ze vzdálenosti cca 30cm, vždy po doschnutí té předchozí (cca 30min). Na vnitřní stranu blatníku a podběh jsem nanášel více vrstev pro delší trvanlivost.

 

10) Ochranu odlepíme, našroubujeme plastový kryt podběhu a uklidíme si po sobě všechno. :)

 

V průběhu práce jsem nestíhal moc fotit, protože jsem mezitím dělal to samé i na druhém autě. každopádně můj výsledek by mohl být mnohem lepší, na některých místech je vidět nástřik na podvozek kterým se bez očištění předchozí majitel (otec :D) snažil problém vyřešit, ale akorát to pod větší vrstvou korodovalo více a byl v některých místech zapatlaný lak od nástřiku, jelikož byl líný si to oblepit. :wallbash:

 

Vzhledem k málo fotografiím si netroufám považovat toto za plnohodnotný návod, ale snad někomu pomůže až to bude jednou řešit nebo by se bál dělat něco v domácích podmínkách i s minimem nářadí. :)

post-2119-0-88689500-1345956345_thumb.jpg

post-2119-0-33323900-1345958302_thumb.jpg

Upraveno uživatelem VLAN
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Podíval bych se pod auto na kabeláž snímače oleje . Resp. objednal si svorkovnici s pinama ,  tu co tam je ustřihl a dál nové piny . Jo a kontrola jestli se netře o poloosu . 
    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
×
×
  • Vytvořit...